Spring naar inhoud

- - - - -

Mag ik even mijn hart uitstorten?

• Log in om te reageren
89 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#16 Geplaatst 13 februari 2011 - 18:04

pat61nl zei:

Beste Choeke,

Het verhaal van KMR is bekend. Sommige partijen zijn te warm opgeslagen en dus sneller bedorven. Zie ook deze link: Warning About KMR Powder | Facebook

Ik heb mijn blik teruggebracht en de DA heeft van Petag ook te oren gekregen dat door 'een productiefout' de KMR niet meer goed was. Ik heb zelfs mijn geld terug gekregen.

Dus als je een blik opent en het ruikt vreemd: niet gebruiken!

Klopt! Heb zelf al veel kilo's KMR verbruikt voor de katten (en opvang papflessers) dus ik weet echt hoe goede KMR moet ruiken. Laatst bij een andere fokker op bezoek, die had een pot KMR staan en ik rook ook meteen dat er daar iets mee scheelde, ondanks het feit dat die nog 2 jaar goed was... Altijd goed opletten, soms doordat de blikken niet goed bewaard zijn (te warme plaats, of toch een gaatje in de pot ergens waardoor de pot niet meer vacuum is) kan de melk bederven!

Guest_pat61nl_*
Guest_pat61nl_*

#17 Geplaatst 13 februari 2011 - 18:47

We zijn vanmiddag op bezoek geweest bij Myra; wat een hoopje ellende is ze! Ook gesproken met de DA, een jonge vrouw in opleiding. Ze heeft een echo gemaakt en geen afwijking kunnen constateren. Morgen wil ze het opnieuw laten doen door een ervaren internist. Maar haar bloedbeeld is erg zorgwekkend: ze heeft ongeveer 10% aan witte bloedlichaampjes dan normaal! Ze dacht dus aan een tumor van de bijnmerg of.... kattenziekte! Maar hoe kan dat, als ze netjes ingeënt is?

Morgen hoop ik meer duidelijkheid te krijgen. Het doet zo zeer haar zo te zien...

Met het kitten gaat iets beter (even afkloppen). Zijn koorts was om 16:00 38,3, en hij heeft al 2 x goed gegeten (eerst papje van RC Convalescence support en nu met wat Hills A/D erbij). Hij is nu ook wat rond aan het lopen en heeft op de bak gezeten. Ik hoop dat hij er weer bovenop komt, ik zou het echt niet verdragen dat ook hij...

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#18 Geplaatst 13 februari 2011 - 18:54

pat61nl zei:

We zijn vanmiddag op bezoek geweest bij Myra; wat een hoopje ellende is ze! Ook gesproken met de DA, een jonge vrouw in opleiding. Ze heeft een echo gemaakt en geen afwijking kunnen constateren. Morgen wil ze het opnieuw laten doen door een ervaren internist. Maar haar bloedbeeld is erg zorgwekkend: ze heeft ongeveer 10% aan witte bloedlichaampjes dan normaal! Ze dacht dus aan een tumor van de bijnmerg of.... kattenziekte! Maar hoe kan dat, als ze netjes ingeënt is?

Morgen hoop ik meer duidelijkheid te krijgen. Het doet zo zeer haar zo te zien...

Met het kitten gaat iets beter (even afkloppen). Zijn koorts was om 16:00 38,3, en hij heeft al 2 x goed gegeten (eerst papje van RC Convalescence support en nu met wat Hills A/D erbij). Hij is nu ook wat rond aan het lopen en heeft op de bak gezeten. Ik hoop dat hij er weer bovenop komt, ik zou het echt niet verdragen dat ook hij...

Met welk vaccin is je kat geent tegen kattenziekte?

Bewerkt door Cilia, 13 februari 2011 - 18:54.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 13 februari 2011 - 19:05

Heel veel sterkte :hug: :hug: :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_pat61nl_*
Guest_pat61nl_*

#20 Geplaatst 13 februari 2011 - 19:16

Beste Gini,

ze is met Novibac Tricat ingeent.

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#21 Geplaatst 13 februari 2011 - 19:23

Veel sterkte met beide!

ik hoop dat het snel beter gaat!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#22 Geplaatst 13 februari 2011 - 19:28

We blijven duimen dat ze allebei terug gezond worden. :duim: :duim: :duim: :duim: :hug:

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#23 Geplaatst 13 februari 2011 - 19:45

pat61nl zei:

Beste Gini,

ze is met Novibac Tricat ingeent.

Nobivac Tricat batchnr. A219A01 _ exp: 10/2011?
In dat geval zou ik onderstaande topic es bekijken :onzeker:

Kattenziekte - waarschuwing Nobivac Tricat batchnr. A219A01 _ exp: 10/2011
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Guest_pat61nl_*
Guest_pat61nl_*

#24 Geplaatst 13 februari 2011 - 19:48

Nee, het is Novibac tricat batch A061B01

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 13 februari 2011 - 19:50

Heel veel sterkte en spoedig herstel voor je 2 schatten.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#26 Geplaatst 13 februari 2011 - 20:06

een enting is helaas geen garantie dat ze de ziekte nooit krijgen. Een geente kat zal alleen minder ziek zijn en meer kans hebben op overleven.

Als er een nieuwe variant van de ziekte ontstaat loopt de kat ook risico.

Er is helaas geen waterdichte manier om ervoor te zorgen dat een kat nooit ziek wordt :(

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 13 februari 2011 - 20:12

Sterkte, ik hoop dat alles goed komt met je 2 schatten! :duim: :duim: :duim:

Ik denk dat het kitten er wel zal doorkomen, het lijkt heel erg op hetgeen ik hier ook voorhad met Echo, een hevige reactie op de vaccin!
Met de juiste behandeling geraken ze er snel door, zoals je ziet is hij al aan de beterhand!

Echo had ook plots zo'n hevige koorts en kon een van haar voorpootjes niet meer gebruiken, er was zelfs een vermoeden dat het gebroken was, zo pijnlijk was het!
Gelukkig bleek uit de foto's dat dit niet zo was!
Echt lusteloos was ze niet, ik weet niet wat nodig zou zijn vooraleer die lusteloos is, maar het grootste probleem was die hoge koorts!
Dus 's namiddags naar de da, onderzocht, spuitjes gekregen, medicatie mee, 's anderendaags 's morgens was het nog erger, ze trok zich helemaal stijf en was half verlamd, om enkele uren later in de krabpaal te hangen en als een gek rond te crossen!
Mijn da zei wel dat ze nog nooit zo'n hevige reactie gezien hadden en dat die ook A-typisch was, gelukkig is alles goedgekomen!

Ik duim echt voor een betere uitslag voor Myra morgen! :duim: :duim: :duim:

Bewerkt door haemoglobine, 13 februari 2011 - 20:13.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 13 februari 2011 - 21:28

Wij duimen mee voor een goede afloop!
Geplaatste afbeelding

Guest_pat61nl_*
Guest_pat61nl_*

#29 Geplaatst 13 februari 2011 - 21:57

Het kitten (Miracolo) heeft geen verlammingsverschijnselen, hij had alleen de hoge koorts. Nu is de koorts gezakt (even afkloppen) en hij heeft ook best goed gegeten. Ik hoop dat hij er bovenop komt.

Over Myra ben i somber... Morgen hoor ik wat meer, hoop ik...

Iedereen bedankt voor de steun, het helpt mij enorm!

Guest_pat61nl_*
Guest_pat61nl_*

#30 Geplaatst 13 februari 2011 - 22:04

Overigens, heb even op de site gekeken; Echo is prachtig!!!! Helemaal goed met haar gekomen dus. O ja mijn site is www.catteryvandehelderemaan.nl, daar zijn ook veel foto's van mijn schatjes.