Spring naar inhoud

- - - - -

smospotten

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 14 februari 2011 - 00:06

Ik weet niet of het bij jullie ook zo is maar mijn twee katten zijn eigenlijk echte smospotten geworden.  Elke dag ligt de grond romdom hun etensbakje bezaaid met restjes van hun brokken.  Ze eten niet gewoon uit hun bakje maar halen met hun pootje een aantal brokken er uit en als ze genoeg hebben laten ze de rest liggen.  Ook laten ze tijdens het eten van hun brokjes stukjes vallen en die zijn dan blijkbaar ook niet meer de moeite om nog op te eten nadien dus die laten ze ook liggen.  En door dat ze telkens met hun poten de brokjes er uit halen vind ik regelmatig hun bakje terug op 1 of meer meter van z'n originele plaats.
Bas durft zelfs een brok of vijf in haar mond te nemen, die mee te nemen naar het tapijt en daar dan nog eens verder te smossen... O:)
Vroeger waren het nochtans propere eters, ik hoop dat dit niet in stijgende lijn verder gaat... :s
Hebben jullie propere eters of zijn het soms ook kleine varkentjes ?
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 14 februari 2011 - 15:58

Hier morsen ze ook wel eens hun brokjes naast het activity board hoor, maar het blijft beperkt tot het matje dat eronder ligt. En het is ook te zwaar om ermee te gaan rondwandelen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 14 februari 2011 - 19:08

M'n "logeerpoes" speelde ook vaak met z'n brokjes... waardoor je die dan over heel de living terugvond.
Maar als hij echt honger had (denk ik toch), deed hij dat niet. Dus mss minder eten geven??

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 14 februari 2011 - 19:13

Mijn kater Borre was een verschrikkelijke smospot met natvoer. Die at zo smerig dat zijn mondhoeken (heet dat ook zo bij een kat) altijd vol hingen, en dan vond meneer er niet beter op dan heel hard met zijn kopke te schudden, zodat alles tegen de muren/kasten/deur hing...  't Is een routine als een ander natuurlijk, maar niet eentje om naar uit te kijken. Zijn zus daarentegen is een voorbeeld wat tafelmanieren betreft... En nu ga ik zwijgen voordat ik het verwijt krijg seksistisch te zijn  :LOL:
Geplaatste afbeelding

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 14 februari 2011 - 19:20

snoopy zei:

Mijn kater Borre was een verschrikkelijke smospot met natvoer. Die at zo smerig dat zijn mondhoeken (heet dat ook zo bij een kat) altijd vol hingen, en dan vond meneer er niet beter op dan heel hard met zijn kopke te schudden, zodat alles tegen de muren/kasten/deur hing... 't Is een routine als een ander natuurlijk, maar niet eentje om naar uit te kijken. Zijn zus daarentegen is een voorbeeld wat tafelmanieren betreft... En nu ga ik zwijgen voordat ik het verwijt krijg seksistisch te zijn :LOL:

grappig bij het lezen van je verhaal maar kan me wel voorstellen dat het niet zo leuk is als de kasten besmost zijn van je smosserke :d

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 14 februari 2011 - 19:26

Sedes zei:

M'n "logeerpoes" speelde ook vaak met z'n brokjes... waardoor je die dan over heel de living terugvond.
Maar als hij echt honger had (denk ik toch), deed hij dat niet. Dus mss minder eten geven??

Dat kan ik mdd wel eens proberen want ze hebben hier eten à volonté staan...

snoopy zei:

Mijn kater Borre was een verschrikkelijke smospot met natvoer. Die at zo smerig dat zijn mondhoeken (heet dat ook zo bij een kat) altijd vol hingen, en dan vond meneer er niet beter op dan heel hard met zijn kopke te schudden, zodat alles tegen de muren/kasten/deur hing...  't Is een routine als een ander natuurlijk, maar niet eentje om naar uit te kijken. Zijn zus daarentegen is een voorbeeld wat tafelmanieren betreft... En nu ga ik zwijgen voordat ik het verwijt krijg seksistisch te zijn  :LOL:

Oooh, daar moest ik mee lachen, ik zag het zo voor mijn ogen gebeuren...  Maar net iets minder boeiend voor het personeel natuurlijk.

Bewerkt door Marjananas, 14 februari 2011 - 19:27.

Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 14 februari 2011 - 20:10

Lily neemt ook wat brokjes in haar mond en laat ze dan vallen juist naast haar kommetje op de placemat en dan eet ze. En madame vindt het dan ook soms niet meer de moeite om die allemaal op te eten, en pakt er dan nieuwe :louche:

Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 14 februari 2011 - 21:21

Dan heb ik een brave kater precies. Snoopy eet mooi de brokjes op die op de grond liggen. Snoes doet dat trouwens ook.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 16 februari 2011 - 15:09

Hier gebeurd dat ook wel, de ene smost de andere eet properder.
Isis doet het zelfs bij haar natvoer dus dat vind ik wel minder :trance:
Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.124 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 16 februari 2011 - 15:17

Met brokjes en met natvoer, geen probleem. Maar drinkbakje met water :help: . Shiva is echt een waterkat. Eerst met 1 pootje 'voorzichtig' in het water slaan en dan pootje aflikken tot mijnheer genoeg gedronken heeft. Dan met twee voorpootjes tegelijk in het drinkbakje springen, ondeugend opkijken of je hem wel gezien hebt en het dan plots op een lopen zetten met minstens 2 (soms 4) druipnatte pootjes. Fijn hoor! :evil:
Geplaatste afbeelding

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 16 februari 2011 - 17:27

Fieke zei:

Met brokjes en met natvoer, geen probleem. Maar drinkbakje met water :help: . Shiva is echt een waterkat. Eerst met 1 pootje 'voorzichtig' in het water slaan en dan pootje aflikken tot mijnheer genoeg gedronken heeft. Dan met twee voorpootjes tegelijk in het drinkbakje springen, ondeugend opkijken of je hem wel gezien hebt en het dan plots op een lopen zetten met minstens 2 (soms 4) druipnatte pootjes. Fijn hoor! :evil:

:LOL:

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#12 Geplaatst 16 februari 2011 - 23:46

Xena haalt ook haar brokjes uit de kommekes en eet ze dan op. En filou die duwt zijn natvoer ook uit de kommen, ook omdat hij een deel van zijn tongetje kwijt is.

ine41
ine41
  • 149 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 19 februari 2011 - 15:58

hier doen de katten dat ook onze zijn ook echte smospotten

lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 19 februari 2011 - 16:02

het smossen rond haar eetbakje valt mee, maar haar snoetje :o

MZ_forever
MZ_forever
  • 8.572 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 19 februari 2011 - 17:48

Ken ik, dan nemen ze er een paar uit leggen die op de grond en eten die dan op, bij hun natvoer doen ze dat niet maar als ik ze eens echt vlees geef dan doen ze dat ook.

Geplaatste afbeelding