Spring naar inhoud

- - - - -

schuldbemiddeling?? het verhaal...appartement gevonden!!!

• Log in om te reageren
262 reacties op dit onderwerp
Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#151 Geplaatst 16 februari 2011 - 22:08

Nele is het bij OCMW zelf dat je bent aangemeld voor voedselpakket?
want 3 keer per jaar vind ik toch maar weinig hoor, ik kan hier elke week gaan.

Ik zou toch eens verder zoeken of je niets anders vind waar ze voedselpakketten uitdelen, ik zal ook eens hier bij ons horen of ze iets in jouw buurt weten zijn, maar ik kan pas 1 maart terug gaan naar daar.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#152 Geplaatst 16 februari 2011 - 22:14

Op alles waar je (ex) vent geen factuur meer heeft dat op zijn naam staat kan je de helft op eisen.
In kringloop winkels vind je ook nog hele goede wasmachines, droogkasten, tv's en zelfs pc's en niet zo duur hoor. Je kan er altijd eens een kijkje gaan nemen.
Wat die auto betreft ik denk dat je veel kosten gaat hebben, nu is het de ophanging en banden wat op zich al ferm kost wat is het binnenkort? Hoe oud is die auto?
Je kan voor jezelf altijd wat besparen op kleding, zelfs op eten, men kan ook goedkoop en lekker koken hoor. Beetje inventief zijn.
Al je dieren kan je mss ook tijdelijker goedkoper eten kopen, dat is geen schande. We zijn allemaal een beetje te gewoon geworden dat we veel hebben, maar je kan al netjes leven met veel minder.
Mss een internet abonnement nemen samen met tv en telefoon ?
In periodes dat mensen het moeilijk hebben vinden ze vanalles uit om te besparen. Je kan mss gaan babysitten in je buurt, brengt ook een extra centje in de la.
Ik hoop voor je dat hij snel uit je huis is zodat je rustig kan worden en niet meer hoeft te lopen op de toppen van je tenen.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#153 Geplaatst 16 februari 2011 - 22:48

@lieveke85: ja, was bij het ocmw zelf, is maar 3 keer per jaar blijkbaar; hij heeft me nog een adres gegeven in torhout, waar ik nog es naartoe moet gaan.

@catherine, mag voorlopig een oude laptop van mijn zus gebruiken, een oude tv heb ik nog, droogkast kan ik missen, dus al die zaken zijn niet zo dringend. maar ik hoop ook dat hij rap weg is... het eerste appartement heeft hij niet, omdat ze een koppel erin willen, de afspraak van vanavond is verzet naar morgen.  als ik iets toon op internet is er altijd wel iets: te oud, geen garage, te klein, niet vlug genoeg vrij .... pfff... hoop dat hij dat appartement dat hij nu mag bekijken heeft hoor, zodat ik kan terug herbeginnen...
van auto, garagist zei dat het wel nog een goeie auto is, en voor die prijs kan ik toch geen andere deftige auto vinden, weet dat er nog niet veel kosten aan zijn geweest, dus denk dat dat de beste oplossing is.
Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#154 Geplaatst 17 februari 2011 - 08:02

Nele zei:

als ik iets toon op internet is er altijd wel iets: te oud, geen garage, te klein, niet vlug genoeg vrij .... pfff... hoop dat hij dat appartement dat hij nu mag bekijken heeft hoor, zodat ik kan terug herbeginnen...
.

Pas daar maar mee op hoor. Kunnen ook gewoon uitvluchten zijn. Mijn ex had ook altijd hetzelfde excuus: te klein, te duur, te oud,... Gewoon om zo lang mogelijk te kunnen blijven :evil:
Dan hebben zijn ouders hem gelukkig in huis genomen want ik had hem vermoord als hij nog een dag langer had gebleven. En daar woont hij nu nog dus hij was gewoon nooit van zin om terug alleen te gaan wonen. pff...zo naief als ik toen was :wall: :wall: :wall:

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#155 Geplaatst 17 februari 2011 - 13:55

mobius zei:

Pas daar maar mee op hoor. Kunnen ook gewoon uitvluchten zijn. Mijn ex had ook altijd hetzelfde excuus: te klein, te duur, te oud,... Gewoon om zo lang mogelijk te kunnen blijven :evil:
Dan hebben zijn ouders hem gelukkig in huis genomen want ik had hem vermoord als hij nog een dag langer had gebleven. En daar woont hij nu nog dus hij was gewoon nooit van zin om terug alleen te gaan wonen. pff...zo naief als ik toen was :wall: :wall: :wall:

wel, daar vrees ik ook een beetje voor... het blijft nog een beetje afwachten hé... hij heeft nu wel het briefje me met telefoonnummers van appartementen die ik had gevonden, dus duimen maar...
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#156 Geplaatst 17 februari 2011 - 22:50

hey Nele

wat die voedselbedeling betreft, 3x per jaar is toch weinig.
Ik hoop dat  je toch nog iets anders vindt waar je wat meer terecht kan, zelf heb ik  geen verstand van die dingen dus kan ik je er jammer genoeg niet mee  helpen.
Ik weet wel dat er in sommige gemeentes initiatieven bestaan waar je aan  voeding kan aangeraken aan echte bodemprijzen, hier in mijn gemeente en  in aanpalende gemeentes komt er op bepaalde dagen een bus langs die  fruit en groenten en andere levensmiddelen verdeeld aan mensen met een  heel laag inkomen, maar ik weet de naam niet van het initiatief en ik  weet niet of er bij jullie ook zo iets bestaat, dus je bent daar niet  vet mee natuurlijk.

