Spring naar inhoud

- - - - -

DA van wacht

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#1 Geplaatst 10 februari 2011 - 22:42

Hey,
Ik vraag mij nu al een tijdje af hoe zo'n dierenarts van wacht eigenlijk werkt :oops: .
Hoe weet je welke da 'da van wacht' is op welke dag in jouw regio?
Hebben ze die alleen in steden of zou je die ook in een gemeente kunnen vinden?

En waar vind je dan dat telefoonnummer?
Want ik zou dat graag in mijn GSM willen zetten
en opschrijven zodat het altijd binnen handbereik is in geval van nood :onzeker:
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 10 februari 2011 - 22:49

Weet totaal niet of dit overal zo is... maar hier bel ik gewoon het nummer van onze DA, en indien ze niet beschikbaar is of indien het in het weekend is, kan ik het nummer horen op de voice mail van de DA van wacht :goofy:

(Ook bij de huisarts is dit hier "de gewoonte" ;) )
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 10 februari 2011 - 23:01

ik heb al altijd mijn eigen dierenarts kunnen bereiken...
Geplaatste afbeelding

Guest_ZoeB_*
Guest_ZoeB_*

#4 Geplaatst 10 februari 2011 - 23:12

Ken het niet. Als mijn katten of honden iets mankeren kan ik altijd terecht bij mijn eigen dierenarts

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 10 februari 2011 - 23:22

Als onze da op verlof is of als het zijn wacht weekend niet is dan hoor je op zijn antwoord apparaat het nr van de da van wacht.
Bij ons werken ze met een toer ronde zoals bij de huisartsen. Maar hier als we de huisarts nodig hebben in het weekend en de onze is niet van dienst dan moet je naar een speciaal nr bellen en dat nr verbind je direkt door met de dokter van wacht. Dit is gedaan voor de veiligheid van de dokters.

Guest_Vanessa_*
Guest_Vanessa_*

#6 Geplaatst 10 februari 2011 - 23:50

Onze DA heeft een praktijk waarbij 3 verschillende bij aangesloten zijn. 24/24, 7/7 zijn ze te bereiken...dus geen probleem voor ons.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 11 februari 2011 - 07:02

het ligt er idd aan met welke dierenartsen jouw eigen da samenwerkt. Dat is meestal niet gemeentelijk geregeld hoor, dat doen ze onderling. Als er accuut iets is met jouw katten en je belt je da, dan zal die altijd een antwoordapparaat hebben met een nood-nummer mocht er spoed zijn, en hij is er zelf niet.

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#8 Geplaatst 11 februari 2011 - 10:05

Mijn DA werkt ook met een wachtsysteem en het staat in het gemeentelijk bladje welke DA er wanneer van wacht is.

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 11 februari 2011 - 11:50

Mijn DA zet nr van DA van wacht op haar antwoordapparaat en het staat hier ook in de Streekkrant.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 11 februari 2011 - 19:42

Vanessa zei:

Onze DA heeft een praktijk waarbij 3 verschillende bij aangesloten zijn. 24/24, 7/7 zijn ze te bereiken...dus geen probleem voor ons.

Dit is bij ons ook zo :)
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 11 februari 2011 - 19:47

Hier staat dat ook in de reklame blaadjes wekelijks :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 11 februari 2011 - 22:10

Ik ken dat totaal niet de dierenarts van wacht...geen idee of dit bestaat in Nederland/Amsterdam. Op de site van 1 v/d dierenartsen waar ik weleens ben geweest staat dat je buiten de openingstijden de spoedkliniek moet bellen. En de keren dat ik snachts/sochtends vroeg de DA heb moeten belle heb ik ook altijd naar de spoedkliniek of het dierenziekenhuis gebelt, omdat ik weet dat die 24 uur per dag bereikbaar zijn.

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#13 Geplaatst 12 februari 2011 - 08:42

Als ik een DA nodig heb in het weekeind (en dat doe ik dan enkel maar bij spoed) dan bel ik gewoon mijn eigen DA op of bel ik Clos Fleuri wachtdienst. Ik wil geen andere DA aan mijn katten laten prusten.
heb het 1 keer gedaan en de kat was bijna het hoekje om ... dus NOOIT MEER!!!