Spring naar inhoud

- - - - -

nieuwe gasketel kopen

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
ratjepetatje
ratjepetatje
  • 765 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 10 februari 2011 - 18:43

Onze gaswandketel is kapot, dus geen warm water en geen verwarming! Gelukkig hebben we wel een pelletkachel in de living dus koud zullen we niet hebben.
Maandag gebeld naar een kennis die verwarming doet, ging dinsdag om 10u komen, om 2 u nog niemand gezien,gebeld, hij ging om 5 u komen, niemand gezien - veel gebeld en niet opgenomen, ingesproken op antwoordapparaat, geen antwoord. Daar ging mijn dag en een half verlof!
De woensdag gebeld op gsm, geen antwoord - gebeld naar vaste lijn, was secretaresse, ze wist van niets maar ging het doorgeven - toch nog blijven bellen op zijn gsm, geen gehoor. Deze morgen gebeld naar da secretaresje, meneer heeft geen tijd om te komen!!Ja zeg, dan kon ie dat direct gezegdhebben dat ie geen goesting had, dat hij liever zonnepanelen gaat zetten dan iemand uit de nood te helpen, die in letterlijk in de koude blijft zitten. Man toch, waar gaan we naartoe??? En dan nog de moed nie hebben om het zelf te zeggen - ferme reclame vind ik da.
Ondertussen heb ik nog geen nieuwe ketel, heb er ook geen gedacht van welke - der zijn er zoveel! Als ik rondkijk kost da al rap 3000 euro en da heb ik nu precies nie liggen :cry: . Kent er iemand daar iets van? Het hoofddoel is dus warm water, we zetten zelden de cv op. Ze zeggen dan dat als je een duren koopt je premies krijgt en kan aftrekken van de belastingen maar ondertussen moe je ze wel eerst betalen en enkel voor warm water? Help!!

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 10 februari 2011 - 19:09

Wij hebben in augustus een nieuwe laten plaatsen.
En ja, een goede was hier ook meer dan 3000 euro.  Je krijgt idd premies van je energieleverancier 100 of 150 euro.  Nog een instantie 150 euro en dan kan je het nog van je belastingen aftrekken.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 11 februari 2011 - 07:10

Hier in Nederland kan je ze ook huren..... Ik moet er binnenkort ook een kopen maar wij hebben dat ingecalculeerd in het depot van de hypotheek. Die in ons nieuwe huis is namelijk al 20 jaar oud.

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 11 februari 2011 - 08:12

Hier moet dat binnenkort ook gebeuren, gelukkig werkt de onze nog behoorlijk. Iets heel anders dan dat je in de kou zit natuurlijk :s
Zoals Bene zegt krijg je van de netwerkbeheerder iets van een 150 €, soms de gemeente ook en dan een 40% kan je aftrekken van je belastingen. Spijtig genoeg moet je idd dat geld eerst kunnen op tafel leggen.

Guest_cies_*
Guest_cies_*

#5 Geplaatst 11 februari 2011 - 08:34

Heb hier verleden jaar een 23 jarige ketel vervangen door een condensatiebrander met warmwaterproductie . Totaalprijs  € 3200 met schouwaanpassing inbegrepen(flexibel) merk Vaillant warmwaterproductie 18 liter per minuut. Heb effectief €1600 van belasting teruggetrokken ,€125 van Eandis ,en een eindafrekening van 30% minder gasverbruik (kwam op €300 terugtrekken) als je natuurlijk een Daalderop of Vissman wil mag je daar wel 1000 a €1500 bijtellen.Maar geloof mij een ketel is eigenlijk maar voor 15 jaar technologiën verbeteren steeds!) ,en dat doet een Vaillant ook mijn vorige was er ook één. groetjes cies :goofy:

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 11 februari 2011 - 14:18

Wij hebben een condensatieketel van Buderus. Prijs weet ik niet echt vanbuiten. We hebben er een premie voor gekregen en kan ook ingebracht worden in de belastingen.
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!