Spring naar inhoud

- - - - -

Tuin katveilig maken.

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#1 Geplaatst 10 februari 2011 - 16:44

Wij willen graag onze tuin beveiligen zodat onze poezel bende die gewoon zijn binnen altijd te leven ook eens bij mooi weer naar buiten kunnen.
We hadden eerst gedacht aan schuine ijzers met daartss ijzerenmatten die niet doorbuigen.
Nu zijn we aan het zien of schrikdraad hier niet beter zou passen.
Het probleem is dat ons tuin bergafwaarts gaat en dus de houten afsluiting trapsgewijs naar beneden gaat.
Dus niet evident om dit te beveiligen zonder dat er ontsnappinggaten zijn.
Nu heb ik al op verschillende sites wat opzoek werk gedaan, heel mooi vond ik die houten draaiende balken die bevestigd worden op de houten platen, maar heb er ook mijn bedenkingen bij wat als dit vast komt te zitten ja dan hebben ze een opstapje om er over te geraken. Een ren is geen optie want heb geen zin om met mijn tuinstoelen in een kooi te gaan zitten. En een ren in de tuin is niet praktisch want dan moet ik ze constant 1 voor 1 erin en eruit halen, en een tunnel tot daar is ook niet mogelijk daar wij onze overdekte koer met een grote rolluik afsluiten 's nachts. Een net over de hele tuin is ook uit den boze. Tuin is 9 meter breed dus te breed voor een net en 20 meter lang.
Nu had ik graag geweten hoe jullie hierover denken, en of er mss nog ideetjes zijn.
Ook bv waar jullie het besteld hebben of gekocht. De foto's die volgen geven een beetje een idee over hoe de tuin hier is.

Bijgevoegde thumbnails

• winter 2010-2011 002.jpg
  • winter 2010-2011 003.jpg
  • winter 2010-2011 004.jpg
  • huis 015.jpg

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 10 februari 2011 - 16:54

Ik denk dat schrikdraad voor jouw tuin idd de beste oplossing is eventueel aan schuine ijzers en 3 draden boven elkaar

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 10 februari 2011 - 18:17

Ik dacht dat ik foto's gezien van schrikdraad op de website van Solotje. Ik ga proberen morgen of in het weekend foto's te maken :oops:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 11 februari 2011 - 18:48

:-k :-k , lijkt me inderdaad niet zo evident om heel je tuin katveilig te maken. Vooral ter hoogte van het tuinhuisje en de boom achteraan in je tuin.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#5 Geplaatst 11 februari 2011 - 18:53

PeggyJ zei:

:-k :-k , lijkt me inderdaad niet zo evident om heel je tuin katveilig te maken. Vooral ter hoogte van het tuinhuisje en de boom achteraan in je tuin.

Daarom dat we schrikdraad willen zetten dat zou gemakkelijker zijn. In die boom kunnen ze niet klimmen de stam is zo glad dat ze er niet in kunnen vastklauwen.
En achter het tuinhuis komt dan ook schrikdraad op de afsluiting als ze niet tot boven op de afsluiting kunnen kruipen dan geraken ze ook niet tot op het dak van het tuinhuis.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 11 februari 2011 - 19:07

Is er dan nog een ruimte tussen de afsluiting en de achterzijde van het tuinhuis ? Want dat kan je niet goed zien op de foto's ? Als het tuinhuis tegen de afsluiting staat zou ik toch ook het dak van het tuinhuis beveiligen, want het lijkt me niet onmogelijk om langs de voor- of zijkant op het dak te geraken.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#7 Geplaatst 14 februari 2011 - 23:36

PeggyJ zei:

Is er dan nog een ruimte tussen de afsluiting en de achterzijde van het tuinhuis ? Want dat kan je niet goed zien op de foto's ? Als het tuinhuis tegen de afsluiting staat zou ik toch ook het dak van het tuinhuis beveiligen, want het lijkt me niet onmogelijk om langs de voor- of zijkant op het dak te geraken.

Ja er is een smalle ruimte achter het tuinhuis. Waar we achterdoor kunnen als we de afsluiting moeten spuiten of als de afloop buizen van het dak van het tuinhuis moeten vervangen worden.
Tigri kroop op de afsluiting en zo op het tuinhuis dak. Maar als die schrikdraad erop staat kan hij niet meer op de afsluiting klimmen. Het tuinhuis schrikdraad zetten is niet mogelijk omdat de dakgoten op gezichts hoogte is als we op het hofbaantje staan en dat zou wel eens gevaarlijk zijn.
Er is nog een probleem, Tigri en Filou zijn de enige die ook uit de tuin een toerke gaan doen, maar als de schrikdraad aan staat kunnen ook zij niet meer terug in of uit. Filou zou eventueel hier mee kunnen leven maar Tigri niet die wordt echt dood ziek als ik die alleen in de tuin ga houden. Er is wel een plaats onder de afsluiting waar hij in en uit kan maar als de andere buiten zijn maak ik dat gat dicht.
Dat is weer een grote zorg voor ons.