Spring naar inhoud

- - - - -

Mag ik even mijn hart uitstorten?

• Log in om te reageren
89 reacties op dit onderwerp
Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#46 Geplaatst 15 februari 2011 - 21:25

Choeke zei:

Ik vind het 'raar' dat KMR poeder zomaar bedorven kan zijn ,ook al wa de houdsbaarheidsdatum nog oke.

Hopelijk komt het toch nog goed met het kleintje

IK had een bedorven doos , heel sterke verfreuk , nochtans datum goed (was net aangekocht ) gelukkig wouden de 2 kittens het niet en had ik geitenmelk in huis ! Apotheek heeft de doos als klacht terug genomen :evil:

Guest_pat61nl_*
Guest_pat61nl_*

#47 Geplaatst 15 februari 2011 - 21:32

Beste mensen,

Myra is thuis en ik ben gematigd positief. Ze heeft zonet gegeten een ongeveer een uur met mij liggen kroelen. Ze is voorlopig in quarantaine, totdat de parvovirus helemaal uitgesloten is (ontlasting is vanavond naar Utrecht gestuurd voor een uitgebreide test die zekerheid biedt). Ik kan het mij niet voorstellen, maar ik wil echt alles uitsluiten. Op het eerste gezicht lijkt ze de oude, maar ik wil niet te vroeg juichen. Blijven duimen dus!!!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#48 Geplaatst 15 februari 2011 - 21:38

chriske zei:

IK had een bedorven doos , heel sterke verfreuk , nochtans datum goed (was net aangekocht ) gelukkig wouden de 2 kittens het niet en had ik geitenmelk in huis ! Apotheek heeft de doos als klacht terug genomen :evil:

Amaaai en ik die net een doos kmr ontvangen heb in verband met de kittens die eraan komen en geflest moeten worden (bloedgroep B en A combi) 'k Heb de doos nog niet opengemaakt, zodat hij lang vers blijft.
Zonet heb ik voor alle zekerheid ook nog maar een blik vloeibaar besteld. 'k Mag er niet aan denken de KMR open te maken en deze bedorven aan de pasgeboren ukjes te geven . Nu maak je me wel uiterst allert hoor en ik vertrouw dat blik kmr dus niet meer...
Toch voor alle zekerheid maar nog een melkpoeder bij de Aveve hier in de buurt halen morgen, stel dat de vloeibare niet tijdig aankomt.

De geur is toch wel duidelijk indien er iets fout is, hoop ik ?????

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#49 Geplaatst 15 februari 2011 - 21:39

pat61nl zei:

Beste mensen,

Myra is thuis en ik ben gematigd positief. Ze heeft zonet gegeten een ongeveer een uur met mij liggen kroelen. Ze is voorlopig in quarantaine, totdat de parvovirus helemaal uitgesloten is (ontlasting is vanavond naar Utrecht gestuurd voor een uitgebreide test die zekerheid biedt). Ik kan het mij niet voorstellen, maar ik wil echt alles uitsluiten. Op het eerste gezicht lijkt ze de oude, maar ik wil niet te vroeg juichen. Blijven duimen dus!!!

Hopelijk komt het snel in orde !!!!
En als het parvo was, dan is ze toch aan de beterhand en zal ze het halen !!!! We blijven duimen op een goede afloop !!

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#50 Geplaatst 15 februari 2011 - 21:42

Veel sterkte! Hopelijk blijkt het niet ernstig te zijn. :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_pat61nl_*
Guest_pat61nl_*

#51 Geplaatst 15 februari 2011 - 21:59

Beste Feroesti,

Ik wil niemand bang maken over de KMR, maar ik vind dat ik de plicht heb om de mensen te waarschuwen. Mijn kitten was 4 weken oud en heeft maar een paar milliliters gehad, maar ik ken iemand die 2 nestjes pasgeboren kittens is verloren in 48 uur! Het lijkt mij echt een nachtmerrie!

Wat betreft de parvo, ik heb jonge kittens in huis die net de eerste inenting hebben gehad, vandaar dat ik me extra veel zorgen maak en alles wil uitsluiten.

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#52 Geplaatst 15 februari 2011 - 23:31

feroesti zei:

Amaaai en ik die net een doos kmr ontvangen heb in verband met de kittens die eraan komen en geflest moeten worden (bloedgroep B en A combi) 'k Heb de doos nog niet opengemaakt, zodat hij lang vers blijft.
Zonet heb ik voor alle zekerheid ook nog maar een blik vloeibaar besteld. 'k Mag er niet aan denken de KMR open te maken en deze bedorven aan de pasgeboren ukjes te geven . Nu maak je me wel uiterst allert hoor en ik vertrouw dat blik kmr dus niet meer...
Toch voor alle zekerheid maar nog een melkpoeder bij de Aveve hier in de buurt halen morgen, stel dat de vloeibare niet tijdig aankomt.

Nathalie , ik kende de geur in feite niet goed vermits het al zeer lang geleden was , ik kocht namelijk milkodog en nu de farmfood geitenmelk . Maar kmr was vettiger zei men , daarom wou ik echt het beste voor hen .

Gelukkig kwam hier iemand die het produkt zeer goed kende , zij rook het onmiddellijk !! Het ruikt echt naar een pas geverfde plafond !!!!!!  Ik wou zelfs geen ruiling meer , stel je voor !!! Nu zou ik de geur wel herkennen hoor.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#53 Geplaatst 15 februari 2011 - 23:41

pat61nl zei:

Beste mensen,

Duimpjes blijven draaien! :duim: :duim: :duim:

Hopelijk blijft Myra goed herstellen en komen alle testen goed terug! :hug:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#54 Geplaatst 16 februari 2011 - 17:52

feroesti zei:

chriske zei:

Nathalie , ik kende de geur in feite niet goed vermits het al zeer lang geleden was , ik kocht namelijk milkodog en nu de farmfood geitenmelk . Maar kmr was vettiger zei men , daarom wou ik echt het beste voor hen .

Gelukkig kwam hier iemand die het produkt zeer goed kende , zij rook het onmiddellijk !! Het ruikt echt naar een pas geverfde plafond !!!!!!  Ik wou zelfs geen ruiling meer , stel je voor !!! Nu zou ik de geur wel herkennen hoor.
KMR is een supergoed product, maar zoals bij alle producten kan er wel eens een fout voorvallen. Dat moet niet perse aan de fabrikant liggen, dat kan ook door transport of weet ik veel of de manier waarop het gestockeerd werd ofzo...

Voor mij blijft KMR de allerbeste vervangmelk, maar dit is gewoon wel iets waar je alert op moet zijn. Ruikt de melk vreemd, dan NIET gebruiken! Ik was degene die de melk bij Chris heeft geroken, en echt die geur... :misselijk:

Als je al eens KMR hebt gebruikt dan ruik je echt meteen dat die geur anders is. Ruikt echt naar verf.

Guest_pat61nl_*
Guest_pat61nl_*

#55 Geplaatst 16 februari 2011 - 21:18

Ik ben het met Smitten kitten eens: KMR is een supergoed product. En de gevallen van bedorve KMR ondanks de houdbaarheiddatum nog goed is, zijn inderdaad niet te wijten aan Petag (de producent) maar aan de omstandigheden van transport en opslag (te warm).

Met Myra gaat nog steeds goed, ze eet erg goed, speelt en is erg aanhankelijk. Ik blijf hopen!

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#56 Geplaatst 16 februari 2011 - 21:23

Smitten Kitten zei:

KMR is een supergoed product, maar zoals bij alle producten kan er wel eens een fout voorvallen. Dat moet niet perse aan de fabrikant liggen, dat kan ook door transport of weet ik veel of de manier waarop het gestockeerd werd ofzo...

Voor mij blijft KMR de allerbeste vervangmelk, maar dit is gewoon wel iets waar je alert op moet zijn. Ruikt de melk vreemd, dan NIET gebruiken! Ik was degene die de melk bij Chris heeft geroken, en echt die geur... :misselijk:

Als je al eens KMR hebt gebruikt dan ruik je echt meteen dat die geur anders is. Ruikt echt naar verf.

Kom je dan hier ook aan de KMR ruiken Hanne???????

Guest_pat61nl_*
Guest_pat61nl_*

#57 Geplaatst 16 februari 2011 - 23:15

@Choeke: ik had KMR poeder ook nooit geroken (ik gebruikte de vloeibare), maar toen ik het blik opende vond ik het meteen vreemd ruiken... Gelukkig maar, want daardoor heb ik erg weinig aan het kitten gevoerd.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#58 Geplaatst 17 februari 2011 - 19:51

Choeke zei:

Kom je dan hier ook aan de KMR ruiken Hanne???????

Je ruikt het zelf ook wel hoor. Normale KMR heeft een redelijk flauwe geur, melkachtig. Gewoon aangenaam eigenlijk. Bedorven KMR ruikt chemisch en naar verf.

Guest_pat61nl_*
Guest_pat61nl_*

#59 Geplaatst 18 februari 2011 - 20:38

Beste mensen,

ik heb net de uitslag van de uitgebreide parvotest van Myra: NEGATIEF!!!! :LOL:

Kan ik eindelijk opgelucht adem halen? Ik durf het bijna niet...

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#60 Geplaatst 18 februari 2011 - 20:45

wat super!

Hoe gaat het nu met Myra? Als het allemaal de goeie kant op gaat doe ik voorzichtig een :dancer:

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende