Spring naar inhoud

- - - - -

Ziva weegt teveel.

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#16 Geplaatst 15 februari 2011 - 13:35

Jokari zei:

Kat heet Jesper, maar ik zeg vaak Jesp. :) Noemt je vriend ook zo toch ?

Hmmm Sarah toen Sprot die leeftijd had, woog ze idd nog maar net 3 kilo ofzo. Is heel lang vrij smal gebleven, maar sinds ze een haar of 3 is, blijft ze rond de 4,5 schommelen.

Jesper weegt er bijna 7. :d

Ja voila, 3,5kg vind ik een heel goed gewicht voor haar en de da vond dat ook. Maar ze heeft er toen ook wel bij gezegd dat ze zeker geen kilo meer moest bijkomen,... Wat nu dus wel het geval is é :oops:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 15 februari 2011 - 14:23

Ik zou ooknog niet met dieetvoer starten, maar eerder hun eten geven in pipolino, activity board e.d. Is Ziva voor de rest actief ? Of eerder loom. Als ze eerder een actieve poes is, zou ik me nog niet teveel zorgen maken. Als ze loom is kan je haar ook motiveren om meer te spelen. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#18 Geplaatst 15 februari 2011 - 21:51

PeggyJ zei:

Ik zou ooknog niet met dieetvoer starten, maar eerder hun eten geven in pipolino, activity board e.d. Is Ziva voor de rest actief ? Of eerder loom. Als ze eerder een actieve poes is, zou ik me nog niet teveel zorgen maken. Als ze loom is kan je haar ook motiveren om meer te spelen. :geluk: :geluk: :geluk:

Ze is geen verschrikkelijk actieve poes nee, maar ik probeer haar te stimuleren om te spelen, maar mevrouw heeft daar niet altijd even veel zin in O:)

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 16 februari 2011 - 12:18

Jokari zei:

Kat heet Jesper, maar ik zeg vaak Jesp. :) Noemt je vriend ook zo toch ?
Jesper weegt er bijna 7. :d

M'n vriend heet Jesper of Jesp.

Maar op z'n Deens noem ik hem Jespah of Jesp.

Ik zei eerst Jesperrrrr maar dat is typish NL xD
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#20 Geplaatst 01 maart 2011 - 12:06

Hoe gaat het nu, Sarah?

Zsazsa en Lou waren een tijdje ook wat te dik en zijn met voedselverrijking alletwee geleidelijkaan goed afgeslankt!

Bij Lou merk ik niet veel verschil in gedrag, want dat is echt een schotelvod ;)
Bij Zsazsa merk ik het effect op haar gedrag enorm. Dat is precies weer een kitten geworden. Voortdurend spelen, het huis op stelten zetten samen met de kleinsten.
Ze ziet er nu echt goed uit (geen pannelat hoor, dat zal ze nooit zijn :ha Ze is nu 4.8 kilo en dat is echt een heel goed gewicht voor haar). Ik zie echt dat ze veel beter in haar vel zit met dat extra gewicht eraf :love3:

Ik ga nu de foodmaze voor hen kopen. (Liever heb ik dat ze geen brok eten, maar Lou is er echt gek van, dus helemaal wegnemen wil ik niet)

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#21 Geplaatst 01 maart 2011 - 20:38

Smitten Kitten zei:

Hoe gaat het nu, Sarah?

Zsazsa en Lou waren een tijdje ook wat te dik en zijn met voedselverrijking alletwee geleidelijkaan goed afgeslankt!

Bij Lou merk ik niet veel verschil in gedrag, want dat is echt een schotelvod ;)
Bij Zsazsa merk ik het effect op haar gedrag enorm. Dat is precies weer een kitten geworden. Voortdurend spelen, het huis op stelten zetten samen met de kleinsten.
Ze ziet er nu echt goed uit (geen pannelat hoor, dat zal ze nooit zijn :ha Ze is nu 4.8 kilo en dat is echt een heel goed gewicht voor haar). Ik zie echt dat ze veel beter in haar vel zit met dat extra gewicht eraf :love3:

Ik ga nu de foodmaze voor hen kopen. (Liever heb ik dat ze geen brok eten, maar Lou is er echt gek van, dus helemaal wegnemen wil ik niet)

Wel het is nog niet echt veranderd, ze is nog niet afgevallen. Het probleem is dat ze blijft wachten tot Elmo brokjes uit de trixie turn around haalt en dat ze er dan op af spurt :ha dus ze hangt weer de makkelijke mie uit :ha

Nu is dus de foodmaze besteld :) dus misschien lukt het daarmee beter :)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#22 Geplaatst 01 maart 2011 - 20:42

Sarah en Erik zei:

Wel het is nog niet echt veranderd, ze is nog niet afgevallen. Het probleem is dat ze blijft wachten tot Elmo brokjes uit de trixie turn around haalt en dat ze er dan op af spurt :ha dus ze hangt weer de makkelijke mie uit :ha

Nu is dus de foodmaze besteld :) dus misschien lukt het daarmee beter :)

Hier is het ook wel zo dat er katten zijn die brokjes eruit halen en katten die de eruit gehaalde brokjes stelen :LOL: Maar ze eten dan toch sowieso wel minder dan dat ze à volonté uit de bakjes zouden kunnen eten. Wat hier het beste heeft geholpen is de dikkerdjes carnibest te laten eten en brok als toetje. (Aanvankelijk had ik de brokken ook echt weggenomen, maar met Lou vind ik het zo moeilijk, hij eet het zo graag he :oops: )

meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 06 maart 2011 - 09:38

Zou toch opletten met het gewicht, als ze  te zwaar is , omdat het een kleine kat is, zit je dan met overgewicht, en dan heeft ze er alleen veel last van, dat hadden we helaas ook met ons katertje, die was uit het asiel, en dan weet je nooit precies hoe oud ze zijn, en hij was  groot en al zwaar. zelf hebben we hem 10 jaar gehad, tot vrijdag, nooit ziek geweest, alles normaal, hij liep gewoon rond, en ineens hartstilstand, en we zijn altijd Zo voorzichtig met onze katten, dat zijn de zonnetjes in huis. ben toch maar voorzichtig, en vooral als de dierenarts dat ook zei, groetjes

gini127
gini127
  • 621 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 08 maart 2011 - 15:02

Sarah en Erik zei:

LOL slimme poes! :-)

Kan het aan het eten liggen misschien? Wat krijgen ze, hoeveel, kan je daarin minderen voor een tijdje eventueel?

Katten en gewicht, ik weet het niet zo goed hoor. Mijn HTK poes (ze is wel redelijk groot, maar een kattinnetje) weegt 6kg, heeft totaaaaal geen buikje ofzo maar de DA vindt ze ook te dik... Ik zorg dat ze enkel droogvoer krijgt, niet teveel extraatjes en zorg dat ze beweging heeft, en maak me voorlopig geen zorgen!

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#25 Geplaatst 08 maart 2011 - 16:40

gini127 zei:

LOL slimme poes! :-)

Kan het aan het eten liggen misschien? Wat krijgen ze, hoeveel, kan je daarin minderen voor een tijdje eventueel?

Katten en gewicht, ik weet het niet zo goed hoor. Mijn HTK poes (ze is wel redelijk groot, maar een kattinnetje) weegt 6kg, heeft totaaaaal geen buikje ofzo maar de DA vindt ze ook te dik... Ik zorg dat ze enkel droogvoer krijgt, niet teveel extraatjes en zorg dat ze beweging heeft, en maak me voorlopig geen zorgen!

Aan het eten ligt het niet volgens mij, ze krijgen hier RC indoor sinds een tijdje. We hebben hier heel wat gesukkelt met de voeding en dit is het enige waar ze het goed op doen. Ze krijgen hier al wat minder dan wat er op de verpakkingen staat, dus verminderen zou ik niet direct zien zitten. Ook krijgen ze hier nog carnibest, vandaar dat ze minder brokken krijgen :)

gini127
gini127
  • 621 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 09 maart 2011 - 18:23

Dan zou ik me toch niet teveel zorgen maken hoor. Hopelijk doet de Foodmaze beter zijn werk dan de Trixie Turn Around! :LOL: