Spring naar inhoud

- - - - -

Mag ik even mijn hart uitstorten?

• Log in om te reageren
89 reacties op dit onderwerp
Guest_pat61nl_*
Guest_pat61nl_*

#1 Geplaatst 13 februari 2011 - 13:18

Beste mensen,

het wordt een lang verhaal, vrees ik, dus... ga er voor zitten, als je zin hebt.
Op 6 december heb ik een nest kittens gekregen. Vanaf dag 1 was een van de kittens zwakjes. Hij had weinig zuigreflex, ging apart liggen... Ik ben hem gaan bijvoeden en hij groeide goed, hoewel minder dan zijn broertjes.

Zijn gedrag was ook anders, hij was wat voorzichtiger en hij liep een beetje raar.

Toen hij 4 weken oud was, was de vloibare KMR hier slecht leverbaar, dus heb ik een pot KMR poeder gekocht. Ondanks dat de houdbaarheidsdatum nog lang niet verstreken was, bleek de poeder bedorven te zijn. Het kitten heeft hier last van gehad, maar gelukkig werd ik vrij snel argwanend van de rare geur van de poeder en ben meteen gestopd en weer met KMR vloeibaar gaan voeren. Ik heb inmiddels contact gehad met fokkers die hele nesten verloren zijn door bedorven KMR. Dit is dus ook meteen een waarschuwing.

Maar goed, het manneke groeide goed, was erg speels en leuk, en ik had besloten om hem te houden.

Vorige week woensdag heeft hij de eerste inenting gehad. Toen is hij uitgebreid onderzocht. De DA dacht dat hij in de eerste dagen van zijn leven besmet is geweest met het parvovirus (kattenziekte). Erg vreemd, gezien al mijn katten elke jaar keurig worden ingeënt. De moederpoes was op 25 mei 2010 ingeënt. De besmetting zou zijn evenwichtstoornissen verklaren en zijn hartruisje. Maar op zich hoefde ik me niet teveel zorgen over te maken, katten met zijn aandoening (cerbellaire ataxie) kunnen een goed leven hebben. En wat betreft het hartruisje, moesten wij hem onder controle houden.

Nu is hij sinds gisteren ziek. Vanochtend had hij 40,7 graden koorts. De DA zei dat het een reactie op de inenting kon zijn of een virus. Hj heeft een spuitje gekregen om de koorts te verlagen en een antibioticum. Ik moet hem ook koel houden met natte handdoeken en de koorts in de gaten houden, als het dien omlaag gaat, weer naar de DA.

Maar het is niet alles.

Donderdagavond begon een van mijn poezen (niet de moederpoes) over te geven sindsdien heeft ze geen eten of drinken aangeraakt en is heel apatisch. Zaterdagochtend zijn we met haar naar de DA geweest en ze hebben haar opgenomen. Bloedonderzoek was foute boel: te weinig witte bloede lichaampjes, verhoogde leverfuncties, te weinig eiwit. De DA  denkt aan:
1 - een ontsteking van de galwegen, lever en alvleesklier of
2 - een tumor

Beide prognosen zijn niet goed, alhoewel de ontsteking iets meer hoop geeft. Vandaag hebben we haar in het ziekenhuis bezocht: ze lag aan het infuus en ze was even apatisch als gisteren.

Kortom ik heb een poes doodziek in het ziekenhuis en een kitten met hoge koorts thuis... (ik ga zo de koorts weer meten, ik hoop dat het gedaald is)

Dus ik wilde even mijn hart uitstorten...

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 13 februari 2011 - 13:21

Jeetje wat heftig!

Heel veel sterkte in deze zware periode

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 13 februari 2011 - 13:22

Ik vind het 'raar' dat KMR poeder zomaar bedorven kan zijn ,ook al wa de houdsbaarheidsdatum nog oke.

Hopelijk komt het toch nog goed met het kleintje

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 13 februari 2011 - 14:23

Hopelijk is het gewoon "toeval" en een beetje pech. Maar een kitten nat houden omwille van koorts lijkt me een beetje vreemd. Ik zou eerder denken dat hij dan afkoelt en nog iets bij kan krijgen. Hij heeft toch een koortswerend middel gekregen?
Hopelijk zijn ze beiden snel genezen :hug:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_pat61nl_*
Guest_pat61nl_*

#5 Geplaatst 13 februari 2011 - 15:05

Beste Choeke,

Het verhaal van KMR is bekend. Sommige partijen zijn te warm opgeslagen en dus sneller bedorven. Zie ook deze link: Warning About KMR Powder | Facebook

Ik heb mijn blik teruggebracht en de DA heeft van Petag ook te oren gekregen dat door 'een productiefout' de KMR niet meer goed was. Ik heb zelfs mijn geld terug gekregen.

Dus als je een blik opent en het ruikt vreemd: niet gebruiken!

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#6 Geplaatst 13 februari 2011 - 15:06

veel beterschap voor beide poezen ! hopen dat het allemaal goed afloopt ... :hug

Geplaatste afbeelding

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 13 februari 2011 - 15:06

Ok alvast bedankt om dit te vermelden,ik zou er ook een paar inslaan in de toekomst omdat ik in het najaar een nestje zou hebben (als alles goed zit natuurlijk)

Guest_pat61nl_*
Guest_pat61nl_*

#8 Geplaatst 13 februari 2011 - 15:07

Hoi Kathleen,

de koorts is gezakt, naar 37,9. Het kitten was ook wat levendiger en hij heeft zelf een bakje RC Convalescence support gegeten. Nu ligt hij rustig te slapen. Ik hou het in de gaten en hoop er het beste van...

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#9 Geplaatst 13 februari 2011 - 15:14

Wat een verhaal zeg, hopelijk komen je poes en je kitten er snel door.
Je kitten lijkt beter te gaan, laat ons hopen dat het de goede richting uit blijft gaan.

Heb je al nieus van je poes?

Guest_pat61nl_*
Guest_pat61nl_*

#10 Geplaatst 13 februari 2011 - 15:22

Hallo Eragon,
nee, nog geen nieuws. Ik ga straks weer even kijken. Sowieso gaan ze vandaag waarschijnlijk geen onderzoek meer uitvoeren en het is wachten tot morgen.
Ik hou jullie op de hoogte

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 13 februari 2011 - 15:31

Succes gewenst alvast

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 13 februari 2011 - 15:35

:geluk: :geluk: :geluk: , hopelijk zijn ze beide vlug weer beter :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 13 februari 2011 - 16:10

ik duim ook mee.

veel sterkte zeg, dat moet echt zwaar zijn om 2 lieverds tegelijk zo zien te sukkelen methun gezondheid. :hug:

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 13 februari 2011 - 17:41

:geluk:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 13 februari 2011 - 18:00

Oei, dat zijn veel zorgen in één keer. Hoop dat het snel goed komt met hen :hug: