Spring naar inhoud

- - - - -

Brits korthaartje geadopteerd..

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 16 februari 2011 - 18:15

Ik plet de pilletjes en meng ze ofwel in kattenmelk ofwel onder wat natte voeding maar mss lukt het bij jouw kat wel om het zo te geven ;)
Ze voelt zich wel duidelijk goed bij jou :)
Ik duim mee

Valki
Valki
  • 14 berichten

#17 Geplaatst 16 februari 2011 - 23:42

Ze heeft ze binnen ja...en de neusdruppels die hingen overal maar weet niet of er eigenlijk iets in haar neusje zat. Amai, niet te doen hé, die was zo in paniek. Ik heb schrik dat ze me na 5 dagen gaat associëren met "de boeman" zene, die gaat bang hebben wanneer ik die oppak of nie meer bij mij komen zitten denk ik?! Heeft er iemand tips.. Ik durf het niet goed te mengen in natte voeding want ze is nog maar net hier en misschien krijgt ze dan weer last van haar darmen of maag. Ze heeft immers nog nooit natte voeding gegeten.

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 17 februari 2011 - 00:01

Och, dat herken ik van het begin toen ik Adam had... ;)

Hij moest oogzalf en oordruppels, manmanman wat was met dat een spel!
Dat is toen allemaal maar half en half gelukt, maar hij is toch genezen geraakt van zijn niezen en oormijt en zo.

Ik heb toen ondervonden dat de beste manier was: hem wel kordaat vasthouden, maar wel met zachte en lieve stem toespreken (dus geen kordate stem, maar een hoge en lichte, sussende stem).

Daar werd hij duidelijk kalmer van als ik hem vasthield.

Hij had ondertussen wel door wat er ging gebeuren als ik het flesje oordruppels of de tube oogzalf nam. Heel fijn, je kat achtervolgen voor je naar het werk kan vertrekken :oops:

Maar hij heeft het me nooit kwalijk genomen en ondertussen is hij wel wat makkelijker geworden in die zaken. Dus er is hoop :LOL:

En als het echt niet gaat, wel dan krijgt ze geen neusdruppels, hé.
En gewoon afwachten: goeie voeding en een goeie thuis zijn nog de beste medicijn soms.

Malou
Malou
  • 970 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 17 februari 2011 - 08:51

In het slechtste geval kan je bij je dierenarts informeren of hij haar een spuitje met een langwerkend antibioticum kan geven. Ik weet niet of dat voor katten ook bestaat, maar voor onze ratjes is dat een oplossing geweest toen we de pilletjes op geen enkele manier naar binnen kregen. Ze hebben toen tweemaal een spuitje gekregen dat goed was voor een paar dagen...

DORIS
DORIS
  • 7.688 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 17 februari 2011 - 09:09

Valki zei:

Ze heeft ze binnen ja...en de neusdruppels die hingen overal maar weet niet of er eigenlijk iets in haar neusje zat. Amai, niet te doen hé, die was zo in paniek. Ik heb schrik dat ze me na 5 dagen gaat associëren met "de boeman" zene, die gaat bang hebben wanneer ik die oppak of nie meer bij mij komen zitten denk ik?! Heeft er iemand tips.. Ik durf het niet goed te mengen in natte voeding want ze is nog maar net hier en misschien krijgt ze dan weer last van haar darmen of maag. Ze heeft immers nog nooit natte voeding gegeten.

Neusdruppels en oogzalf is goed voor de conditie!Ik moet er ook altijd achter crossen,van beneden naar boven en omgekeerd.Pilletjes steek ik in de keel zonder probleem.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Nashota
Nashota
  • 17.932 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 17 februari 2011 - 09:36

Misschien kun je haar in een handdoek draaien? dat werkt bij onze Lotus erg goed, ze kunnen dan niet meer met de voorpootjes krabben (zij krijgt ook 2x per dag neusdruppels tegen niesziekte)
Bij Jack pillen geven was een drama die pillen waren ook vreselijk smerig hoor heel erg bitter, dus door het eten ging ook niet, we zijn ten einde raad maar terug naar de Da gegaan en toen heeft hij een antibiotica spuit gekregen, niet de beste AB voor de kwaal, maar we hebben met z,n tweetjes alles geprobeerd het lukte gewoon niet, mijn zachtaardige Jack (Ragdoll) werd gewoon een tijger zo vocht ie tegen deze :misselijk: :misselijk: pillen
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

DORIS
DORIS
  • 7.688 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 17 februari 2011 - 09:46

Die lieverds toch!
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#23 Geplaatst 17 februari 2011 - 09:57

Inderdaad, kat volledig inwikkelen in handdoek, dan kan hij toch niet meer krabben en is het veel makkelijker iets toe te dienen. Succes!

Valki
Valki
  • 14 berichten

#24 Geplaatst 17 februari 2011 - 11:39

Hallo, ondertussen heb ik het gevonden... Ik doe eerst het minst aangename en dat is de druppels in het neusje (allé vooral ernaast :-)) En daarna "beloon" ik haar met een lepel natvoer gourmet mousseline waaronder ik de pillen antibiotica draai... En ja hoor, ze heeft het helemaal binnen dus ik vermoed dat ze de pillen niet proeft! En zo hoef ik haar mondje dan toch al niet open te trekken, de neusdruppels zijn al erg genoeg. Hopelijk heeft ze nu door dat er na het "slechte gedeelte" iets lekkers komt.. :goofy:
En eigenlijk is ze echt wel een schatje want als ze wegtrekt voor die druppels gebruikt ze zelfs haar nageltjes niet...zo voorzichtig is die meid.
Bedankt voor al jullie raad!!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 17 februari 2011 - 19:43

:thumb: :thumb: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Valki
Valki
  • 14 berichten

#26 Geplaatst 20 februari 2011 - 17:25

Ondertussen zijn we sinds woensdag bezig met een antibiotia-kuur (dus nu heeft ze haar 5e dag medicatie - pillen en neusdruppels). Vrijdag en gisteren dacht ik echt dat het door was...ze niesde nog wel af en toe maar was zooooo energiek en speels en lopen en zot doen! Ik was echt blij (ondanks dat er nog werd geniesd met groen snot en af en toe een hoestje is). Nu vandaag, heeft ze nog niet anders gedaan dan geslapen !!!!!! Wat is dit? Als ze wakker is, is ze niet levendig...en hoor ik het snot "reutelen" als ze ademt. Volgens mij heeft ze erg veel last nu. Hoe kan dit? Heeft iemand dit ook al voorgehad? Ik moet pas woensdag (als de antibiotica-kuur ten einde is) weer op controle bij de dierenarts maar zal dan morgen toch maar al eens bellen want ik vertrouw het zaakje niet. Zou de medicatie nu niet aanslaan? Ze heeft in januari ook al convenia (spuit met antibiotica) gekregen. Ik ben echt ongerust nu... :(

Valki
Valki
  • 14 berichten

#27 Geplaatst 20 februari 2011 - 17:40

Moet wel zeggen, ze lag plat voor de stoof te slapen en net trok ik de ijskast open om haar mousseline met kip te pakken en ze schoot als een speer uit een boog naar de keuken. En nu is ze smakelijk aan het eten en heeft ze alweer zonder problemen haar antibiotica-pillen en druppels binnen. Ben blij dat ze toch nog interesse heeft (en een neus heeft) voor eten. Ze ruikt blijkbaar nog wel haar mousseline!! :LOL: :LOL:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 20 februari 2011 - 18:09

Dat vergemakkelijkt het medicijnen geven he, heel handig voor jou :d Fijn dat ze goed eet. Nu nog duimen dat ze snel geneest :duim:
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#29 Geplaatst 20 februari 2011 - 18:53

Hopelijk geneest ze goed bij jou,want het lijkt me een zorgenmeisje.Twijfel je teveel ga dan naar een andere da.Het kost je veel geld,ik weet het,dat was bij onze asielkater ook zo,maar als ze er goed doorkomen,dan is het heel veel waard en de poes lijkt het te beseffen.Hopelijk geneest ze vlug :) Veel succes!
Geplaatste afbeelding

Malou
Malou
  • 970 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 20 februari 2011 - 19:04

Kan zijn dat die 'verkoudheid' nog niet helemaal over is, maar dan zou ik voor het einde van de kuur de dierenarts contacteren. Misschien moet je de kuur nog even doorgeven, en dan laat je er beter geen dag tussen, of misschien kan je beter meteen overschakelen op een andere soort. Asterix kreeg een kuur mee toen we hem adopteerden, maar daar bleef hij toch nog een licht verstopte neus bij hebben en na een paar dagen ging hij weer niezen. Hij heeft toen 12 dagen een andere kuur gekregen en toen was hij er wel van af.