Spring naar inhoud

- - - - -

schuldbemiddeling?? het verhaal...appartement gevonden!!!

• Log in om te reageren
262 reacties op dit onderwerp
Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#61 Geplaatst 13 februari 2011 - 00:09

Nele zei:

bedankt...

pff, ik moet niet wenen, en ik kan me goed houden, tot ik een reactie lees die echt omschrijft of begrijpt hoe ik me voel... dan komen de tranen weer...

Laat de traantjes dan maar even komen...zolang er geen beslissing is, vrees ik dat je je zo zal blijven voelen :( Maar eens je een beslissing hebt genomen (gelijk welke...) zal dit stilletjes aan beteren... ;) Pas dan kan je je concentreren op een nieuwe start :heart:
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#62 Geplaatst 13 februari 2011 - 00:13

Mauro zei:

Laat de traantjes dan maar even komen...zolang er geen beslissing is, vrees ik dat je je zo zal blijven voelen :( Maar eens je een beslissing hebt genomen (gelijk welke...) zal dit stilletjes aan beteren... ;) Pas dan kan je je concentreren op een nieuwe start :heart:

hopla, weeral!!  

grapje, hé, is niet erg, hoor, denk dat het er eens allemaal uit moet... zal jullie wel op de hoogte houden..zal nu in mijn bedje kruipen,en hopelijk goed slapen...
Geplaatste afbeelding

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#63 Geplaatst 13 februari 2011 - 00:20

Slaap zacht...en gewoon je hart volgen :heart:

Het leven is niet evident, maar we moeten gewoon proberen er het beste uit te halen !! En dat er veel "hindernissen" zijn, dat zal niemand ontkennen....................................................................... :love3:
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#64 Geplaatst 13 februari 2011 - 01:41

Zeker geen leuke situatie...

Nele, van alle dingen die ik zou opgeven, zou ik internet wel houden. Maar ik zou van formule veranderen: ga naar de laagste formule die je providor aanbiedt. Dan kan je misschien wel minder snel surfen, en minder kunnen downloaden, maar je moet je internet niet meer "delen". Ik weet niet bij welke providor jezit, maar Basicnet van Telenet kost 18,90 € per maand. Als je je contract voortijdig stopzet, kunnen ze je nog extra kosten aanrekenen ook, en da's ook niet de bedoeling.

Veel succes met je beslissing.
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#65 Geplaatst 13 februari 2011 - 10:48

Ik maak me hier grote zorgen.
Wanneer die vent eindelijk het huis is uitgerot wat een flapdrol dan krijg je per maand €800,-
Je hypotheek is €560,- ; vaste lasten € 180,- ; huisdieren € 120,-  een simpel rekensommetje leert dat je dan al €60,- in de min ben.
Hier komt bij de auto, verzekering, wegenbelasting? en daarbij brandstof van de auto. Dit kost allemaal geld. Je moet zelf eten. Wanneer je niet eet wordt je ziek, wanneer je ziek wordt kan je je dieren niet onderhouden. Af en toe heb je een nestje met je hondjes.
Lieve meid, waar wil je dit allemaal van betalen?
Ik snap dat je je dieren erg graag wil houden om je heen, maar wat moeten hun als jij niet voor je eigen meer kan zorgen?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#66 Geplaatst 13 februari 2011 - 11:10

jubikelcats zei:

Ik maak me hier grote zorgen.
Wanneer die vent eindelijk het huis is uitgerot wat een flapdrol dan krijg je per maand €800,-
Je hypotheek is €560,- ; vaste lasten € 180,- ; huisdieren € 120,-  een simpel rekensommetje leert dat je dan al €60,- in de min ben.
Hier komt bij de auto, verzekering, wegenbelasting? en daarbij brandstof van de auto. Dit kost allemaal geld. Je moet zelf eten. Wanneer je niet eet wordt je ziek, wanneer je ziek wordt kan je je dieren niet onderhouden. Af en toe heb je een nestje met je hondjes.
Lieve meid, waar wil je dit allemaal van betalen?
Ik snap dat je je dieren erg graag wil houden om je heen, maar wat moeten hun als jij niet voor je eigen meer kan zorgen?

Dit bedoelde ik ook, alleen jij kan het beter verwoorden.

De enige oplossing is om de dieren een tijdelijke plek te geven zoals een gastgezin. Dit gebeurd vaker bij mensen die schulden niet kunnen betalen. Je lees veel verhalen over mensen die hun huisdieren niet verzekeren en dan krijgen ze een ziekte en kan de baasje medicijnen niet betalen, heeft Nele daar weleens over nagedacht? En aangezien ze zelf ziek is... ze moet eens aan haar zelf denken.

Een internet abo is 20-40 euro per maand. Ook al zeg je de internet af, je kan altijd naar de bibliotheek om gratis te internetten. Inplaats van hele tijd internetten gewoon echte stappen plan maken. Want ik weet als je niet goed voelt is soms internetten een escape from reality (6 jaar WoW verslaafd geweest).

Wat Lathyrus zei over dat een psycholoog vertelde dat ze haar man moet verlaten. Dat heeft m'n hulpverlener de psychiaters, psychologen en therapeuten ook aan mij als eerste instantie verteld. Ik heb de draad opgepakt na een 7 jaar relatie en ik ben enorm blij dat ik geluisterd heb.

Gelukkig woont ze niet in NL, dan moet je ook nog honden belasting betalen :s
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#67 Geplaatst 13 februari 2011 - 13:09

Zwerver zei:

De enige oplossing is om de dieren een tijdelijke plek te geven zoals een gastgezin. Dit gebeurd vaker bij mensen die schulden niet kunnen betalen. Je lees veel verhalen over mensen die hun huisdieren niet verzekeren en dan krijgen ze een ziekte en kan de baasje medicijnen niet betalen, heeft Nele daar weleens over nagedacht? En aangezien ze zelf ziek is... ze moet eens aan haar zelf denken.
Zonder dieren is zeker niet altijd een oplossing. En dat zeg ik ook niet. Dieren geven je rust en zorgen voor ontspanning. Na een heftige tijd als dit om dan al je dieren al dan niet tijdelijk te herplaatsen, dat is absoluut not done.

Een internet abo is 20-40 euro per maand. Ook al zeg je de internet af, je kan altijd naar de bibliotheek om gratis te internetten. Inplaats van hele tijd internetten gewoon echte stappen plan maken. Want ik weet als je niet goed voelt is soms internetten een escape from reality (6 jaar WoW verslaafd geweest).
Internet zorgt wel voor contact met de buiten wereld. Hoe lief je dieren ook zijn ze zullen je nooit iets terugzeggen. Ze zullen nooit een echt luisterend oor aan bieden.

Wat Lathyrus zei over dat een psycholoog vertelde dat ze haar man moet verlaten. Dat heeft m'n hulpverlener de psychiaters, psychologen en therapeuten ook aan mij als eerste instantie verteld. Ik heb de draad opgepakt na een 7 jaar relatie en ik ben enorm blij dat ik geluisterd heb.

Gelukkig woont ze niet in NL, dan moet je ook nog honden belasting betalen :s
Niet overal in Nederland betaal je hondenbelasting dit is per gemeente verschillend.
Zo zal dat ook in Belgie misschien zijn. Maar dat weet ik niet.

@ Nele, je geeft aan dat je niet kan fietsen naar de winkels, maar je hebt wel een stel honden, hoe komen die aan hun lichaamsbeweging? Een hond moet toch minimaal 3 keer per dag flink uitgelaten worden. Dit kost dan toch ook enorm veel energie voor je?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#68 Geplaatst 13 februari 2011 - 15:18

@ jubikelcats

Tuurlijk geven dieren je ontspanning. Ik heb er thuis 2. Als een op m'n schoot ligt, is echt relax! Maar sorry, meer dan 10 huisdieren, waaronder niet alleen katten, maar papegaaien ook, dat geeft me echt geen ontspanning. Ik zal gek worden, als ik in m'n eentje ervoor staat! :o Dan kun jezelf wel aanpraten dat alles goedkomt, maar als 1 van je diertjes ziek ga worden omdat de verwarming bijvoorbeeld niet aanstaat als het koud is (gelukkig wordt het weer lente!) als 1 ziek wordt, wordt de rest ook ziek. Ik denk altijd twee stappen vooruit en aan worst case scenarios.

En 20-40 euro voor internet is best veel hoor, 240 - 480 euro per jaar, dat is bijna haar halve inkomen. Ik heb ook internet moeten afschaffen, gewoon omdat ik het niet kan betalen. Ging altijd naar de bibliotheek om mijn mail te checken een klein half uurtje of gewoon internet op school.

Die jongen, die nog op haar adres woont, weigert waarschijnlijk te betalen. Nele moet proberen, onafhankelijk te worden. Dat betekent met 800 euro inkomen, dat er een boel geregeld moet worden.

Met 800 euro per maand ga je niet redden in je eentje. Haar huis is al 560 euro (inclusief gas/water/licht toch?) Dan heeft ze maar 240 euro over komen de vaste lasten minus internet, telefoon, mobieltje, waarschijnlijk door al de stress ook sigaretten, minus dierenvoedsel, honden belasting, wegenbelasting, waterschap belasting, gemeente belasting, ziektekosten, medicijnen noem maar op! En je moet ook eten en drinken om te overleven.

@ Nele

Sorry, je wilt je eigen huis en alle diertjes die je hebt verzorgen, maar je kan pas de diertjes redden, als jezelf red. Je kan pas van iemand houden, als je van jezelf houdt. Begrijp je dan niet waarom je vriend is weggegaan!!!

Bewerkt door Zwerver, 13 februari 2011 - 15:28.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#69 Geplaatst 13 februari 2011 - 17:13

zwerver, t geen je niet schijnt te begrijpen is dat met de aandoening die nele heeft het niet zo vanzelfsprekend is om naar de bibliotheek te geraken, met de aandoening die ze heeft is het heel moeilijk om buiten te geraken.
Dingen die voor jou vanzelfsprekend zijn en twee keer niks zijn voor jou, dingen waar je zelfs niet bij nadenkt als je ze doet omdat je ze zo vanzelfsprekend vindt zijn voor haar een hele strijd en in veel gevallen zelfs onmogelijk.
Boodschappen doen, naar de bieb gaan, gelijk wat dan ook buitenshuis doen is een enorme inspanning en voor ieder ding dat nele doet moet ze 5 of 6 andere dingen achterwege laten omdat het gewoon niet meer gaat.
Voor haar is haar internet geen luxe die ze kan missen, voor haar is dat haar lijn met de buitenwereld , haar verbinding met die buitenwereld, op al de momenten dat ze ziek en compleet uitgeput is en ze gewoon niet uit haar huis geraakt.
je hebt er gewoon geen flauw idee van wat het is om constant ziek te zijn en je hebt er ook helemaal geen idee van hoe het is om compleet geïsoleerd van de buitenwereld te leven.
Als je daar wel een idee zou van hebben zou je niet blijven doorgaan over dat internet

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#70 Geplaatst 13 februari 2011 - 18:06

Ik zou mijn huis verkopen, mijn dieren wegdoen behalve een kat of 2 en in een studio gaan wonen voor 300 euro. Hoe jij met 800 euro een huis zal kunnen betalen van 560 euro en een auto, das is onmogelijk! Ik denk dat je realistisch zult moeten zijn en beseffen dat je niet alles zal kunnen hebben. Ik heb ook een tijd alleen gewoond en ik verdiende meer maar ik kon me geen sjiek appartement, (laat staan een huis!!) veroorloven. Ik vraag me ook af hoe je in godsnaam met 20 euro 6 katten eten kan geven, zelf al is het Aldi eten? En 40 euro voor 6 Honden waarvan 2 grote...volgens mij moet je die berekening nog eens opnieuw maken. Ik wil je rekening niet maken maar je zal wel enorm moeten besparen en offers maken...de harde realiteit! :8

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#71 Geplaatst 13 februari 2011 - 18:19

aan wie betaal je die 560 euro voor dat huis? aan de bank? anders eens kijken naar een herfinanciering: langer afbetalen, maar minder er maand?

mss er idd aan denken om een paar dieren weg te doen? het is hard, maar zij mogen ook niet de dupe worden van jouw financiele zorgen. ze optimaal verzorgen kost geld, dus beter minder optimaal verzorgen dan meer minder goed te verzorgen.

veel sterkte in elk geval met deze moelijke beslissingen.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#72 Geplaatst 13 februari 2011 - 18:21

anders huis verkopen, appartment huren/kopen in het dorp/stad. zodat je ook geen auto nodig hebt voor de winkel, bib,...

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#73 Geplaatst 13 februari 2011 - 18:24

wea zei:

aan wie betaal je die 560 euro voor dat huis? aan de bank? anders eens kijken naar een herfinanciering: langer afbetalen, maar minder er maand?

mss er idd aan denken om een paar dieren weg te doen? het is hard, maar zij mogen ook niet de dupe worden van jouw financiele zorgen. ze optimaal verzorgen kost geld, dus beter minder optimaal verzorgen dan meer minder goed te verzorgen.

veel sterkte in elk geval met deze moelijke beslissingen.

ja, de dieren zullen sowieso de dupe worden want als er één ziek wordt is ze al in de penarie! En met meer dan 12 dieren zou dat wel eens kunnen gebeuren...
Dat van in de stad gaan wonen vind ik ook een goed idee. Zo ben je overal dichtbij en zullen er misschien sneller mensen bij je binnenspringen?

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#74 Geplaatst 13 februari 2011 - 18:27

En als je je huis verkoopt heb je ineens spaargeld en kan je een gelukkig leven leiden en onafhankelijk zijn en waarschijnlijk ontmoet je een leukere vriend en kunnen jullie op zijn tijd een nieuw huis kopen. Bedoel in een ongelukkig/onmogelijke situatie blijven zitten is ook geen oplossing!

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#75 Geplaatst 13 februari 2011 - 19:25

sneeuwwitje zei:

En als je je huis verkoopt heb je ineens spaargeld en kan je een gelukkig leven leiden en onafhankelijk zijn en waarschijnlijk ontmoet je een leukere vriend en kunnen jullie op zijn tijd een nieuw huis kopen. Bedoel in een ongelukkig/onmogelijke situatie blijven zitten is ook geen oplossing!

het huis is nog niet afbetaald.
Dat wil zeggen dat als het nu verkocht wordt dat nele een dikke boete gaat moeten betalen aan de bank omdat ze voortijdig verkoopt en dat ze niet bijster veel gaat overhouden aan de verkoop.
Je zegt dat ze spaargeld gaat hebben en een gelukkig leven gaat kunnen leiden als ze verkoopt, maar als ze huur moet ophoesten (begin maar eens te zoeken naar iets voor 300 euro, prettige zoektocht amai mijn voeten) die bijna evenhoog of evenhoog ligt dan dat ze nu betaald aan afbetaling van huis dan is dat te zot om haar huis te verkopen.
Als ze haar huis zou kunnen houden dan is dat na een bepaalde tijd toch van haar en moet ze geen geld meer geven aan huur.
Op lange termijn is het dus interessanter en beter om het huis te houden.
Bovendien gaat haar spaargeld, de opbrengst van het huis als ze het verkoopt er nogal snel doorvliegen toch.
Want ze gaat iedere maand aan haar spaargeld moeten aanzitten om al haar kosten te kunnen betalen.
Ooit al eens proberen leven op 800 euro?
Ik wel, t is verdomde moeilijk hoor.
Eigenlijk is t niet te doen
Het geld dat ik van mijn huis heb gekregen was er heel snel door omdat ik er ook iedere maand moest aanzitten om de noodzakelijke dingen te betalen.
En eens het op is dan zit je daar, niks meer op reserve en o wee als er iets verkeerd gaat.
O wee als je frigo stukgaat of je fritex of je wasmachine.
O wee als je een tand afbijt.
Waar moet je dan het extra geld gaan halen dat er nodig is om de reparatie uit te voeren of om hetgeen stuk is te vervangen?

ik zou doen wat wea zegt, naar de bank gaan en kijken of ik niet mijn lening op langere termijn kan afbetalen maar dan minder op de maand.
Of overwegen om bij ma terug in te trekken en mijn huis ondertussen te verhuren, dan wordt het op die manier voorlopig afbetaald.
Ik vrees dat het een waarheid als een koe is dat er te veel dieren zijn en dat de dieren ook de dupe zijn van de huidige omstandigheden.
Het is mij ook een raadsel hoe je met zo weinig geld zoveel dieren kan eten geven.
En dat gaat ten koste van de beestjes hun gezondheid.
En als je bij je vriend blijft en je houdt je beestjes dan gaat dat ook ten koste van je beestjes aangezien hij agressief is naar hen toe en zij bang zijn van hen.
als je naar de dieren hun welzijn kijkt dan is het voor hen beter dat ze herplaatst worden, toch een deel van hen
Hoe moeilijk dat ook is voor jezelf.
Ik vind het heel heel erg voor je maar je zit in een situatie die onhoudbaar is toch.
Nog eens heel heel veel sterkte toegewenst