Spring naar inhoud

- - - - -

schuldbemiddeling?? het verhaal...appartement gevonden!!!

• Log in om te reageren
262 reacties op dit onderwerp
Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#121 Geplaatst 14 februari 2011 - 21:12

Al vast veel sterkte met het overlijden van Oscar.

Als je kan laten vaststellen door politie dat iemand niet meer op dat adres woont, wordt domicilie geschrapt. (Weet ik door werkervaring) Dat heet schrapping van ambtswege.

Dus als je zo meer inkomen hebt is het zeker het proberen waard.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#122 Geplaatst 14 februari 2011 - 21:20

Tirza zei:

Al vast veel sterkte met het overlijden van Oscar.

Als je kan laten vaststellen door politie dat iemand niet meer op dat adres woont, wordt domicilie geschrapt. (Weet ik door werkervaring) Dat heet schrapping van ambtswege.

Dus als je zo meer inkomen hebt is het zeker het proberen waard.

ja, maar voorlopig woont hij hier nog hé, dus dat kan ik alvast niet toepassen...mijn inkomen zal pas omhoog gaan, eens zijn domicilie is veranderd. hopelijk gebeurt dat zo snel mogelijk... zit er momenteel fysiek door, heb niet veel geslapen, door het verdriet (om Oscar) en de zorgen en het bedenken hoe het op te lossen. ik ben kapot, zal sebiet gaan slapen. pff, enmoet morgenochtend naar werkwinkel... nog zoiets, moet ik blijven gaan om de situatie uit te leggen??
hoop dat het rap gepasseerd is, dat ik zo snel mogelijk een nieuwe start kan maken.

allemaal bedankt om mee te denken, en voor jullie steun!!!
Geplaatste afbeelding

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#123 Geplaatst 14 februari 2011 - 22:29

Nele zei:

ik heb het inderdaad op papier staan van dierenarts, dus als hij geen stappen onderneemt ofzo, kan ik dat gebruiken. morgen sowieso naar advocaat, om te laten schrijven of zoiets dat hij 1 maart zeker buiten is (das het vroegste dat hij iets kan huren) hij zegt dat hij iets gevonden heeft, en dat ze deze week gingen terugbellen...
dus nog beetje op tanden bijten..

helaas zal hij zijn tv meenemen, droogkast, broodmachine, slaapkamer.. maar ach, das nog geen probleem. het ergste is: hij zal zijn laptop ook meenemen!!! en dan kan ik natuurlijk niet meer online, jullie niet op de hoogte, niets opzoeken... iemand een oude liggen die voor een prijsje wegkan??
Via het OCMW kan je een tweedehandse PC aankopen voor 100 euro met nog één jaar garantie ook.  Zijn kennen adressen van firma's die dit doen.  Je kan ook vragen of dit van het SCI-budget kan (sociaal culturele integratie) en dan betaal je niks!

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#124 Geplaatst 14 februari 2011 - 22:39

veerlevs zei:

Via het OCMW kan je een tweedehandse PC aankopen voor 100 euro met nog één jaar garantie ook. Zijn kennen adressen van firma's die dit doen. Je kan ook vragen of dit van het SCI-budget kan (sociaal culturele integratie) en dan betaal je niks!

hm, zal ik onthouden! thx!!
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#125 Geplaatst 14 februari 2011 - 22:56

veerlevs zei:

Via het OCMW kan je een tweedehandse PC aankopen voor 100 euro met nog één jaar garantie ook.  Zijn kennen adressen van firma's die dit doen.  Je kan ook vragen of dit van het SCI-budget kan (sociaal culturele integratie) en dan betaal je niks!

ja amai, dat wist ik indertijd toch niet en niemand die het me ook zei.
Terwijl ik wel naar avondschool ging en een pc heel hard nodig had (ik ging drie maal per week naar de les in de hoop een diploma te halen waarmee ik ander werk kon zoeken dat minder fysiek zwaar was, ik heb uiteindelijk mijn school moeten opgeven omdat het niet meer lukte om tot aan school te geraken en de lessen zelf ook te zwaar werden)
Ik moest dus iedere maand geld van mijn uitkering peuteren om een pc af te betalen, t is t enige dat ik ooit op afbetaling heb gekocht, omdat ik het echt hard nodig had.
Dat had voor mij een heel groot verschil gemaakt indertijd.

Maar niemand die eens iets zei.
Ik vind dat  toch wel erg, op de ziekenbond enzo is dat ook zo, mensen hebben recht op een aantal dingen en ze weten het zelf niet dat ze er recht op hebben en niemand daar die het hen zal zeggen ook...
Terwijl die dingen een hemelsbreed verschil kunnen maken voor mensen

goed hé Nele , dat valt toch goed mee, 100 euro

Bewerkt door lathyrus, 14 februari 2011 - 22:57.
Reden van bewerken: iets vergeten vermelden

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#126 Geplaatst 14 februari 2011 - 22:57

Oke, ben eindelijk door het hele topic geraakt.

Nele, innige deelneming met het verlies van Oscar.
Ik ken u niet echt, maar heb hier in het topic toch begrepen dat Oscar een grote hond is, wat heeft hij dan gedaan dat het beestje overleden is?

Ik hoop dat hij inderdaad zo snel mogelijk verhuisd, voor jou en de diertjes.

Je moet eens informeren bij een woningfonds, ik heb mijn lening bij het vlaams woningfonds en leen aan 2%, maar hiervoor moet je kinderen hebben, maar ik weet dat er andere instellingen zijn waarvoor je geen kinderen moet hebben, en die ook aan zeer gunstige tarieven lenen, die nemen soms ook een lening over.

Ik zou ook eens zien bij een voedselbank ofzo voor voedingspaketten. Ik weet niet juist hoe dat allemaal zitten, maar hier ga ik naar moeders voor moeders en ik betaal 0,50 euro voor een pakket met voeding, zit niet altijd even veel in en ook niet alles even nuttig, maar het heeft mij toch al heel wat geld bespaard op voeding.

Voor je dieren kan je naar de prins laurent stichting, hier betaal je 10 euro lidgeld per jaar per dier en eenmalig een chip van 18 euro voor de rest zijn er geen kosten aan een consultatie en kan je ook je dieren gratis laten steriliseren/Castreren, je kan wel maar maximaal 2 huisdieren op je naam nemen.

Ik heb geen idee hoeveel dieren je juist hebt, maar ik zou toch enkele dieren weg doen, hiervoor een goede thuis zoeken.
Iemand graag zien, wilt soms ook zeggen dat je ze moet laten gaan voor hun bestwil.
Met het weinige geld dat je overhebt binnenkort kan je geen huis afbetalen, 6 katten verzorgen, X honden verzorgen, ...

Je huis verkopen zou ik zeker niet doen, maar ga eens horen of je je lening kan laten herzien of bij een sociaal fonds laten overnemen.

Ik hoop dat je iets hebt aan de tips die ik je gegeven hebt.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#127 Geplaatst 14 februari 2011 - 22:59

Nele zei:

j pff, enmoet morgenochtend naar werkwinkel... nog zoiets, moet ik blijven gaan om de situatie uit te leggen??

hoe bedoel je?
Of je naar de werkwinkel moet gaan?

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#128 Geplaatst 14 februari 2011 - 23:17

hey nele!!

heel veel sterkte en ik weet dat je het niet gemakkelijk zult hebben in de toekomst maar je slaat er je wel door! Ik vind het moedig dat je de kracht hiervoor hebt om door te zetten...
effe over schuldbemiddeling..; ik ben opgegroeid met alcoholist en mijn ma en zus zitten nu in schuldbemiddeling. ik heb het allemaal zelf willen doen en ik zie het einde maar ben intussen wel al 10jaar bezig... Nu voor schuldbemiddeling moet je al een bepaald aantal schulden hebben anders is het gewoon budgetbegeleiding wat je krijgt. Bij budgetbegeleiding betalen zij je rekeningen en geven ze je leefgeld per week. Hou er rekening mee dat dit handig maar ook onhandig kan zijn. wat als je een DA nodig hebt, daarvoor geven ze 1keer maar niet elke keer. het hangt ook erg af van wie je hierin word toegewezen... Mijn ma heeft het slecht getroffen en mijn zus goed. het verschil is ook dat mijn zus nog wat bijverdient maar anders alleen met 75euro toekomen op 1week is niet gemakkelijk (zij heeft ook 5katten, paar slangen)
Bij schuldbemiddeling word het bedrag dat je overhoud bepaalt door een rechter...
Nu je huis houden zullen ze wel doen denk ik aangezien je voor 560euro geen huis meer kan huren. tenzij een sociale woning maar daar vlieg je toch op een wachtlijst.

Verder kan ik er heel goed inkomen dat je je dieren wilt houden, ik hou er ook verschrikkelijk veel van en zou ze ook voor niets ter wereld wegdoen!

Over je meubels, aangezien jullie samen wonen kan hij ook niet met alles gaan lopen (zelfs al staat het op zijn naam), elk de helft....

als je meer vragen hebt over schuldbemiddeling of budget begeleiding vraag het dan in pb bericht als je wilt. Ik heb genoeg gezien en meegemaakt om te weten waarover ik het heb!! En ik begrijp ook goed genoeg dat het niet makkelijk voor je was om de knoop door te hakken. Mensen kunnen wel zeggen: ga bij hem weg maar dat is altijd makkelijker gezegd dan gedaan!!

en ook als je iets nodig hebt... er zijn genoeg ks-sers die je zullen helpen waar ze kunnen... misschien nog ergens iets in dubbel gebruik staan?

