Spring naar inhoud

- - - - -

Porta21

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 26 mei 2009 - 15:10

Hallo allemaal,

zijn er hier mensen die Porta21 brokken voeren ?
Ik heb een tijdlang orijen gegegeven, maar nu zijn ze dit beugegeten, ze eten er nog maar amper van. Heb nu ook acana geprobeerd (probeerverpakking), maar hier weer hetzelfde liedje.

Porta21 lijkt mij ook geen slechte voeding, maar hoe reageren julie katten erop.
Ik zou graag een soortgelijk voer vinden wat ze graag lusten.

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#2 Geplaatst 26 mei 2009 - 19:35

Hééé

Ik vind dit een goede vraag en wil ook weten of het goede brokken zijn.

Niemand??

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#3 Geplaatst 26 mei 2009 - 19:51

Jawel!! Ikke!

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#4 Geplaatst 26 mei 2009 - 19:55

Ik geef dus sinds Mellon hier is de drie soorten van Porta 21 Holistic nl Eend met rijst, Kip met rijst en Vis met haver..dus de brokjes. Ook natvoer geef ik van Porta (ook van Almo Nature) en dat eten ze ook graag.
Ik gaf vroeger Iams maar vanaf mijn drie andere schatten de Porta hadden geroken en gegeten, wilden ze geen Iams meer hebben! Dus..dat was snel beslist: Porta 21 Holistic dus! Daarna bleef Mellon last hebben van darmproblemen (ook nog nadat Giardia weg was) dus ben ik Arden Grange Sensitive gaan geven. Maar dus wel gemengd met de Porta omdat ze dat zo graag eten, omdat ik vind dat ze het er super op doen, omdat de Arden Grange zo puur blijkbaar niet zo lekker als de Porta is én omdat enkel Arden Grange geven met 4 poezen tamelijk duur zou zijn. En zo gaat het dus hier al een tijdje heel goed met Mellon en de anderen ook natuurlijk... :LOL:

Bewerkt door poezemannen, 26 mei 2009 - 20:25.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 26 mei 2009 - 20:24

Ik heb hier ook al Porta 21 gegeven (dank je Martine :d ) en het viel heeeel goed in de smaak :-). Ik heb nu op de site van het witte huis ook nog blikjes besteld.
Het lijkt wat op Almo nature, geef ik hier ook en lijkt er best wel op. Misschien kan je dat eens proberen?
Geplaatste afbeelding

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#6 Geplaatst 26 mei 2009 - 20:33

heb hier geen ervaring mee
maar tlijkt mij wel een goede voeding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 26 mei 2009 - 20:43

Ik heb hier ook al eens de droogbrokken gegeven en die vinden ze ook heel lekker.

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#8 Geplaatst 26 mei 2009 - 23:34

Porta 21 blikjes vinden ze hier heel lekker, behalve die kip en rijst, en met stukken vis, forel dacht ik.  De brokjes vielen hier minder in smaak........... heb enkel brok holistic geprobeerd, er zou nog andere brokken zijn van porta 21 maar daar geraak ik niet aan, dus nog niet alles geprobeerd.

Groetjes

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 27 mei 2009 - 10:11

dank jullie wel voor jullie reacties, ik denk dat ik het eens ga bestellen ;)
Geplaatste afbeelding

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#10 Geplaatst 08 juni 2009 - 23:02

De Porta 21 Holistic Cat blik en brok voeding zijn biologisch.

Tevens is de blikvoeding van Porta21 zeer geschikt voor katten die reeds nierschade of blaasproblemen hebben opgelopen door chemisch bewerkte droogvoeding.
Ook zeer geschikt voor kittens.

Voor deze reden ben ik ook met porta 21 begonnen, daar ik er toen 2 met nierprobleempjes en eentje met blaasgruis had, en heb, en ik moet zeggen na enkele maanden dat hun pels veel mooier staat, oudjes doen het hier goed mee.

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 14 december 2010 - 15:06

Van de Porta 21 graanvrij kregen ze hier wat diarree. De meeste mensen die ik ken die dit voer hebben geprobeerd zijn er weer van afgestapt. Van de Porta21 Holistic hadden ze hier geen last en het ging er goed in.
Nu zit ik weer op Orijen, tot allen hun tevredenheid :)
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#12 Geplaatst 14 december 2010 - 15:56

Mijn katten hadden geen last van diarree door de porta maar waren de smaken wel vrij vlug beu gegeten

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#13 Geplaatst 14 december 2010 - 17:19

Wij geven (zijn aant afbouwen) met porta 21 (die zonder granen, sensible of sensitive?) Het is op zich wel goede voeding maar de katten zijn er helemaal niet gek van en laten het gewoon liggen, daarboven ruikt hun kaka er heel erg van en produceren veel meer hoopjes. Na een jaar zoeken naar de juiste voeding (hebben echt vanalles geprobeert, orijen, porta 21, sannabelle, greenfish, rauwvoer..) hebben we nu besloten terug over te stappen naar royal canin indoor en sensible. Das het enige dat ze lusten dus..

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#14 Geplaatst 14 december 2010 - 19:07

Royal Canin eten ze inderdaad liever dan de greenfish en de sensible vind ik zelf vrij goed als je kat diarree heeft of maagproblemen. Maar ik ben niet overtuigd van RC - te veel reclame naar mijn zin.

Ik geef het hen dus als snoepje

Vedette
Vedette
  • 785 berichten

#15 Geplaatst 14 december 2010 - 22:22

Ik heb Porta 21 Grainfree gegeven omdat de Delcon leverancier in NL veranderde, waardoor het voor mij minder makkelijk/voordelig werd.
Ik heb het ruim 3,5 á 4 maand volgehouden, maar niets anders dan ellende. De bak stonk vreselijk en ze waren allemaal aan de diarree. Geloof mij, met platbekkies is dat zéér vervelend, ik was alleen maar bezig kontjes schoon te maken, ook bij de exo's. Op een gegeven ogenblik vond ik zelfs bloed bij de ontlasting.
Ik heb het lang volgehouden, omdat ik op verschillende plekken las dat het kan zijn dat je katten moeten ontgiften e.d.
Ik ben sinds kort over gestapt naar Royal Canin Persian. Kwalitatief gezien minder goed voer, maar binnen een paar dagen was alle ellende die ik met Porta 21 grainfree had over.
Nee, voor mij geen Porta 21 grainfree meer...
www.cattery-momak.comPerzen & Exotics