Spring naar inhoud

- - - - -

Féline lang in kattenbak - gewrichtsontsteking

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 14 februari 2011 - 10:39

Sinds dit weekend heb ik gemerkt dat Féline soms minutenlang in haar bak blijft zitten, ze doet daarom niet persé haar behoefte. Had dan naar de dierenarts gebeld omdat ik bang was dat ze met een verstopping zit, maar gelukkig is alles ok met blaas en darmen en dergelijke. Wél voelde de dierenarts een stijfheid in haar achterpootjes, vooral linkerachterpoot, deze trok ze weg als ze eraan kwam.

Nu heeft ze spuitje antibiotica gekregen voor eventuele gewrichtsontsteking, en vanavond moeten we doorbellen of ze nog steeds zo lang in haar bak zit.

Ze doet normaal, eet en drinkt goed, alleen zit ze dus nogal lang op de wc :x

Bewerkt door Jessie_A&A, 15 februari 2011 - 10:10.

Anja
Anja
  • 14.514 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 14 februari 2011 - 10:43

Hopelijk helpt de spuit anitibiotica en is haar pootje vlug genezen!

Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 14 februari 2011 - 11:39

Weet alleen niet wat een ontstoken gewricht met lang kattenbak zitten te maken heeft...
Kan het zijn dat ze dénkt dat ze naar toilet moet??

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#4 Geplaatst 14 februari 2011 - 11:41

Ze voelt haar mss veilig in de bak en op haar gemak. ;) Hopelijk gaan de gewrichtspijnen snel over. :rub:

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 14 februari 2011 - 12:11

Ook vond de dierenarts dat haar hartslag te hoog was, maar dat zou kunnen zijn omdat ze bang was, vnaavond moeten we hem in rust nemen en even doorbellen.

Dat zou idd kunnen Cathérine... :)

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 14 februari 2011 - 12:24

Heb je een gesloten kattenbak?
Mocht je het nogf niet hebben, kan je eens een kattenhol bestellen, misschien zit ze daar graag in

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 14 februari 2011 - 12:31

ja met een luikje, ik weet niet ... dat heeft ze nu nog nooit gedaan, we deden het deksel eraf en mevrouw kwam eruit alsof er niks aan de hand was :s

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 14 februari 2011 - 12:39

Een gesloten donkere omgeving. Ligt ze graag in een kartonnen doos?

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 14 februari 2011 - 12:42

Ze zit graag in haar playcube... maar de kattenbak had ze daarvoor nog nooit opgezocht... :s

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 14 februari 2011 - 15:51

:geluk: :geluk: :geluk: , merk je ook als ze elders ligt dat ze misschien door de gewrichtspijn moeizamer recht kan ?  Dit zou misschien kunnen verklaren waarom het zolang duurt op de bak, ze moet door haar pootjes zakken, dit kan pijnlijk zijn en dan weer rechtop komen :catnoknow
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nashota
Nashota
  • 17.932 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 14 februari 2011 - 16:06

Veel beterschap voor Féline :hug: :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 14 februari 2011 - 16:14

Als ik de kattenbak ververs, en doe er nieuwe kattenbakkorrels in (van petplus), dan zit Merlin daar ook soms gewoon voor kwartier of halfuur in. Ik zat er ook eerst mee in. Maar dat gebeurt alleen maar als ik het net ververst heb. Misshien vindt hij een verse kattenbak lekker ruiken en aangenaam...
Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 14 februari 2011 - 16:19

Ze was daarnet naar t'schijnt door het hele huis aant crossen , dat deed ze dit weekend niet en ze at ook wat minder, wsl werkt haar spuitje dan toch :)

Maak me alleen wat zorgen omdat ik haar hartslag straks moet doorgeven in rust :s

Ik denk toch dat het normaal is dat ze een hogere hartslag hebben bij de dierenarts of niet?  (ik heb dit ook bij de dokter...)

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 14 februari 2011 - 16:22

Absoluut,, mijn da zegt dat ook altijd dat hun hartslag wat hoog is door het bezoek. Die katjes zijn supergestresseerd en bang, dan slaagt ons hart ook veel sneller hé.

Hoe moet je die hartslag meten?

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 14 februari 2011 - 16:24

Eragon zei:

Absoluut,, mijn da zegt dat ook altijd dat hun hartslag wat hoog is door het bezoek. Die katjes zijn supergestresseerd en bang, dan slaagt ons hart ook veel sneller hé.

Hoe moet je die hartslag meten?

Uhm geen idee, mijn mama is deze morgen met haar geweest, omdat ik moest gaan werken.   Ik heb al gelezen aan de binnenkant van achterpoot of onder de voorpoot op de borst.