Spring naar inhoud

- - - - -

Haar... Haar... haar.. overal haar!!

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
Guest_emmie-award_*
Guest_emmie-award_*

#31 Geplaatst 16 februari 2011 - 22:50

Spanishke zei:

Geloof dat de PHM ook zoiets van een 20-30 euro kost, als je zegt dat het hetzelfde principe is als de PHM... Goedkoop was hij zeker niet, maar aangezien hij al 2 jaar meegaat en hij nog verre van versleten is, vind ik het wel een goed ding :thumb:

@ Joloka: Ik geloof dat je hier dan eens een demonstratie mag geven ;) Ik kam hun met die zoomgroom echt in alle richtingen.

@ Trolleke: En als je ze nu echt heel rustig kamt om de 2 dagen bv? Is dat dan ook slechter dan 2x/week?

PHM zou nog binnenkomen maar wanneer was de vraag en kost 13 euro ofzo... Ma kom heb nu dat swirl ding hé...

Guest_emmie-award_*
Guest_emmie-award_*

#32 Geplaatst 16 februari 2011 - 22:51

Joloka zei:

In Lochristi lag er vandaag nog een PHM. En er stond ook zo een klein stofzuigertje (op batterijen), is dat die Swirl?
.

Jep dat is het...

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#33 Geplaatst 17 februari 2011 - 06:25

emmie-award zei:

Jep dat is het...

Ik  heb er ook naar staan kijken maar heb het gelukkig niet gekocht ;) . Ik heb dan maar wat speelgoed voor de poezels meegebracht :love3:

Geplaatste afbeelding

Guest_emmie-award_*
Guest_emmie-award_*

#34 Geplaatst 17 februari 2011 - 09:09

Joloka zei:

Ik heb er ook naar staan kijken maar heb het gelukkig niet gekocht ;) . Ik heb dan maar wat speelgoed voor de poezels meegebracht :love3:

héél slim van u... ik heb me weer laten vangen :) Ma kom... onze Fidel ziet het ook als speelgoed want valt het aan :LOL: Dus kocht ik eigenlijk ook wat speelgoed hé ;)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#35 Geplaatst 17 februari 2011 - 17:48

emmie-award zei:

héél slim van u... ik heb me weer laten vangen :) Ma kom... onze Fidel ziet het ook als speelgoed want valt het aan :LOL: Dus kocht ik eigenlijk ook wat speelgoed hé ;)

:lachen: :lachen: :lachen: . Ik had zoiets van: als het goed is, hoor ik het binnenkort toch op KS ;)

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 17 februari 2011 - 17:54

emmie-award zei:

PHM zou nog binnenkomen maar wanneer was de vraag en kost 13 euro ofzo... Ma kom heb nu dat swirl ding hé...

Amai dan is hij ferm afgeslagen. Gaat het goed met dat swirl ding? Met de PMH krijg je zo echt in no time allemaal van die slingers van haar.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#37 Geplaatst 17 februari 2011 - 17:59

wij gebruiken een vlooienkam om te kammen (eigenlijk twee), een borstel met metalen pinnetjes en een furminator. gaat allemaal vrij goed. het helpt de beestjes met het bijhouden van hun pels. sommigen hebben al wat meer hulp nodig dan anderen. soms zit er toch eens ergens een klein klitje dat je moet knippen, onvermijdelijk ... het zijn hier dan ook bijna allemaal langharige katten ...  :LOL:

Geplaatste afbeelding

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#38 Geplaatst 17 februari 2011 - 18:03

gekke vraag misschien : gebruikt er iemand een tondeuse ? ipv een schaar ? hoe reageert een kat daar op ? op dat gezoem en getril ? :off:
Geplaatste afbeelding

Guest_emmie-award_*
Guest_emmie-award_*

#39 Geplaatst 17 februari 2011 - 20:38

Spanishke zei:

Amai dan is hij ferm afgeslagen. Gaat het goed met dat swirl ding? Met de PMH krijg je zo echt in no time allemaal van die slingers van haar.

Het haar verwijderen gaat goed... Door die draaibewegingen komt dat snel los... Is veel beter dan met de stofzuiger aangezien het haar dat 'in de zetel' zit ook meekomt. Hier krijg je haarbolletjes... Maar het enige wat de swirl niet doet is dan dat haar opzuigen en dat vond ik net super dat het allemaal in 1 ding zat. Ik belde vandaag eens naar swirl om te zien of mijn swirl miss defect was want zuigt niets en ik mag hem opsturen en ze gaan ne nieuwen opsturen dus duimen dat het defect is :)

Ik kocht vandaag dus ook een furminator... Ik probeerde het ook uit maar was wat voorzichtig want had schrik dat ik onze kat kale plekken ging bezorgen. :LOL: Alles bij elkaar kwam er een klein handje haar af. Ben ik te voorzichtig geweest of is dat normaal? Kan zijn dat ik het wil zien maar dacht echt dat zijn vacht meer blonk.

