Spring naar inhoud

- - - - -

testen... DA geweest14/2...bizar einde..

• Log in om te reageren
50 reacties op dit onderwerp
*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#31 Geplaatst 15 februari 2011 - 09:06

Jana_23 zei:

Jammer dat ze voor niks geopereerd is.
Maar ben zooooo blij dat ze negatief is bevonden!!!!!
Had me anders wel een beetje schuldig gevoeld!!! :)

Jij had daar dan toch ook niets aan kunnen doen :) . Ik had zelf gewoon beter moeten nadenken voor ik ze zo direct bij Kiki en Lola liet. Leer voor de volgende x zullen we maar zeggen zeker 8) .

Ze is nu wel een beetje boos op me precies. Ik was gisteren naar de naailes en ze is heel de avond bij guy gaan liggen, ik kwam thuis en ze was verdwenen en nu vandaag als ze me ziet loopt ze ook snel weg :8 . Het vertrouwen zal weer terug moeten komen zeker :)

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#32 Geplaatst 15 februari 2011 - 11:02

Misschien was ze aan de zijkant geopereerd bij haar 'eerste' sterilisatie, dan zie je natuurlijk geen litteken op de buik. Maar eind goed, al goed!

Jana_23
Jana_23
  • 3.349 berichten
  • 6 katten

#33 Geplaatst 15 februari 2011 - 18:32

*mikkeke* zei:

Jij had daar dan toch ook niets aan kunnen doen :) . Ik had zelf gewoon beter moeten nadenken voor ik ze zo direct bij Kiki en Lola liet. Leer voor de volgende x zullen we maar zeggen zeker 8) .

Ze is nu wel een beetje boos op me precies. Ik was gisteren naar de naailes en ze is heel de avond bij guy gaan liggen, ik kwam thuis en ze was verdwenen en nu vandaag als ze me ziet loopt ze ook snel weg :8 . Het vertrouwen zal weer terug moeten komen zeker :)

Dat zal snel wel terug goed komen!! :)

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.560 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 15 februari 2011 - 20:33

hier zijn ze ook altijd kwaad op m'n mama nadat ze bij de da geweest zijn, terwijl ik degene ben die ze in de mand steekt enz. maar na een tijdje zijn ze niet meer "kwaad" hoor :)
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#35 Geplaatst 16 februari 2011 - 20:50

Hoe is het nu?

Geplaatste afbeelding

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#36 Geplaatst 16 februari 2011 - 21:06

wat een peep van een dierenarts

sorry

maandag enten, en vandaag opereren voor niks is ook niet een super idee.
En zeker niet als ze niet geheel lekker was.

te veel te snel op elkaar

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#37 Geplaatst 16 februari 2011 - 21:29

Joloka zei:

Hoe is het nu?
Prima, gisteren was ze nog niet echt in beste doen maar vandaag is het al een heel stuk beter :)
De andere poezen brommen nog wel wat meer tegen haar maar dat zal nu ook wel snel weer beteren denk ik.

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#38 Geplaatst 16 februari 2011 - 21:36

Nahs zei:

wat een peep van een dierenarts

sorry

maandag enten, en vandaag opereren voor niks is ook niet een super idee.
En zeker niet als ze niet geheel lekker was.

te veel te snel op elkaar

naar mijn idee valt dat nog wel mee hoor, hoe een peep hij is.
Lizzy was niet ziek, ze heeft de vorige keer een reactie gehad op de enting voor nies en kattenziekte, toen is ze wat gaan niezen en ontstoken oogjes maar dat was wel weer helemaal beter hoor. Ik ging dus voor de herhaling van leucose, en als je weet hoe ze doet om in haar mandje te gaan, hoe enorm angstig ze dan is en ook bij de DA, hij heeft haar ook moeten verdoven voor de testen FIV en Felv dus dan was het naar mijn idee en zijn idee beter om dan ook meteen de sterelisatie te doen.
En tja, als er dan geen litteken te zien is dan is het toch logisch dat ze denken dat ze niet steriel. Het is nu natuulijk heel lullig dat ze het wel al was maar dat is natuurlijk het risico dat je loopt met een zwerver :)

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#39 Geplaatst 16 februari 2011 - 22:02

mja het valt te onderzoeken nu heeft het moppie een operatie voor jan joker ondergaan. mijn idee is dat dus onwenselijk en niet echt een staaltje van super adequaat onderzoeken.

maar goed laten we hopen dat ze niet van alle stress om slaat naar ziekte, en dat ze spoedig zich happy voelt

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#40 Geplaatst 16 februari 2011 - 22:14

Maar had ik haar dan hier maar moeten laten lopen zonder te weten of ze steriel is.... ze zou me eens ontsnappen of in het kattenhotel zitten en zwanger zijn dan is er weer een nestje htk-tjes op komst. Dat is gewoon iets dat ik zeker niet wilde hebben :oops: . niet omdat ik kittens niet lief vind natuurlijk, maar ik denk dat we hier allemaal toch de mening hebben dat htk-tjes beter geen nestje krijgen :) .
Maar goed het is nu allemaal gebeurd en ze doet het goed dus tja.... soms weet ik het ook niet meer wat nu het beste is, ik doe maar wat ik denk dat goed is en dat is zeker een steriele kat.

wea
wea
  • 5.928 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 17 februari 2011 - 00:22

dat is soms echt niet makkelijk om te zien of de kat gesteriliseert is. dat vraagt wat training van een DA. diegene die met asielen werken worden daar wel echt goed in.

DORIS
DORIS
  • 7.688 berichten
  • 4 katten

#42 Geplaatst 17 februari 2011 - 05:58

Op een echo is toch te zien of ze gecastreerd is dacht ik,of niet soms?'T is maar een vraag hoor..In geval van twijfel wordt er hier een echo gemaakt en toen was het wel te zien.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#43 Geplaatst 17 februari 2011 - 08:54

probleem hierbij is dat wanneer de nieuwe dierenartsen niet de baarmoeder eruit halen het dus niet te zien is. of je moet op zoek naar minuscule eierstokjes of die er zijn of niet.

Daarom ben ik dus voor een BM eruit te halen zeker bij alle poezen

ps bij twijfel wachten op krolsheden is dan een betere optie dan het mes erin.

Bewerkt door Nahs, 17 februari 2011 - 08:56.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#44 Geplaatst 17 februari 2011 - 08:59

helemaal gemist dit topic ,
Dat ze maar goed herstelt
:)
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.688 berichten
  • 4 katten

#45 Geplaatst 17 februari 2011 - 09:01

Mijn da raadt altijd een volledige castratie aan.De eerste keer dat ik om een sterelisatie vroeg antwoordde hij dat het geen zin had.Heb de uitleg gekregen tussen het verschil castratie en sterelisatie.Ik ga dan ook 100% akkoord met jou.

Er is iemand tussengekomen :LOL: .Was bedoelt voor Nahs.

Bewerkt door DORIS, 17 februari 2011 - 09:04.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig