Spring naar inhoud

- - - - -

schuldbemiddeling?? het verhaal...appartement gevonden!!!

• Log in om te reageren
262 reacties op dit onderwerp
mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#106 Geplaatst 14 februari 2011 - 15:38

Jeetje wat een verhaal!!

Een hele dikke knuf :hug:
Hoop dat je er snel uit geraakt.

Ik heb het financieel ook erg moeilijk en als alleenstaande met een kindje op komst gaat het er zeker niet gemakkelijk op worden. Maar ik snap wel dat je je huisdieren niet kan weg doen. Ik zou het ook niet kunnen. Over mijn lijk dat hier 1 kat het huis verlaat!

Je huis verkopen zou ik zeker NIET doen!!! Met wat jij daar voor afbetaald nu kan je gewoon nergens iets goedkoper vinden. En je eigendom mag je nooit wegdoen, zowiezo niet. Ik betaal 550 voor een huurhuis. Dat is pas weggegooid geld. Ma ja, kan niets kopen en dit was het goedkoopste dat er was hier in de buurt. (woon 6km van mijn werk zodat ik met de fiets kan gaan werken. Spaar ik een hele hoop benzine mee op)

Waar je wel op kan besparen is idd een goedkopere internetverbinding nemen, gsm abonnement bekijken, zoveel mogelijk electriciteit besparen,...

Wens je veel sterkte in deze situatie :hug: :hug: :hug:
Hoop dat je er snel uit komt

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#107 Geplaatst 14 februari 2011 - 15:39

Nele ik vind het heel erg wat hier allemaal bij je gebeurd, en wens je ook veel sterkte met je verlies. :hug:
Kan je da een bewijs opmaken dat hij er voor iets tss zit? Doe dan daarna zeker aangifte bij de politie.
Gaat hij bv werken? Dan zou je op die uren die hij weg is, zijn boelke kunnen bij één rapen, nieuwe sloten laten steken overal en zijn kleren en dingen ergens veilig buiten zetten zodat hij er niet meer in kan.
Het is u huis hij heeft er geen aanspraak op.
We hebben dit nog eens gezien hier bij ons op de wijk en na geweldpleging stond hij ook op straat en kon niet meer binnen.
Je kan mss best eens bellen voor inlichtingen naar een advocaat. Maar ga vooral aangifte doen bij de politie.
Je weet nooit tot wat zo mensen in staat zijn als ze het weer in hun krullen krijgen, wees dus voorzichtig. Want een ander appartement vinden kan soms langer aanslepen dan je denkt.

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#108 Geplaatst 14 februari 2011 - 15:39

Twijfel of de politie echt iets kan doen, maar ze zien altijd wel terug dat je melding hebt gedaan en van wat. Denk dat je op het vredegerecht terecht kunt om hem buiten te krijgen, en gezien het meestal dringende dingen zijn kan het toch niet zo lang duren volgens mij eer ze je zaak behandelen.
Indien het financieel niet haalbaar is, kan je bij de bank niet gaan praten? om te kijken je lening op langere termijn te zetten? zodat je maandelijks dan minder afbetaald.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#109 Geplaatst 14 februari 2011 - 16:01

nele waarom wachten tot morgen om een advocaat  te bellen, waarom niet vandaag?
Voor t zelfde geld krijgt hij vandaag een nieuwe uitbarsting en is 1 van je andere dieren t  volgende slachtoffer, zeker nu hij op de schup zit en weet dat hij buitenmoet...
Wil je aub vandaag bellen?
Aub?
Onder normale omstandigheden kan je niet zomaar iemand die bij je inwoont buitenzetten en moet je hen een bepaalde tijd geven om iets anders te zoeken maar dit zijn geen normale omstandigheden, hij is agressief en hij heeft laten zien dat hij in staat is om iemand dood te doen en heeft nul komma nul spijt daarom.
Die vent is gevaarlijk Nele
Je hebt toch een bewijs van de dierenarts dacht ik, je kan denk ik toch bij de politie klacht indienen ivm wat hij gedaan heeft met Oscar en je kan zeker bij de politie vertellen dat jij je niet veilig voelt, dat hij uitbarstingen krijgt en niemand dan veilig is en dat je hem buiten wil, zo ver mogelijk van je weg.
Bel naar die advocaat Nele en doe het vandaag nog zodat je zeker weet wat je kan doen.
Je dieren zijn jouw verantwoordelijkheid.
Je dieren hebben niet gevraagd om er te zijn, jij wou ze in je leven en jij bent verantwoordelijk voor hun veiligheid.
Jij moet ervoor zorgen dat hij hen niks kan doen.
Dus doe  vandaag nog iets en wacht niet tot morgen.
Voor er nog een weerloos slachtoffer valt.
Ik krijg Oscar gewoon niet uit mijn hoofd.
Ik loop daar al de hele tijd aan te denken.
Denk jij daar nu ook aan , niet denken dat hij het zo niet bedoelde of weet ik veel wat, t geen hij gedaan heeft heeft hij opzettelijk gedaan met de intentie om je dier pijn te berokkenen en dat is al erg genoeg.
Aub Nele, schiet vandaag in gang en wacht niet nog een dag langer.
Veel sterkte toegewenst

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#110 Geplaatst 14 februari 2011 - 16:08

vraag aan je advocaat of je onder deze omstandigheden zijn boeltje niet mag buitenzetten en je sloten mag veranderen
En kan je geen restraining order aanvragen, ik kan op de nederlandse term niet opkomen, help, iemand die de nederlandse term weet,  maar dat is een bevel van de rechtbank dat hij uit je buurt moet blijven, dan mag een bepaalde persoon in een straal van zoveel meter of kilometer niet in je buurt komen, als je dat kan krijgen dan kan hij niet in je huis blijven want dan verbreekt hij dat restraining order en kunnen ze hem arresteren
En wat betreft waar hij naartoe moet, hij heeft toch ook een moeder?
Hij kan toch naar haar gaan en van daar uit zoeken naar een andere woning?
Weet zijn moeder wat er gebeurd is?
Kom jij met zijn moeder overeen?
Misschien is het een optie om met zijn moeder te praten, te zeggen wat er gebeurd is (en wat hij nog allemaal gedaan heeft wat betreft zijn agressief zijn) en haar duidelijk te maken dat jij heel bang bent, dat je bang bent voor het leven van je huisdieren en voor je eigen leven en haar vragen of zij aub om hem wil omkomen, of ze hem aub wil ompraten om jouw huis te verlaten en voorlopig als t moet bij haar in te trekken?
Ik weet niet hoor, het is maar een idee.
ik weet niet of het een goed idee is , ik twijfel, ik ben dan bang als je zoiets doet dat hij een uitbarsting gaat krijgen, zijn moeder hem niet meekrijgt of zij het zelfs niet wil proberen maar ze hem wel vertelt dat jij bij haar dat bent komen vragen en hij nog wat meer schade gaat toebrengen aan je dieren of aan jezelf
Bel daarom aub nu direct naar je advocaat en stel het niet uit.
Zodat je weet wat je kan doen

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#111 Geplaatst 14 februari 2011 - 17:04

lathyrus zei:

En kan je geen restraining order aanvragen, ik kan op de nederlandse term niet opkomen, help, iemand die de nederlandse term weet

straatverbod ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#112 Geplaatst 14 februari 2011 - 17:07

dank u Peggy :)

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#113 Geplaatst 14 februari 2011 - 18:46

ik heb het inderdaad op papier staan van dierenarts, dus als hij geen stappen onderneemt ofzo, kan ik dat gebruiken. morgen sowieso naar advocaat, om te laten schrijven of zoiets dat hij 1 maart zeker buiten is (das het vroegste dat hij iets kan huren) hij zegt dat hij iets gevonden heeft, en dat ze deze week gingen terugbellen...
dus nog beetje op tanden bijten..

helaas zal hij zijn tv meenemen, droogkast, broodmachine, slaapkamer.. maar ach, das nog geen probleem. het ergste is: hij zal zijn laptop ook meenemen!!! en dan kan ik natuurlijk niet meer online, jullie niet op de hoogte, niets opzoeken... iemand een oude liggen die voor een prijsje wegkan??
Geplaatste afbeelding

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#114 Geplaatst 14 februari 2011 - 19:03

MissKitty zei:

Ik vind het heel erg voor je Nele en ik hoop dat je snel een oplossing vindt.
Maar als je hem niet onmiddellijk buiten krijgt dan zal je misschien moeten zorgen dat zowel jij als je dieren daar voorlopig even weg kunnen. Gastgezinnen voor je dieren ofzo en jijzelf naar je moeder tot hij weg is? Jullie kunnen toch niet met zo een gevaarlijk persoon blijven samenleven, wie is dan de volgende die aan de beurt is als hij weer agressief wordt..

Dit houdt volgens mij veel risico's in, zelf vertrekken. Hij kan ook de sloten veranderen als je weg bent en dan ben je voor enkele maanden vertrokken met advocaten om hem buiten te zetten.

Ik zou ook contact nemen met de politie en eventueel raad vragen aan een notaris vooraleer contact te nemen met een advocaat. Voor 1 brief of 1 raadgeving vragen zij al gemakkelijk 125 à 150 eur en je zal je centjes broodnodig hebben nu!

De politie zal je zeker wel raad kunnen geven. Het is jouw huis, en als je hem wil buitenzetten kan dit zeker, maar het kan zijn dat je hem enige tijd moet geven om iets anders te zoeken.
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#115 Geplaatst 14 februari 2011 - 19:14

was er  van de overheid uit geen initiatief om iedereen (of toch zoveel mogelijk mensen) op de pc en t internet te krijgen?
Dat je voor weinig geld een pc kon krijgen en ik dacht zelfs een abonnement voor internet.
Ik heb een geheugen als een vergiet dus ik kan me niet meer herinneren hoe het noemt, we hebben indertijd ook zo een pamflet in de bus gekregen dat daar over  ging.
Iemand die weet hoe het in mekaar zit?
Misschien dat je dat in een winkel waar men pc's verkoopt eventueel eens kan  vragen?
Zelf hebben we geen laptop op overschot.
We hebben nog oude pc gehad die we vervangen hebben door nieuwe maar ik weet niet meer of die op zolder zit of dat we die weggedaan hebben , het zit er dik in dat we hem weggedaan hebben, t is al aantal jaar geleden en ondertussen hebben we container laten komen om de zolder op te ruimen...

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#116 Geplaatst 14 februari 2011 - 19:16

snel gegoogeld: het is toch nog redelijk duur, voor dat geld kan je in de pc winkel een kleine laptop kopen, wij hebben voor ons klein laptopje een 300 euro betaald...

De overheid helpt u aan computer en internet - Nieuwsflash - Test-Aankoop

http://blog.telenet....start2surfhome/

Bewerkt door lathyrus, 14 februari 2011 - 19:19.
Reden van bewerken: link bijgezet

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#117 Geplaatst 14 februari 2011 - 19:40

OK, dit is er gewoon over! Als hij effectief iets te maken heeft met de dood van Oscar, is dit gewoon ronduit verschrikkelijk. Goh, mocht mijn vriend zoiets doen, zou hij godver niet weten waar hij het heeft. Dit kan toch niet dat hier niets aan gedaan kan worden. Ik zou onmiddellijk contact opnemen met de politie. Uiteindelijk is het jouw huis...
OK, zijn domicilie staat er wel dus in principe kan je hem niet zomaar buiten zetten, maar als hij je dieren en misschien ooit jou iets verkeerd doet is het hek helemaal van de dam. Bel naar de politie en kijk wat je kan ondernemen.

Nele, ik woon niet ver van jou. Ik weet dat ik niet altijd eens ben met jou (voornamelijk in verband met de nestjes in het verleden), maar als je hulp nodig hebt, geef je mij maar een seintje.

Bewerkt door Mieke'tje, 14 februari 2011 - 19:40.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#118 Geplaatst 14 februari 2011 - 20:18

op kapazza staan er verschillende laptops te koop, misschien op andere tweedehands sites of é bay ook eens kijken?

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#119 Geplaatst 14 februari 2011 - 20:49

lathyrus zei:

op kapazza staan er verschillende laptops te koop, misschien op andere tweedehands sites of é bay ook eens kijken?

zal ik sowieso doen, moet eerst aan geld zien te geraken (van hem zal ik wel niets meer krijgen!)

hoop echt dat hij effectief op zoek is naar iets, en iets zal vinden, zodat hij toch eind deze maand buiten is. zo kan ik niet leven.
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#120 Geplaatst 14 februari 2011 - 20:58

Moest je naar de politie gaan, vermeld dan duidelijk dat 'je je verontrust voelt'. Ik heb mijn laptop zelf nodig anders leende ik hem je graag. Verschrikkelijk dat een man tot zoiets in staat is. Iemand die een dier kan verwonden en erger, kan dat ook doen bij mensen, is mijn mening. Ik zou hem graag een schop onder z'n kont geven :evil:
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.