Spring naar inhoud

- - - - -

schuldbemiddeling?? het verhaal...appartement gevonden!!!

• Log in om te reageren
262 reacties op dit onderwerp
Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#1 Geplaatst 12 februari 2011 - 14:33

het ziet ernaar uit dat mijn vriend en ik uit elkaar zijn... we hebben nog niet stilgezeten om te praten over hoe het nu verder moet, wanneer hij een andere woonst zal vinden enzovoort, maar ik zit alvast te denken hoe het nu verder moet... :(

als hij vertrekt, zonder de wachtende rekeningen te betalen, kan ik dit natuurlijk niet alleen te boven komen, daarom dat ik dacht om eens op te zoeken ivm schuldbemiddeling. (aangezien ik momenteel op dop zit, en wegens ziekte niet kan gaan werken)
v
nu zijn de belangrijkste vragen die in me opkomen:

mag je daarvoor een eigendom hebben?? ik heb mijn eigen huis, afbetaling valt mee (als ik iets zou moeten huren betaal ik evenveel of zelfs meer) en ik wil mijn huis zeker niet verliezen!!!

mag je dan huisdieren hebben, of zullen ze daarover vallen???

ik wil mijn huisdieren zeker niet wegdoen, zij maken mij gelukkig, ze zijn mijn alles!!!

is er iemand die daar meer van af weet?? aangezien het gisteravond is 'gebeurd', kan ik pas maandag eens naar het ocmw gaan horen...

Bewerkt door Nele, 24 februari 2011 - 20:15.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 12 februari 2011 - 14:38

Voor schuldbemiddeling mag je een eigen huis hebben en huisdieren. Ze zullen al de schulden die je hebt, samen leggen en kijken hoe je er kan uit komen.
Voor andere hulp vb leefloon, mag je geen eigendom hebben. Maar er bestaat ook een mogelijkheid dat ze even helpen om een moeilijke periode te overbruggen (mag je weer wel een eigendom hebben) en dat je dat dan op een doenbare manier mag terug betalen. Je neemt maandag best eens contact op met het OCMW van jouw gemeente en zij kunnen je op weg helpen :hug: :hug: :hug: .

Geplaatste afbeelding

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 12 februari 2011 - 15:18

Wat Joloka zegt, klopt helemaal!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 12 februari 2011 - 15:42

Je mag inderdaad een eigendom hebben en ook dieren. Sterkte in deze situatie :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 12 februari 2011 - 15:56

Ik ken hier niets van, maar wens je toch veel sterkte!

Geplaatste afbeelding

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 12 februari 2011 - 16:33

Je zit momenteel in een hele ongelukkige situatie.

Kijk eens naar de realiteit...

Je hebt tig huisdieren, je fokt chihuahua's zonder stamboom en nu?

Je was toen eerst afhankelijk aan je vriend, je deelde samen met hem, maar wat als? Heb je ooit eens naar jezelf gekeken? Worst case scenario's? Je bent ziek. Je kan niet eens fulltime werken. En je huisdieren?

Denk eens goed na!

Probeer's met je vriend/ex te praten over je situatie. Vraag steun aan je vrienden.

Wens je sterkte. Maar probeer je hoofd koel te houden.
Geplaatste afbeelding

Guest_H!lde_*
Guest_H!lde_*

#7 Geplaatst 12 februari 2011 - 18:00

Ik werk als teamcoordinator schuldhulpverlening, maar dat is in nederland, zou dus net anders zijn dan in belgie. Ga gewoon informeren bij de gemeente.

Sterkte

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 12 februari 2011 - 18:21

Nele, spijtig dat je in deze situatie zit, ik hoop dat je snel een oplossing vind. Gelukkig is het huis van u, dat geeft toch al een veiligheid. Was de domicil van je vriend ook bij je thuis of ergens anders? Mss dat je dopgeld anders hier ook door aangepast kan worden als alleenstaande?

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 12 februari 2011 - 18:26

bel ook direct naar t vlaams fonds et , breng die papieren terug inorde dat je daar ook terug van trekt!!!
veel succes
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 12 februari 2011 - 18:26

In NL kun je bijstandsuitkering vragen, weet niet hoe het zit in Belgie.
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#11 Geplaatst 12 februari 2011 - 18:30

hij is thuisgekomen, heeft gezegd dat hij misschien een beetje overdreven heeft, dat hij niet wil weggaan, omdat hij me nog graag ziet. ik weet niet wat ik moet doen... normaal gingen we vanavond naar zijn moeder, hij is alleen vertrokken, ik kan niet doen alsof, zit al heel de tijd met tranen in mijn ogen of te huilen. zoals het nu gaat, kan het niet verder, en helaas, het zijn vooral de dieren die de oorzaak zijn. hij wist nochtans toen hij bij me kwam, dat ik dieren had en dat die op de eerste plaats komen. 'ze kosten teveel' zegt hij, maar ik koop nooit iets voor mezelf, als ik eens kleren nodig heb, is het tweedehands, omdat ik weet dat de dieren geld kosten, dus ik 'bespaar' op mezelf, zodat het naar de dieren kan gaan.

hij kan niet praten over iets,dus uitgepraat is het zeker niet. ik heb hem gezegd dat als die dieren het probleem zijn, dat niet zal veranderen. als hij er niet mee kan leven, dan moeten we maar uit elkaar gaan.

ik heb het meer dan een jaar alleen gered (met nog meer dieren), en het zal nu ook wel lukken, alleen zou ik in de problemen komen als hij plots zou vertrekken, zonder de rekeningen die hier nog liggen te betalen.

gisteren, 'in het heetst van de strijd' heeft hij me 'strontwijf' genoemd (en nog vanalles anders...), dit kan ik ook zomaar niet vergeten... hij zegt dat hij me graag ziet, maar toont het niet genoeg vind ik, en als hij een 'boze' bui heeft, weet ik wel dat hij dingen zegt die hij niet meent, maar ze kwetsen wel, en ik weet niet of ik dat nog 'aankan'. wil ik nog zo leven? ik zie hem graag, heb minder financiele zorgen, maar moet constant oppassen, dat ik hem niet 'boos' maak. hij klaagt dat hij hier alles moet betalen, maar hij wist op voorhand, dat mijn uitkering ging minderen eens we samenwonend waren... ik sta om 5u op om zijn frigobox te maken, 's avonds heeft hij altijd zijn eten, kleren zijn gewassen en gestreken, ik ga mee naar zijn hobby, als hij ergens zin in heeft, ga ik mee... ik voel me alsof ik volledig ten dienste sta van hem, en nog zegt hij dat ik niets doe voor hem... ik weet het eventjes allemaal niet meer... hij is nu weg, zal maar een paar goeie drinken en de traantjes nog eens laten lopen...

sorry voor het hele verhaal, maar wou het eventjes van me afschrijven...
Geplaatste afbeelding

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#12 Geplaatst 12 februari 2011 - 18:40

:hug: Stel je eigen de vraag: Zie ik hem nog graag genoeg om zo verder te blijven leven?
Zo niet zou ik voor de korte pijn gaan. Beter gelukkig alleen dan ongelukkig met tweeën.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#13 Geplaatst 12 februari 2011 - 19:02

Ja, das moeilijk hé als je afhankelijk bent van iemand... :(
Ik vindt niet dat hij over geld moet zagen als hij de situatie al op voorhand kende. Dan moest hij er maar niet aan begonnen zijn!

En ja, mensen zeggen al snel vuile dingen als ze kwaad zijn, daar zou ik me gewoon over zetten, das niet de essentie van de problemen hé, je moet kijken naar zijn karakter en hoe hij dagelijks is en niet naar een allerslechtste momentopname. (tenzij als hij u zou slaan ofzo hé, das iets anders! :d )

Eerlijk gezegd vindt ik het wel niet slim om zoveel huisdieren te nemen als je financieel wat zwakker staat...wat als er één ziek wordt!?

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#14 Geplaatst 12 februari 2011 - 19:03

Trouwens bij schuldbemiddeling bekijken ze wat jou vaste kosten zijn per maand en ze houden daar rekening mee, dus ik zie niet in waarom je geen eigen huis zou mogen hebben? Maar ik ken ook niet alle regels.
(ooit een vriend gehad die daarin was terechtgekomen...)

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#15 Geplaatst 12 februari 2011 - 19:05

Staan al die rekeningen trouwens op jou naam? Moet je niet doen hé, zet er maar snel een paar op zijn naam!!!