Spring naar inhoud

- - - - -

schuldbemiddeling?? het verhaal...appartement gevonden!!!

• Log in om te reageren
262 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#211 Geplaatst 26 februari 2011 - 11:47

:thumb: :geluk: :geluk: :geluk: , hopelijk is hij vlug verhuist en laat hij je daarna ook volledig met rust.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#212 Geplaatst 26 februari 2011 - 11:53

PeggyJ zei:

:thumb: :geluk: :geluk: :geluk: , hopelijk is hij vlug verhuist en laat hij je daarna ook volledig met rust.

dat hoeft niet, alé, kbedoel, had hem al gevraagd of hij indien nodig hier klusjes wil komen uitvoeren (tegen betaling dan uiteraard...) hij doet zijn werk echt goed, en weet al hoe het hier in elkaar zit, dus hoop dat we op die manier nog kunnen 'overeenkomen'. hij zegt van wel, maar dat zien we dus wel weer als het zover is. normaal is hij rond 14u thuis, en zal het verhuizen beginnen!!! alleen ambetant dat het al heel de tijd aan het regenen is!!!
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#213 Geplaatst 26 februari 2011 - 11:55

Nele zei:

dat hoeft niet, alé, kbedoel, had hem al gevraagd of hij indien nodig hier klusjes wil komen uitvoeren (tegen betaling dan uiteraard...) hij doet zijn werk echt goed, en weet al hoe het hier in elkaar zit, dus hoop dat we op die manier nog kunnen 'overeenkomen'. hij zegt van wel, maar dat zien we dus wel weer als het zover is. normaal is hij rond 14u thuis, en zal het verhuizen beginnen!!! alleen ambetant dat het al heel de tijd aan het regenen is!!!

Sorry, maar dat begrijp ik dus echt niet hé. Hoe kan je met iemand contact houden wetende dat hij iets te maken heeft met het overlijden van Oscar :catnoknow :catnoknow
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#214 Geplaatst 26 februari 2011 - 12:14

PeggyJ zei:

Sorry, maar dat begrijp ik dus echt niet hé. Hoe kan je met iemand contact houden wetende dat hij iets te maken heeft met het overlijden van Oscar :catnoknow :catnoknow

weet wel dat het niet goed te praten is wat er gebeurd is, maar als ik hem hier dan werkjes zal laten doen, is het voor mezelf hé (hij vraagt niet veel geld,en tis goed gedaan) dus dat 'zakelijke' staat voor mij dan los van hetgeen er allemaal tussen ons gebeurd is. op dat vlak denk ik ook aan mezelf (een andere stielman kost hopen geld!!!) dat staat voor mij los van zijn karakter ofzo.
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#215 Geplaatst 26 februari 2011 - 12:37

Succes voor vandaag! :hug:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#216 Geplaatst 26 februari 2011 - 13:05

Dat is iets dat ik ook ni echt begrijp,
die zou bij mij geen voet meer binnen zetten
Betaal ik liever wat meer

maar dat is jou ding wat je ermee wilt doen

veel succes vandaag
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#217 Geplaatst 26 februari 2011 - 13:34

Dat noem ik dus gewoon naïef zijn als je hem nog in je leven laat! Als ik goed mee ben met het verhaal, neem je ook anti - depressie medicatie. Als ik het goed versta, is hij toch deels de reden waarom je deze moet nemen? Waarom dan nog contact houden met de reden van jouw depressie? OK, hij doet het misschien goedkoper, maar na alles wat er is gebeurd? Je hebt je leven deels zelf in de hand vind ik persoonlijk. Je neemt natuurlijk zelf jouw beslissingen en wij hoeven ons daar niet in te moeien, maar ik kan mij toch echt helemaal niet meer vinden in jouw ideeën?? Jouw beslissingen zorgen er wel voor dat je leven leuker wordt of dat je meer miserie krijgt, hé! Ik zie hier amper woede omwille van wat jouw ex Oscar heeft aan gedaan. Iedereen gaat wel op z'n eigen manier met verdriet om, maar mocht mijn vriend mij zoiets lappen, zou ik razend zijn en zou dat heel duidelijk te merken zijn in mijn topic. Ik zou gewoon nooit niets meer met hem willen te maken hebben! Niet professioneel, niet zakelijk, niet persoonlijk... Ik vind dat je een beetje zelf jouw miserie zoekt als ik dat zo een beetje lees.

Waar ik eigenlijk ook een beetje ambetant van wordt, is dat je schrijft dat ze jouw ziekte niet willen goedkeuren. OK, dat vind ik zeer jammer voor jou en ik kan heel goed begrijpen dat je het financieel moeilijk hebt en dat vind ik ook heel erg voor jou... Nu hoop ik dat ik niet te grof zal overkomen, maar ik ben gewoon eerlijk over wat er in mijn hoofd speelt. Als je niet kan werken, vind ik eigenlijk ook niet dat je zou mogen bijklussen en bijles geven... Kost toch ook energie? Ben ik dan zo verkeerd om te denken dat je dan net zo goed PT, 4/5de of FT kan werken? Los daarvan versta ik niet goed hoe je met deze ziekte zoveel dieren kan verzorgen en onderhouden? Ik heb er twee en per maand zit ik al aan +/- 50 euro + dan nog eens mijn twee konijnen dus doe er nog maar een schepje op. Daarnaast moet ik dagelijks stofzuigen, kattenbak kuisen, wekelijks de katten borstelen, wekelijks dweilen en dergelijke. Dat moet toch enorm vermoeiend zijn voor jou?

Nu ja, ik heb mij hier eigenlijk helemaal niet te moeien en ik wil totaal niet overkomen als iemand die geen begrip heeft voor jouw ziekte, maar ik vind je uitleg soms een beetje raar en tegenstrijdig?
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#218 Geplaatst 26 februari 2011 - 15:35

Nele zei:

weet wel dat het niet goed te praten is wat er gebeurd is, maar als ik hem hier dan werkjes zal laten doen, is het voor mezelf hé (hij vraagt niet veel geld,en tis goed gedaan) dus dat 'zakelijke' staat voor mij dan los van hetgeen er allemaal tussen ons gebeurd is. op dat vlak denk ik ook aan mezelf (een andere stielman kost hopen geld!!!) dat staat voor mij los van zijn karakter ofzo.

Sorry, maar als ik me goed herinner vreesde je zelf een beetje voor je eigen leven eerder in dit topic :catscratchhead En nu ben je eindelijk van hem verlost en wordt hij je tuinman :wall: :wall: . Mijn insziens is dit echt om problemen vragen.
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#219 Geplaatst 26 februari 2011 - 15:50

sorry, maar ik ben het ook mer peggyj eens... Ik snap niet goed waarom je kontakt blijft houden met hem.

't is natuurlijk je eigen leven en jij weet natuurlijk meer dan wat ik hier lees, maar ik volg je beslissingen toch ook niet allemaal.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#220 Geplaatst 26 februari 2011 - 15:58

ik zou hem maar een paar keer moeten zien, maar er moeten nog dingen aan het terras afgewerkt worden (het terras dat hij dus gelegd heeft) moet ik daarvoor een ander vragen, die niet weet wat er gebeurd is, of wat er nog moet gebeuren? veel meer betalen, en niet weten of het even goed zal gedaan worden?

kleine klusjes doe ik allemaal zelf, dus dat is geen probleem. tis niet dat ik contact zal houden zoals smsjes sturen of  bellen om te vragen hoe het gaat hé. dit gaat enkel over mss eens een dagje werk per jaar!
Geplaatste afbeelding

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#221 Geplaatst 26 februari 2011 - 19:36

wea zei:

sorry, maar ik ben het ook mer peggyj eens... Ik snap niet goed waarom je kontakt blijft houden met hem.

't is natuurlijk je eigen leven en jij weet natuurlijk meer dan wat ik hier lees, maar ik volg je beslissingen toch ook niet allemaal.

ze neem ook de medicijnen dus haar gevoelens nemen af (angst maar ook geluk).

maar ze doet het goed nu, beste is vrienden blijven met je ex, elkaar vergeven is het mooiste wat er bestaat.

Je kan mensen nog steeds haten, maar dat maakt je geen beter mens.

Dus ik ben blij voor nele.
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#222 Geplaatst 26 februari 2011 - 20:31

Zwerver zei:

maar ze doet het goed nu, beste is vrienden blijven met je ex, elkaar vergeven is het mooiste wat er bestaat.

Je kan mensen nog steeds haten, maar dat maakt je geen beter mens.

Dus ik ben blij voor nele.

Je hebt vergeven en vergeven, hé!
Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#223 Geplaatst 26 februari 2011 - 21:08

Zwerver zei:

Het is niet omdat dat voor jou zo was dat dat daarom voor iedereen zo is.
Verschillende AD hebben verschillende resultaten bij verschillende mensen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#224 Geplaatst 26 februari 2011 - 21:13

Ik zou niet meer durven in huis alleen samen met die vent zijn. De klusje zouden wel op een andere manier opgelost geraken. Hopelijk vind je nu je rust eindelijk terug.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#225 Geplaatst 27 februari 2011 - 02:51

Mieke zei:

Waar ik eigenlijk ook een beetje ambetant van wordt, is dat je schrijft dat ze jouw ziekte niet willen goedkeuren. OK, dat vind ik zeer jammer voor jou en ik kan heel goed begrijpen dat je het financieel moeilijk hebt en dat vind ik ook heel erg voor jou... Nu hoop ik dat ik niet te grof zal overkomen, maar ik ben gewoon eerlijk over wat er in mijn hoofd speelt. Als je niet kan werken, vind ik eigenlijk ook niet dat je zou mogen bijklussen en bijles geven... Kost toch ook energie? Ben ik dan zo verkeerd om te denken dat je dan net zo goed PT, 4/5de of FT kan werken? Los daarvan versta ik niet goed hoe je met deze ziekte zoveel dieren kan verzorgen en onderhouden? Ik heb er twee en per maand zit ik al aan +/- 50 euro + dan nog eens mijn twee konijnen dus doe er nog maar een schepje op. Daarnaast moet ik dagelijks stofzuigen, kattenbak kuisen, wekelijks de katten borstelen, wekelijks dweilen en dergelijke. Dat moet toch enorm vermoeiend zijn voor jou?

ik weet niet of Nele nu een werkeloosheidsuitkering krijgt?
Voor zover ik weet is dat meestal t geval dat als je van t RIZIV geschorst wordt en je gaat in beroep dat je dan in tussentijd (tot dat beroep is voorgekomen en uitgesproken) werkeloosheidsuitkering krijgt, als je je beroep wint betaald men je dan met terugwerkende kracht uit wat je nog moet krijgen van t RIZIV
In ieder geval, als ze een werkeloosheidsuitkering krijgt dan mag ze toch bijklussen dacht ik ?
PWA of hoe noemt dat nu weer?
Volgens mij mag je ook als je invaliditeitsuitkering trekt bijklussen, ik meen me toch te herinneren dat ik dat lang geleden eens gelezen heb, bij allebei is er wel een plafond/grens en die ligt niet heel hoog (wat maar normaal is vind ik dat die niet heel hoog ligt).

Ik weet niet of Nele  van plan is om te gaan bijklussen in t zwart of dat ze gaat bijklussen terwijl bepaalde instanties daarvan op de hoogte zijn.
Ze zal wel gaan bijklussen omdat ze gewoon geen andere optie ziet voorlopig .
Ik heb het niet zo voor mensen die in t zwart gaan werken en die de belastingbetaler oplichten maar ik kan wel begrijpen dat men in sommige gevallen zich noodgedwongen voelt om het toch te proberen doen.
Met de nadruk dan op proberen...allemaal goed en wel dat ze dat van plan is (is dat trouwens zo?Ik heb dat nergens gelezen, ik heb eens gelezen dat dat een optie zou kunnen zijn om iets bij te verdienen maar ik dacht toch dat ze gezegd had dat ze dat fysiek en mentaal niet meer aankon?) maar ik vraag me dan af of het haar daadwerkelijk ook gaat lukken.

En wat betreft dat het energie kost om bijles te geven : natuurlijk kost dat energie.
Maar je kan 2 uur bijles geven op de week (ik weet niet hoeveel ze bijles zou geven, ik zeg zomaar iets) niet vergelijken met een part time betrekking of 4/5de betrekking en al zeker niet met een full time betrekking.
Volgens mij gaat het ook een pluspunt zijn dat ze die bijles dan niet aan een hele klas vol mensen gaat moeten geven maar dat ze zich alleen maar moet concentreren op 1 persoon (ik ga er dan van uit dat het om bijlessen gaat voor telkens 1 leerling)
Als ze kan gaan bijklussen en dan toch zo aan de uren van een part time betrekking komt dan zou ze logischerwijze inderdaad part time kunnen gaan werken.
Maar daar heb je dan wel het volgende probleem volgens mij: als ze gaat bijklussen dan zal ze de uren dat ze bijklust zelf kunnen kiezen, als ze een slechte dag heeft en echt niet kan presteren gaat ze kunnen afbellen en een nieuwe afspraak kunnen maken,plus dat misschien komen diegenen die bijles nodig hebben bij haar thuis om die les te krijgen (wat al een heel pak scheelt wat betreft de energie die het kost als je je niet moet verplaatsen), allemaal dingen die je niet kan als je ergens een part time betrekking hebt.
Als er een school is die haar part time wil aanwerven dan moet ze vastgelegde uren/dagen werken.
En bij cvs weet je gewoon niet op voorhand hoe je er de dag nadien gaat aan toezijn.
Vandaag functioneer je misschien twee uur en morgen lig je compleet ko.
Je kan zomaar compleet ko liggen zonder enige aanleiding gedurende dagen en weken.
Een werkgever gaat daar weinig begrip voor opbrengen
Die laten je niet om t halfuur even gaan liggen om te rusten
Die kunnen er niet mee lachen als je een week komt werken en de week nadien je je afwezig moet melden en je dat verschillende keren na mekaar moet doen (en ze ook weten dat dat zo gaat blijven, een aaneenschakeling van even kunnen werken en dan weer een hele tijd werkonbekwaam thuiszitten).
Dan mag je je toch wel snel verwachten aan je ontslag.
Alé, snap je wat ik wil bedoelen?

Er zijn wel degelijk verschillen tussen dat bijklussen en een part time job als ze toch aan die uren van een part time zou aangeraken.
Ik snap dat dat moeilijk om te begrijpen is als je zelf helemaal goed functioneert.
Ik functioneer zelf bijna niet (ik heb dus op een goede dag welgeteld twee uur dat ik kan functioneren en iets kan doen en dan functioneer ik niet twee uur aan een stuk maar moet ik al pauzes nemen ondertussen en daar moet ik dan ook de tijd die het kost om mezelf te wassen bv al vanaf trekken) en ik ken de hindernissen waar men mee geconfronteerd wordt en de denkwijze die je moet hanteren om je hoofd boven water te kunnen houden (hoe je moet denken om dingen gedaan te krijgen, waar je rekening moet mee houden allemaal) dus ik kan dan wel ergens begrijpen dat Nele voorlopig zou gaan proberen bijklussen.
Als ze dat in t zwart gaat doen zal dat wel uit angst zijn, een angst die toch wel heel verstaanbaar is als je er eens goed over nadenkt.
De angst dat als ze bijklust (ook al mag ze dat doen van de RVA of een andere instantie die haar uitbetaald gedurende een bepaald aantal uur op de maand en ze wettelijk gezien in orde is) dat dat dan tegen haar gaat worden gehouden tijdens haar beroep.
De angst dat de mensen die dat beroep moeten bekijken dat op een bevooroordeelde manier gaan doen (zoals de meeste mensen dat ook bekijken).
De angst dat zij niet gaan begrijpen hoe zij functioneert en ze alleen maar gaan redeneren vanuit het standpunt van iemand die het zelf nooit heeft meegemaakt en die het zich zelf niet kan voorstellen hoe dat is om met alles (zelfs met de tijd die het kost om je tanden te poetsen en je haar te wassen) te moeten rekening houden als je moet kijken wat je nog eventueel zou kunnen doen op een dag.
De angst dat ook dat beroep gaat verloren worden en dan staat ze helemaal met haar rug tegen de muur want dan gaat ze sowieso als werkzoekende worden ingeschreven terwijl ze niet in t staat is om te gaan werken zoals normale mensen dat doen, dat bijklussen kan ze misschien een tijdje volhouden, ze zal de boel een tijdje kunnen forceren en dan nog x aantal andere dingen laten vallen zodat ze toch dat bijklussen voorlopig kan doen maar op langere termijn is dat niet doenbaar of houdbaar of leefbaar dus als ze dat beroep verliest staat ze met haar rug tegen de muur...
Als ze dus van plan is om dat in t zwart te doen en de instanties niet op de hoogte te brengen van dat bijklussen dan kan ik wel begrijpen waarom ze zo redeneert en het zo zou proberen doen.
Zoals ik al zei, ik heb het zelf ook niet voor zwartwerkers, maar in sommige gevallen snap ik wel hoe mensen daartoe gedreven worden.

Mensen snappen meestal niet dat je 1 bepaald ding wel doet maar van een ander zegt dat je het niet kan.
Maar die mensen zien niet wat je moet opofferen om dat ene ding gedaan te krijgen, voor 1 ding dat je doet moet je 5 of 6 andere dingen laten vallen, dingen die andere mensen gewoon compleet vanzelfsprekend vinden om te doen en waar ze zelfs niet bij nadenken als ze ze doen.
De mensen zien niet hoe je nadat je dat ene ding hebt gedaan daarna dagen of wekenlang letterlijk ko ligt.

Ik was vroeger een gepassioneerd tuinierster, ik kweekte al mijn planten uit den hof zelf op van zaad tot plant, dat was een passie, iets dat me vreugde gaf in mijn leven.
Toen ik zieker en zieker begon te worden heb ik daar een stop op moeten zetten, omdat het gewoon niet meer ging, omdat andere noodzakelijke dagdagelijkse dingen in t gedrang kwamen als ik dat nog deed (zoals eten op tafel kunnen zetten, mijn omgeving toch in een leefbare staat houden)
Ik werk nu drie keer op een jaar in mijn tuin, in t voorjaar snoei ik wat moet gesnoeid worden en trek ik onkruid uit, in de zomer doe ik hetzelfde en in de herfst doe ik dat nog een keer.
Terwijl ik vroeger graag in de tuin werkte is dat nu gewoon grotendeels afzien en zit ik t grootste deel van de tijd gewoon te janken omdat ik dan op de dagen dat ik dat doe (dat vergt meerdere dagen om het klaar te krijgen) geen eten op tafel krijg laat staan dat ik nog iets anders zou gedaan krijgen, t is alleen dat werk in de tuin dan dat ik kan doen en dan krijg ik t gevoel dat ik tekortschiet tov mijn man (terwijl die daar helemaal niet zo over denkt) en dan ben ik ook verdrietig dat ik zoveel moeite heb om dat beetje tuinwerk gewoon gedaan te krijgen en dat ik er dan zelfs nog niet echt kan van genieten ook omdat het zo ontzettend veel moeite vraagt en omdat ik al de rest dan gewoon moet laten vallen.
Toch word ik veroordeeld door andere mensen omdat ik drie keer op een jaar in mijn tuin werk.
Zij oordelen dan als volgt, als je kan werken in de tuin dan kan je ook andere dingen doen.
Zij zien niet wat ik er voor moet laten, zij voelen niet hoe ziek ik er van word, zij oordelen gewoon op t feit dat ik op die dagen in mijn tuin werk en als x kan dan kan je y ook...
Mijn schoonmoeder wou zo eens dat ik zou opdraven voor een feest dat een hele avond tot een stuk onder de morgend zou duren.
Toen ik van nee zei en haar uitlegde dat ik dat gewoon niet aankon om zoiets te doen toen kreeg ik naar mijn kop gesmeten dat ik wel in mijnen hof kon zitten wroeten en krabben...
Je kan je niet voorstellen hoeveel pijn dat doet dat iemand zoiets naar je hoofd smijt.
Dat ze je zelfs niet kunnen gunnen dat je er drie keer op een jaar voor kiest om eens iets anders te proberen gedaan te krijgen dan dat je normaal doet in de hoop dat je toch eens een keertje gaat kunnen genieten van iets en in de hoop dat je toch eens een keertje plezier gaat hebben aan iets.
Het doet pijn dat je het niet meer kan doen zoals je het vroeger deed en dat je het grotendeels hebt moeten opgeven maar de miezerige drie keer dat je het dan nog probeert te doen op een jaar daar word je dan op afgerekend...
Wij gingen twee keer per jaar op reis ook voor veertien dagen voordat we onze poezels hadden.
We konden geen uitstappen doen ofzo, dat was gewoon 14 dagen liggen aan t zwembad.
Wel, omdat ik op invaliditeit sta werd ik daar ook op afgerekend.
Want als je ziek bent hoor je niet op reis te gaan natuurlijk.
Dan mag je niks meer in je leven hebben om naar uit te kijken, dan mag je alleen nog ziek zijn (en t liefst van al moet je er ook nog heel slecht uitzien want je kan toch niet ziek zijn als je uiterlijk niks aan je ziet)
Dat je een gans jaar constant opgesloten zit tussen de vier muren van je huis (met als enige sociaal contact wat mensen op een forum op je pc) en je daar gewoon koekoek van wordt (ieder normaal mens zou daar koekoek van worden) dat trekken ze zich niet aan.
Dat je ook wel eens even moet kunnen ontspannen en even je zorgen moet kunnen opzijschuiven en je ook wel eens je niet wil moeten slechtvoelen omdat je zoveel dingen niet meer kan (op reis hoef je je niet slecht te voelen omdat je geen eten kan maken, ze zetten het eten voor je neus, je hoeft je niet slecht te voelen omdat je niet kan kuisen, ze kuisen je kamer voor je...)dat willen ze gewoon niet verstaan.
Als je chronisch ziek bent en je niet kan werken en je een uitkering krijgt daarvoor dan mag je niks anders meer dan ziek zijn en afzien en heb je geen recht meer blijkbaar op iets leuks.
Mijn man die wel heel hard werkt gedurende een heel jaar die moet dan ook maar boeten voor mijn ziek zijn en die moet dan ook maar niet meer op reis gaan (ook al verdient hij daar zelf de centen voor toch)of hij moet misschien maar op zijn eentje gaan dan en mij maar thuislaten...

Veel mensen snappen gewoon niet hoe het is om zo te moeten leven, chronisch ziek zijnde en daardoor heel beperkt zijn.
Zij bekijken het van uit hun standpunt , vanuit hun ervaringen als gezonde mens of als acuut/korststondig zieke mens maar hun ervaringen zijn niet de ervaringen van diegene die chronisch ziek is en die iedere dag en iedere minuut en iedere seconde rekening moet houden met die aandoening en die daar zo ontzettend veel voor moet laten
En t weinige dat je kan doen en dat je probeert te doen dat word je dan aangewreven als zijnde iets slecht dat je doet en daar word je dan voor veroordeeld...
Het onbegrip van mensen is in veel gevallen zwaarder om te dragen dan de ziekte en de beperkingen die erbij horen.