Spring naar inhoud

- - - - -

schuldbemiddeling?? het verhaal...appartement gevonden!!!

• Log in om te reageren
262 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#226 Geplaatst 27 februari 2011 - 03:11

En wat het aantal dieren betreft dat ze heeft en dat mensen niet begrijpen dat ze die kan verzorgen, ze zal daar dan wel ongetwijfeld een hoop andere dingen voor laten om er zo goed en zo kwaad mogelijk voor te kunnen zorgen.
Is het verstandig dat ze zoveel katten en honden en als ik me niet vergis nog  aquariums heeft en vogels?
Nee, waarschijnlijk niet.
Ik zou het persoonlijk niet aandurven en ook niet aankunnen om voor zoveel dieren te zorgen.
Wij hebben vier poezels en we hebben gekozen voor de naakte versie omdat ik wist dat ik het niet ging aankunnen als we kozen voor poezels met een vacht (al het haar dat uit die beestjes komt opruimen bv, dat kan ik gewoon niet meer)
Voor zo een bende dieren zorgen zou ik niet kunnen.
Maar t is niet omdat ik het niet kan dat een ander het dan niet kan.
En t is niet omdat zij het wel kan dat ze dan in staat is om te gaan werken.
Wat moet ze doen voor die dieren?
Hen iedere dag voorzien in eten en drinken.
Hen borstelen.
Hen liefde en affectie geven.
Dat kan je niet vergelijken met gaan werken.
Hetgeen ze voor de dieren moet doen kan ze spreiden over een hele dag
Ermee gaan wandelen doet ze niet zegt ze.
Persoonlijk vind ik dat als je een hond hebt dat je er dan moet mee gaan wandelen maar ik ga haar niet veroordelen omdat ze dat niet doet.
Net zomin als ik haar ga veroordelen omdat ze zoveel dieren heeft en ze haar best doet om er voor te zorgen.
Het is blijkbaar nogal uit de hand gelopen wat het aantal dieren betreft.
En ik hoop dat ze zo verstandig is om er geen meer bij te nemen.
Ik hoop ook dat als het haar boven haar hoofd groeit dat ze dan zo verstandig is om er een aantal te herplaatsen.
Maar ik ga haar niet veroordelen omdat ze nu zoveel dieren heeft
Omdat ik weet hoeveel pijn het doet als je veroordeelt wordt.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#227 Geplaatst 27 februari 2011 - 07:55

@lathyrus, bedankt, ik heb momenteel niet de tijd noch de fut om zo uitgebreid te antwoorden, en alles uit te leggen. de bijles (is nog niet zeker) zou idd maar een 2 à 3tal uurtjes zijn, op dagen die ik zelf kies (tis bij mijn directe buur!!) kan ik eens niet, of voel ik me te slecht, kan ik het verplaatsen. ik vind ook dat je dat zeker niet kan vergelijken met zelfs nog maar part-time werk (heb dit geprobeerd, als telefoniste, dus ook niet lastig, maar als je bepaalde dagen per week jemoet ziek melden, apprecieren ze dat niet,en krijg je je ontslag...)

geen tijd meer nu, moet nog helpen verhuizen... hopelijk tot snel!
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#228 Geplaatst 27 februari 2011 - 08:48

lathyrus zei:

ik weet niet of Nele nu een werkeloosheidsuitkering krijgt?
Voor zover ik weet is dat meestal t geval dat als je van t RIZIV geschorst wordt en je gaat in beroep dat je dan in tussentijd (tot dat beroep is voorgekomen en uitgesproken) werkeloosheidsuitkering krijgt, als je je beroep wint betaald men je dan met terugwerkende kracht uit wat je nog moet krijgen van t RIZIV
In ieder geval, als ze een werkeloosheidsuitkering krijgt dan mag ze toch bijklussen dacht ik ?
PWA of hoe noemt dat nu weer?
Volgens mij mag je ook als je invaliditeitsuitkering trekt bijklussen, ik meen me toch te herinneren dat ik dat lang geleden eens gelezen heb, bij allebei is er wel een plafond/grens en die ligt niet heel hoog (wat maar normaal is vind ik dat die niet heel hoog ligt).

Ik weet niet of Nele  van plan is om te gaan bijklussen in t zwart of dat ze gaat bijklussen terwijl bepaalde instanties daarvan op de hoogte zijn.
Ze zal wel gaan bijklussen omdat ze gewoon geen andere optie ziet voorlopig .
Ik heb het niet zo voor mensen die in t zwart gaan werken en die de belastingbetaler oplichten maar ik kan wel begrijpen dat men in sommige gevallen zich noodgedwongen voelt om het toch te proberen doen.
Met de nadruk dan op proberen...allemaal goed en wel dat ze dat van plan is (is dat trouwens zo?Ik heb dat nergens gelezen, ik heb eens gelezen dat dat een optie zou kunnen zijn om iets bij te verdienen maar ik dacht toch dat ze gezegd had dat ze dat fysiek en mentaal niet meer aankon?) maar ik vraag me dan af of het haar daadwerkelijk ook gaat lukken.

En wat betreft dat het energie kost om bijles te geven : natuurlijk kost dat energie.
Maar je kan 2 uur bijles geven op de week (ik weet niet hoeveel ze bijles zou geven, ik zeg zomaar iets) niet vergelijken met een part time betrekking of 4/5de betrekking en al zeker niet met een full time betrekking.
Volgens mij gaat het ook een pluspunt zijn dat ze die bijles dan niet aan een hele klas vol mensen gaat moeten geven maar dat ze zich alleen maar moet concentreren op 1 persoon (ik ga er dan van uit dat het om bijlessen gaat voor telkens 1 leerling)
Als ze kan gaan bijklussen en dan toch zo aan de uren van een part time betrekking komt dan zou ze logischerwijze inderdaad part time kunnen gaan werken.
Maar daar heb je dan wel het volgende probleem volgens mij: als ze gaat bijklussen dan zal ze de uren dat ze bijklust zelf kunnen kiezen, als ze een slechte dag heeft en echt niet kan presteren gaat ze kunnen afbellen en een nieuwe afspraak kunnen maken,plus dat misschien komen diegenen die bijles nodig hebben bij haar thuis om die les te krijgen (wat al een heel pak scheelt wat betreft de energie die het kost als je je niet moet verplaatsen), allemaal dingen die je niet kan als je ergens een part time betrekking hebt.
Als er een school is die haar part time wil aanwerven dan moet ze vastgelegde uren/dagen werken.
En bij cvs weet je gewoon niet op voorhand hoe je er de dag nadien gaat aan toezijn.
Vandaag functioneer je misschien twee uur en morgen lig je compleet ko.
Je kan zomaar compleet ko liggen zonder enige aanleiding gedurende dagen en weken.
Een werkgever gaat daar weinig begrip voor opbrengen
Die laten je niet om t halfuur even gaan liggen om te rusten
Die kunnen er niet mee lachen als je een week komt werken en de week nadien je je afwezig moet melden en je dat verschillende keren na mekaar moet doen (en ze ook weten dat dat zo gaat blijven, een aaneenschakeling van even kunnen werken en dan weer een hele tijd werkonbekwaam thuiszitten).
Dan mag je je toch wel snel verwachten aan je ontslag.
Alé, snap je wat ik wil bedoelen?

Er zijn wel degelijk verschillen tussen dat bijklussen en een part time job als ze toch aan die uren van een part time zou aangeraken.
Ik snap dat dat moeilijk om te begrijpen is als je zelf helemaal goed functioneert.
Ik functioneer zelf bijna niet (ik heb dus op een goede dag welgeteld twee uur dat ik kan functioneren en iets kan doen en dan functioneer ik niet twee uur aan een stuk maar moet ik al pauzes nemen ondertussen en daar moet ik dan ook de tijd die het kost om mezelf te wassen bv al vanaf trekken) en ik ken de hindernissen waar men mee geconfronteerd wordt en de denkwijze die je moet hanteren om je hoofd boven water te kunnen houden (hoe je moet denken om dingen gedaan te krijgen, waar je rekening moet mee houden allemaal) dus ik kan dan wel ergens begrijpen dat Nele voorlopig zou gaan proberen bijklussen.
Als ze dat in t zwart gaat doen zal dat wel uit angst zijn, een angst die toch wel heel verstaanbaar is als je er eens goed over nadenkt.
De angst dat als ze bijklust (ook al mag ze dat doen van de RVA of een andere instantie die haar uitbetaald gedurende een bepaald aantal uur op de maand en ze wettelijk gezien in orde is) dat dat dan tegen haar gaat worden gehouden tijdens haar beroep.
De angst dat de mensen die dat beroep moeten bekijken dat op een bevooroordeelde manier gaan doen (zoals de meeste mensen dat ook bekijken).
De angst dat zij niet gaan begrijpen hoe zij functioneert en ze alleen maar gaan redeneren vanuit het standpunt van iemand die het zelf nooit heeft meegemaakt en die het zich zelf niet kan voorstellen hoe dat is om met alles (zelfs met de tijd die het kost om je tanden te poetsen en je haar te wassen) te moeten rekening houden als je moet kijken wat je nog eventueel zou kunnen doen op een dag.
De angst dat ook dat beroep gaat verloren worden en dan staat ze helemaal met haar rug tegen de muur want dan gaat ze sowieso als werkzoekende worden ingeschreven terwijl ze niet in t staat is om te gaan werken zoals normale mensen dat doen, dat bijklussen kan ze misschien een tijdje volhouden, ze zal de boel een tijdje kunnen forceren en dan nog x aantal andere dingen laten vallen zodat ze toch dat bijklussen voorlopig kan doen maar op langere termijn is dat niet doenbaar of houdbaar of leefbaar dus als ze dat beroep verliest staat ze met haar rug tegen de muur...
Als ze dus van plan is om dat in t zwart te doen en de instanties niet op de hoogte te brengen van dat bijklussen dan kan ik wel begrijpen waarom ze zo redeneert en het zo zou proberen doen.
Zoals ik al zei, ik heb het zelf ook niet voor zwartwerkers, maar in sommige gevallen snap ik wel hoe mensen daartoe gedreven worden.

Mensen snappen meestal niet dat je 1 bepaald ding wel doet maar van een ander zegt dat je het niet kan.
Maar die mensen zien niet wat je moet opofferen om dat ene ding gedaan te krijgen, voor 1 ding dat je doet moet je 5 of 6 andere dingen laten vallen, dingen die andere mensen gewoon compleet vanzelfsprekend vinden om te doen en waar ze zelfs niet bij nadenken als ze ze doen.
De mensen zien niet hoe je nadat je dat ene ding hebt gedaan daarna dagen of wekenlang letterlijk ko ligt.

Ik was vroeger een gepassioneerd tuinierster, ik kweekte al mijn planten uit den hof zelf op van zaad tot plant, dat was een passie, iets dat me vreugde gaf in mijn leven.
Toen ik zieker en zieker begon te worden heb ik daar een stop op moeten zetten, omdat het gewoon niet meer ging, omdat andere noodzakelijke dagdagelijkse dingen in t gedrang kwamen als ik dat nog deed (zoals eten op tafel kunnen zetten, mijn omgeving toch in een leefbare staat houden)
Ik werk nu drie keer op een jaar in mijn tuin, in t voorjaar snoei ik wat moet gesnoeid worden en trek ik onkruid uit, in de zomer doe ik hetzelfde en in de herfst doe ik dat nog een keer.
Terwijl ik vroeger graag in de tuin werkte is dat nu gewoon grotendeels afzien en zit ik t grootste deel van de tijd gewoon te janken omdat ik dan op de dagen dat ik dat doe (dat vergt meerdere dagen om het klaar te krijgen) geen eten op tafel krijg laat staan dat ik nog iets anders zou gedaan krijgen, t is alleen dat werk in de tuin dan dat ik kan doen en dan krijg ik t gevoel dat ik tekortschiet tov mijn man (terwijl die daar helemaal niet zo over denkt) en dan ben ik ook verdrietig dat ik zoveel moeite heb om dat beetje tuinwerk gewoon gedaan te krijgen en dat ik er dan zelfs nog niet echt kan van genieten ook omdat het zo ontzettend veel moeite vraagt en omdat ik al de rest dan gewoon moet laten vallen.
Toch word ik veroordeeld door andere mensen omdat ik drie keer op een jaar in mijn tuin werk.
Zij oordelen dan als volgt, als je kan werken in de tuin dan kan je ook andere dingen doen.
Zij zien niet wat ik er voor moet laten, zij voelen niet hoe ziek ik er van word, zij oordelen gewoon op t feit dat ik op die dagen in mijn tuin werk en als x kan dan kan je y ook...
Mijn schoonmoeder wou zo eens dat ik zou opdraven voor een feest dat een hele avond tot een stuk onder de morgend zou duren.
Toen ik van nee zei en haar uitlegde dat ik dat gewoon niet aankon om zoiets te doen toen kreeg ik naar mijn kop gesmeten dat ik wel in mijnen hof kon zitten wroeten en krabben...
Je kan je niet voorstellen hoeveel pijn dat doet dat iemand zoiets naar je hoofd smijt.
Dat ze je zelfs niet kunnen gunnen dat je er drie keer op een jaar voor kiest om eens iets anders te proberen gedaan te krijgen dan dat je normaal doet in de hoop dat je toch eens een keertje gaat kunnen genieten van iets en in de hoop dat je toch eens een keertje plezier gaat hebben aan iets.
Het doet pijn dat je het niet meer kan doen zoals je het vroeger deed en dat je het grotendeels hebt moeten opgeven maar de miezerige drie keer dat je het dan nog probeert te doen op een jaar daar word je dan op afgerekend...
Wij gingen twee keer per jaar op reis ook voor veertien dagen voordat we onze poezels hadden.
We konden geen uitstappen doen ofzo, dat was gewoon 14 dagen liggen aan t zwembad.
Wel, omdat ik op invaliditeit sta werd ik daar ook op afgerekend.
Want als je ziek bent hoor je niet op reis te gaan natuurlijk.
Dan mag je niks meer in je leven hebben om naar uit te kijken, dan mag je alleen nog ziek zijn (en t liefst van al moet je er ook nog heel slecht uitzien want je kan toch niet ziek zijn als je uiterlijk niks aan je ziet)
Dat je een gans jaar constant opgesloten zit tussen de vier muren van je huis (met als enige sociaal contact wat mensen op een forum op je pc) en je daar gewoon koekoek van wordt (ieder normaal mens zou daar koekoek van worden) dat trekken ze zich niet aan.
Dat je ook wel eens even moet kunnen ontspannen en even je zorgen moet kunnen opzijschuiven en je ook wel eens je niet wil moeten slechtvoelen omdat je zoveel dingen niet meer kan (op reis hoef je je niet slecht te voelen omdat je geen eten kan maken, ze zetten het eten voor je neus, je hoeft je niet slecht te voelen omdat je niet kan kuisen, ze kuisen je kamer voor je...)dat willen ze gewoon niet verstaan.
Als je chronisch ziek bent en je niet kan werken en je een uitkering krijgt daarvoor dan mag je niks anders meer dan ziek zijn en afzien en heb je geen recht meer blijkbaar op iets leuks.
Mijn man die wel heel hard werkt gedurende een heel jaar die moet dan ook maar boeten voor mijn ziek zijn en die moet dan ook maar niet meer op reis gaan (ook al verdient hij daar zelf de centen voor toch)of hij moet misschien maar op zijn eentje gaan dan en mij maar thuislaten...

Veel mensen snappen gewoon niet hoe het is om zo te moeten leven, chronisch ziek zijnde en daardoor heel beperkt zijn.
Zij bekijken het van uit hun standpunt , vanuit hun ervaringen als gezonde mens of als acuut/korststondig zieke mens maar hun ervaringen zijn niet de ervaringen van diegene die chronisch ziek is en die iedere dag en iedere minuut en iedere seconde rekening moet houden met die aandoening en die daar zo ontzettend veel voor moet laten
En t weinige dat je kan doen en dat je probeert te doen dat word je dan aangewreven als zijnde iets slecht dat je doet en daar word je dan voor veroordeeld...
Het onbegrip van mensen is in veel gevallen zwaarder om te dragen dan de ziekte en de beperkingen die erbij horen.

Hier kan ik me volledig in vinden

ook ik heb dit grotendeels door mijn handicap en niemand begrijpt dit
al komen er binnenkort ook  na bloedonderzoek,onderzoeken naar CVS,Fibro,reuma,artrose( dat laatste was x aantal jaren al wat te zien in de pols van mijn slecht hand)

Ik verdeel ook mijn taken in het huishouden, s morgens een stukje, dan drink ik een kopje koffie
en zo gaan we voort
Wat iemand op een 3u doet , doe ik op een hele dag
iemand veroordeelt dat beesten veel werk is , ja dat is zo , maar ik vertik het om een hele dag in mijn zetel te zitten ,
dus mijn dieren met al hun liefde , da kosten , plezier en genot geven me een hel dag werk
Als ik dit niet had zou ik ook thuis niks te doen hebben , al zegt iedereen dat ik te veel doe wat te veel pijn kan veroorzaken
maar mag ik dan thuis ook niks te doen hebben??
mag ik in de zomer niet in mijn tuintje werken , stapje vr stapje
Als k wil afspreken krijg ik een nee, mss later , te druk te horen , op den duur zeg je flut , moet het echt van mij komen altijd , ??

Ook ik- als er dan toch w afgesproken moet vaak forfet geven en begrijpen ze niet dat je er vaak eens onderdoor zit
Ook op t werk heb ik het moeilijk maar ik weiger om 8u in de week nu op te geven , Gelukkig heb ik een Fantastische job en mensen die er vaak rekening mee houden!!!!

Ook ik ga geregeld nog na de uren babysitten of op een dag da k niet moet werken , ( het enige dat met 1 hand kan als bijverdienste) wat ook uitputtend is
wat doet dit met mijn lichaam??? PIJN,
maar het is iets dat ik zelf kan bepalen, lukt t , ga ik ervoor , lukt t vandaag niet , zeg ik nee
Maar dit kan op eigen tempo
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#229 Geplaatst 27 februari 2011 - 10:02

Ik heb hier een opmerking neergeschreven, maar mijn opmerking betreffende haar ziekte was er gewoon één van. Het is niet dat ik haar volledig niet begrijp, maar een mens krijgt gewoon twijfels bij het lezen van alle andere rare beslissing die ze neemt. Ik heb het dan niet alleen over deze in het heden, maar ook in het verleden. Nu ja, het zal wel weer aan mijn realistische kijk liggen op de wereld :LOL: ...
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#230 Geplaatst 27 februari 2011 - 10:10

Mieke zei:

Ik heb hier een opmerking neergeschreven, maar mijn opmerking betreffende haar ziekte was er gewoon één van. Het is niet dat ik haar volledig niet begrijp, maar een mens krijgt gewoon twijfels bij het lezen van alle andere rare beslissing die ze neemt. Ik heb het dan niet alleen over deze in het heden, maar ook in het verleden. Nu ja, het zal wel weer aan mijn realistische kijk liggen op de wereld :LOL: ...

Ik denk dat die onverantwoorde nestjes ed hier niet toe doen?
Al begrijp ik je daarin volledig alsook met sommige andere redeneringen
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#231 Geplaatst 27 februari 2011 - 10:26

Ellenita zei:

Ik denk dat die onverantwoorde nestjes ed hier niet toe doen?
Al begrijp ik je daarin volledig alsook met sommige andere redeneringen

Klopt!

Nu ja, ik ga hier niet meer reageren.
Het is inderdaad Nele haar leven en ik hoef mij daar niet mee te moeien en vragen bij te stellen waarom en wat ze doet. Ik wil ook geen kwetsende dingen zeggen dus lijkt het mij verstandig om dit topic te laten voor wat het is ;) .
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#232 Geplaatst 27 februari 2011 - 18:47

Zelf heb ik een rugtrauma opgelopen. Ik heb ook leren keuzes maken en dit wordt inderdaad door de buitenwereld soms aanzien als lui zijn.
En zo'n opmerkingen kwetsen inderdaad ENORM!
Zoals hierboven mooi wordt omschreven: als je x kan, kan je y ook.

Zelfs mijn vriend is hier soms kwetsend in. Ik probeer zo weinig mogelijk te heffen enzo. En op een dag vroeg ik aan mijn vriend om een doos naar de auto te dragen. Ik heb nu éénmaal mijn materiaal nodig om les te geven!
In school breng ik dit met een leerling naar de auto terug.
Hij verweet me ook dat ik wel mijn boekentas kon dragen en niet iets anders. Dus zoveel last zal ik niet hebben en blablabla. :cry:

Zelf heb ik het geluk dat ik nog wel fultime kan werken, in het buitengewoon onderwijs, waardoor ik 1 dag extra vrij heb en de vakanties heb. Ik heb deze echt nodig, mijn lichaam althans!!!

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#233 Geplaatst 27 februari 2011 - 22:01

Mieke zei:

Mieke'tje,je bent niet de enige die een realistische kijk heeft op het leven hoor ;) .
Maar een realistische kijk hebben op t leven heeft weinig te maken met iemand ter verantwoording roepen of iemand in twijfel te trekken omdat ze x wel doet maar y zegt niet  te kunnen doen.

Ik probeer het gewoon uit te leggen hoe het is voor Nele wat betreft haar ziekte en de beperkingen die ze daardoor heeft (ik dacht wel dat nele zelf daar momenteel niet echt de energie voor heeft om een hele uitleg te doen)om te vermijden dat het hier gaat veranderen in een constante vragenregen in de trant van "waarom doe je dit en waarom kan je dan dat niet, je zou dat toch wel moeten kunnen".
Hetgeen ik neergepend heb was zeer zekers  geen aanval naar jou gericht of gelijk wat dan ook.
Het is maar dat ik zelf heel goed weet hoe het is als mensen reageren op een manier van als je x kan doen waarom zou je dan y niet kunnen en ze je gewoon niet willen of niet kunnen geloven als je zegt dat y gewoon niet gaat.
Dat is echt enorm frustrerend en doet je op den duur toch wel de moed verliezen als je alles constant moet zitten verantwoorden.

Ik persoonlijk, in mijn geval, vraag me dan altijd af waarom mensen de noodzaak voelen om altijd alles zo in twijfel te  trekken en waarom ze me gewoon niet wat respect kunnen geven in de vorm van dat ze gewoon eens aannemen wat ik zeg (als ik zeg dat ik iets niet kan) ipv daar dan altijd in discussie over te willen gaan (en waarom ze mij dan blijkbaar nogal slechte karaktertrekken toedichten, als ik daarover in discussie moet gaan dan schijnen ze toch te denken dat ik zit te liegen als ik zeg dat ik iets niet kan en geloven ze me toch niet en denken ze toch dat ik de boel bedonder terwijl ik helemaal niks win door y niet te doen maar het eerder zo is dat ik zelf heel veel dingen aan mijn neus moet laten voorbijgaan die ik helemaal niet aan mijn neus wil laten voorbijgaan), voor discussies daarover heb ik trouwens de energie niet en dat doe ik al lang niet meer ook , daarover discussiëren .
Als mensen me niet willen geloven dan geloven ze t maar niet, de mensen die er toe doen weten wel hoe het in mekaar zit en geloven me wel.
Probeer gewoon eens even te denken hoe jij je zou voelen als je constant zulke dingen zou te horen krijgen, als jij iets zegt dat mensen dat dan gewoon niet willen/kunnen geloven en je constant uitleg moet zitten geven en je jezelf constant moet zitten verantwoorden over gewoon alles wat je doet of laat.
En je wel altijd van iemand commentaar krijgt omdat je x wel doet maar y dan niet.
Dat is ontzettend vermoeiend en frustrerend allemaal.

Dat wil niet zeggen dat je niet mag zeggen dat je iets niet heel verstandig vind en dat wil niet zeggen dat je niet mag zeggen dat je een bepaalde aanpak beter zou vinden en dat je geen goede raad mag geven om bepaalde situaties te proberen verbeteren.
Dat alles is iets heel anders dan iemand ter verantwoording roepen omdat ze door ziekte x wel doet maar y niet ;)

Persoonlijk vind ik ook dat Nele eigenlijk teveel dieren heeft (sorry nele maar zo denk ik er nu eenmaal over) en als ze dan komt neerpennen hoeveel centjes er worden uitgegeven aan de voeding van de poezels bv dan stel ik mij daar ook vragen bij (ivm de kwaliteit van de voeding en hoe goed dat eigenlijk is voor de poezels)
Ik denk dat het veel beter zou zijn voor Nele als ze minder katten en honden zou hebben en dat dat niet alleen beter zou zijn voor Nele maar dat dat ook beter zou zijn voor de beestjes zelf.
Ik ben ervan overtuigd dat ze het beste voorheeft met haar dieren maar ze kan hen in haar omstandigheden gewoon niet t beste geven en ik vraag me af wat er gaat gebeuren als 1 of meerdere van de beestjes serieus ziek gaat worden en de dierenartskosten serieus gaan oplopen
Ik vind dat ze een beetje realistisch moet zijn op dat gebied en ze beter x aantal dieren zou herplaatsen bij mensen die er wel genoeg energie en geld voor hebben en waar ze niet de aandacht moeten delen met nog een hoop andere dieren.

Tegelijkertijd snap ik ook dat Nele daar heel weigerachtig tegenover staat.
Als iemand tegen mij zou zeggen dat ik nu 1 van mijn poezels moet uitkiezen en die gaat worden herplaatst dan zou ik t gevoel hebben dat mijn hart uit mijn borstkas wordt gerukt en zou ik niet weten wie ik zou moeten kiezen want ik zie ze allemaal zo heel graag.
Ik kan alleen maar hopen als ik in zo een toestand zou terechtkomen waarbij het noodzakelijk is dat 1 of meerdere van mijn dieren zou moeten herplaatst worden (voor hun welzijn omdat ik er niet meer goed genoeg voor zou kunnen zorgen) dat ik dan ook zou kunnen doen wat nodig is voor het welzijn van mijn dieren en ik zou kunnen loslaten.
En ik hoop dat Nele uiteindelijk toch ook zover kan komen dat ze niet alleen denkt aan wat zij krijgt van haar beestjes maar ze ook eens denkt of ze wel voldoende kan teruggeven aan hen en of ze wel in t staat is om voldoende in hun behoeften te  voorzien.

Ik bedoel dit helemaal niet slecht Nele, dat weet jij ook wel.
Dit is helemaal geen aanval naar jou toe  gericht, ik probeer echt waar alleen maar te helpen.
Je hebt een tijd geleden het moeilijke besluit genomen om je naaktkat te herplaatsen omdat je wist dat het voor het beestje zelf de beste beslissing was die je kon nemen.
Ik vind dat je nu ook eens moet gaan neerzitten en eens goed moet nadenken over hoe het nu verder moet met de rest van je beestjes en of het voor hen niet beter zou zijn als er een aantal in een goede thuis worden herplaatst.
Dat is geen schande hé dat je bepaalde dieren zou herplaatsen.
Denk er gewoon eens over na en wees realistisch en zet geen roze bril op op dat moment.
Het belangrijkste is dat jij je dieren kan geven wat ze nodig hebben.
En als dat niet gaat door omstandigheden moet je hen een  thuis geven waar wel kan voldaan worden aan hun behoeftes.

Nog eens heel veel sterkte toegewenst

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#234 Geplaatst 27 februari 2011 - 22:59

aan allen: als het moment zou komen, dat ik mijn dieren niet meer kan geven wat ze nodig hebben en verdienen, dan zou ik inderdaad in hun belang moeten overwegen om ze te herplaatsen, maar zolang het me lukt, zie ik niet in waarom ik er zou moeten wegdoen. moest het nodig zijn, doe ik dat zeker!!!!!!

was een superlastige dag vandaag, heb nu oude laptop van mijn zus, die wel werkt, maar traag. ben kapot, en zal in bed gaan kruipen... hopelijk zal ik vannacht wel een beetje slapen. deze week wordt ook nog lastig ivm alles regelen en overal naartoe gaan enzo (ocmw, acv, cm, ziekenhuis...) nog even met hondjes naar buiten, en dan met kersenpitjes in mijn bedje kruipen...

oja, alles is dus bijna weg, hij heeft al sleutel afgegeven, slaapt al op appartement, enkel nog deze week moet hij eens langskomen om nog wat materiaal van buiten te komen halen, maar ik kan dus volledig 'herbeginnen' en de tijd nemen om alles in orde te maken en uit te rusten, en te genieten van mijn diertjes. slaapwel allemaal!
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#235 Geplaatst 27 februari 2011 - 23:01

Veel geluk Nele bij je nieuwe start in het leven. Het zal stillekes wel allemaal op zijn pootjes terecht komen. :hug: :geluk: :hug:

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#236 Geplaatst 27 februari 2011 - 23:11

Wensen je het allerbeste, Nele !! :heart:

Het zal in het begin allemaal niet evident zijn en er komen ook moeilijke momentjes aan :( maar dit is enkel tijdelijk...en ooit komt er een dag dat het allemaal heel wat beter zal gaan !

Gewoon er blijven voor gaan en in geloven. Moeilijke momentjes zijn er altijd....

Maar nu zal je tijd vinden om alles eens rustig te bekijken en voor jezelf de juiste beslissingen te nemen :heart:

:duim: :duim: :duim: :hug:
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#237 Geplaatst 28 februari 2011 - 06:09

In moeilike tijden denk ik altijd:Het kan niet erger,alleen maar beter!En het werkt.Veel moed toegewenst.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#238 Geplaatst 28 februari 2011 - 06:22

ik heb gans het verhaal een beetje vanop een afstand gevolgd en kan me ni meer inhouden nu :oops:
Velen weten dat ik tijdens mijn huwelijk mijn 2 katten in huis heb gehaald en dat ook hij jaloers bleek te zijn op de beestjes. na welgeteld 2 jaar was bij mij de maat vol : hij had nooit aan de beestjes iets misdaan maar op een gegeven moment, tijdens weer maar eens een kletterende ruzie, had hij ze buiten gezet (terwijl ze van mij 's avonds binnen moesten)
Gevolg : katten gezocht, transportboxen bovengehaald, katten er in, naar kattenpension en echtscheiding ingezet
GEEN HAAR op mijn hoofd dat er aan denkt om hem nog maar in de buurt van mijn katten te laten!!!!!  
Al is het dan nog om werkjes uit te voeren of om maar 1 keer per jaar iets te komen doen!!
Nele komaan, je hebt die stap nu gezet, je bent van hem verlost, laat hem dan ook zijn voor wat het is!!! Iedereen die zijn job een beetje kent of kan klussen kan aan je terras aan uit, daar ben ik zeker van!!!!  Als je een huis koopt dat half is afgewerkt moeten de nieuwe eigenaars vaak ook zoeken hoe alles in elkaar zit van het verbouwde en niet verbouwde gedeelte!!!
Trouwens, sla één of ander advertentieblad open, je vindt er heus wel iemand die klusjes doet hoor en die ook niet veel geld ervoor vraagt
Jij bent de enige die je eigen verleden moet loslaten en opnieuw starten
Of tenzij dat je moeilijkheden hebt om los te komen van hem?
Sorry maar mijn ex heeft alles gedaan om nog met mij in contact te komen, stuurt zelfs nog nieuwjaarswensen naar mijn ouders, wil me toevoegen op facebook en noem maar op, ook ik zou handig van hem gebruik kunnen maken hoor voor vele dingen maar NO WAY, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt!!!!!!
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#239 Geplaatst 28 februari 2011 - 07:01

Nele zei:

ik zou hem maar een paar keer moeten zien, maar er moeten nog dingen aan het terras afgewerkt worden (het terras dat hij dus gelegd heeft) moet ik daarvoor een ander vragen, die niet weet wat er gebeurd is, of wat er nog moet gebeuren? veel meer betalen, en niet weten of het even goed zal gedaan worden?

kleine klusjes doe ik allemaal zelf, dus dat is geen probleem. tis niet dat ik contact zal houden zoals smsjes sturen of  bellen om te vragen hoe het gaat hé. dit gaat enkel over mss eens een dagje werk per jaar!

Wie weet kom je een nieuwe klusjesman tegen?

Persoonlijk zou ik ook nooit nog contact met hem willen, zeker niet na wat hij me zou aangedaan hebben. Ik zou hem nog niet eens kunnen vertrouwen als klusjesman :onzeker:
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#240 Geplaatst 28 februari 2011 - 13:12

lathyrus zei:

Veel mensen snappen gewoon niet hoe het is om zo te moeten leven, chronisch ziek zijnde en daardoor heel beperkt zijn.
Zij bekijken het van uit hun standpunt , vanuit hun ervaringen als gezonde mens of als acuut/korststondig zieke mens maar hun ervaringen zijn niet de ervaringen van diegene die chronisch ziek is en die iedere dag en iedere minuut en iedere seconde rekening moet houden met die aandoening en die daar zo ontzettend veel voor moet laten
En t weinige dat je kan doen en dat je probeert te doen dat word je dan aangewreven als zijnde iets slecht dat je doet en daar word je dan voor veroordeeld...
Het onbegrip van mensen is in veel gevallen zwaarder om te dragen dan de ziekte en de beperkingen die erbij horen.

Ik als gezond mens mag mijn mening uiten. Je mag misschien wel chronisch ziek zijn maar tig huisdieren hebben en verzorgen maakt het ongeloofwaardig en het woord chronisch ziek zijn misbruiken om zo geld te leechen van de hardwerkende mensen.

Je bekijkt haar standpunt en haar verhaal en niet hoe men erover denkt.

Ik heb een vader met dwarsleasie (kan niet lopen en is invalide) en een moeder met nierziekte (moet 5 keer per week dialyseren). Ze hebben hun kat ook moet herplaatsen omdat ze niet kunnen verzorgen.

M'n moeder doet zelfs 8 uren schoonmaken en mijn vader werkt thuis. En mijn broertje is autistisch en zit in een hele speciale kostschool.

Half van het verhaal vind ik al ongeloofwaardig. Maar ik ben ook niet vriendelijk.

Bewerkt door Zwerver, 28 februari 2011 - 13:16.

Geplaatste afbeelding