Spring naar inhoud

- - - - -

schuldbemiddeling?? het verhaal...appartement gevonden!!!

• Log in om te reageren
262 reacties op dit onderwerp
Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 12 februari 2011 - 22:11

@ Mieke'etje

Ik heb twee katten en de dierenkosten was ik ongeveer 1000 euro kwijt.

Ik begrijp Nele niet hoe ze het met zoveel huisdieren kan overleven.

Nele verlaagt ook de kachel en de diertjes kunnen ziek worden. Ook hebben de beestjes verzorging nodig en vooral bij jonge dieren opvoeding.

Als ik Lathyrus verhaal lees, lijkt me verstandig om de onnodige dingen op te zeggen.

Ik zat ook ooit in een soort situatie en wat ik gedaan heb is eerst mezelf redden.

Als je nog ziek wordt, hebben de beestjes straks ook niks meer aan je :(
Geplaatste afbeelding

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#47 Geplaatst 12 februari 2011 - 22:12

@ Nele: ivm domicilie, moest je vriend vertrekken, ga dan zo snel mogelijk naar stadhuis/politie om mee te delen dat hij er niet meer woont. Zodat zijn domicilie wordt verwijderd en je weer als alleenstaande wordt aanzien

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#48 Geplaatst 12 februari 2011 - 22:13

Sorry, maar je bent echt niet gelukkig bij hem.
Laat 'het geld' je niet tegenhouden een einde te maken aan je relatie.
Je hebt onderdak met je diertjes. Dat is al heel wat!!!

Voor de rest is een oplossing te vinden. Dingens opzeggen, schuldbemiddeling,....
Dat komt wel.

Veel succes!

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#49 Geplaatst 12 februari 2011 - 22:20

@ tirza: dat is het eerste wat ik zou doen, ik zou meer werkloosheidsuitkering krijgen, en evnetueel een deel van sociale zekerheid, maar ik weet nog niet wat hij zal doen. ik moet sowieso wachten tot hij zijn domicilie verzet... (plus die uitkeringen zijn zeker niet voldoende voor alle vaste kosten)

@dolfjeweerwolfje: ik weet het, mijn verstand zegt hetzelfde, mijn hart twijfelt... alé, misschien omgekeerd, ik weet het niet...  mijn hart zit vooral bij mijn dieren, en ik weet, als ik iets vraag aan hem, hij het me geeft (verzorging voor dieren vb)

de beslissing is moeilijk... ik hoop ergens dat hij de beslissing neemt, dan is het niet 'mijn schuld'...
Geplaatste afbeelding

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#50 Geplaatst 12 februari 2011 - 22:22

Je kan altijd een lening nemen van je moeder, als enige redding.

Die jongen is niet goed voor je, schop hem gewoon het huis uit, laat hem bezinken, misschien heeft ie spijt en komt ie terug als ie afgekoeld is.

Denk niet aan geld zoals dolfjeweerwolfje zei, maar denk aan je gezondheid en aan de diertjes.

Geld is maar papier, al die betalingen zijn maar bedreigingen. Het zijn allemaal illusies in je hoofd, probeer de scenes in je hoofd uit te schakelen en ga lekker slapen en rusten. Ergere dingen bestaan niet, behalve als je nog zieker word... maar je bent sterk en nog jong. En je moet blij zijn dat je geen kinderen heb met hem!
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#51 Geplaatst 12 februari 2011 - 22:25

Nele, doe dat zinneke waar instaat dat je het via pb wil vertellen ;) weg, je weet nooit wie meeleest en ik heb op andere fora al geweten dat mensen serieus in de problemen komen omdat ze iets in gelijke trant op een forum hebben verteld en ze dachten dat ze toch anoniem waren, ik zeg het maar om goed te doen hoor, neem het aub niet verkeerd op, ik probeer je niet je les te spellen ofzo

tirza, dat haalt niks uit dat nele naar t gemeentehuis zou gaan, zij kan zijn domicilie niet laten veranderen.
Dat moet hij zelf doen.
Ik ben indertijd zelfs naar de politie geweest daarvoor, omdat mijn ex die niet meer bij mij woonde zijn domicilie niet veranderde en ik daardoor nog steeds als samenwonende een uitkering kreeg.
En bij de politie zeiden ze ook dat hijzelf dat moest gaan veranderen, dat ik of een ander dat niet kon doen voor hem (dat zeiden ze op t gemeentehuis zelf ook en op de ziekenbond ook, en al de maanden dat je minder geld krijgt terwijl er niemand bij je woont ben je kwijt, dat krijg je nadien niet gestort dat geld, dat is niet met terugwerkende kracht ofzo).
Ik kon hem niet van mijn adres laten afschrijven ofzo, je staat gewoon machteloos in die situatie en bent afhankelijk van hem en zijn goodwil

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#52 Geplaatst 12 februari 2011 - 22:26

Zwerver zei:

Je kan altijd een lening nemen van je moeder, als enige redding.

Die jongen is niet goed voor je, schop hem gewoon het huis uit, laat hem bezinken, misschien heeft ie spijt en komt ie terug als ie afgekoeld is.

Denk niet aan geld zoals dolfjeweerwolfje zei, maar denk aan je gezondheid en aan de diertjes.

Geld is maar papier, al die betalingen zijn maar bedreigingen. Het zijn allemaal illusies in je hoofd, probeer de scenes in je hoofd uit te schakelen en ga lekker slapen en rusten. Ergere dingen bestaan niet, behalve als je nog zieker word... maar je bent sterk en nog jong. En je moet blij zijn dat je geen kinderen heb met hem!

Is wel gemakkelijk gezegd...geld is maar papier. De gezegde geld maakt niet gelukkig, maar het is toch verdomd gemakkelijk als je er hebt. Ik kan goed begrijpen dat Nele zit te rekenen en te puzzelen hoe het verder moet. Uiteraard moet ze kiezen voor haar geluk en gezondheid, maar ze moet er ook zeker voor zorgen dat ze niet dieper in de put raakt.

Nele: je kon het redden voor hij er was en dat zal je nu ook lukken :hug: . Als ik goed interpreteer wat je allemaal zegt, besef je gewoon zelf al dat je niet gelukkig bent met hem, maar durf/wil je er geen punt achter zetten omwille van het geld. Ik begrijp het ergens wel, maar dat is geen goede basis voor een relatie en dat zal helemaal verkeerd aflopen vrees ik.

Bewerkt door Mieke'tje, 12 februari 2011 - 22:26.

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#53 Geplaatst 12 februari 2011 - 22:33

Weet je Nele iemand die zo een verwijten naar je uit is niet waard om nog een relatie met jou te hebben .Ik zou zo niet kunnen leven ,met iemand die zulke uitspraken naar mijn hoofd slingert .Dus voor mijn part dumpen die vent .....hij is het niet waard .
En een mens geraakt overal door hoor ..na regen komt zonneschijn .
En als je er bij blijft voor het financieel beter te hebben dat begrijp ik ook niet er zijn zoveel mensen die het met veel minder moeten doen dan jij en als hij weggaat verhoogt ook nog je stempelgeld waarschijnlijk.
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#54 Geplaatst 12 februari 2011 - 22:35

Tuurlijk is het makkelijk om geld te hebben, maar geld creeer je niet door te jammeren. Het beste is dat ze gewoon even rust, de hele weekend, en wanneer het een doordeweekse dag wordt stappen moet maken. Zo ben je helderder en frisser om een nieuwe start te beginnen zonder een vriend.

Die kerel heeft haar fysiek verlaagt, ze heeft mentale schade en dat moet ze nu herstellen anders gaat ze alleen maar kapot.

Diertjes zijn net kinderen, alleen heeft ze er keiveel. Ik weet niet of de omgeving haar serieus wilt nemen. Aangezien haar situatie, lage inkomen en zoveel huisdieren.

Maar ik begrijp haar vriend zijn positie wel, zoveel huisdieren is niet gezond. Als ik denk aan zijn situatie, en mijn vriend heeft ook zoveel huisdieren, zou ik ook gek worden :s
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#55 Geplaatst 12 februari 2011 - 22:49

Ongeacht hoeveel keer wij dat gaan zeggen, dat die vent niet goed is voor Nele, gaat Nele als ze er niet klaar  voor is hem niet aan de deur zetten.
Ze weet het zelf ook dat ze eigenlijk in een straatje zonder einde zit met hem, dat hij niet goed is voor haar (of voor haar beestjes), dat ze beter af is alleen (financieel niet maar op alle andere vlakken wel), maar ze gaat zelf die klik moeten maken in haar hoofd.
En tot ze die klik maakt, tot ze die kan maken, tot dan gaat ze bij hem blijven.
En brengt dat niet op dat een ander zegt dat ze de relatie moet beëindigen.
Ik weet het zelf maar al te goed hoe het is in die situatie.
Ik ging van mijn 28ste naar een psycholoog (om te leren omgaan met mijn ziekte, ik dacht dat ik dat helemaal verkeerd deed en dat hij me de juiste manier kon aanleren. Bij de psycholoog zijn een hele boel andere dingen naar boven gekomen, het misbruik uit mijn jeugd en mijn slechte huwelijk oa, dingen die ik moest onder ogen zien en moest verwerken) en die psycholoog die zei me ook dat ik moest maken dat ik wegkwam van mijn man, dat die niet  goed was voor mij, dat ik veel beter verdiende, dat ik veel beter af was op mijn eentje.
En ik hoorde hem en ik wist dat hij gelijk had maar ik kon die klik niet maken in mijn hoofd en ik dacht dat als ik maar hard genoeg mijn best deed dat de  toestand met mijn man dan misschien toch ging verbeteren, dat ik dat huwelijk misschien toch kon redden...
Een mens hoopt tegen beter weten in en een mens is bang, ontzettend bang, je denkt dat je toch nog altijd beter af bent met de duivel die je kent dan met het onbekende.
Het kan heel lang duren vooraleer je eindelijk de juiste klik kan maken in je hoofd.
Vooraleer je de moed vindt om te doen wat je moet doen, uit die verkeerde relatie stappen en opnieuw beginnen.
En eens je die stap hebt genomen vraag je je dan  af hoe je het zolang hebt kunnen uithouden, waarom je in s hemelsnaam die stap niet vroeger hebt genomen...
Maar je moet eerst zelf die klik kunnen maken in je hoofd en dat is niet zo makkelijk en niet zo vanzelfsprekend.
Ik hoop dat Nele binnenkort die klik kan maken.
En dat ze een oplossing vindt voor haar problemen.
Als ik haar was zou ik me voorbereiden.
Als haar vriend nu niet weggaat en toch  blijft.
Dan zou ik me nu toch al beginnen informeren wat ik kan doen om mijn huidige problemen (de financieële) aan te pakken en zo goed mogelijk op te lossen als ik er op mijn eentje kom voor te staan (ga je al bevragen op die schuldbemiddeling oa, wacht niet tot jullie nog eens ruzie krijgen maar bereid je nu al voor).
En ik zou alle hulp aannemen die me aangeboden wordt.
Als je moeder je wil helpen Nele laat haar dan aub helpen, wees niet te trots om hulp te aanvaarden.
En kan je ondertussen misschien niet een klein spaarpotje beginnen aanleggen?
Jij betaalt de vaste kosten zeg je, je vriend betaalt de rest, hij betaalt dus de boodschappen en dergelijke, misschien de onderhoudskosten van je auto en de benzine enzo?
Kan je daar niet een beetje mee sjoemelen?
Zodat je kleine beetjes geld kan opzijleggen en een klein spaarpotje kan oppotten ondertussen, zolang je nog bij hem bent?
Het lijkt niet heel eerlijk maar hij is ook niet fair of eerlijk tov jou.
Hij behandelt je niet al te best.
Hij is verbaal en fysiek agressief.
Dat noemen ze misbruik Nele.
Met hem moet je geen medelijden hebben.
Denk aub aan jezelf en aan je beestjes.
En doe wat nodig is om hier uit te geraken zonder al te veel kleerscheuren.
En wees aub voorzichtig.
Wees alert.
Als hij agressief wordt.
Laat het aub niet te ver komen Nele, als hij gevaarlijk wordt en je ziet dat het altijd maar erger en erger wordt, doe dan iets en wacht dan niet meer af.
Heel heel veel sterkte toegewenst!

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#56 Geplaatst 12 februari 2011 - 23:00

Zwerver zei:

Tuurlijk is het makkelijk om geld te hebben, maar geld creeer je niet door te jammeren. Het beste is dat ze gewoon even rust, de hele weekend, en wanneer het een doordeweekse dag wordt stappen moet maken. Zo ben je helderder en frisser om een nieuwe start te beginnen zonder een vriend.

Die kerel heeft haar fysiek verlaagt, ze heeft mentale schade en dat moet ze nu herstellen anders gaat ze alleen maar kapot.

Diertjes zijn net kinderen, alleen heeft ze er keiveel. Ik weet niet of de omgeving haar serieus wilt nemen. Aangezien haar situatie, lage inkomen en zoveel huisdieren.

Maar ik begrijp haar vriend zijn positie wel, zoveel huisdieren is niet gezond. Als ik denk aan zijn situatie, en mijn vriend heeft ook zoveel huisdieren, zou ik ook gek worden :s

amai :o
geld creëer je niet door te jammeren?
Nele jammert niet.
Dat meiske komt haar hart luchten.
Een beetje medeleven zou toch wel op zijn plaats zijn vind ik.
Wat voor een opmerking is me dat nu
En je weet niet of haar omgeving haar serieus wil nemen aangezien haar situatie, haar lage inkomen en zoveel huisdieren?
Wel, dan heeft ze maar een hele vreemde omgeving toch, als je fysiek en mentaal misbruik niet serieus neemt want o, iemand kan niet werken door ziekte en heeft daardoor een laag inkomen, zo iemand moet je niet serieus nemen toch :o
En stel je voor, ze heeft veel huisdieren.
Natuurlijk moet je dan fysiek en mentaal misbruik onder de mat vegen en niet serieus nemen.
En je begrijpt haar vriend zijn positie?
Welke is dat dan?
Die van neanderthaler?
Die van misbruiker?
Of welke is het dan precies?
Hij wist vooraleer hij bij haar introk dat ze ziek is, serieus ziek is.
Cvs is al heel wat jaren erkend als neurologische aandoening door de wereld gezondheidsorganisatie.
De wereld gezondheidsorganisatie klasseert alle ziekten, zij bepalen welke ziekte wat precies is, of het neurologisch is , of het psychisch is of het gelijk wat dan ook is.
België volgt de wereldgezondheidsorganisatie in al zijn classificaties.
Uitgezonderd die van cvs, enkel en alleen van cvs.
Terwijl er heel wat onderzoek naar is gedaan en men steeds meer en meer bewijs vindt dat cvs wel degelijk fysiek is en niet in je hoofd zit.
Men vindt wel degelijk fysieke afwijkingen bij de mensen met cvs die wel degelijk zwart op wit kunnen bewezen worden, afwijkingen in de hersenen, afwijkingen in het bloed, maar het RIZIV hier veegt dat allemaal doodleuk van tafel en trekt er zich geen bal van aan.
Dat verandert echter niks aan t feit dat cvs een neurologische aandoening is die je heel ziek maakt en die niet tussen je twee oren zit.
En hij wist vooraleer hij bij haar introk wat ze mankeerde.
Hij zal het misschien niet goed ingeschat hebben hoe het leven van een  cvs'er er uitziet, hoe beperkt zo een mensen zijn, hoe ziek die mensen echt wel zijn, en hij zal nu misschien tot de conclusie komen dat samenleven met iemand die constant ziek is niet zo makkelijk is.
Alhoewel ik niet inzie wat hij te klagen heeft aangezien Nele ondanks haar ziekte toch nog alles blijft doen voor hem.
Maar hij heeft dan  volgens jou het recht om haar fysiek en mentaal te misbruiken?
Gewoon al omdat ze zoveel dieren heeft?
Die had ze trouwens ook al voor hij bij haar introk.
Ik heb er gewoon geen woorden voor voor bovenstaande post die ik gequote heb :o , t is te zeggen, ik heb er wel woorden voor maar die zal ik hier niet mogen zeggen denk ik :censored:
Misbruik valt nooit goed te praten, in geen enkele situatie, nooit maar dan ook nooit.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#57 Geplaatst 12 februari 2011 - 23:06

Trouwens, versta je dat dan ook, dat die vent jaloers is op haar dieren?
Dat hij niet kan verdragen dat Nele affectie krijgt van haar beestjes en zij hen affectie teruggeeft?
Wat voor een kemel van een vent ben je als je jaloers bent op dieren alé
En wat voor een rotzak ben je als je dan tegen die dieren agressief uit de hoek komt zodat de beestjes bang van je zijn...
Mijn eerste echtgenoot die was ook jaloers op mijn hond.
Die kon dat ook niet verdragen dat ik vriendschap kreeg van haar en dat ik er vriendschap aan teruggaf.
Mijn eerste echtgenoot had wel het IQ van een bijna debieltje (niet mijn woorden maar die van de psycholoog die hem ontmoet heeft, ik ben met het bijna debieltje getrouwd omdat ik thuis misbruikt werd en de enige manier om weg te geraken was om te trouwen en ik was heel mijn leven verteld dat ik niks waard was dus ik geloofde dat en dacht dat ik niet beter verdiende dan een bijna debieltje en dat ik al blij mocht zijn dat die me wou hebben...) ik weet niet hoe het met het IQ van Nele haar vent gesteld is...
Maar mensen die jaloers zijn op dieren die zijn in mijn ogen niet normaal in hun bovenkamer...

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#58 Geplaatst 12 februari 2011 - 23:30

@ lathyrus: ik heb echt het gevoel dat je me begrijpt! bedankt!!! :)

@ zwerver: ik vind eerlijk gezegd dat je bepaalde dingen gezegd hebt die volledig bewijzen dat je het niet snapt (of niet wil snappen) maar heb voor het ogenblik geen zin of energie om erop te reageren...

heb net een uur gebeld met mijn ma, zij zei ook dat ze al zag dat ik eraan onderdoor ging.. ergens erg om te horen, maar het is de realiteit, dit kan zo niet verder... die 'klik' heb ik al gemaakt, nu maar de energie en moed vinden om die stap te zetten.

heel erg bedankt lathyrus en ellenita voor de steun... :hug:
Geplaatste afbeelding

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#59 Geplaatst 12 februari 2011 - 23:48

Nele zei:

@ lathyrus: ik heb echt het gevoel dat je me begrijpt! bedankt!!! :)

@ zwerver: ik vind eerlijk gezegd dat je bepaalde dingen gezegd hebt die volledig bewijzen dat je het niet snapt (of niet wil snappen) maar heb voor het ogenblik geen zin of energie om erop te reageren...

heb net een uur gebeld met mijn ma, zij zei ook dat ze al zag dat ik eraan onderdoor ging.. ergens erg om te horen, maar het is de realiteit, dit kan zo niet verder... die 'klik' heb ik al gemaakt, nu maar de energie en moed vinden om die stap te zetten.

heel erg bedankt lathyrus en ellenita voor de steun... :hug:

Nu pas het hele topic gelezen :(

Vind deze situatie echt erg voor jou, Nele.
Ik heb het verhaal van Lathyrus ook helemaal gelezen en ga dus niet beginnen met "mijn" verhaal...maar ik lees er heel veel herkenbare momenten in. Zowel bij jouw, als bij Lathyrus.

Ik kan je maar één raad geven : het moment dat je weet dat het genoeg is, dan wéét je dit ook ! Nooit té vroeg stappen ondernemen, maar aub ook nooit te laat :(
Ik ben nog een jaar gebleven bij mijn vorige partner in de hoop dat het "wel zou beteren"...maar op een zaterdagavond wist ik het gewoon, "zo kan dit niet verder". Ben de zondagmorgen naar m'n ouders gereden en alles verteld. De maandag was ik al aan het inpakken... :(
Ik heb ook 5 jaar "zwarte sneeuw" gezien en zeker financieel ! Maar dit is enkele jaren doorbijten en blijven geloven in nieuw geluk. En dit wens ik je van harte toe !!!! Ofwel kies je voor dit leven (eerder financiele zekerheid :catscratchhead ) ofwel kies je voor je eigen geluk en voor jouw lieve diertjes, deze beslissing zal in het begin veel moeilijker zijn, maar er zijn nog veel toekomst mogelijkheden :love3: Bij mij is het alvast gelukt...= nieuw geluk gevonden ! (en ik heb ook reeds 12 jaar cvs, spasmofilie, fibromyalgie...) Geloof me, er zijn heel lieve mannen die hier wél mee kunnen omgaan :heart:

Wens je gewoon het allerbeste en hoop zo dat je de juiste beslissing kan nemen tov je eigen geluk samen met je lieve diertjes :duim:

Bewerkt door Mauro, 12 februari 2011 - 23:51.

Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#60 Geplaatst 12 februari 2011 - 23:52

Mauro zei:

Nu pas het hele topic gelezen :(

Vind deze situatie echt erg voor jou, Nele.
Ik heb het verhaal van Lathyrus ook helemaal gelezen en ga dus niet beginnen met "mijn" verhaal...maar ik lees er heel veel herkenbare momenten in. Zowel bij jouw, als bij Lathyrus.

Ik kan je maar één raad geven : het moment dat je weet dat het genoeg is, dan wéét je dit ook ! Nooit té vroeg stappen ondernemen, maar aub ook nooit te laat :(
Ik ben nog een jaar gebleven bij mijn vorige partner in de hoop dat het "wel zou beteren"...maar op een zaterdagavond wist ik het gewoon, "zo kan dit niet verder". Ben de zondagmorgen naar m'n ouders gereden en alles verteld. De maandag was ik al aan het inpakken... :(
Ik heb ook 5 jaar "zwarte sneeuw" gezien en zeker financieel ! Maar dit is enkele jaren doorbijten en blijven geloven in nieuw geluk. En dit wens ik je van harte toe !!!! Ofwel kies je voor dit leven (eerder financiele zekerheid :catscratchhead ) ofwel kies je voor je eigen geluk en voor jouw lieve diertjes, deze beslissing zal in het begin veel moeilijker zijn, maar er zijn nog veel toekomst mogelijkheden :love3: Bij mij is het alvast gelukt...(en ik heb ook reeds 12 jaar cvs, spasmofilie, fibromyalgie...) Geloof me, er zijn heel lieve mannen die hier wél mee kunnen omgaan :heart:

Wens je gewoon het allerbeste en hoop zo dat je de juiste beslissing kan nemen tov je eigen geluk samen met je lieve diertjes :duim:

bedankt...

pff, ik moet niet wenen, en ik kan me goed houden, tot ik een reactie lees die echt omschrijft of begrijpt hoe ik me voel... dan komen de tranen weer...
Geplaatste afbeelding