Spring naar inhoud

- - - - -

poepen naast de bak

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Guest_Kristel_*
Guest_Kristel_*

#1 Geplaatst 26 mei 2009 - 14:49

Ons Nelleke(een don sphynxje van 4 jaar)poept altijd naast de bak.Het is te zeggen,zelfs ver weg van de bak.Ze heeft zo haar plaatsje in de living op wel 1 bepaalde steen,nooit langs de kant maar altijd mooi gemikt in het midden van die steen.Ze doet haar plasje netjes op de bak en gaat dan naar HAAR steen!!!!!! :censored: Als ze kittens heeft poept ze heel netjes op de bak!!!!!!!Heb eigenlijk al alles geprobeerd maar niets helpt.Nu moet ik zeggen,we zijn eraan gewend hoor,oppakken en in het toilet.Het is altijd een erg net drolleke :LOL: Alleen als er volk is,dan kan het wel gek overkomen.Heeft er iemand nog ervaring met dit probleem en misschien een tip voor een oplossing?Misschien van Nel een uiting van dominantie????Ze slaapt bij mij,nooit vind ik ergens iets anders van haar,is een nette poes,nooit vieze nageltjes,moet ze ook nooit knippen.Ze manicuurt ze zelf :goofy: Nooit vieze oortjes,kortom een droomkat,alleen die drolletjes!!!!!!!! :catsad

Bijgevoegde thumbnails

• 24 april 2005 Flanneleke nu.jpg

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 26 mei 2009 - 14:54

:catscratchhead , raar dat ze het wel op de bak doet als ze kittens heeft. Heb je al eens geprobeerd om op die tegel een kattenbak te zetten ? Dan kan je hem stilaan terug verplaatsen naar waar je hem wil staan hebben. Hoeveel kattebakken heb je staan ? Mogelijk doet ze niet graag haar grote en kleine behoefte op dezelfde bak ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#3 Geplaatst 26 mei 2009 - 14:56

Muizepoes heeft dat hier ook gedaan maar het is een kater ;) en na zijn castratie was het over. De hormonen zeker?

Guest_Kristel_*
Guest_Kristel_*

#4 Geplaatst 26 mei 2009 - 15:14

Er lopen hier 4 katten rond en ik heb welgeteld 6 bakken staan,3 met grit en 3 met papier,die gebruiken ze enkel voor plasjes.Als ik de bak op die steen zet gaat ze ernaast zenne!!!Ze wil gewoon niet in de bak.Er zijn er 3 gesloten,2 hoge open en 1 open lage,dus aanbod genoeg.En 2 gebruiken dan ook nog 1 van de 2 wastafels in de badkamer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Die gebruiken wij dus niet meer,we zijn nu nog maar met ons tweetjes,dus ene voor ons en ene voor de poezen HAHAHA.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 26 mei 2009 - 15:14

ik zou ook zeggen de kattenbak op die ene plaats zetten....
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 27 mei 2009 - 13:53

:-k , al shet verplaatsen van de bak niet helpt, zou ik het ook niet weten. Je hebt alleszins voldoende kattebakken staan :catnoknow . Misschien de kattebak eens uitwassen met Javel, dit trekt poezen aan om hun behoeften te doen op die plaats.
En de tegel waar ze wel gaat goed reinigen met HG alle nare geurtjes weg.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#7 Geplaatst 27 mei 2009 - 14:49

Kristel heb je al eens geprobeert met een planten spuitje , als je ze betrapt , even een fijne nevel sproeien

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 27 mei 2009 - 17:20

vreemd
mss kun je de tegel idd een keertje goed behandelen met die HG
en mss een beetje citroensap over verstuiven
of azijn
poezen houden niet van die geur

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#9 Geplaatst 27 mei 2009 - 18:39

Bizar ja..poezels kunnen soms toch rare gedachtenkronkels hebben..maar zelf zou ik niet echt weten hoe het komt..je hebt inderdaad voldoende bakken enzo..

Guest_Kristel_*
Guest_Kristel_*

#10 Geplaatst 27 mei 2009 - 20:38

Ga eens proberen met dat citroensap,bedankt voor de tips,maar ik vrees dat ons Nelleke het gaat winnen!!!!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 27 mei 2009 - 21:07

Eens proberen met ander kattebakzand? En staan die bakken op verschillende plaatsen? Want als ze vb allemaal op een plaats staan waar een andere kat het kan beletten om naar het toilet te gaan, zijn er ook problemen. vb. je hebt twee katten en 3 bakken, maar voor naar die bakken te gaan, moet je langs een gang. En in die gang zit een kat die je niet doorlaat... (ben boek van Vicky Halls aan het lezen, echt een aanrader om de kattenpsychologie te doorgronden).

Bewerkt door Joloka, 27 mei 2009 - 21:10.

Geplaatste afbeelding