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#129 Geplaatst 15 februari 2011 - 06:15

bedankt allemaal, zal sowieso eens gaan horen bij het ocmw.. hopelijk zijn ze behulpzaam!

ivm meubelen, alles is hier van mij, behalve een slaapkamer van hem (geen probleem, heb nog mijn eigen slaapkamer) droogkast is van hem, tv, en laptop (enja, een strijkijzer, maar tmijne staat hier nog vb)  dus kom niet zonder meubelen enzo te staan.

ik sla me er wel door, maar de komende weken, dat hij hier nog zal wonen, zullen het moeilijkst zijn...
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#130 Geplaatst 15 februari 2011 - 06:18

lathyrus zei:

hoe bedoel je?
Of je naar de werkwinkel moet gaan?

ja, had oproep gekregen,en aangezien dat beroep tegen schorsing van riziv is uitgesproken, zal ik terug moeten gaan werken. zal niet lukken, maarja, zal mijn goeie wil tonen, paar dagen werken (zolang als ik kan) en als ik ziek val, tjah, dan val ik ziek hé... dan straks nog maar weer over en weer rijden en uitleg doen...
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#131 Geplaatst 15 februari 2011 - 08:47

Amaai, wat is dat allemaal :( Zo erg! Veel sterkte voor jou Nele :hug:

Tja, nu ga ik wel heel gemeen doen, maar zo ben ik nu eenmaal. Wanneer iemand mij zo pijn zou doen, dan krijgt ie dat dubbel zo hard terug. Omtrent zijn spullen, kan hij bewijzen dat dat op zijn naam staat, dat hij die gekocht heeft? Want ik heb denk ik verstaan dat het jou huis is. Dus eigenlijk alles wat in dat huis staat is jouw eigendom, tenzij hij kan bewijzen dat het de zijne is.

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#132 Geplaatst 15 februari 2011 - 10:58

Nele, wens je heel veel sterkte met het verlies van Oscar, hoe ongelofelijk grof kan iemand zijn een onschuldig dier te pakken, maar voor jouw moet het vreselijk zijn om met zo een te moeten samen leven.
Ik hoop dat hij snel weg is en dat jij er snel bovenop komt.

Ik heb zelf fibro/cvs/artrose en weet als geen ander wat je meemaakt. Zeker door alle stress die je nu hebt verergeren je klachten en kan je minder en minder doen. Luister naar je lichaam en regel eerst dat die vent weg komt dan pas kan je weer beginnen opknappen meis

Hele dikke knufffffffffffffffffffff
Liefs Cisca
Geplaatste afbeelding

Guest_ZoeB_*
Guest_ZoeB_*

#133 Geplaatst 15 februari 2011 - 12:37

Als cvs patiënt kan jij een ziekte-uitkering vragen. Mijn schoonmoeder der buren, die vrouw heeft dat ook en kan niet meer gaan werken en heeft een ziekte-uitkering.

Heb hier op zolder nog een oude pc staan met printer enz maar van de snelste is ie niet meer. Kun je denk niet veel met doen denk ik.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#134 Geplaatst 15 februari 2011 - 12:57

zoe, als je werkt en je wordt ziek dan kan je een invaliditeitsuitkering krijgen.
Maar ik dacht dat het bij nele een probleem was omdat het RIZIV zogezegd bewezen heeft dat ze arbeidsongeschikt was reeds voor ze ging werken.
Ze beweren dus eigenlijk dat ze arbeidsongeschikt was maar dat ze dan een tijdje op de tanden heeft gebeten en een tijdje is gaan werken zodat ze later dan zou kunnen genieten van een uitkering, dat is hun redenering...(niet die van mij want ik ken nele haar omstandigheden niet en weet niet van wanneer ze ziek is geworden en hoelang ze gewerkt heeft en dergelijke)
Als je als huisvrouw cvs krijgt dan krijg je ook geen uitkering hé, ziekte uitkering is voor mensen die werken en die dan ziek worden.
Als ze zogezegd kunnen bewijzen dat je arbeidsongeschikt/ziek was voordat je startte met werken en je bent gaan werken om nadien van een uitkering te kunnen genieten en je niet van plan was van in t begin om te blijven werken, dan schorsen ze je (alweer, dat is niet mijn overtuiging dat dat bij Nele t geval is)

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#135 Geplaatst 15 februari 2011 - 12:59

Heel veel sterkte bij het verlies van Oscar.