Spring naar inhoud

- - - - -

Schildklier en felimazole

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#1 Geplaatst 27 mei 2009 - 00:15

Is er iemand hier die ook ooit problemen heeft gehad of heeft met schildklierproblemen bij een oudere poes ?  En de medicatie felimazole moet geven.  Ons Bobok'ke heeft er probleempjes mee, schildklier in haar hals is langs rechts goed voelbaar, operatie op haar leeftijd is een te groot risico, dus pilletjes, dit is opzich geen probleem, de eerste 3 weken moest ze 1 pilletje hebben, terug bloed getrokken en de bloedwaardes waren nog steeds te hoog, wel al ietsje gezakt maar nog niet genoeg, ik dacht dat de bloedwaarde 3.5 of 4.5 mocht zijn, en Bobo'ke had 10.40 dus enorm hoog, dus moet ik nu gedurende 3 weken 2 pillen geven.  Gelukkig heeft ze geen last van alle bijwerkingen want had er wel wat schrik voor, we vernietigen trouwens wel iets, maar tja, ben er niet gerust in, en hoe meer info ik krijg,des te beter natuurlijk.  De eerste 3 wk vond ik haar veel beter, alerter, meer eten, en nu vind ik haar ietsje stiller, weet niet echt hoe te omschrijven, Boboke is hier natuurlijk pas van september, maar toch ben wat ongerust, weten natuurlijk dat schildklierproblemen meestal tumoraal of kanker is, en tja, ondertussen is ze 15 jaar, soms denk ik bij mezelf, je weet dat dit sneller gebeurd dat je een meisje van 14.5 jaar oud in huis neemt.  Morgen toch maar nog eens info bij DA vragen, ons Dutske word gecastreerd, mijn klein lief Dutske, schandalig eigenlijk is al bijna 4 jaar oud, maar was gelukkig kleine jongen gebleven ivm puberteit, maar nu word het echt nodig, begon gisteren zomaar tegen de gordijn te sproeien, zit ik heel mijn bende te bestoeffen dat ze hier nooit iets verkeerd doen, neen, Dutske recht voor mijn neus, dus wordt het echt tijd.
En tja, ik weet het voor iemand die zwerfpoesjes vangt, heb ik veel te lang gewacht, tja, ik heb hem sinds zijn 4 weken en tja, bleef mijn kleine jongen, raar, maar heb van m'n 18 jaar poezen, ben nu 43, en met hem maak ik me ongerust, is de 2de keer in m'n leven, dat ik angst heb voor de operatie, wat een simpel operatie is, maar tja, ongerustheid zekers.
En hopelijk flikt hij me niet hetzelfde als vorige keer, dat ie onvindbaar is, is al de 2de afspraak, maar de eerste keer was meneer Duts onvindbaar, is toen pas in de late namiddag tevoorschijn gekomen, waar ie toen zat, als jullie het weten ikke ook ???? En nu zitten ze hier met 14 te zagen voor eten, maar tja,ze moeten wachten tot Dutske bij DA is, tja, hij moet nuchter zijn, dus hopend op een goede nachtrust, twijfel, twijfel, als je die gezichtjes hier  ziet van HONGER......................
Ach, alles zal we goed komen, en ineens laten chippen, dat zijn ze allemaal gedaan, geeft toch veilig gevoel, moest er ooit eentje buiten glippen, hopend op nooit, maar het kan steeds, dus liever veiligheid.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#2 Geplaatst 27 mei 2009 - 12:08

Daar heb ik echt geen verstand van Flashemieke...
Hopelijk is er iemand die je wel raad kan geven...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 27 mei 2009 - 13:59

Daar heb ik ook geen ervaring mee
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#4 Geplaatst 27 mei 2009 - 15:54

Tja, daarstraks met DA gesproken, en omdat we nog een dikke week moeten gaan ivm 2 pillen per dag, effe volhouden, dan terug bloed trekken en ook haar witte bloedcellen laten nakijken, want als je de schildklier afbreekt krijgen sommige poezels probleempjes met WBC, dus effe afwachten..........

Ons Dutske kreeg ik ineens mee na de castratie, was in diepe slaap, ssstttt, is nu aan het wakker worden en wilt eigenlijk uit zijn benche, maar nog effe wachten want zijn oogjes staan nog op half 7 en ja, ik krijg m'n diertjes meestal mee daar ik 7 jaar bij DA hebt gewerkt, al een geluk ik ben eerlijk gezegd geen held om een diertje achter te laten ;)

Guest_Kristel_*
Guest_Kristel_*

#5 Geplaatst 27 mei 2009 - 20:51

Onze Nanou had ook een schildklierprobleem,ze had een te traag werkende ,wat weinig voorkomt bij katten.Meestal werkt ze te snel.
Bij Nanou begon het na haar tweede nestje.Ze was toen net geen drie jaar.Ze werd lusteloos,sliep veel meer dan anders,begon op gekke plaatsen te plassen,at voor 10.Het duurde een tijdje voor we beseften dat er echt iets mis was,maar eenmaal de molen in gang,ging het snel.Ze kreeg Forthyrone,1/4 per dag.Na ongeveer 3 maanden ging het goed met haar.Om de drie maanden werden haar waarden getest.Haar schildklierwerking is zo constant gebleven.Ze heeft het er een paar jaar goed mee gedaan maar heeft ons toch verlaten in maart.(andere problemen en nog te pijnlijk om te vertellen)

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#6 Geplaatst 27 mei 2009 - 22:10

Bij Bobo'ke is het tegenovergestelde, een snelwerkende schildklier, dat ook haar hartje belast, vermageren, niet veel eten, maar daar juist lag ze op de krabpaal en begon toch weer terug te rollebollen om gestreeld te worden, raar, dat je ze in september niet kon aanraken en dat ze nu vraagd om geaaid te worden, ach maak me snel ongerust, maar toch, we zien de volgende bloeduitslag wel

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#7 Geplaatst 10 juni 2009 - 18:10

Oef, net gebeld voor nieuwe bloeduitslag en we hebben de schildklier onder kontrole gekregen, wat me wel verbaast is dat ik haar 2 pillen per dag moet blijven geven, mag geen opzoekingen doen hé, krijg daar steeds andere meldingen van, maar ze reageerd wel allergisch en kan ook van de pilletjes zijn, maar ook het word zomer, dus veel dieren krijgen dan ook wat te maken met allergieën........... maar Bobo'ke komt niet buiten, dus, dus braafjes afwachten en 2 pilletjes per dag, maar ben blij, is toch weer een goed vooruitzicht voor m'n oudje.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#8 Geplaatst 10 juni 2009 - 18:31

Da's toch goed nieuws zeg hé! Goed gedaan!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 10 juni 2009 - 19:28

:thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#10 Geplaatst 10 juni 2009 - 19:32

:cheer: :thumb: :)

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 10 juni 2009 - 19:57

:thumb: :thumb:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#12 Geplaatst 10 juni 2009 - 20:05

:rub: :rub:

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#13 Geplaatst 11 juni 2009 - 02:00

:thumb: :thumb: :thumb:

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#14 Geplaatst 14 juni 2009 - 08:19