Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuwe kat bij onze jonge katin?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
De Stoffel
De Stoffel
  • 47 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 14 februari 2011 - 17:26

We hebben nu momenteel een katinnetje genaamd Roxy als je de naam induwt in zoekfunctie vind je wel foto's en filmpje ervan .
Ze is ongeveer een 6maanden en zouden nu misschien toch een zusje ervoor willen.
We vertrekken ook 3 maart naar america en omdat ze dan niet alleen zou zitten ook.
Nu hebben we poezenopvang van Mol gecontacteerd hiervoor en ze hadden er eentje zitten van ongeveer zelfde leeftijd.
Nu aan jullie met de kennis vraag ik de raad zou dit gaan?
Kan ik 2 kattinekes bijeen krijgen? Nu woensdag word Roxy gestereliseerd.
Maar kunnen we dit doen een tweede van zelfde leeftijd bij nemen en hoe dit best aan te pakken want denk ook woensdag gaat Roxy binnen en als we woensdag dan die andere in huis halen weet ik ni of da goed komt als rocy thuis komt en er zit een andere in huis.
En moesten er ook mensen zijn die jullie kennen die er weggeven eigenlijk mag er altijd bij vemeld worden we zijn altijd bereid daar een katje van te nemen dan.
Grtjes

lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 14 februari 2011 - 17:30

niet alle poezen hebben gezelschap nodig, maar 2 is meestal wel fijner als 1tje. Ik denk niet dat het veel problemen gaat geven als je er eentje bij neemt, ze zijn alle 2 nog jong eh.. Veel succes ermee :LOL:

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#3 Geplaatst 14 februari 2011 - 17:30

als beide beestjes gesteriliseerd worden is dat geen probleem om twee poezen samen te houden maar ik zou niet op de dag dat je huidig poesje gesteriliseerd wordt het tweede poesje in huis halen.
Ik zou een paar daagjes wachten tot het gesteriliseerde poesje hersteld is van de operatie.
Omdat in het begin er spanning gaat zijn tussen de twee poezen, er komt een vreemde in je huidige poesje haar territorium en dat gaat een tijdje duren om aan mekaar te wennen en je poesje dat geopereerd wordt heeft toch wat rust nodig om te herstellen van de operatie.
En kan het missen dat er dan een nieuwke rond paradeert ;)
Maar eens ze hersteld is van haar operatie zie ik geen enkel probleem om er een maatje bij te steken

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 14 februari 2011 - 18:01

Ik ben het eens met Lathyrus ;) . Ik zou ook zeker een speelkameradje in huis halen, maar wacht nog een weekje nadat je Roxy gesteriliseerd is, de extra stress kan ze op dat moment inderdaad missen. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 15 februari 2011 - 14:26

Goede raad hier, kan er enkel akkoord mee gaan. Een sterillistatie brengt toch ook stress mee. Misschien Roxy even laten uitrusten!

Veel succes !

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#6 Geplaatst 15 februari 2011 - 16:16

Idd zou ook een weekje of langer wachten vooraleer een nieuw speelvriendje erbij te nemen. En zou je beter niet wachten tot als jullie terug zijn? Wie gaat er de eerste weken op toezien hoe ze het samen doen? Meestal zijn ze niet van de eerste dag vriendjes.

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 15 februari 2011 - 16:23

Laat Roxy morgen steriliseren op 16 februari en binnen 10 dagen terug komen naar DA om te kijken of Roxy is hersteld. Tijdens herstellen van Roxy zou ik nu gaan kijken voor een andere kitten en eventueel reserveren als Roxy zich beter voelt.

Het duurt bij kittens ongeveer een weekje dat ze vriendjes worden.Dus je bent ruim op tijd! :)
Geplaatste afbeelding

De Stoffel
De Stoffel
  • 47 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 15 februari 2011 - 17:09

Ok kleine vergissing de ingreep is pas volgende week woensdag dus.
Dus misschien kunnen we ze wel nog deze week in huis halen, niet?
En ze dan aan elkaar laten wennen .
En wat zouden jullie best nemen manneke of nog een vrouwtje de ene zegt kater andere zegt katin.
Grtjes

De Stoffel
De Stoffel
  • 47 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 15 februari 2011 - 21:27

Ok beslissing is genomen door jullie goede raad en van andere forum waarvoor bedankt we gaan wel al zien voor eentje da 6maand is en al geknipt is maar gaan dit nog niet meebrengen en enkel proberen te reserveren zal ik het noemen .
Dus gaan we tot na het verlof wachten en ene keer terug eentje bijhalen dan.
maar ik hoop da het erbij kan gezet worden op 6maand dan nog is kijken hoe ik het best aanpak.
Ze hoorde gisteren kleintjes op tv programma van dieren vinger aan de poot waren kleintjes die weende en ze liep direct op tv meubel toe luisteren :d .
Dus hopen da het dan goed loopt maar ik hou jullie zeker op de hoogte en dikke merci voor de hulp al .
Grtjes

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 16 februari 2011 - 11:18

kater of kattin erbij is niet zo belangrijk, je kan beter naar het karakter kijken en of er een klik is met het nieuwe kitten. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag