Spring naar inhoud

- - - - -

zuigflesjes

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
erikavandenbroele
erikavandenbroele
  • 758 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 10 februari 2011 - 22:13

Heeft iemand ervaring met de beaphar zuigflesjes bij pas geboren kittens?

Veerle
Veerle
  • 3.309 berichten
  • 17 katten

#2 Geplaatst 10 februari 2011 - 22:58

neen, ik gebruik de flesjes die in de verpakking zitten bij Royal Canin melk.

gr.

veerle

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 10 februari 2011 - 23:00

ik vind die van beaphar het beste, omdat ze indrukbaar zijn, dus zo kan je altijd es drukken om een druppeltje eruit te laten komen, zo vind ik dat je iets meer kan 'helpen' om hen te laten drinken, als ze nog niet goed zuigen.
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#4 Geplaatst 11 februari 2011 - 14:29

Ik vind het goede flesjes, maar de spenen daar ben ik niet voor, die zijn te kort en té dik.
Zelf heb ik het meer voor de lange, dunne speen van Pet Age, alsook die flesjes dan. Ook zachte flesjes, maar toch iets steviger dan beaphar. Die Beaphars worden na het steriel maken ook wel heel erg zacht, té zacht volgens mij. Zodat "per ongeluk" knijpen in het flesje té gevaarlijk voor verslikking is.

De flesjes kan je indrukken, maar dat is gevaarlijk !
Kittens kunnen zich heel erg snel verslikken op die manier !
Voor mensen die nog nooit geflest hebben zou ik toch eerder de rc flesjes aanraden, dan is verslikking minder mogelijk.
De melk moet uit het speentje druppelen en mag er dus niet uitstromen en zeker niet spuiten.

De eerste dagen bij hele kleintjes gebruik ik Pet Age en de lange smalle speen. Als ze wat groter worden ga ik over naar RC flesjes en spenen.

Bijgevoegde thumbnails

• e95d8d8d87.jpg

dauwke
dauwke
  • 4.138 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 14 februari 2011 - 13:50

ik gebruik ook de flesjes van beaphar
vind ze de beste
maar momenteel vind ik ze nergens meer

Isabelle_F5
Isabelle_F5
  • 194 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 14 februari 2011 - 14:08

dauwke zei:

ik gebruik ook de flesjes van beaphar
vind ze de beste
maar momenteel vind ik ze nergens meer

In de tom en co hebben ze die (bij ons in sint-truiden toch)

dauwke
dauwke
  • 4.138 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 14 februari 2011 - 14:29

bedankt voor de tip
bij tom en co had ik nog niet gekeken

Isabelle_F5
Isabelle_F5
  • 194 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 16 februari 2011 - 00:53

dauwke zei:

bedankt voor de tip
bij tom en co had ik nog niet gekeken

en heb je ze daar gevonden? dat is zo'n setje met een flesje vier speentjes en een borsteltje om uit te kuisen. Iets van een zeven euro ofzo O:)

chriske
chriske
  • 1.714 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 16 februari 2011 - 23:05

feroesti zei:

Ik vind het goede flesjes, maar de spenen daar ben ik niet voor, die zijn te kort en té dik.
Zelf heb ik het meer voor de lange, dunne speen van Pet Age, alsook die flesjes dan. Ook zachte flesjes, maar toch iets steviger dan beaphar. Die Beaphars worden na het steriel maken ook wel heel erg zacht, té zacht volgens mij. Zodat "per ongeluk" knijpen in het flesje té gevaarlijk voor verslikking is.

De flesjes kan je indrukken, maar dat is gevaarlijk !
Kittens kunnen zich heel erg snel verslikken op die manier !
Voor mensen die nog nooit geflest hebben zou ik toch eerder de rc flesjes aanraden, dan is verslikking minder mogelijk.
De melk moet uit het speentje druppelen en mag er dus niet uitstromen en zeker niet spuiten.

De eerste dagen bij hele kleintjes gebruik ik Pet Age en de lange smalle speen. Als ze wat groter worden ga ik over naar RC flesjes en spenen.

Waar koop je die Nathalie ? de Pet age , ik heb al zoveel geprobeerd dat ik gewoon de speentjes op spuitje gebruik.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#10 Geplaatst 17 februari 2011 - 19:44

chriske zei:

Waar koop je die Nathalie ? de Pet age , ik heb al zoveel geprobeerd dat ik gewoon de speentjes op spuitje gebruik.

Bij special cats. nl onder speentjes vind je ze.
Ik knip ze schuin af, zo is er een smal gaatje. Ze worden dus iets korter om het gaatje vrij te maken.
De melk druppelt er dan mooi keurig uit en je hoeft dan zeker ook niet bij te duwen op het flesje.
Voor pasgeboren kittens zijn ze net smal genoeg, net als een tepeltje.
Oudere kittens hebben er meer moeite mee, dan stap ik over op de rc spenen of de beaphar spenen. Die lange smalle speentjes passen dan niet meer in hun grotere mondje.

dauwke
dauwke
  • 4.138 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 17 februari 2011 - 20:44

Isabelle_F5 zei:

en heb je ze daar gevonden? dat is zo'n setje met een flesje vier speentjes en een borsteltje om uit te kuisen. Iets van een zeven euro ofzo O:)

ja ik heb ze gevonden
ben de dag er achter gaan kijken
heb er gelukkig nu in voorraad
want ze beginnen al goed te bijten op de speentjes