Nogmaals bedankt voor al de tips iedereen...

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#40 Geplaatst 17 februari 2011 - 21:05

YvVanRoyen zei:

gekke vraag misschien : gebruikt er iemand een tondeuse ? ipv een schaar ? hoe reageert een kat daar op ? op dat gezoem en getril ? :off:

Een schaar is eigenlijk heel gevaarlijk (je kan er zo mee door de huid knippen en dat is vlugger gebeurd dan je denkt). Een tondeuze kennen ze hier van bij de da (toen er de laatste keer bloed getrokken werd): alleen Gabriël en Rafje vonden dat helemaal niet leuk (ik heb er nog littekens van).

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#41 Geplaatst 17 februari 2011 - 21:07

emmie-award zei:

Het haar verwijderen gaat goed... Door die draaibewegingen komt dat snel los... Is veel beter dan met de stofzuiger aangezien het haar dat 'in de zetel' zit ook meekomt. Hier krijg je haarbolletjes... Maar het enige wat de swirl niet doet is dan dat haar opzuigen en dat vond ik net super dat het allemaal in 1 ding zat. Ik belde vandaag eens naar swirl om te zien of mijn swirl miss defect was want zuigt niets en ik mag hem opsturen en ze gaan ne nieuwen opsturen dus duimen dat het defect is :)

Ik kocht vandaag dus ook een furminator... Ik probeerde het ook uit maar was wat voorzichtig want had schrik dat ik onze kat kale plekken ging bezorgen. :LOL: Alles bij elkaar kwam er een klein handje haar af. Ben ik te voorzichtig geweest of is dat normaal? Kan zijn dat ik het wil zien maar dacht echt dat zijn vacht meer blonk.

Nogmaals bedankt voor al de tips iedereen...

Ok, ik volg die Swirl hier op :louche: . Je moet geen schrik hebben met die Furminator: gewoon zorgen dat je niet steeds over dezelfde plek gaat en dat je het niet wekelijks doet (dan kan je natuurlijk wel kale plekken krijgen: overdaad schaadt. En als die losse haren eruit zijn, blinken ze veel meer en zijn ze ook veel zachter.

Geplaatste afbeelding

Guest_emmie-award_*
Guest_emmie-award_*

#42 Geplaatst 17 februari 2011 - 21:25

Joloka zei:

Ok, ik volg die Swirl hier op :louche: . Je moet geen schrik hebben met die Furminator: gewoon zorgen dat je niet steeds over dezelfde plek gaat en dat je het niet wekelijks doet (dan kan je natuurlijk wel kale plekken krijgen: overdaad schaadt. En als die losse haren eruit zijn, blinken ze veel meer en zijn ze ook veel zachter.

Ik hou jullie op de hoogte van de swirl...
Heb op internet nog wat liggen zoeken over de furminator en ben inderdaad te voorzichtig geweest... Zal het nog eens proberen als hij nog wil :)

Guest_emmie-award_*
Guest_emmie-award_*

#43 Geplaatst 10 maart 2011 - 09:53

Hallo...

Ik ging jullie op de hoogte houden van de 'nieuwe' swirl en hij is identiek hetzelfde als de vorige... Beperkte (of beter geen) zuigkracht... Spijtig want zou een super combinatie zijn moest het wel stofzuigen...
De furminator valt ook niet in de smaak bij onze kat (maar werkt wel)... Maar hij moet dan ook niet weten van borstelen. Heb ondertussen al een hele collectie borstels maar geen enkele valt in de smaak (maar voor zijn eigen goed toch 1 keer per week borstelen ni furminaten hé gewoon borstelen). Ondertussen is zijn mix anti-haarbalpasta, hair & skin korrels & anti-haarbal korrels wel aangeslaan. Voorheen gaf hij bijna elke week een serieuze haarbal over en nu al 2 weken niets! Na een grondige controle van zn kakjes :oops: vond ik superveel haar in de kakjes :LOL: Dus joepie joepie joepie...

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 10 maart 2011 - 10:15

YvVanRoyen zei:

Wij gebruiken een tondeuse en ik hou de kat vast en hef zijn/haar staart omhoog terwijl Simon de broek wat bijscheert. Dit gaat uistekend :thumb: maar eigelijk is het niet echt meer nodig om dit te doen, want ze gaan heel netjes op de bak zonder dat er iets blijft plakken aan hun broek
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: