Spring naar inhoud

- - - - -

Keutelssssssssssssssss - update + foto's

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 13 februari 2011 - 18:47

Ik weet niet of iemand mij hier zal kunnen helpen, maar ik kan het maar vragen. Zoals jullie waarschijnlijk al weten lopen de twee nijnen hier overal in de tuin rond. Het heeft z'n voordelen, maar ook z'n nadelen. In het hok zijn ze zindelijk, maar buiten lijken ze over gans het gras heen te keutelen. Nu in de winter is het gras heel kort en zijn de keutels zeer goed zichtbaar. Op zich geen groot probleem, maar ik vroeg mij toch af of er een manier is om die keutels te verwijderen? Naar de zomer toe is het natuurlijk wel minder leuk om door te wandelen op de blote voeten ;) .

Heeft er hier iemand tips voor?

Bewerkt door Mieke'tje, 19 maart 2011 - 16:27.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 13 februari 2011 - 18:55

Als je het gras kort afrijdt wordt er mss toch wel een deel mee opgezogen in het grasmachien. En anders je nijnen niet meer op het gras overal laten lopen maar een stuk afmaken voor hen.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 13 februari 2011 - 18:59

Ja, dat stuk afmaken ben ik ook aan het denken. Ik vind het enerzijds heel leuk dat ze zoveel vrijheid hebben en het gras kort eten, maar nu is het eigenlijk niet meer zo'n mooi zicht. Aangezien we huren en ik ook rekening moet houden met m'n vriend ben ik wat aan het zoeken achter een oplossing om de keutels weg te krijgen en daarna hen wat te beperken. Ze zouden op de terras kunnen lopen (wat ook ruim is) en af en toe op het gras kunnen huppelen i.p.v. nu elke dag heel de dag door.

Misschien moet ik eens proberen met een stofzuiger :d
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 13 februari 2011 - 19:33

Misschien moet je je gras eens stofzuigen. :ha

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 13 februari 2011 - 19:44

Wij hebben een boom met rode bolletjes in de zomer, en die vallen in de late zomer er van af, we zetten ons grasmachien op de laagste stand en die raapt dan ook het merendeels van die bollekes op, dus je kan het ook proberen als het weer beterd voor de keutels. :thumb: Tja en anders rest er nog de stofzuiger. :lachen:

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#6 Geplaatst 18 februari 2011 - 17:07

Hier lopen er ook 3 nijnen vrij rond op de gazon. Maar het voordeel is dat zij keutelen op dezelfde plaatsen. In de winter is het niet echt mogelijk, maar in de zomer dan "veeg" ik de keutels op :x

Mss helpt zo'n bladzuiger wél :catscratchhead ;) ??

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 19 maart 2011 - 16:27

Deze middag in de tuin gewerkt. Uiteindelijk heb ik de meeste keutels kunnen verwijderen door het gras met een harde borstel te vegen :goofy: . Het gras was zo kort en kapot dat dit zonder probleem lukte. We hebben ondertussen ook besloten om de konijnen te beperken in ruimte. Het was echt niet meer aangenaam. Ik had ze twee weken geleden tot het gras verbannen en de renpanelen gezet tussen de terras en het gras, zodat ze toch nog vrij op de terras konden huppelen, maar ook daar mocht ik praktisch elke dag de keutels vagen en aangezien ik FT werk, heb ik daar niet elke avond zin in. In de zomer zie ik het niet zitten om telkens tegen mijn bezoek te moeten zeggen 'let op voor de stront ;) '. Ze hebben zeker nog voldoende ruimte en zullen eens het gras terug volop hersteld is af en toe op het gras mogen om ervan te smullen, maar niet meer 24u/24u.

IMG_3008.JPG

IMG_3012.JPG

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_3007.JPG

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 19 maart 2011 - 16:54

:heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#9 Geplaatst 19 maart 2011 - 17:22

ooooh :heart: :heart: :heart: :heart:
Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 19 maart 2011 - 18:16

:love3: :love3:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 19 maart 2011 - 18:35

Ze hebben zeker nog plaats genoeg hoor!
Onze nijnen krijgen deze zomer ook een ren op het gras. Ze in heel de tuin laten rennen kan hier niet, dat is te gevaarlijk met de vijver en ik weet ook niet of er nergens geen gaten in de omheining zitten waar er struiken of bomen tegen staan.
Ik vind konijnenkeutels trouwens helemaal niet zo vies eigenlijk en zou me er  persoonlijk ook niet zo hard aan storen als er keutels tussen het gras  liggen. Dat regent wel weer weg om de zoveel tijd.
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 19 maart 2011 - 18:45

Karolientje zei:

Ze hebben zeker nog plaats genoeg hoor!
Onze nijnen krijgen deze zomer ook een ren op het gras. Ze in heel de tuin laten rennen kan hier niet, dat is te gevaarlijk met de vijver en ik weet ook niet of er nergens geen gaten in de omheining zitten waar er struiken of bomen tegen staan.
Ik vind konijnenkeutels trouwens helemaal niet zo vies eigenlijk en zou me er  persoonlijk ook niet zo hard aan storen als er keutels tussen het gras  liggen. Dat regent wel weer weg om de zoveel tijd.

Ja, ik zou het in jullie tuin ook niet durven hoor om ze vrij te laten huppelen. Hier in onze stadstuin is dat geen probleem, maar als je natuurlijk een grote tuin hebt met gevaren en omheining waar je niet goed weet hoe en wat... Ze zullen de ren ook heel leuk vinden om eens een frisse neus te halen in het gras.

Ik vind keutels ook niet zo vies hoor. Als ik hun hok schoonmaak, heb ik geen probleem om met mijn handen eraan te zitten en ze daarna uiteraard wel te wassen ;) . Het waren echt niet een paar keutels, maar je zag bijna het gras niet meer en dan vind ik het wel minder aangenaam. Wij huren hier ook dus ik denk niet dat de huisbaas het zo tof zou vinden dat hij geen gras meer heeft.
Geplaatste afbeelding

ratjepetatje
ratjepetatje
  • 765 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 19 maart 2011 - 21:37

wij moeten onze nijntjes ook beperken, zomaar in de tuin zetten vind ik ook te gevaarlijk - ze graven een pijp en voor dat je het weet zitten ze bij de buren :d

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 19 maart 2011 - 21:50

ratjepetatje zei:

wij moeten onze nijntjes ook beperken, zomaar in de tuin zetten vind ik ook te gevaarlijk - ze graven een pijp en voor dat je het weet zitten ze bij de buren :d

Daar heb ik geen schrik meer voor. Ze zijn hier ondertussen één jaar en graven doen ze wonderbaarlijk niet. Ze hebben het te druk met eten en keutelen ;) .
Geplaatste afbeelding

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 23 maart 2011 - 15:53

met de bladblazer, gaat heel goed :thumb: