Spring naar inhoud

- - - - -

Haar... Haar... haar.. overal haar!!

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
Guest_emmie-award_*
Guest_emmie-award_*

#1 Geplaatst 15 februari 2011 - 15:53

Als iemand tips heeft? altijd welkom...

Onze kater zit momenteel in de ruifperiode en nog geen klein beetje... Hij verliest PAKKEN haar!! Als hij stapt kan je gewoon een haarwolk achter hem zien vliegen :) . Alles hangt momenteel onder de kattenharen. We stofzuigen 1 keer per dag maar na 5 min kan je dat al niet meer zien. Ook de kleren hangen vol, zelfs wassen blijkt niet te helpen... We kammen hem 1 keer per dag (met een massageborstel), maar blijkt niet te helpen. Als je het haar zou zien zou je denken wel hij heeft geen haartje meer over, maar niets is minder waar... Nog steeds een mooie, dikke blinkende vacht!

Heeft iemand tips om de kattenharen uit de kleren te verwijderen? ( zo een plakrolding hebben we al maar we moeten zeker 4 vellekes gebruiken om ons haarvrij te krijgen).
Of andere tips om ons leven iets minder harig te maken :LOL: :LOL: ?

bedankt!!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 15 februari 2011 - 16:02

Kam hem eens met de furminator, dat verwijderd een pak dood haar, ik doe het hier ook een paar keer per jaar en ik moet zeggen het helpt. Voor de rest gebruik ik ook plakrolletjes, een fluwelen borstel, stofzuig elke dag, gebruik de droogkast om haar te verwijderen.... een nat zeemleer helpt ook goed. ;)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 15 februari 2011 - 16:26

De plakrolletjes van Scotch-Brite zijn super (ik zou geen andere meer willen) :thumb: . En verder: de zoomgroom enne... het is nog maar begonnen dus hou de moed erin :love3: .

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 15 februari 2011 - 16:58

Hier is het ook erg, ik ben dan ook begonnen met ze zo goed als elke dag te kammen & borstelen, want anders kunnen we het gewoon niet bijhouden. Ook ons bed stofzuig ik elke dag vanaf nu, want ze slapen zo graag bij ons en ik haal er op een sneltempo veel af met de pet hair magnet, dat is echt een magisch ding op dat vlak

Bewerkt door Spanishke, 15 februari 2011 - 17:03.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 15 februari 2011 - 17:01

Ik heb daar gelukkig niet veel last van.
Voor kledij gebruik ik ook plakrolletjes en ben daar zeer tevreden over.

Guest_emmie-award_*
Guest_emmie-award_*

#6 Geplaatst 15 februari 2011 - 17:10

Hé dank je voor de tips?
Werkt die het hair magnet goed? Ook voor de zetel bijvoorbeeld? Anders bestel ik dat direct want elke dag de zetel stofzuigen is niet zo leuk en hij gaat dan direct terug in de zetel en je ziet het dan niet eens meer...
Ik had al gelezen over de furminator maar las verschillende opinies. Hij werkt dus echt goed? Waar kan ik die bestellen?
Ik heb geen droogkast... snif! Anders zou dat wel een optie zijn... Als ik al onze kleren haarvrij zou willen moet ik zeker 20 van die plakrolletjes gebruiken. Over't laatst 4 pulls haarvrij gemaakt en ik zat echt aan 15 vellekes!!!

Nogmaals bedankt... :LOL:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 15 februari 2011 - 17:13

emmie-award zei:

Hé dank je voor de tips?
Werkt die het hair magnet goed? Ook voor de zetel bijvoorbeeld? Anders bestel ik dat direct want elke dag de zetel stofzuigen is niet zo leuk en hij gaat dan direct terug in de zetel en je ziet het dan niet eens meer...
Ik had al gelezen over de furminator maar las verschillende opinies. Hij werkt dus echt goed? Waar kan ik die bestellen?
Ik heb geen droogkast... snif! Anders zou dat wel een optie zijn... Als ik al onze kleren haarvrij zou willen moet ik zeker 20 van die plakrolletjes gebruiken. Over't laatst 4 pulls haarvrij gemaakt en ik zat echt aan 15 vellekes!!!

