Spring naar inhoud

- - - - -

Maine Coon kater of kattin

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 14 februari 2011 - 12:47

Hoi allemaal!

Ik ben gisteren naar een cattery in Hamme gaan kijken, nl. Amoroso. Kennen jullie deze?
home
Zij werkt samen Abesh omdat ze zelf geen ongecastreerde katers heeft.

Ik was erg onder indruk, hele mooie verzorgde Coontjes, vooral in grijstinten en bruintinen. Wat ik ook het mooiste vind :)
We zijn er eens gaan kijken omdat we in de toekomst een Maine Coon zouden willen maar dat is nog niet voor direct.

Nu was ik wel geschrokken van de grootte van een zo'n kater! Ik had ze al vaker op shows gezien, maar dan lagen ze in een kooi, toch anders dan als je ze in volle glorie ziet wandelen :o
Nu ik vond het supermooi maar vroeg me af ook een kattin niet meer iets meer voor mij zou zijn. Ik draag een kat ook nogal eens graag, en zie me dat niet meteen doen met een kater :trance:

Ik vond ook dat de kop van een kater mooier was, maar het lijf had over het algemeen meer vacht dan bij een kattin, waardoor je hun vorm minder goed kon zien, vond ik wel een beetje jammer. Maar dat is mss niet altijd zo.

Wat zijn jullie bevindingen in het verschil tussen een kater en kattin Coon?
Vooral ook qua karakter?

Als ik er niet uitkom denk ik dat ik later gewoon naar een nestje zou kijken en zien met welke kitten ik de beste 'klik' heb, of het nu een kater of een poes is. :)

Bewerkt door Kims, 14 februari 2011 - 12:48.

Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.514 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 14 februari 2011 - 13:15

Ik heb er 2 rondlopen thuis, zowel een poes als een kater.  Het is inderdaad een verschil qua lengte en qua karakter.  Yona is de baas in huis en een floddermie die wel altijd iets te vertellen heeft.  Garion is heel zacht qua karakter, maar ook een echte flodder.  Het hangt ook wel af van het karakter van de coon die je eventueel zou nemen, met Garion kan ik wel effe rondlopen, maar Yona is echt geen pakkemie, die wil direct uit je armen.  Poezen zijn er wel om gekend dat ze een sterker karakter hebben dan katers hoor.  Het is een beslissing die je eventueel kan nemen als de kittens wat ouder zijn, dan kunnen ze toch al een beetje een beschrijving geven van het karakter.

Geplaatste afbeelding

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 14 februari 2011 - 13:23

Ik ken die cattery, hele goede cattery tussen haakjes. Je mag op je 2 oren slapen als je Coontje van daar komt. Mijn katjes komen van bij Abesh en de fokker van Abesh zit alsmaar te stoefen over deze cattery en Nancy doet dat niet vlug en niet over alle catteries die ze begeleid heeft of waar haar katers een buitendek geven. Ik heb gisteren toevallig ook de website bekeken en ze testen op alles wat nodig is, vaccineren, ziet er goed uit, echt.

Ik heb 1 poes en 2 katers en eigenlijk kan je het karakter van een Coon niet echt associeren aan zijn geslacht. Ze hebben elk hun karakter. Een Poes is iets pittiger, koppiger als een kater maar je kan ze gerust allen eens knuffelen. Of het schootkatten zijn hangt echt af van kat tot kat.

Ik val voor het stoere uiterlijk van de katers en dat samen met hun teddybeer karakter maakt het af. Het zijn echt honden, krabben niet, bijten niet, laten zich borstelen.

Vachtlengte hangt ook van kat tot kat af. Ramses heeft een kortere vacht en een zeer gemakkelijke in onderhoud. Yankee en Isis hebben een langere vacht. Isis heeft wat knopen in de oksels, Yankee gaat een knopenboer worden denk ik.

Katers zijn langer en steviger als poezen al is Isis ook geen kleintje, maar wel een fijntje. Yankee wordt een beer. Ramses is een lange smalle dus je ziet, van elk wat wils.

Ik kijk alvast uit naar je Coontje

Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 14 februari 2011 - 15:11

Alvast bedankt voor de reacties en ik had idd ook het idee dat het een hele goed cattery was. Had het ook al nagevraagd van de testen ;)
Wat ze ook vertelde is dat gecastreerde katers nogal loom worden, dat was daar ook idd het geval haha! :LOL: Misty is ook een gecastreerde kater maar hij is voor zn 14 jaar toch echt niet zo loom. Ivm het karakter ik heb alleen nog maar katers gehad dus ken het verschil niet echt. Misty is echt een knuffel en ik hoop dat een kattin ook zo een knuffel kan zijn!
Andere bevindingen zijn nog steeds heel welkom!

Ps:Dankje Eragon, als t zover is laat ik het zeker weten! Maar zolang Misty er nog is ga ik er zeker geen halen en ik hoop hem natuurlijk zolang mogelijk bij mij te houden.

Bewerkt door Kims, 14 februari 2011 - 15:13.

Geplaatste afbeelding

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 14 februari 2011 - 16:47

Kims, Ik treed Eragon bij.  Die heeft helemaal gelijk!
Wij hebben James nu een jaartje en hij is een aantal maanden geleden gecastreerd.  Toch is hij nog even speels als daarvoor.  Hij weegt nu al meer dan 6,5 kg, maar toch is het zalig met hem.  Hij komt ELKE avond bij me liggen en geniet van zijn borstelsessies en wekelijkse manicure :heart:
Sinds één week hebben we Russel erbij (ook een kater(tje)), maar een ander karakter.  Hij is een daredevil :trance: , maar super lief en ook een flodderkater.  Wij kozen juist voor katers omdat ze (over het algemeen) heel zacht zijn.  Je moet natuurlijk ook een beetje geluk hebben.
Veel succes met jullie toekomstige coon!  Het is een SUPER ras! :heart: :love3:

Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 14 februari 2011 - 16:54

Ik kan me voorstellen dat ze in het begin nog heel actief zijn, de kater die daar was was zo'n vier jaar oud. Maar karakter zal er idd ook mee te maken hebben. Ik vind het zo moeilijk he, heb tot nu toe altijd katers gehad en zo leuk gevonden. Mss moet ik ook maar een een kattin proberen gewoon om het allebei gehad te hebben :d Of gewoon naar het nestje gaan als het zover is en kijken met wie ik een klik heb. Werkt dat zo niet? Dat eentje van de hummeltjes al snel je favoriet is? :)

@ Veerlevs, bedoel je met zacht dat katers liever zijn?

Bewerkt door Kims, 14 februari 2011 - 16:55.

Geplaatste afbeelding

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 14 februari 2011 - 17:02

Kims zei:

Ik kan me voorstellen dat ze in het begin nog heel actief zijn, de kater die daar was was zo'n vier jaar oud. Maar karakter zal er idd ook mee te maken hebben. Ik vind het zo moeilijk he, heb tot nu toe altijd katers gehad en zo leuk gevonden. Mss moet ik ook maar een een kattin proberen gewoon om het allebei gehad te hebben :d Of gewoon naar het nestje gaan als het zover is en kijken met wie ik een klik heb. Werkt dat zo niet? Dat eentje van de hummeltjes al snel je favoriet is? :)

@ Veerlevs, bedoel je met zacht dat katers liever zijn?

Wij hebben altijd katinnen gehad (4 stuks!) en nu heb ik twee katers.  Voor mij zijn die katers idd net iets liever dan die katinnen.  Maar misschien mag ik niet veralgemenen en heb ik gewoon geluk :d
Toch zal ik vanaf nu altijd voor een kater kiezen :goofy:

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 14 februari 2011 - 17:08

Ik heb ook de ervaring over mijn hele leven gezien dat katinnen wat pittiger/eigenzinniger zijn en katers wat meer goedbedoelende (al dan niet lomp erin) goedzakken. Natuurlijk heeft elke kat een eigen uniek karakter, maar dit is wel hoe ik het zelf tot nu toe ervaren heb.

Succes :d
Geplaatste afbeelding

Veerle
Veerle
  • 3.309 berichten
  • 17 katten

#9 Geplaatst 15 februari 2011 - 09:28

Katers zijn over het algemeen gemakkelijker in omgang en bij een Maine coon komt daar dan nog bij de ze een heel stuk groter worden dat poezen.

Als ik enkel huisdieren zou willen dan waren het altijd katers van Maine coon want ik zie heel graag grote katten en gecastreerde katers worden nog indrukwekkender dan open katers.

hier zijn het vooral poezen die hier lopen en mijn 2 open kater zijn wel groot maar ik had ze liever nog groter gezien maar ze geven wel grote kittens.

veel geluk met de zoektocht.

gr.

veerle

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 15 februari 2011 - 10:05

Mijn Isis is dan wel iets pittiger dan haar broer en daarmee bedoel ik koppiger, maar is de grootste floskousen de liefste van mijn Coons.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 15 februari 2011 - 10:39

Ik ben van Hamme, maar ken de cattery niet, heb dan ook geen main coons :)