Misschien kan je eens langsgaan bij het sociaal huis bij jullie daar en je daar op bevragen of er dergelijke initiatieven zijn?
Of dat men weet heeft van voedselbedelingen die meer dan drie maal per jaar gebeuren of dat er andere initiatieven zijn waar je iets aan hebt?
Sociaal Huis

En ik weet niet of je aan onderstaande link iets hebt?
belgische federatie van voedselbanken
Misschien er eens naar bellen of mailen met de vraag of zij weten waar er in jouw buurt voedselbedelingen worden georganiseerd en wanneer?

Misschien kan de pastoor van de plaats waar je woont iets voor je betekenen?
Die organiseren toch ook ophalingen tvv mensen die in niet zo goede omstandigheden zitten en misschien kan hij je in de goede richting wijzen?

Het zijn maar suggesties hoor , ik wou dat ik je wat beter kon helpen.
En omdat je sprak over dat je doorverwezen bent naar Torhout voor iets, hier kan je gratis juridisch advies krijgen (als je dat zou nodig hebben)
Juridische eerstelijnsbijstand

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#157 Geplaatst 18 februari 2011 - 00:28

bedankt allemaal om mee te denken. het komt wel goed, mag veel gaan eten naar mijn mama, en zal altijd iets meekrijgen voor in diepvries (ze werkt in een school, en doet refter 's middags, en er is altijd redelijk veel over, wat ze dus zal bewaren voor mij)
dan eet ik maar geen koekjes, chips, drink ik maar kraantjeswater (heb hier zo'n brittakan, dus das ook voordelig)

ivm juridisch advies, ik kan altijd terecht bij mijn advocaat, advies blijft gratis (tis een supervent, die me als het nodig is, heel goed helpt!!)

ik zie het allemaal al beter zitten...

helaas komt het grote verdriet nu de kop opsteken, vooral voor Oscar... en ook omdat ik mijn vriend wel graag zag (zie) en dat dus ook zal moeten verwerken.

hij is wel goed op zoek naar een appartement,  ik moest zelfs een huurdersfiche of zoiets zo snel mogelijk doormailen (hij belde net nadat hij het appartement was gaan bezoeken, of ik het zo snel mogelik wou doormailen, omdat er nog een andere geïnteresseerde was)

wat me wel pijn doet, is dat het lijkt alsof het hem niet kan schelen. heb nog contact met zijn ma, en zij zegt dat hij er wel degelijk van afziet, en spijt heeft, dat hij het bij haar toont...

zal wel moeten opletten, door het verdriet en de problemen nu (wat natuurlijk ook nog zwaarder weegt op mijn gezondheid) dat ik niet in een depressie beland (zit in de familie)... denk dat ik uit voorzorg beter naar de huisarts ga.
maar wat het financiele betreft, ik mag al beetje bijles enzo geven, en weet al waarop ik kan besparen enzo, dus dat komt wel goed. tzal niet gemakkelijk zijn, maar zal ten volle kunnen genieten van mijn huisdiertjes, zonder dat er iemand jaloers of boos is!  je geluk maak je zelf, wel, dat zal ik doen ook!!!

nu het verdriet verwerken... tdoet zo'n pijn van Oscar. Luca loopt ook een beetje verloren, wil niet veel eten, jankt plots zonder reden, zit niet meer lang buiten... dus ze mist haar maatje wel..
ik mis hem ook verschrikkelijk, die kleine dingen, hoe hij kwam vragen om een plasje te doen, hoe hij zijn poot gaf (eerder tegen mijn been sloeg) om aandacht te vragen, hoe hij zijn kopje naar beneden deed omdat hij zo genoot van de streeltjes, zijn zotte buien buiten, hoe hij rondcrosste in de tuin, hoe hij Mollie lastigviel en Luca ambeteerde...hoe hij onuitgenodigd in zetel sprong, om zich dan languit tegen me te leggen...hoe hij zat te kijken aan de afsluiting, en blafte en gromde naar voorbijgangers...hoe hij constant van binnen naar buiten en dan terug naar binnen wou (en dan terug naar buiten..)... mijn lieve knuffelbeer, hij heeft dit echt niet verdient, en ik mis hem zo, en voel me zo schuldig.. :cry:
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#158 Geplaatst 18 februari 2011 - 05:59

Enorm erg is dit.In zo'n omstandigheden je vriendje verliezen.Het is anders al zo moeilijk ,maar zoiets is niet menselijk. :hug: :hug: :hug:
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#159 Geplaatst 18 februari 2011 - 07:31

dikke knuf en heel veel sterkte :hug: :hug: :hug:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#160 Geplaatst 18 februari 2011 - 09:13

oh Nele ,
een dikke knuffel
kan me erg voorstellen welk verdriet je hebt
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#161 Geplaatst 18 februari 2011 - 13:39

:hug:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#162 Geplaatst 18 februari 2011 - 16:23

:rub: :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#163 Geplaatst 19 februari 2011 - 09:20

Ik snap heel goed dat ook al ga je uit elkaar dat je verdriet hebt en dat je hem heel graag zag. Dat moet idd. verwerkt worden. Al denk ik mocht mijn vriend te maken hebben met de dood van één van mijn huisdieren ik er zeer gauw over zou zijn! Dat graag zien, zou zeer snel veranderen in grote haat en afgunst voor hem en verdriet omwille van het verdriet van mijn dier. Zoiets zou ik hem nooit kunnen vergeven en daar zou de kous af zijn bij mij. Ik zou zonder gevoel ten opzichte van hem zijn valies op straat zetten! Ik probeer je te begrijpen op alle vlakken, maar ik kan persoonlijk niet goed begrijpen dat je nog zo vriendelijk blijft tegenover hem en hem nog duld in je omgeving als het idd. waar is dat hij te maken heeft met de dood van Oscar op een opzettelijke manier :wall: . Liefde maakt idd. blind, maar bij zo'n daad zou ik snel helderziend zijn geworden... Hij zou van mij bij zijn moeder mogen slapen tot hij iets heeft en niet te dicht in mijn buurt moeten komen als hij zijn leven lief is :evil: .

Bewerkt door Mieke'tje, 19 februari 2011 - 09:21.

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#164 Geplaatst 19 februari 2011 - 10:03

Mieke zei:

Ik snap heel goed dat ook al ga je uit elkaar dat je verdriet hebt en dat je hem heel graag zag. Dat moet idd. verwerkt worden. Al denk ik mocht mijn vriend te maken hebben met de dood van één van mijn huisdieren ik er zeer gauw over zou zijn! Dat graag zien, zou zeer snel veranderen in grote haat en afgunst voor hem en verdriet omwille van het verdriet van mijn dier. Zoiets zou ik hem nooit kunnen vergeven en daar zou de kous af zijn bij mij. Ik zou zonder gevoel ten opzichte van hem zijn valies op straat zetten! Ik probeer je te begrijpen op alle vlakken, maar ik kan persoonlijk niet goed begrijpen dat je nog zo vriendelijk blijft tegenover hem en hem nog duld in je omgeving als het idd. waar is dat hij te maken heeft met de dood van Oscar op een opzettelijke manier :wall: . Liefde maakt idd. blind, maar bij zo'n daad zou ik snel helderziend zijn geworden... Hij zou van mij bij zijn moeder mogen slapen tot hij iets heeft en niet te dicht in mijn buurt moeten komen als hij zijn leven lief is :evil: .

Dat zou ik ook niet meer dulden
gedaan is weg ermee dan om alles te kunnen verwerken etc
en zeker als er zoiets is gebeurd kan hij niet vlug genoeg wegzijn :evil:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#165 Geplaatst 19 februari 2011 - 13:22

Meh ik kijk altijd uit naar het weekend, maar ergens denk ik dat jij dat nu net niet doet.

Kan hij inderdaad niet naar "de mama" terugkeren? Die zal toch nog wel een bed hebben waar hij kan slapen? En als ze wil dat hij alleen gaat wonen, zal ze hem dat véél duidelijker kunnen maken dan jij ooit zal kunnen.

Als hij weg is, kan je oprecht treuren, zonder je te moeten inhouden elke keer je hem kan tegenkomen, zonder al die stress daarbij.

Ik heb mijn Nelleke moeten afgeven op een héél drukke dag; ik moest vlak daarna naar een trouw gaan van een goeie vriend van mij, en 's avonds daar ietsje vroeger weg om met mijn ouders naar nog een andere afspraak te gaan. Dat "rouwen" heb ik zo hard moeten uitstellen; en ik weet niet, maar het voelt anders.

Bij mijn honden heb ik mij altijd kunnen afzonderen, mij kunnen afreageren, en na een tijdje ging het dan wel weer. Maar mijn Nelleke... 't is soms of ik nooit écht heb kunnen afscheid nemen, omdat het zo druk was, die dag. En dat slijt ook wel, maar véél trager.

Kan je niet maken dat hij met zijn klikken en klakken naar zijn mama vertrekt? Desnoods haar vragen of ze zijn spullen wil komen ophalen, dan moet hij zelf die moeite al niet meer doen?
Geplaatste afbeelding