Ja die Pet Hair Magnet werkt echt goed, vooral op de zetel, krabpaal, het bed, sommige kledij, ...
De furminator gebruik ik niet altijd omdat het volgens mij toch niet zo goed is voor hun vacht. Zo 1x per maand kan het geen kwaad denk ik, maar wekelijks lijkt me niet zo'n goed idee, maar hier zullen ook wel de meningen over verdeeld zijn.
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 15 februari 2011 - 17:15

emmie-award zei:

Hé dank je voor de tips?

De Pethair magnet werkt goed (ik gebruik hem voor de krabpalen tussendoor). De furminator is goed maar mag je maar 1 keer per maand gebruiken (anders krijg je kale katten). Ik gebruik dus regelmatig de zoomgroom. En je kan alles bestellen op Zooplus. Ze hebben die dingen ook in de Tom en Co en in Zoomart.

Geplaatste afbeelding

Guest_emmie-award_*
Guest_emmie-award_*

#9 Geplaatst 15 februari 2011 - 17:15

Spanishke zei:

Ja die Pet Hair Magnet werkt echt goed, vooral op de zetel, krabpaal, het bed, sommige kledij, ...
De furminator gebruik ik niet altijd omdat het volgens mij toch niet zo goed is voor hun vacht. Zo 1x per maand kan het geen kwaad denk ik, maar wekelijks lijkt me niet zo'n goed idee, maar hier zullen ook wel de meningen over verdeeld zijn.

Waar heb je hem gekocht? Want dat lijkt me FANTASTISCH dan... Is vooral de zetel en het bed die we moeilijk haarvrij krijgen...

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 15 februari 2011 - 17:18

emmie-award zei:

Waar heb je hem gekocht? Want dat lijkt me FANTASTISCH dan... Is vooral de zetel en het bed die we moeilijk haarvrij krijgen...

Al 2 jaar geleden ofzo in de Maxi Zoo, weet niet of ze hem nu nog hebben, maar ik denk wel dat je er nog gaat kunnen aangeraken. Het is een goed middel! Eigenlijk is het even effectief als een aftrekker, maar het verschil is dan dat deze niet afgeeft. Een aftrekker geeft van die zwarte vlekken af...
De Zoomgroom hebben we ook. Dat is massage voor de katjes, enkel bij onze dollekes gebruik ik deze, want bij MoucheMouche komt er niets af.

Bewerkt door Spanishke, 15 februari 2011 - 17:19.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 15 februari 2011 - 17:22

Productbeoordeling, review, beoordeling van FURminator deLuxe
Kattenverzorging, borstels, kammen goedkoop bij zooplus: FURminator deLuxe voor katten
Vachtverzorging en kattentoebehoren goedkoop bij zooplus: Kong Massageborstel Zoom Groom

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 15 februari 2011 - 17:23

Spanishke zei:

Al 2 jaar geleden ofzo in de Maxi Zoo, weet niet of ze hem nu nog hebben, maar ik denk wel dat je er nog gaat kunnen aangeraken. Het is een goed middel! Eigenlijk is het even effectief als een aftrekker, maar het verschil is dan dat deze niet afgeeft. Een aftrekker geeft van die zwarte vlekken af...
De Zoomgroom hebben we ook. Dat is massage voor de katjes, enkel bij onze dollekes gebruik ik deze, want bij MoucheMouche komt er niets af.

Hier komt er met de Zoomgroom heel veel van af :love3: .

Geplaatste afbeelding

Guest_emmie-award_*
Guest_emmie-award_*

#13 Geplaatst 15 februari 2011 - 17:25

Spanishke zei:

Dan ga ik morgen eens kijken want dat lijkt me wel super! Ik heb een massageborstel (gelijkaardig met die zoomgroom denk ik) en komt bij ons wel véél haar mee... Maar dan nog verliest hij constant haar maja het is den tijd van't jaar ook... Bedankt voor de tip hé...

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#14 Geplaatst 15 februari 2011 - 17:28

Ken het volledig ... vooral nu.
Veel stofzuigen en kuisen is de boodschap.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 15 februari 2011 - 17:30

Joloka zei:

Hier komt er met de Zoomgroom heel veel van af :love3: .

Ook bij de kortharige? Bij Mouchemouche dus niets he! Bij Yumi en Mystic trouwens ook niet veel. Juist bij Fearke werkt dat ding goed. En als ik dan een fijne kam neem of de furminator komt er wel een hoopje af bij Mouchemouche en de andere.
Geplaatste afbeelding