Spring naar inhoud

- - - - -

Ziva weegt teveel.

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#1 Geplaatst 14 februari 2011 - 18:39

Een tijdje geleden (oktober) zijn wij met Zivatje bij de dierenarts geweest, ze woog toen 3,5kg, een perfect gewicht voor haar, ze is tenslotte maar een kleine poes.

Nu heb ik haar gisteren gewogen en ze weegt nu 4,6kg, dus wel een pak meer dan in oktober, met als gevolg dat ze toch wel een buikje heeft. Wat zouden jullie doen in deze situatie? Dieetvoeding vind ik zo drastisch...

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#2 Geplaatst 15 februari 2011 - 12:21

niemand? :)

Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#3 Geplaatst 15 februari 2011 - 12:42

is ze zoveel te dik ? Hoe oud is ze nu ? Sprot weegt ook zoveel en is een fijne winterpoes (6 jaar).
Ik ben niet zo thuis in gewichten, maar 4,6 lijkt mij niet zo overdreven veel ?

Wat ik bij Jesp heb gedaan toen die een beetje te dik werd, is korrels geven uit een voerbal ipv een schoteltje. Daar is hij veel langer mee bezig, en moet hij ook rustiger eten, waardoor hij minder eet en op gewicht blijft. Mss een idee ?

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 15 februari 2011 - 12:44

Ik zou helemala niks doen :d is een mooi gewichtje...

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#5 Geplaatst 15 februari 2011 - 12:46

Jokari zei:

is ze zoveel te dik ? Hoe oud is ze nu ? Sprot weegt ook zoveel en is een fijne winterpoes (6 jaar).

Wat ik bij Jesp heb gedaan toen die een beetje te dik werd, is korrels geven uit een voerbal ipv een schoteltje. Daar is hij veel langer mee bezig, en moet hij ook rustiger eten, waardoor hij minder eet en op gewicht blijft. Mss een idee ?

Goh een kilotje extra is natuurlijk geen schande, maar op 3,5kg was ze echt perfect op gewicht en zou natuurlijk niet willen dat ze nog veel meer zou bijkomen. Ziva is nu 1,5jaar.

Smitten kitten van hier op het forum had me ook al wat tips gegeven rond pipolino's enz, en ben ook van plan om meer carnibest dan brokken te gaan geven.

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 15 februari 2011 - 12:50

Sheba is ook een dikkertje, ze weegt ook 4.6 kg, op zich niet teveel maar omdat het een kleine kat is is het voor haar toch te veel, ze is nochtans een echte "spring in't veld", heel actief maar  het geraakt er hier ook niet af.
Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#7 Geplaatst 15 februari 2011 - 12:52

Roosje zei:

Sheba is ook een dikkertje, ze weegt ook 4.6 kg, op zich niet teveel maar omdat het een kleine kat is is het voor haar toch te veel, ze is nochtans een echte "spring in't veld", heel actief maar het geraakt er hier ook niet af.

Wel ja voila, Ziva is dus ook maar een kleintje, moest ze nu een grote kat zijn, had ik er helemaal geen graten in gezien. Maar haar buikje viel me nu echt wel op.

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 15 februari 2011 - 12:52

Sarah en Erik zei:

Goh een kilotje extra is natuurlijk geen schande, maar op 3,5kg was ze echt perfect op gewicht en zou natuurlijk niet willen dat ze nog veel meer zou bijkomen. Ziva is nu 1,5jaar.

Smitten kitten van hier op het forum had me ook al wat tips gegeven rond pipolino's enz, en ben ook van plan om meer carnibest dan brokken te gaan geven.

voila, Pipolino ;)
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 15 februari 2011 - 12:55

Is ze zo te vergelijken met Chanel, Sala of Haïsy? Want die wegen allemaal minder, Chanel is wel iets te mager maar Sala en Haïsy niet. :)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#10 Geplaatst 15 februari 2011 - 12:55

Ja en foodmaze en al die andere voedselverrijking-ideetjes he, dat kan denk ik wel heel goed helpen!

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#11 Geplaatst 15 februari 2011 - 12:58

Solotje zei:

Is ze zo te vergelijken met Chanel, Sala of Haïsy? Want die wegen allemaal minder, Chanel is wel iets te mager maar Sala en Haïsy niet. :)

Ik denk dat je haar het beste kan vergelijken met een combinatie tussen Sala en Chanel, ze is echt niet groot hoor ;)

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 15 februari 2011 - 13:01

Jokari zei:

Heet je kat Jesp? LOL! Dat vertel ik meteen aan m'n vriend! :goofy:

Oh ik dacht dat 4,6 juist weinig was... ik bedoel ik ken mensen met katten die 5.8 6.5 kilo wegen (HTK poezen).
Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#13 Geplaatst 15 februari 2011 - 13:04

Zwerver zei:

Oh ik dacht dat 4,6 juist weinig was... ik bedoel ik ken mensen met katten die 5.8 6.5 kilo wegen (HTK poezen).

Hangt er vanaf hoe groot de katten zijn é ;) Elmo mijn ragdoll is juist een jaar geworden en weegt 5,5kg, wat zeker niet teveel is ;)

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 15 februari 2011 - 13:06

Alissia is een britje en weegt 4 kg, maar ze is ook een vrij kleintje en fijntje :)

Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#15 Geplaatst 15 februari 2011 - 13:31

Zwerver zei:

Kat heet Jesper, maar ik zeg vaak Jesp. :) Noemt je vriend ook zo toch ?

Hmmm Sarah toen Sprot die leeftijd had, woog ze idd nog maar net 3 kilo ofzo. Is heel lang vrij smal gebleven, maar sinds ze een haar of 3 is, blijft ze rond de 4,5 schommelen.

Jesper weegt er bijna 7. :d