Spring naar inhoud

- - - - -

Cattery beginnen als hobby, serieuze werk naar de KVK?

• Log in om te reageren
37 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 13 februari 2011 - 18:08

Ja dat is nu echt wel een moeilijk ras om te fokken en zeker als beginnende fokker...
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

sneeuwwitje
sneeuwwitje
  • 4.907 berichten

#17 Geplaatst 13 februari 2011 - 18:10

:ha zwerver ik vind jou grappig

trio
trio
  • 3.980 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 13 februari 2011 - 18:37

Choeke zei:

Gaat het niet in de eerste plaats over 'dierenliefde' ipv over boekhouden??????????
Allez hier is dat toch zo

Waarschijnlijk weer één van haar wilde ingevingen ?
Springt nogal makkelijk van het één naar het ander ;) !

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 13 februari 2011 - 19:22

Euhm,ben jij nog helemaal goed bij je hoofd :o
Je zit eerst te klagen over geld,dan wil je ineens een nestje van je htk poezels.
Nu wil je een Cattery beginnen en dan nog met de Scottisch Fold :o
Jij hebt ze niet meer allemaal denk ik hoor! :o
Zorg eens eerst dat je wat stabiliteit in je leven hebt! Je bent nog maar pas verhuist.
En wat trekt jou aan bij de scottisch fold? Het uiterlijk? Nou bij fokken komt er wel meer bij kijken dan alleen dat 'oooh zo lief' gehalte hoor!En zeker bij dat ras.
En je vriendin woont niet eens in de buurt van jou,hoe ga je dan in godsnaam een cattery opstarten. Leer eens eerst tegoei nadenken en relativeren.
Je zegt ik ben helemaal niet stom zoals mijn uitspraken soms,nou dan is dit hopelijk weer één van je 'achterlijke uitspraken'

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 13 februari 2011 - 19:25

Ik zou persoonlijk toch ook even wachten met deze plannen tot je wat meer stabiliteit in je leven hebt. Je bent nog maart kort verhuisd naar Kopenhagen en je bent nu je kennis van katten aan het uitbreiden. Ik geef je de raad om nog heel veel kennis op te doen en kijk volgend jaar eens hoe je leven er dan uitziet...
Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#21 Geplaatst 13 februari 2011 - 19:34

Titel zegt toch al genoeg?

een cattery beginnen als hobby.

Zou haast denken dat het later bedrijfsmatig bedoeld is en dat je eraan wilt verdienen.

een cattery hebben is altijd een hobby.
Geplaatste afbeelding

trio
trio
  • 3.980 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 13 februari 2011 - 19:45

britjes zei:

Titel zegt toch al genoeg?

een cattery beginnen als hobby.

Zou haast denken dat het later bedrijfsmatig bedoeld is en dat je eraan wilt verdienen.

een cattery hebben is altijd een hobby.

Ja ze is goed in boekhouden dus een cattery opstarten zal ook wel lukken :catscratchhead :catscratchhead :catscratchhead  

DAmbiorix
DAmbiorix
  • Geband lid
  • 1.722 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 13 februari 2011 - 20:03

Ik ga weer effe op men handen zitten :d

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 13 februari 2011 - 21:41

Brenda... zei:

Euhm,ben jij nog helemaal goed bij je hoofd :o
Je zit eerst te klagen over geld,dan wil je ineens een nestje van je htk poezels.
Nu wil je een Cattery beginnen en dan nog met de Scottisch Fold :o
Jij hebt ze niet meer allemaal denk ik hoor! :o
Zorg eens eerst dat je wat stabiliteit in je leven hebt! Je bent nog maar pas verhuist.
En wat trekt jou aan bij de scottisch fold? Het uiterlijk? Nou bij fokken komt er wel meer bij kijken dan alleen dat 'oooh zo lief' gehalte hoor!En zeker bij dat ras.
En je vriendin woont niet eens in de buurt van jou,hoe ga je dan in godsnaam een cattery opstarten. Leer eens eerst tegoei nadenken en relativeren.
Je zegt ik ben helemaal niet stom zoals mijn uitspraken soms,nou dan is dit hopelijk weer één van je 'achterlijke uitspraken'

Akkoord :trance: Zoals ik in het topic "kat van andere planeet" al zei : Ik kan jouw rare hersenkronkels echt niet meer volgen. Je lijkt mij een zeer impulsief iemand.

Geplaatste afbeelding

sneeuwwitje
sneeuwwitje
  • 4.907 berichten

#25 Geplaatst 13 februari 2011 - 22:00

:ha :ha :ha :ha :ha

lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 13 februari 2011 - 22:04

[quote=britjes;8

een cattery hebben is altijd een hobby.[/quote]

:thumb:

sneeuwwitje
sneeuwwitje
  • 4.907 berichten

#27 Geplaatst 13 februari 2011 - 22:05

zwerver heeft toch niet gezegd dat ze morgen zonder nadenken een cattery wil beginnen?
Ze komt toch gewoon haar plan vertellen en om raad vragen?

Het is toch niet omdat ze verschillende ideeën heeft dat ze die ook echt gaat uitvoeren? Het is toch niet slecht om te dromen??
(en af en toe een droom waar te maken...)

En wil iedereen niet van zijn hobby zijn beroep maken?
AL vrees is dat het voor katten fokken niet mogelijk is, tenzij je héél veel geld gaat vragen voor een kitten of broodfokker wordt omdat je dan zoveel katten moet hebben om 'winst" te maken dat je geen tijd en aandacht meer voor hun hebt en dan gaat het fout fout fout!

Ik zou het bij een leuke hobby houden hoor zwerver!

Wel goed van jou dat je niks in het zwart wil doen, ik zou eens de wetgeving in Denemarken nakijken.
Wanneer verhuis je trouwens? Ik dacht dat je al weg was, je katten zijn daar al hé?

Veel boeken lezen over fokken.

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#28 Geplaatst 13 februari 2011 - 22:32

Sommige reacties hier doen me toch ook maar fronsen hoor...

Zwerver is jong, heeft dromen, nog een tikje impulsief... Mag dat nog?? Hebben jullie nooit een idee gehad dat je op een moment gewoonweg subliem leek, maar na een paar dagen zie je in dat het eigenlijk niet realistisch is? Wel, zwerver is hier ook hardop aan het dromen, en wie zegt trouwens dat dat niet realiseerbaar is? Zo gek is haar droom nu ook weer niet. Ze heeft een goed hart, en zoals ze zegt, ze zal zich wel informeren.
Wie zijn wij om haar dromen zomaar te fnuiken??

Ik denk dat de kans groot is dat Zwerver nooit zal fokken, maar mocht ze dat wel doen, dan wens ik haar alle succes toe! Iedereen begint ergens, en waarom zouden sommigen hier wel mogen fokken en zij niet? 't Is niet dat ze zich tegelijk tien poezen zal aanschaffen, he...

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 13 februari 2011 - 22:40

Elena zei:

Sommige reacties hier doen me toch ook maar fronsen hoor...

Zwerver is jong, heeft dromen, nog een tikje impulsief... Mag dat nog?? Hebben jullie nooit een idee gehad dat je op een moment gewoonweg subliem leek, maar na een paar dagen zie je in dat het eigenlijk niet realistisch is? Wel, zwerver is hier ook hardop aan het dromen, en wie zegt trouwens dat dat niet realiseerbaar is? Zo gek is haar droom nu ook weer niet. Ze heeft een goed hart, en zoals ze zegt, ze zal zich wel informeren.
Wie zijn wij om haar dromen zomaar te fnuiken??

Ik denk dat de kans groot is dat Zwerver nooit zal fokken, maar mocht ze dat wel doen, dan wens ik haar alle succes toe! Iedereen begint ergens, en waarom zouden sommigen hier wel mogen fokken en zij niet? 't Is niet dat ze zich tegelijk tien poezen zal aanschaffen, he...

Sorry maar ik ben nog jonger en ben niet zo impulsief :o

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 14 februari 2011 - 10:23

Jeetje, wat een reacties. Klinkt als jaloezie.

Kan ik niks aan doen dat ik enthausiast bent. Kan ik niks aan doen dat m'n leven zo goed gaat. Waarom hebben mensen de pik op mij?

Ik weet het. Ik droom, ik durf het en ik doe het. Iets wat 95% van de mensen niet kunnen. Ik heb deze ambitie en die zal ik grijpen.

En scottish fold is een voorbeeld.'Dat staat op nummer 1. T'is niet zo dat ik "meteen" een cattery begint en de uitspraken van Brenda, demotiveer me niet.

En op de vorige topic over m'n HTK'jes, ik heb ze gecastreerd. En sommige mensen zeiden: Als je een cattery wilt beginnen, doe het dan met ras katten.

EN DAN IS HET OOK ALWEER NIET GOED :LOL:

Wow, mensen denken dat ik impulsief ben. Ja dat ben ik en dat is 1 van m'n positieve eigenschappen. Ik ben geen watje of een bangerik. Als ik hard op m'n bek valt, tja t'is niet zo dat ik ga kniezen. Werken! Dromen en durven waarmaken en JUST DO IT.

Dat is de kracht van een ondernemer! Ik onderneem dat alles goed gaat! :love3:
Geplaatste afbeelding