Spring naar inhoud

- - - - -

Het zit niet mee...

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#16 Geplaatst 12 februari 2011 - 00:15

Mauro zei:

En ivm met de temperatuur, ik heb reeds een aantal keer goed "aangevoeld" wanneer er koorts was :(

Maar Mauro voelt zowel aan zijn kopje als halsje, nekje... heel normaal aan van temperatuur.
Zijn er nog andere mogelijkheden om dit te meten ? :catscratchhead

In zijn lief poepeke (met de thermometer welteverstaan) ;)

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 12 februari 2011 - 00:23

papaver zei:

In zijn lief poepeke (met de thermometer welteverstaan) ;)

Aiiii...kan je dit bij een poezeke ??? Zomaar in zijn poepeke ?? Of met een beetje vaseline ofzo ???????????? :catscratchhead ;)
En dé vraag : hoe zijn de reacties hierop ???

(En om alle misverstanden te vermijden : hier gebruiken we vaseline om kloofjes op handen en voeten te dichten :ttth: )
Geplaatste afbeelding

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#18 Geplaatst 12 februari 2011 - 00:29

Als je vaseline hebt, super want dat kan je dan goed gebruiken. Probeer je katje op z'n zijde te leggen en te ontspannen (+/- toch anderhalve minuut, zolang hij maar niet recht gaat staan) en weet dat een normale temperatuur 38,5° à 39 ° zal zijn, dus schrik niet als je de uitslag ziet. Maak er een knuffelmomentje van zodat hij het amper merkt. Succes Mauro :b !

Bewerkt door papaver, 12 februari 2011 - 00:30.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 12 februari 2011 - 00:41

papaver zei:

Als je vaseline hebt, super want dat kan je dan goed gebruiken. Probeer je katje op z'n zijde te leggen en te ontspannen (+/- toch anderhalve minuut, zolang hij maar niet recht gaat staan) en weet dat een normale temperatuur 38,5° à 39 ° zal zijn, dus schrik niet als je de uitslag ziet. Maak er een knuffelmomentje van zodat hij het amper merkt. Succes Mauro :b !

Vaseline staat boven...en iedereen slaapt hier al :( Maar intussen is Mauroke ook zalig aan het slapen :love3:
Zou ik ook dringend moeten doen ;)

Ik ga dit zeker morgenvroeg eens proberen en hopen dat het de juiste temperatuur is :)

Bedankt, Papaver :heart:
Geplaatste afbeelding

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#20 Geplaatst 12 februari 2011 - 00:46

wat er zou schelen ? geen idee, maar als je niet gerust bent toch maar best de da raadplegen. beter een keertje te vaak dan één keertje te weinig. Misschien wil Mauro de da wel even zien ... lol ... je bezorgdheid siert je ... probeer zelf ook een beetje te slapen ... :rub:
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#21 Geplaatst 12 februari 2011 - 07:56

Je kan voor je kat een thermometer kopen met zo een flexibel puntje (die je dan in de poep steekt. Sorry ben nog niet goed wakker en kom niet uit mijn woorden. Die kan je gewoon kopen bij de apotheker. Ik leg mijn kat altijd op hun rug op mijn schoot (en als het katten zijn die het niet graag hebben, moet er nog iemand mee helpen om ze even af te leiden). Vanaf 39°: koorts.

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 12 februari 2011 - 08:04

Ik heb hier ook een thermometer die ik enkel voor de katten gebruik, inderdaad ook met zo'n flexibele punt.
Gewoon in de apotheker gekocht. Kost bijna niets.  :geluk:

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#23 Geplaatst 12 februari 2011 - 08:31

Veel beterschap voor Mauro.

Hier staat momenteel alles op de AB ... ziek of niet ziek.
Had er eentje die aan het niezen en hoesten was ... naar DA geweest en gelijk maar voor de hele bende een behandeling mee gevraagd ... 'k heb geen zin om maanden aan een stuk telkens een kat te moeten behandelen dus dan maar alles in 1 keer ook preventief ... want een verkoudheid zet zich toch door tot de hele groep het gekregen heeft.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 12 februari 2011 - 10:27

Bedankt voor deze lieve reacties ! Ga zeker eens op zoek gaan naar zo'n flexibele thermometer (altijd handig :) ).

Met Mauro gaat het stukken beter ;) :love: Wat een opluchting :goofy:

Deze nacht rond 2u heeft hij nog een heel klein beetje moeten overgeven. Maar vanmorgen rond 7u was hij al terug heel actief aan het spelen met Naomi. Het hele huis lag vol speeltjes :heart:
En rond 9u zat hij klaar aan de frigo voor zijn stukje kippewit (= dagelijks ritueel). Alles opgegeten en een beetje gedronken en tot nu toe nog niet moeten overgeven en hij ligt momenteel zalig in het zonnetje = binnen :heart:

Hoop écht dat het zo mag blijven :duim:
Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 12 februari 2011 - 11:26

Wat goed dat het al wat beter gaat met hem!

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 12 februari 2011 - 11:33

Mauro zei:

Bedankt voor deze lieve reacties ! Ga zeker eens op zoek gaan naar zo'n flexibele thermometer (altijd handig :) ).

Met Mauro gaat het stukken beter ;) :love: Wat een opluchting :goofy:

Deze nacht rond 2u heeft hij nog een heel klein beetje moeten overgeven. Maar vanmorgen rond 7u was hij al terug heel actief aan het spelen met Naomi. Het hele huis lag vol speeltjes :heart:
En rond 9u zat hij klaar aan de frigo voor zijn stukje kippewit (= dagelijks ritueel). Alles opgegeten en een beetje gedronken en tot nu toe nog niet moeten overgeven en hij ligt momenteel zalig in het zonnetje = binnen :heart:

Hoop écht dat het zo mag blijven :duim:

Een goed teken als hij achter zijn dagelijkse portie kippenwit vraagt en actief is! :thumb:

Hopelijk was het maar een "kattenspuugje" en is het nu over!
:duim: :duim: :duim:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 12 februari 2011 - 11:35

hopelijk blijft het nu met beide poezeltjes goed :)
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#28 Geplaatst 12 februari 2011 - 12:16

:dancer: :cheer: :dancer:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 12 februari 2011 - 16:20

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 12 februari 2011 - 17:09

:thumb:
Geplaatste afbeelding