Spring naar inhoud

- - - - -

Ongeval

• Log in om te reageren
46 reacties op dit onderwerp
Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 12 februari 2011 - 00:46

Vanavond vertrok ik met een vriendin voor een avondje uit naar Antwerpen.  Ze pikte me rond 20.00 u op en toen we de Plasstraat hier in Hoevenen uitreden zagen we stilstaande auto's en een meisje dat op de grond lag.  De vriendin die bij me was is laatstejaars verpleegkundige en aangezien er nog geen ziekenwagen bij was is ze snel uitgestapt om te zien of ze iets kon doen.  Ikzelf ben in de auto blijven zitten, kon toch niet helpen en eerlijk gezegd ben ik daar super slecht van.  Na een tijdje kwam de ziekenwagen en de vriendin heeft hen even mee kunnen helpen met zuurstofmasker etc.  Toen kwam de MUG en de politie ook ter plaatse.
Toen ze nadien terug kwam in de wagen vertelde ze dat het echt nog een jong meisje was, ze is opgeschept op het zebrapad en de aanrijder is gewoon doorgereden !!! :trance:  Het meisje lag echt bijna twintig meter voorbij het zebrapad.  Ze ademde nog en had een hartslag zei ze.  Maar wat het intern is... het moet een vreselijke klap geweest zijn denk ik...
Ik hoop dat ze het haalt... :cry: :cry:
'k Was een half uurtje later nog aan het denken dat ouders een agent voor hun deur zouden krijgen met de mededeling dat hun dochter is aangereden en ze haar gewoon hebben laten liggen.

En dit even terzijde, dat ramptoerisme, ik snap er niks van... zelfs mensen met kleine kindjes komen tot de plek zelf om te kijken... :o
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#2 Geplaatst 12 februari 2011 - 00:50

knappe reactie van je vriendin !!! als laatstejaars heeft zij gedaan wat ze kon. verdient een pluimpje !

andere mensen en ramptoeristen ... zal ze nooit begrijpen. er is helemaal niets leuk aan. integendeel. het zijn de eerste berichten die ze lezen in een krant. misschien hebben ze anders niets om over te praten ? kinderen onnodig blootstellen aan dergelijk beelden ? :misselijk:
mensen zijn misselijk
Geplaatste afbeelding

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.722 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 12 februari 2011 - 00:53

Ik veracht ramptoeristen. Als ik stop, is het om te helpen en that's it. Hopelijk komt alles goed met het meisje. Walgelijk. :misselijk:

nathalinde
nathalinde
  • 947 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 12 februari 2011 - 08:34

Dat ramptoerisme ... daar krijg ik iets van ... als je dan toch niet kan of wilt helpen .. blijf dan tenminste niet staan, tenzij je een getuige bent van het ongeval.
Jeetje ... die ouders zullen ook nogal geschrokken zijn.
Toppie van je vriendin dat ze geholpen heeft.

Liselotte
Liselotte
  • 2.256 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 12 februari 2011 - 09:11

Brr, wat 'n verschrikkelijk verhaal!  Ik kreeg de rillingen toen ik het las.  Gelukkig dat je vriendin kon helpen; ik zou ook niet kunnen gaan kijken, eerlijk gezegd, word daar misselijk van, tenzij er niemand anders is natuurlijk, zoals in jouw geval (dus wel het geval was)!  Een mens in nood niét helpen is trouwens strafbaar bij wet... Erop staan kijken haalt niets uit, hé, dus ramptoerisme vind ik ook :censored: .  Schandalig dat die aanrijder vluchtmisdrijf pleegde, hopelijk hebben ze hem gauw te pakken :r !  En hopelijk komt het meisje erdoor... :pray:
:hug: van Liselotte en Emmeline en :catkiss van Prillan, Esta en Noa
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 12 februari 2011 - 09:23

Oh nee, zo vreselijk! Wel heel knap van je vriendin om te gaan helpen.
Toen ik zo in het eerste middelbaar zat, zou ik ook zijn gaan kijken. Tot ik is onbewust een zwaar ongeval zag, of hoe moet ik het zeggen. Ik was gewoon over de perrons van de Lijn aan het lopen in Leuven en daar stond een bus ingereden en daar lag een oude man onder het voorwiel rechts met zijn benen eronder.... :misselijk: :misselijk: :misselijk: Je zag echt alles... Sindsdien wil ik nooooiiiit nog zoiets zien!

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 12 februari 2011 - 09:27

:( het stond vanochtend in de krant. Het meisje is zwaargekwetst :(
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

scolu
scolu
  • 652 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 12 februari 2011 - 14:37

jeetje wat erg. hopelijk gaat het snel beter met het meisje :hug:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 12 februari 2011 - 15:33

Hopelijk komt het meisje er door.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Vedette
Vedette
  • 785 berichten

#10 Geplaatst 12 februari 2011 - 16:25

Top dat je vriendin zo goed te hulp schoot! Wat ik echt niet snap is dat iemand na zo'n aanrijding gewoon doorrijdt :censored: :r :r :r
Hopelijk komt het meisje er weer helemaal bovenop!
www.cattery-momak.comPerzen & Exotics

Fietje26
Fietje26
  • 6.690 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 12 februari 2011 - 17:48

Oh, altijd eng om zoiets te doen. Moedig van je vriendin dat ze is gaan helpen.
En hopelijk komt dat meisje erdoor...
Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#12 Geplaatst 12 februari 2011 - 18:29

Hopelijk komt dit meisje er helemaal bovenop.

Een collega van mijn man kreeg afgelopen zaterdag 2 agenten op bezoek. Dochter van die collega heeft zich zelf voor de trein gegooid. De ouders mochten haar al niet meer zien. Ze hebben de lichaamsdelen bij elkaar moeten zoeken :cry:
Er gebeuren ernstige zaken :(

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#13 Geplaatst 13 februari 2011 - 14:38

Lees net op Facebook dat ze de bestuurder nog steeds zoeken :(

Vrijdagavond 11/02/2011 omstreeks 20u werd een meisje van 16 aangereden door een donkere alfa romeo op de Antwerpse steenweg in Hoevenen waarna de chauffeur vluchtmisdrijf pleegde. Ze vecht op dit moment voor haar leven.
Al wie iemand kent met een donkere alfa romeo waar sinds dit weekend beschadiging aan is, gelieve dit onmiddellijk aan te geven aan de politie

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 13 februari 2011 - 15:03

Ik snap ook niet dat mensen ernaar gaan kijken...
Ikzelf kan ook absoluut niet tegen zo'n dingen. Weet niet waarom, maar heb echt zo'n angst voor ongelukken enz. zien. Ik kan dan niet ver genoeg weggaan.

Hoe vreselijk dat iemand zomaar doorrijdt :evil:
Hopelijk komt ze erbovenop.

nathalinde
nathalinde
  • 947 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 13 februari 2011 - 15:19

Hopelijk komt het meisje er goed door.

Jeetje ... wat moet er niet door je hoofd heen gaan als je zo'n nieuws krijgt over je kind.
En dan vooral als je kind zich onder de trein gegooid heeft ... je gaat waarschijnlijk direkt denken wat je verkeerd gedaan hebt.