Spring naar inhoud

- - - - -

Krols

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
karolien1985
karolien1985
  • 1.576 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 10 februari 2011 - 23:20

Ons Nina is voor de eerste keer krols, nu heb ik totaal geen ervaring met krolse katten, ik heb zelfs nog nooit een krolse kat gezien. Maar het is overduidelijk dat ze krols is.

Gisteren heeft onze Jules (gecastreerd) heel de avond op Nina gezeten, met "dekbewegingen" en al, maar niet over gegaan tot actie. Allez, dat denk ik toch :) Ik dacht eigenlijk dat gecastreerde katers helemaal geen interesse meer hadden in krolse katten, maar blijkbaar dus niet...

Het spelletje is zeker tot deze nacht half 4 doorgegaan, met als gevolg dat deze morgend héél het huis vol plukken haar (langharig) van Nina lag en daarnet toen ik thuis kwam van mijn werk lag terug gans het huis vol. Hoe komt dit? Is dit het gevolg van wild te "spelen" of is dat onder hormonale veranderingen?
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 10 februari 2011 - 23:25

Is Jules al lang gecastreerd? Een krolse kat geeft een andere geur af waar de katers zot van worden en soms ook nog de gecastreerde.
Die krolsheid kan een paar dagen duren, je kan mss best je da bellen om een afspraak te maken om haar te laten steriliseren na de krolsheid.

karolien1985
karolien1985
  • 1.576 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 10 februari 2011 - 23:26

Ja hoor, Jules is al zeker 8 maand geleden gecastreerd.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 10 februari 2011 - 23:31

Het kan ook zijn dat hij gewoon een dominater type is. Als ik dit hier zou zien zou ik ze toch van mekaar halen hoor. Het is niet zo fijn een krolse kat meestal houden ze je de hele nacht wakker. :evil:
En bij sommige poezen kan die krolsheid snel terug komen. Ons kitty hebben we aan 4 maanden laten steriliseren omdat ze constant liep te zingen in huis. En Lily die is pas krols geworden toen ze 1 jaar was, maar die was zo bezig met roepen dat ze nog geen tijd meer nam om te eten, en dus heel snel vermagerde. Na de sterilisatie is het  terug een bolleke geworden. :)

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 10 februari 2011 - 23:33

karolien1985 zei:

Ja hoor, Jules is al zeker 8 maand geleden gecastreerd.

Katers zijn na hun castratie nog zo'n drie weken in staat om nog kleintjes te verwekken, daarom dat we het vragen ;)

Ik zou mijn kattinneke zo snel mogelijk ook laten helpen, het is voor een katteke echt niet zo leuk, dat krols zijn ;)

Geplaatste afbeelding

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 10 februari 2011 - 23:59

Ik heb hier enkele maanden geleden ook een topic gestart ivm de krolsheid van Naomi en heb daardoor ook heel wat bijgeleerd ;) ...nu weet ik niet goed hoe ik daarnaar kan verwijzen ??

Waarschijnlijk naar "mijn profiel" gaan, dan statistieken en discussies die ik heb gestart ??????  :catscratchhead :catscratchhead
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 11 februari 2011 - 00:01

Hier heb je het linkje Mauro ;)

Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#8 Geplaatst 11 februari 2011 - 09:04

Heeft niks met dominantie van de kater te maken. Ik heb een sukkel van een kater en hij deed het vroeger ook. nu een bijna 3 jaar niet meer en hij is toch met 7 maanden geholpen en hij word 8 dit jaar.
Geplaatste afbeelding

karolien1985
karolien1985
  • 1.576 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 11 februari 2011 - 16:42

Aldhissla zei:

Hier heb je het linkje Mauro ;)

Dank je wel :)

Maar nu vraag ik me nog steeds af van waar al dat haarverlies komt?
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#10 Geplaatst 11 februari 2011 - 16:45

karolien1985 zei:

Ons Nina is voor de eerste keer krols, nu heb ik totaal geen ervaring met krolse katten, ik heb zelfs nog nooit een krolse kat gezien. Maar het is overduidelijk dat ze krols is.

Gisteren heeft onze Jules (gecastreerd) heel de avond op Nina gezeten, met "dekbewegingen" en al, maar niet over gegaan tot actie. Allez, dat denk ik toch :) Ik dacht eigenlijk dat gecastreerde katers helemaal geen interesse meer hadden in krolse katten, maar blijkbaar dus niet...

Het spelletje is zeker tot deze nacht half 4 doorgegaan, met als gevolg dat deze morgend héél het huis vol plukken haar (langharig) van Nina lag en daarnet toen ik thuis kwam van mijn werk lag terug gans het huis vol. Hoe komt dit? Is dit het gevolg van wild te "spelen" of is dat onder hormonale veranderingen?

Dat is van het "dekken". Als ik een langhaarpoes wegbreng voor een dekking dan ligt de kamer van de dekkater vol met plukken haar als ik ze mag gaan ophalen ;) Laat je poes maar snel helpen, want dekkingen van een castraat kunnen schijnzwangerschappen opwekken.