Spring naar inhoud

- - - - -

vraagje over aanvraag

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 10 februari 2011 - 20:26

er heeft een mevrouw gevraagd aan mij  via mail, omdat we binnenkort een nestje hebben om voor haar 4 jarig kind een kado te kopen, een raskat?
ik vond het persoonlijk beetje raar, vroeg het aan mijn vriend wat hij ervan vond en hij vond dat toch ook... jullie mening?

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 10 februari 2011 - 20:33

ik vind persoonlijk dat je een dier niet cadeau doet, toch zeker niet als het niet uitdrukkelijk gevraagd is. En mij lijkt dan dat een kind van 4 toch niet uitdrukkelijk om een kat zal vragen? Of toch alleszins niet zal weten wat bij een levend dier allemaal komt kijken.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het kitten niet goed terecht gaat komen he, want als die ouders het niet willen, zouden ze het ook niet cadeau willen doen denk ik.

Geplaatste afbeelding

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 10 februari 2011 - 20:38

ja das waar, maar dan doe je dat toch niet kado aan uw 4jarig kind maar dan aan uw man of vrouw, die weten wat het inhoud om voor een dier te zorgen, niet? of ben ik te bot?

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 10 februari 2011 - 20:38

vind het ook geen goed idee om een kind(en zeker van die leeftijd) een katje cadeau te doen. natuurlijk kan je eens vragen of die mensen willen langskomen eens de kitten 5 weken zijn. Zo kan je zelf zien of ze geschikt zijn. Hoewel ze je er dan nog kunnen opleggen.
Trouwens op die leeftijd zou ik ze een pluche katje cadeau doen ofzo...das goedkoper en als het eens een schop of een klop krijgt zal het tenminste niet doodgaan. :twisted: ik weet wel dat er veel kinderen heel goed kunnen omgaan met dieren en al van zeer jonge leeftijd. Moest je nu bv weten dat dit niet het eerste huisdier is en of het dochtertje met dieren kan omgaan kan je natuurlijk het overwegen. Zou ze eens goed uitvragen over hun intenties.
Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 10 februari 2011 - 20:41

O ik heb zo'n zoekertje gelezen op een of andere site.  Ik heb het hier trouwens in het koffiehoekje geplaatst.

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 10 februari 2011 - 20:44

Lilia2055 zei:

vind het ook geen goed idee om een kind(en zeker van die leeftijd) een katje cadeau te doen. natuurlijk kan je eens vragen of die mensen willen langskomen eens de kitten 5 weken zijn. Zo kan je zelf zien of ze geschikt zijn. Hoewel ze je er dan nog kunnen opleggen.
Trouwens op die leeftijd zou ik ze een pluche katje cadeau doen ofzo...das goedkoper en als het eens een schop of een klop krijgt zal het tenminste niet doodgaan. :twisted: ik weet wel dat er veel kinderen heel goed kunnen omgaan met dieren en al van zeer jonge leeftijd. Moest je nu bv weten dat dit niet het eerste huisdier is en of het dochtertje met dieren kan omgaan kan je natuurlijk het overwegen. Zou ze eens goed uitvragen over hun intenties.

heb een mailtje terug gestuurd met wat hun situatie en zo is en of ze dat weet dat kindjes daar soms bruut mee omgaan, maar dat ik dat niet slecht bedoelde, want je weet nooit hoe mensen soms reageren...

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 10 februari 2011 - 20:44

Bene zei:

O ik heb zo'n zoekertje gelezen op een of andere site.  Ik heb het hier trouwens in het koffiehoekje geplaatst.

welk?

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 10 februari 2011 - 20:46

wendyded zei:

ja das waar, maar dan doe je dat toch niet kado aan uw 4jarig kind maar dan aan uw man of vrouw, die weten wat het inhoud om voor een dier te zorgen, niet? of ben ik te bot?

Nee dat denk ik ook. Jij beslist natuurlijk nog altijd wie een kitten krijgt en wie niet he, als je je er niet goed bij voelt, zou ik het gewoon niet doen, zo simpel als dat :)

Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 10 februari 2011 - 20:47

wendyded zei:

welk?

Ik ben aan het zoeken ..

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 10 februari 2011 - 20:49

Elfje zei:

Nee dat denk ik ook. Jij beslist natuurlijk nog altijd wie een kitten krijgt en wie niet he, als je je er niet goed bij voelt, zou ik het gewoon niet doen, zo simpel als dat :)

mss als ik weet dat die mevrouw veel thuis is, goh neen, dat kindje gaat erachter lopen en zot mee doen, zeker alst zo een wild kind is dat alles mag (alles toekrijgt), alst al een raskat voor zijne verjaardag krijgt??? ik heb dat nooit gekregen hoor voor mijne verjaardag... :d

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 10 februari 2011 - 20:50

Bij "bedenkingen zoekertjes" pag. 36, post 534

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 10 februari 2011 - 20:55

wendyded zei:

mss als ik weet dat die mevrouw veel thuis is, goh neen, dat kindje gaat erachter lopen en zot mee doen, zeker alst zo een wild kind is dat alles mag (alles toekrijgt), alst al een raskat voor zijne verjaardag krijgt??? ik heb dat nooit gekregen hoor voor mijne verjaardag... :d

ik ook niet, zelfs nu niet :( ;) (en dan zou ik nog zelf betalen ook) Als ze goed opgevoed is ivm dieren, dan zou het geen probleem zijn. Maar zoniet dan zal het weer zo'n geval zijn van "de kat moet weg want het heeft mijn dochter gekrabt(die ambetant deed maar dat zeg ik er niet bij)" Mensen moeten leren dat dieren geen speelgoed zijn.
Geplaatste afbeelding

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 10 februari 2011 - 20:56

ja hebt gezien, goh ja weet niet of dat zelfde is,
dit was haar mailtje  :  

''Via internet heb ik vernomen dat  jullie binnenkort over kittens beschikken van de britse  korthaar.
   Mijn zoontje van bijna 4 en ikzelf  zijn verzot op poezen. Voor zijn 4de verjaardag ben ik op zoek naar  een klein poesje.
Wat is  de vraagprijs? ''

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 10 februari 2011 - 20:56

Lilia2055 zei:

ik ook niet, zelfs nu niet :( ;) (en dan zou ik nog zelf betalen ook) Als ze goed opgevoed is ivm dieren, dan zou het geen probleem zijn. Maar zoniet dan zal het weer zo'n geval zijn van "de kat moet weg want het heeft mijn dochter gekrabt(die ambetant deed maar dat zeg ik er niet bij)" Mensen moeten leren dat dieren geen speelgoed zijn.

voila dat vind ik ook, maar wil dat voorzichtig uitleggen ....

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 10 februari 2011 - 20:58

wendyded zei:

idd, ik heb 2 neefjes van 4 jaar en 2 nichtjes van 2 jaar en als die hier zijn, gaat Lily ook in de slaapkamer hoor. Die lopen daar achter, en dat is allemaal lief bedoeld he, willen ze aaien enzo, maar zo'n kat snapt dat ook niet he als er zo'n kindje met veel lawaai op haar af komt. Die kindjes zijn hier ook wel maar af en toe, dat zal misschien wel anders zijn als ze er continu bij zijn.

Geplaatste afbeelding