Spring naar inhoud

- - - - -

Kinderen en katten

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Umbaba
Umbaba
  • 341 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 10 februari 2011 - 20:55

Een paar weken geleden heeft mijn zoontje hele erge buikgriep gehad, diaree en overgeven. Een week later Lamber de kat wegens diaree en overgeven bij de dierenarts aan een infuus gemoeten om te zorgen dat hij niet uitdroogde.

Beiden goed genezen.

Weer een week later, zoontje hopeloze snotneus. De week erop Lamber ook.

Ik vroeg aan de dierenarts (voor de grap) of mijn zoontje de kat besmet had. Haar antwoord was dat er eigenlijk nooit onderzoek naar gedaan was, maar dat ze nog wel van andere mensen gehoord had dat als hun kind een erg hechte band met een huisdier had dat hun gezondheid parallel liep.

Zijn er nog mensen die zoiets gehad hebben?
Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 10 februari 2011 - 20:59

Neen, hier nog niet tegengekomen.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 10 februari 2011 - 20:59

amai dat is wel heel toevallig, als het al toeval is. Hier heb ik het nog niet voorgehad met 1 van m'n katjes.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 10 februari 2011 - 21:19

Hier ook nog niet voor gehad.

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#5 Geplaatst 10 februari 2011 - 21:22

Ik weet wel dat wij vroeger thuis een kat hadden die ringworm kreeg en mijn zus kreeg het ook in dezelfde periode, en dat was wel overdraagbaar van dier op mens werdt toen verteld... maar (buik)griep???

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 11 februari 2011 - 10:32

buikgriep is hier ook al eens overgegaan op enkele van de katten, dacht ook niet dat dit mogelijk was, maar onze DA zei van wel en dat verklaarde ook waarom zowel wij als enkele van de katten toen met diarree / overgeven zaten :( , een verkoudheid kan denk ik wel niet overgaan van mens op dier of andersom.
Geplaatste afbeelding