Spring naar inhoud

- - - - -

weekend weg

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 11 februari 2011 - 18:30

Binnenkort gaan we een weekend weg en willen we onze kat bij een kennis die ervoor wou zorgen geven om erop te zorgen.

maar ik vraag me af of dat gaat zomaar opeens je kat in een heel andere omgeving plaatsen en zijn er dan dingen waar je op moet letten ?

kan iemand mij antwoord geven ?
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 11 februari 2011 - 18:42

't is voor je poes beter om in zijn vertrouwde omgeving te blijven
Je vraagt beter aan iemand om je poes bij jou thuis eten en drinken te komen geven
Je poes bij iemand anders doen voor een weekend, is stressvol voor je poes

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#3 Geplaatst 11 februari 2011 - 18:47

Kan die persoon niet bij je thuis langskomen om ze eten en drinken te geven.
Is het maar 1 nacht dat je weg bent, dan kan je mss overwegen om ze gewoon alleen te laten, als ze genoeg brokjes voorzien hebben om te eten en drinken genoeg, zou het ook moeten lukken.
Maar natuurlijk zou het beter zijn als iemand elke dag langs kwam om te kijken of alles in orde was en ze te knuffelen en verzorgen.

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 11 februari 2011 - 20:07

het is voor 3 dagen.
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 11 februari 2011 - 22:05

Ik zou je kat gewoon thuis laten. Dat is zn vertrouwde omgeving. Ik zelf nam mn katten wel eens een weekend mee als ik naar mn vader ging, maar het zorgde wel voor stress bij de katten en ook bij mezelf (miauwende katten in de trein is niet erg leuk). Dus als het kan zou ik iemand gewoon laten langskomen om je kat eten te geven.

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 12 februari 2011 - 16:40

Ik reis met m'n kittens wekelijks gewoon. Ik reis vaak van Amsterdam naar Delft of Den Bosch. De kittens pitten ook bij m'n zus of bij m'n ouders. Alles ging vlekkeloos. Zo heb ik ze getraind.

Geen miauw in de trein. Gewoon lekker rustig chill net als een hondje.

Als jezelf zenuwachtig word, worden die beesten ook zenuwachtig. Je moet ze aanmoedigen.

Maar je wilt de beestjes bij iemand anders logeren he?

Als ze nooit naar een andere omgeving zijn geweest, en ze zijn volwassen. Dan kun je ze heel hoop stress geven.

Allemaal vreemde geurtjes, vreemde mensjes, is allemaal te angstaanjagend voor hen.

Zijn je katten mensgericht? Als ze alleen jouw kennen, tja katten kunnen heel raar gedrag tonen bij onbekenden.

Ze plassen misschien in schoenen, of poepen ze naast de bak.

Je weet pas na de logeer gebeuren ;)

Bewerkt door Zwerver, 12 februari 2011 - 16:43.

Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 13 februari 2011 - 01:47

Jacko en Lotte gaan van hun 7 weken bijna elke zondagavond mee naar mijn ouders, voor een paar uur. En als dit onafgebroken gebeurt, dan zijn ze minder "boos". Als er een paar weken tussenzitten, dan zijn ze ginder wat agressiever (dan spelen ze wilder, blazen ze vaker naar mijn zus, kruipen ze sneller weg onder tafel als iemand er wil aankomen,...).

Ik heb ooit hun mama en oma voor anderhalve week gehad, en het enige dat die deden was onder de zetel kruipen, of zich in een donker mandje wegstoppen. Alleen de oma kwam na een week geregeld contact zoeken met ons en de kitties, de mama was nooit van onder de zetel te krijgen.

Veel hangt af van het karakter van je katjes. Als het eenmalig en voor 3 dagen is, dan zou ik ze toch ook thuis laten en vragen of iemand wil langs komen. Wanneer wij er niet zijn, komen mijn ouders dagelijks een paar uur bij hun zitten, en anders mijn zus (ik moet er wel bij vermelden: wij hebben Prime, daar overtuig je al wel eens mensen mee :x ).
Geplaatste afbeelding

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#8 Geplaatst 13 februari 2011 - 09:17

zou de poes (poezen) eerder thuis laten en iemand vragen om eten en drinken te komen geven en een beetje aandacht te geven. onze bende is trouwens niet verhuisbaar ... maar vroeger toen we nog maar één, twee en drie poezen hadden bleven zij ook thuis. :loveshower:
Geplaatste afbeelding

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 13 februari 2011 - 09:45

maar degene naar wie we ze gaan brengen komt wekelijks naar onze thuis en houd zich bezig met de poezen dus echt een onbekende is het niet, de poezen zijn nog nooit naar dat huis geweest is het misschien beter om ze eens vooraf te gaan laten kijken in het huis of haalt dat niet veel uit ! :s

Bewerkt door Laurine, 13 februari 2011 - 09:46.

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 13 februari 2011 - 10:00

Als die persoon sowieso wekelijks over de vloer komt bij jullie, kan hij/zij dan ook niet gewoon in het weekend langsgaan om de poezen te checken en verzorgen?
Ik ben geen voorstander van een (volwassen) kat uit haar vertrouwde omgeving te halen. Het is maar voor 3 dagen en de beestjes voor zo'n korte periode stress geven lijkt mij een beetje te?

Geplaatste afbeelding

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 13 februari 2011 - 10:07

ze is 4 maanden nog niet volwassen dus !

Malou
Malou
  • 968 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 13 februari 2011 - 11:02

Ik zou de kat ook thuis laten in zijn vertrouwde omgeving, tenzij ze het gewoon is om af en toe elders te gaan logeren. Wij hebben ooit een kater gehad die in het weekend met ons meeging naar oma en opa of elders en daar vrij gerust in was. Maar voor de meeste volwassen katten is veranderen van omgeving toch dikke stress. Als we weggaan, vragen we dus iemand om langs te komen, een buurjongen of -meisje, om eten en kattenbak te verzorgen en even met de katten te spelen (kunnen ook wat blijven computeren of tv kijken als ze dat willen).

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 19 februari 2011 - 17:16

upje

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 20 februari 2011 - 00:21

Je kunt het topic wel omhoog gooien, maar je zult tog echt zelf moeten beslissen wat je doet. Het is geen drama als je je kat bij die kennissen 3 dagen laat, je kat zal misschien even moeten wennen...maar als ie 4 maanden is dan is ie nog erg speels, dus dat komt wel goed dan.
En jah je kunt hem ook thuis laten als die kennissen elke dag langs kunnen komen. Enige is wel dat je katje veel alleen is die dagen.
Succes met je keuze!!

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 20 februari 2011 - 08:50

We gaan eerst eens met haar naar dat huis en dan kent ze het al een beetje, en dan zullen we haar wel naar daar brengen voor 3 dagen.