Spring naar inhoud

- - - - -

schuldbemiddeling?? het verhaal...appartement gevonden!!!

• Log in om te reageren
262 reacties op dit onderwerp
Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#241 Geplaatst 28 februari 2011 - 13:19

lathyrus zei:

Mieke'tje,je bent niet de enige die een realistische kijk heeft op het leven hoor ;) .
Maar een realistische kijk hebben op t leven heeft weinig te maken met iemand ter verantwoording roepen of iemand in twijfel te trekken omdat ze x wel doet maar y zegt niet  te kunnen doen.

Ik probeer het gewoon uit te leggen hoe het is voor Nele wat betreft haar ziekte en de beperkingen die ze daardoor heeft (ik dacht wel dat nele zelf daar momenteel niet echt de energie voor heeft om een hele uitleg te doen)om te vermijden dat het hier gaat veranderen in een constante vragenregen in de trant van "waarom doe je dit en waarom kan je dan dat niet, je zou dat toch wel moeten kunnen".
Hetgeen ik neergepend heb was zeer zekers  geen aanval naar jou gericht of gelijk wat dan ook.
Het is maar dat ik zelf heel goed weet hoe het is als mensen reageren op een manier van als je x kan doen waarom zou je dan y niet kunnen en ze je gewoon niet willen of niet kunnen geloven als je zegt dat y gewoon niet gaat.
Dat is echt enorm frustrerend en doet je op den duur toch wel de moed verliezen als je alles constant moet zitten verantwoorden.

Ik persoonlijk, in mijn geval, vraag me dan altijd af waarom mensen de noodzaak voelen om altijd alles zo in twijfel te  trekken en waarom ze me gewoon niet wat respect kunnen geven in de vorm van dat ze gewoon eens aannemen wat ik zeg (als ik zeg dat ik iets niet kan) ipv daar dan altijd in discussie over te willen gaan (en waarom ze mij dan blijkbaar nogal slechte karaktertrekken toedichten, als ik daarover in discussie moet gaan dan schijnen ze toch te denken dat ik zit te liegen als ik zeg dat ik iets niet kan en geloven ze me toch niet en denken ze toch dat ik de boel bedonder terwijl ik helemaal niks win door y niet te doen maar het eerder zo is dat ik zelf heel veel dingen aan mijn neus moet laten voorbijgaan die ik helemaal niet aan mijn neus wil laten voorbijgaan), voor discussies daarover heb ik trouwens de energie niet en dat doe ik al lang niet meer ook , daarover discussiëren .
Als mensen me niet willen geloven dan geloven ze t maar niet, de mensen die er toe doen weten wel hoe het in mekaar zit en geloven me wel.
Probeer gewoon eens even te denken hoe jij je zou voelen als je constant zulke dingen zou te horen krijgen, als jij iets zegt dat mensen dat dan gewoon niet willen/kunnen geloven en je constant uitleg moet zitten geven en je jezelf constant moet zitten verantwoorden over gewoon alles wat je doet of laat.
En je wel altijd van iemand commentaar krijgt omdat je x wel doet maar y dan niet.
Dat is ontzettend vermoeiend en frustrerend allemaal.

Dat wil niet zeggen dat je niet mag zeggen dat je iets niet heel verstandig vind en dat wil niet zeggen dat je niet mag zeggen dat je een bepaalde aanpak beter zou vinden en dat je geen goede raad mag geven om bepaalde situaties te proberen verbeteren.
Dat alles is iets heel anders dan iemand ter verantwoording roepen omdat ze door ziekte x wel doet maar y niet ;)

Persoonlijk vind ik ook dat Nele eigenlijk teveel dieren heeft (sorry nele maar zo denk ik er nu eenmaal over) en als ze dan komt neerpennen hoeveel centjes er worden uitgegeven aan de voeding van de poezels bv dan stel ik mij daar ook vragen bij (ivm de kwaliteit van de voeding en hoe goed dat eigenlijk is voor de poezels)
Ik denk dat het veel beter zou zijn voor Nele als ze minder katten en honden zou hebben en dat dat niet alleen beter zou zijn voor Nele maar dat dat ook beter zou zijn voor de beestjes zelf.
Ik ben ervan overtuigd dat ze het beste voorheeft met haar dieren maar ze kan hen in haar omstandigheden gewoon niet t beste geven en ik vraag me af wat er gaat gebeuren als 1 of meerdere van de beestjes serieus ziek gaat worden en de dierenartskosten serieus gaan oplopen
Ik vind dat ze een beetje realistisch moet zijn op dat gebied en ze beter x aantal dieren zou herplaatsen bij mensen die er wel genoeg energie en geld voor hebben en waar ze niet de aandacht moeten delen met nog een hoop andere dieren.

Tegelijkertijd snap ik ook dat Nele daar heel weigerachtig tegenover staat.
Als iemand tegen mij zou zeggen dat ik nu 1 van mijn poezels moet uitkiezen en die gaat worden herplaatst dan zou ik t gevoel hebben dat mijn hart uit mijn borstkas wordt gerukt en zou ik niet weten wie ik zou moeten kiezen want ik zie ze allemaal zo heel graag.
Ik kan alleen maar hopen als ik in zo een toestand zou terechtkomen waarbij het noodzakelijk is dat 1 of meerdere van mijn dieren zou moeten herplaatst worden (voor hun welzijn omdat ik er niet meer goed genoeg voor zou kunnen zorgen) dat ik dan ook zou kunnen doen wat nodig is voor het welzijn van mijn dieren en ik zou kunnen loslaten.
En ik hoop dat Nele uiteindelijk toch ook zover kan komen dat ze niet alleen denkt aan wat zij krijgt van haar beestjes maar ze ook eens denkt of ze wel voldoende kan teruggeven aan hen en of ze wel in t staat is om voldoende in hun behoeften te  voorzien.

Ik bedoel dit helemaal niet slecht Nele, dat weet jij ook wel.
Dit is helemaal geen aanval naar jou toe  gericht, ik probeer echt waar alleen maar te helpen.
Je hebt een tijd geleden het moeilijke besluit genomen om je naaktkat te herplaatsen omdat je wist dat het voor het beestje zelf de beste beslissing was die je kon nemen.
Ik vind dat je nu ook eens moet gaan neerzitten en eens goed moet nadenken over hoe het nu verder moet met de rest van je beestjes en of het voor hen niet beter zou zijn als er een aantal in een goede thuis worden herplaatst.
Dat is geen schande hé dat je bepaalde dieren zou herplaatsen.
Denk er gewoon eens over na en wees realistisch en zet geen roze bril op op dat moment.
Het belangrijkste is dat jij je dieren kan geven wat ze nodig hebben.
En als dat niet gaat door omstandigheden moet je hen een  thuis geven waar wel kan voldaan worden aan hun behoeftes.

Nog eens heel veel sterkte toegewenst

Doe eens een klein beetje normaal hé zeg! Ik heb hier één opmerking gegeven over wat ik eventueel in twijfel trok en dan nog niet betreffende of ze de ziekte heeft, maar of ze dan effectief niet PT zou kunnen werken. Hoe ik jouw antwoord heb gelezen in de vorige reactie al, versta ik nu wel dat je bij PT werken niet kan kiezen wanneer je wat doet en bij huishoudklussen en bijklussen en dergelijke wel. Ik heb het begrepen.

Mijn grootste twijfel was hier hoofdzakelijk over het feit dat ik niet echt veel verdriet zie omwille van Oscar en dat ze met die klootzak nog wenst contact te houden dus blijf a.u.b niet doordrammen over die éne opmerking die tussen al mijn andere bedenkingen stond. Ik kan het gewoon meestal niet vinden met de beslissing die TS neemt, maar dat is mijn probleem en niet het hare en daarom zal ik niet meer reageren op haar topics. Dus laat mijn opmerking maar voor wat het is...

Bewerkt door Mieke'tje, 28 februari 2011 - 13:21.

Geplaatste afbeelding

Guest_ZoeB_*
Guest_ZoeB_*

#242 Geplaatst 28 februari 2011 - 15:40

Heb dit verhaal ook op een afstand gevolgd maar persoonlijk zou ik ook geen contact meer willen met de persoon die mijn hond of kat heeft gedood. Ik heb alle respect voor iemand met cvs omdat ik ook een vriendin heb, die dit heeft. zij heeft trouwens geen immuunsysteem en heeft vaak longontstekingen maar ik zou ook minderen met dieren. De dieren krijgen bij andere mensen veel meer aandacht dan dat ze bij jou krijgen. Het geld dat je bespaart kan je uitgeven aan de dieren die je overhoudt of aan je eigen. Ik snap ook niet hoe jij toekomt met 40 of 50 euro per maand voor al je dieren.
Mijn 2 katten vreten 2 zakken royal canin (2kg per zak aan 40 euro het stuk) per maand. Mijn hond kreeg vroeger speciaal voedsel (78 euro de zak) maar heb nu een merk gevonden waar 30 kg, 34 euro kost( komt ie ander halve maand met toe). Ik kan goed koper in eten gaan dat is een feit maar ik hoe kun jij met 40 euro per maand kattenvulling, eten hond en kat, eventueel snoepjes kopen? Dan je elektriciteit betalen,water, je lening, eten, al je verzekeringen, televisie, internet,telefoon ... ( de rest v die 600 euro)

Owja en voor diegene die niets kennen van aquariums. Heb dit ook gehad tot een jaar terug. De aankoop van vissen (had zelf malawi chicilden) en aquarium kosten veel maar het eten zelf is niet duur. En het water dat je verbruikt hangt er vanaf hoe groot je aquaurium is en hoe vaak je het moet verversen.

Ik wil je helemaal niet aanvallen zeker niet , respect dat je met zo weinig toekomt

Bewerkt door ZoeB, 28 februari 2011 - 15:42.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#243 Geplaatst 28 februari 2011 - 17:08

ik heb toch niet gezegd dat ik met 40 euro toekom?
eventjes alles op een rij: eten voor vogels: 11euro, hondeneten: zak van selection, royal canin, 38euro, katten lara 20 euro, kattenbakvulling 2 zakken, 23euro. (kattenbakvulling had ik een tijdje terug een gekocht hier via ks, dus heb er nog liggen) dit is ongeveer voor een maand. per maand zal ik ook een bedrag apart steken voor dierenartskosten. en met mijn dierenarts heb ik een goed contact, dus ik mag indien nodig iets een beetje later of in stukjes ofzo terugbetalen.
de vissen kosten helemaal niet veel, heb vooral guppies (die goed kweken,en ik er dus af en toe kan verkopen) naar onderhoud toe kruipt er af en toe eens wat werk in, maar dat zie ikdus of ik dat kan volhouden. das het ergste niet moest ik dat niet meer kunnen, dan doe ik die gewoon weg. ivm aandacht, waarom zou een ander hen meer aandacht kunnen geven dan ik???

vandaag van t ene naar t andere gereden, ocmw (ivm aanvraag fod sociale dienst), cm, acv... nu terug eventjes op mijn gemak... kuisen enzo zal voor morgen zijn, heb al genoeg gedaan voor vandaag!

of ik nog contact zal hebben met hem, zie ik wel nog. ik heb nu geen zin om daarover na de denken, eerst wat tijd voor mezelf nemen...
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#244 Geplaatst 28 februari 2011 - 18:07

zwerver, waarom zou ik kijken naar hoe andere mensen die niks van die situatie afweten en die absoluut niet kunnen inschatten hoe invaliderend zo een aandoening(en) zijn daar dan over denken?
Daar geef ik net die hele uitleg voor, voor diegenen die het niet kunnen inschatten, omdat ze dan hopelijk toch een beetje begrip kunnen opbrengen ipv klaar te staan met vooroordelen

mieketje bij mijn weten doe ik heel normaal, zoals ik al zei, ik probeer het gewoon uit te leggen, ik vind dat jij dan maar een vreemde reactie geeft op gewoon wat uitleg, dan is het doordrammen ...

Guest_Kattenpoot_*
Guest_Kattenpoot_*

#245 Geplaatst 28 februari 2011 - 18:47

Nele, heel veel sterkte met alles. Het moet heel moeilijk zijn om met zo weinig te leven ( al heb je dat ook een beetje zelf in de hand natuurlijk, qua huisdieren etc..)

Ik vind het wel heel erg vreemd dat je die man nog blijft zien.
Als het echt zo verschrikkelijk was als je doet blijken...dan dacht je er echt niet over na om hem nog te zien.

Maar goed, wij kunnen natuurlijk niet zien vanaf de computer wat er allemaal speelde.  

Bewerkt door Kattenpoot, 28 februari 2011 - 18:48.
Reden van bewerken: spellingfoutje

Guest_ZoeB_*
Guest_ZoeB_*

#246 Geplaatst 28 februari 2011 - 21:36

Ik zeg niet dat jij uw dieren geen aandacht geeft he. Ik zeg gewoon dat je dieren het moeten delen. Mijn theorie is gewoon hoe meer dieren je hebt, hoe minder de dieren persoonlijke aandacht krijgen omdat ze het moeten delen met andere. Ik denk gewoon als je bv 4 dieren hebt ipv 8 dat die 4 overblijvende veel meer aandacht krijgen omdat ze het minder moeten delen dan als je met 8 bent. en die 4 resterende kunnen een eigenaar krijgen waar ze bv alleen of met 2 zijn dat ze ook meer aandacht krijgen.

je moet dit natuurlijk zelf weten he, als het voor jou goed gaat moet je het zo houden. Ik had ergens gelezen dat je 40 euro per maand aan eten uitgaf. Maar zal een misverstand zijn.
Bij de boerenbond (aveve) kun je een zak kattenvulling (20kg) kopen voor 6 euro. Is misschien een tip die je kunt gebruiken.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#247 Geplaatst 28 februari 2011 - 22:15

ZoeB zei:

Bij de boerenbond (aveve) kun je een zak kattenvulling (20kg) kopen voor 6 euro. Is misschien een tip die je kunt gebruiken.

bedankt voor de tip,maar heb al veel verschillende soorten gebruikt, en ben echt wel het meest tevreden van de soort die ik nu heb (gaat ook het langst mee, dus andere kattenbakvulling zou zeker niet goedkoper uitkomen denk ik) plus ik heb ook een litter robot (om het werk te verlichten) en daar kan ook niet eender welke soort in.

heb nog een dutje gedaan vanavond, die zware dagen zijn natuurlijk niet op 1 2 3 uit mijn lichaam, maar stilletjesaan komt het wel goed!

de dieren zijn alleszins al volop aan het genieten van de extra plaats inde zetel, en de aandacht die ik hen kan geven! :)
Geplaatste afbeelding

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#248 Geplaatst 28 februari 2011 - 22:45

Nele zei:

bedankt voor de tip,maar heb al veel verschillende soorten gebruikt, en ben echt wel het meest tevreden van de soort die ik nu heb (gaat ook het langst mee, dus andere kattenbakvulling zou zeker niet goedkoper uitkomen denk ik) plus ik heb ook een litter robot (om het werk te verlichten) en daar kan ook niet eender welke soort in.

heb nog een dutje gedaan vanavond, die zware dagen zijn natuurlijk niet op 1 2 3 uit mijn lichaam, maar stilletjesaan komt het wel goed!

de dieren zijn alleszins al volop aan het genieten van de extra plaats inde zetel, en de aandacht die ik hen kan geven! :)

Vind het gewoon heel fijn te lezen dat het de goede kant uitgaat voor jou :love3: samen met je dieren :heart:
Dit is uiteindelijk het begin van alles : eerst goed voor jezelf en de diertjes zorgen en wat er daarna volgt... zie je wel (= dag per dag ;) ).

Verzorg jullie goed en het allerbeste !!
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#249 Geplaatst 28 februari 2011 - 23:13

Mauro zei:

Vind het gewoon heel fijn te lezen dat het de goede kant uitgaat voor jou :love3: samen met je dieren :heart:
Dit is uiteindelijk het begin van alles : eerst goed voor jezelf en de diertjes zorgen en wat er daarna volgt... zie je wel (= dag per dag ;) ).

Verzorg jullie goed en het allerbeste !!

bedankt!  inderdaad, dag per dag, en sowieso komen mijn 'kindjes' nu op de eerste plaats!! waarvan ze zeker zullen genieten! :)
Geplaatste afbeelding

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#250 Geplaatst 02 maart 2011 - 22:16

Zwerver zei:

Ik als gezond mens mag mijn mening uiten. Je mag misschien wel chronisch ziek zijn maar tig huisdieren hebben en verzorgen maakt het ongeloofwaardig en het woord chronisch ziek zijn misbruiken om zo geld te leechen van de hardwerkende mensen.

Je bekijkt haar standpunt en haar verhaal en niet hoe men erover denkt.

Ik heb een vader met dwarsleasie (kan niet lopen en is invalide) en een moeder met nierziekte (moet 5 keer per week dialyseren). Ze hebben hun kat ook moet herplaatsen omdat ze niet kunnen verzorgen.

M'n moeder doet zelfs 8 uren schoonmaken en mijn vader werkt thuis. En mijn broertje is autistisch en zit in een hele speciale kostschool.

Half van het verhaal vind ik al ongeloofwaardig. Maar ik ben ook niet vriendelijk.

Wil je daarmee zeggen dat een chronisch zieke geen huisdieren mag hebben en verzorgen? Dat je als je dat kan ongeloofwaardig overkomt met je ziekte en geld afpakt van de hardwerkende mensen????!!!!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#251 Geplaatst 02 maart 2011 - 23:30

Zwerver zei:

Ik als gezond mens mag mijn mening uiten. Je mag misschien wel chronisch ziek zijn maar tig huisdieren hebben en verzorgen maakt het ongeloofwaardig en het woord chronisch ziek zijn misbruiken om zo geld te leechen van de hardwerkende mensen.

Ik heb een vader met dwarsleasie (kan niet lopen en is invalide) en een moeder met nierziekte (moet 5 keer per week dialyseren). Ze hebben hun kat ook moet herplaatsen omdat ze niet kunnen verzorgen.

M'n moeder doet zelfs 8 uren schoonmaken en mijn vader werkt thuis. En mijn broertje is autistisch en zit in een hele speciale kostschool.

Half van het verhaal vind ik al ongeloofwaardig. Maar ik ben ook niet vriendelijk.

Na dit te lezen moest ik even diep ademhalen. Ik heb heel het topic niet gelezen, maar begrijp eruit dat Nele een chronische ziekte heeft, haar vriend haar kat heeft gedood en nu uiteindelijk terug de goede kant opgaat. Heb ook begrepen dat ze inderdaad wat te veel huisdieren heeft.
Ook lees ik bij jou dat je ouders chronisch ziek zijn en dat jij vindt dat zij de term 'chronisch ziek zijn' misbruikt om geld af te troggelen en geld afschooit van de werkende mensen???

Phoeh, jij als dochter van moet toch weten dat dieren ook een voldoening kan geven!! Ze heeft er te veel, maar dat is ieders zijn mening en kan wel verstaan dat ze er moeilijk afstand van kan doen. Dat jouw ouders niet een kat konden houden, wil niet zeggen dat zijn (met een totaal andere ziekte) dit niet kan???
En waarom mogen chronische zieken geen huisdieren houden???
Ik wil absoluut geen afdoende doen naar je vader toe, maar niet kunnen lopen of CVS hebben, zijn 2 totaal verschillende zaken!!
Je vader kan thuis nog werken, ik ken ook niet het totaalbeeld. Mensen met CVS slapen tijdens slechte dagen wel 18 uur ofzo!!
Je kan en mag geen appelen met peren vergelijken.

Het enige wat me hier erg dwarszit is het feit dat ze nog contact heeft met de doder van haar kat. Ook dat is weer haar keuze, al vind ik deze fout.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#252 Geplaatst 03 maart 2011 - 10:42

dolfjeweerwolfje zei:

haar vriend haar kat heeft gedood en

Oscar was een hond ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#253 Geplaatst 03 maart 2011 - 11:06

Zwerver zei:

Ik vind dit uitkomen van onwetendheid , jong en toch wel wat onbegrip

mensen met een ziekte , hndicap , hebben eens te meer genot van wat ze kunnen doen en ontvangen van hun dieren omdat ze verder soms/ vaak niet verder geraken
Zij(bv dieren) zijn net datgene wat hun vaak nog doet opstaan en binnen laat bewegen!!!!

Dat er te veel zijn da s ieder zijn ding , zolang je ze kunt onderhouden

Dit gezegd van iemand die ook vaak strop zit

en je zin : ik als gezond mens startende....... is vrij grof vind ik persoonlijk,mss bedoel je t anders maar voor mij komt dit over  
Iedereen heeft wat!!!!!,

Jij als kind van moet dit net kunnen begrijpen

Bewerkt door Ellenita, 03 maart 2011 - 11:10.

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#254 Geplaatst 03 maart 2011 - 11:06

Ik heb hier regelmatig mee gelezen en ik hoop dat je rust vindt :)
Het enige wat mij blijft verbazen dat je die klootzak niet uit je leven kan bannen ,iemand die je hond zijn leven heeft beeindigt .En wat betreft klusjesmannen de kranten staan er vol van .Wat ik mij afvraag moet er nog iets gebeuren mischien .
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#255 Geplaatst 03 maart 2011 - 12:26

Misschien als "goede voornemens"... Je weet wel, je begint niet een relatie wanneer je 100% zeker bent dat deze niet zal of kan lukken. Je ziet iemand graag, en dan ga je uiteen. Bij het uiteengaan blijf je achter met een gemis, hoe goed het ook is om van die andere persoon weg te zijn, je wil het gevoel nog een beetje blijven houden van toen die er was. Zodat alles weer kon zijn zoals het was, hoewel het dat niet meer is. En je neemt je voor "ik zal hem nog wel zien, dan en dan, maar strikt zakelijk!"

En hoe meer afstand je neemt, hoe meer je een andere kijk krijgt op het leven, andere dingen doet, en uiteindelijk tot het besef komt dat je die ene dan toch niet meer zo per se nodig hebt om het vertrouwde gevoel te bekomen. Het "vertrouwde" gevoel van toen is immers veranderd in een ander "vertrouwd" gevoel, eentje waarin die partner geen rol meer speelt. En waarbij er uiteindelijk ook niet wordt doorgegaan op het originele "ik contacteer hem wel wanneer ik hem nodig heb", gewoon omdat je hem niet meer nodig hebt.

Dus, Nele, van mij mag jij die plannen momenteel gerust maken. Je hebt tijd nodig om je over hem heen te zetten. Het is alleen maar menselijk om niet meteen al de banden te kunnen verbreken. En in de toekomst ben ook jij degene die beslist of je je aan je originele idee zal houden. Je originele idee was immers ook niet om bij hem weg te gaan, maar de situatie is veranderd. Alles komt wel zoals het komt. Geniet nu vooral van je diertjes, en neem je tijd om tot rust te komen.

En voor iedereen die zo hard schiet op het "je gaat toch geen contact blijven houden?!"... hoeveel van jullie hebben niet net hetzelfde gedacht, al was het maar stiekem, toen een relatie stopte? En hoeveel van jullie hebben dat nadien dan ook effectief gedaan?

Niet dat ik niet hetzelfde denk he, van "laat die kerel toch uit je leven! 't is GVD de moordenaar van je hond!!!", maar ik snap wel dat Nele denkt wat ze denkt. Volgens mij moet je wel ijskoud, harteloos en berekend zijn om zonder meer volledig te kunnen breken met iemand, zonder dat je je daar hoe dan ook slecht bij voelt vanbinnen. Tijd heelt nooit al de wonden, maar het biedt je de kans een andere weg te bewandelen, waarbij de vorige slechts een herinnering wordt die, hoe langer het nieuwe pad wordt, steeds minder belangrijk zal zijn, maar er steeds zal zijn. Zodat je dezelfde fout niet opnieuw maakt, of sneller ziet aankomen.
Geplaatste afbeelding