Spring naar inhoud

- - - - -

Een kat uit een andere planeet.

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 12 februari 2011 - 12:23

Een vriend van me, heeft een kat. Schat van een beest, ooit als jonkie als vondeling gevonden. Alleen heeft het beest een enorme krab gedrag. Namelijk wanneer Mimi (zo heet ze) opgewonden raakt zoals haar aaien en haar naam noemen, heeft ze de neiging om haar klauwen in m'n huid te zetten. Ze gebruikt ook geen krabpaal en haar nagels zijn te lang. Z'n baasje zegt: ze gebruikt de mat. Maar ja...

Ik ben nu momenteel bij hem omdat ik in mijn bijna leegstaande woning verveel en ik mis mijn katten Knighty en Zwerver die in Denemarken wonen enorm :(

Mimi is erg aanhankelijk. Toen ik lag te pitten geeft ze me kopstoten en wilt ze achter m'n rug liggen. Maar wat een vervelende beest tijdens m'n nachtrust, die klauwen in m'n rug alsof ik naast een cactus slaap!

Geplaatste afbeelding

Een foto van Mimi.

Ze is drie jaar oud en eet alleen brokjes. Lust geen rauw, lust geen snoepjes, lust geen kaas.

En ze is echt stom, ze speelt helemaal niet! Laser toy, catnip speelgoed, kan haar allemaal niks schelen! Ze kijkt alleen naar buiten of ze zit op je schoot.

Dik is ze niet, nee ze weegt maar 4 kilo. Ze heeft de lengte als een 7 maanden oude kitten. Ze is net een bal met korte klein pootje en een enorme kleine staart. Ze is net een kat uit een planeet.

Bewerkt door Zwerver, 12 februari 2011 - 12:24.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 12 februari 2011 - 16:10

Het zetten van haar nageltjes tijdens een aai-beurt is omdat ze tevreden is, zich geborgen voelt. Aangezien het een vondelingetje is, veronderstel ik dat ze te vroeg bij de mama-poes weg was, dit is een gedrag dat ze daarvan overhouden. Om bij de mama-poes te drinken maken ze ook deze beweging om de melkproduktie te stimuleren. Het is dus helaas een gedrag dat je niet mag bestraffen of afleren, het geeft hen troost. Hier doen ze het ook hoor. Als de nageltjes te scherp zijn, gewoon even de puntjes eraf knippen ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 12 februari 2011 - 17:14

De katten van m'n ouders zetten ook hun nagels in m'n billen als ze op m'n schoot liggen & je ze aait... maar zolang je ze niet doet verschieten (bv. iemand die plots binnenkomt) doet dat niet echt pijn.

Mss idd haar nageltjes eens (laten) knippen

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 12 februari 2011 - 17:22

Zwerver sorry, maar jij hebt een hele rare manier van zinnen formuleren en hoe je denkt en praat over katten. De kat is stom, van een andere planeet? :trance: Ik snap niet altijd wat je bedoelt hoor.

Geplaatste afbeelding

Fietje26
Fietje26
  • 6.690 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 12 februari 2011 - 17:53

Dat met die nageltjes zal idd te maken hebben met het te vroeg gescheiden zijn van de mama-poes. Brownie hier heeft dit ook, maar het doet geen pijn, is eerder lastig.

Mimi is in elk geval een echt schoontje. (Ah, zwart-witjes :heart: :love3: )
Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 12 februari 2011 - 18:05

English Rose zei:

Zwerver sorry, maar jij hebt een hele rare manier van zinnen formuleren en hoe je denkt en praat over katten. De kat is stom, van een andere planeet? :trance: Ik snap niet altijd wat je bedoelt hoor.

Dit smaakt naar gravel, the next level

Ik heb veel dingen aan m'n hoofd, behalve roos

(Head & Shoulders reklame in NL, Raemon Sluyter)

Ik mag sommige katten stom vinden en sommige mensen ook! :p

Bewerkt door Zwerver, 12 februari 2011 - 18:08.

Geplaatste afbeelding

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#7 Geplaatst 12 februari 2011 - 18:09

English Rose zei:

Dat vind ik ergens ook wel :oops:

Er is in principe toch niets mis met de kat? Gewoon haar nageltjs knippen ;) Het zetten van haar nagels doet ze uit tevredenheid, hoe raar die ook is ;) Kittens stimuleren bij de mama-poes zo de melkproductie.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#8 Geplaatst 12 februari 2011 - 18:10

Ik zou gewoon haar zoveel mogelijk strelen en proberen te stimuleren. Je hebt nu éénmaal actieve en niet actieve katten zoals bij de mensen. ;)
Knip de nageltjes bij dan prikken ze al minder. Mss is je vriend er niet zo mee bezig en is het katje zo geworden door mankement aan aandacht toen ze klein was.

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#9 Geplaatst 12 februari 2011 - 18:10

Zwerver zei:

Dit smaakt naar gravel, the next level

Ik heb veel dingen aan m'n hoofd, behalve roos

(Head & Shoulders reklame in NL, Raemon Sluyter)

Ik mag sommige katten stom vinden en sommige mensen ook! :p

ok das best wel kinderachtig hoor ;)

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 12 februari 2011 - 18:13

Sarah en Erik zei:

ok das best wel kinderachtig hoor ;)

Flauw he! xD
Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 13 februari 2011 - 21:41

:ha

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#12 Geplaatst 13 februari 2011 - 21:50

Ik vind het helemaal niet zo raar wat je zegt ;) Je hebt je heel eigen manier van formuleren, dat is waar, maar dat hebben meerdere mensen hier wel...

Wat de andere planeet betreft... katten zijn ook een beetje van een andere planeet, laten we eerlijk zijn en het gedrag van deze kat (het klauwen zetten als je aait) is haar manier om iets duidelijk te maken. (Heb ik toevallig gisteren nog geleerd op het symposium over katten en stress, maar je moet ook geen genie te zijn om dat uit te vissen). Een kat kan niet praten, een mens kan meestal de kattentaal niet. Dus zij probeert wat duidelijk te maken, maar voor ons mensen is het niet altijd duidelijk.

't Zou gemakkelijk zijn als kat mensentaal sprak (Voor ons dan: niet meer dubben "wat wilt kat nu toch zeggen? Is kat ziek? Wat wilt ze toch? Maak ik me zorgen om niets of is er wat??? Ben ik een slecht baasje, waarom begrijp ik niet wat je duidelijk wilt maken???" Voor de kat mss minder) maar ook een pak minder magisch. Het mysterie rond de kat maakt haar voor ons kattenliefhebbers mede zo leuk 8)

Bewerkt door Smitten Kitten, 13 februari 2011 - 21:51.

Kristella
Kristella
  • 352 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 13 februari 2011 - 22:06

Hehe, Loki doet dat hier ook met zijn nageltjes. Maar hij ronkt meestal tegelijkertijd dus dan weet je wel dat het uit tevredenheid is.

En over een kat stom vinden. Soms klikt het nu eenmaal niet tussen mens en dier ... O:)

Ze is wel mooi hoor, die Mimi!

Bewerkt door Kristella, 13 februari 2011 - 22:06.

papaver
papaver
  • 3.440 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 13 februari 2011 - 22:14

Hey zwerver :d
Ik denk dat het katje gewoon wil aangeven dat ze het leuk vindt door zo te reageren. Alleen zouden haar nageltjes best eens geknipt worden want daarna voelt alleen nog aan als strelen :LOL: !

Bewerkt door papaver, 13 februari 2011 - 22:14.

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 13 februari 2011 - 23:36

hey zwerver

je schreef
Mimi is erg aanhankelijk. Toen ik lag te pitten geeft ze me kopstoten en wilt ze achter m'n rug liggen. Maar wat een vervelende beest tijdens m'n nachtrust, die klauwen in m'n rug alsof ik naast een cactus slaap!

hmmm
dat heeft niets met cactus te maken :LOL: :LOL:

maar met " ik heb je graag "

katten hebben zo hun " eigen gedrag " om hun liefde aan mensen te tonen

soms is dit inderdaad: krabben :LOL: ..

zie het niet als krabben
maar een soort " nestgevoel  , warmte gevoel "

ons tini kan dat ook
maar is gewoon een uiting van " ik lig graag naast je, wil graag spinnen, wil dan ook graag even mijn nageltjes uitrekken en wat bescherming zoeken omdat ik mij soms nog beetje kitten voel "
Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.