Spring naar inhoud

- - - - -

Ik zingend op youtube

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
Thundernimf
Thundernimf
  • 3.771 berichten
  • 5 katten

#31 Geplaatst 22 februari 2011 - 16:57

Sorry hoor, maar ik vind dit echt niet slecht. Iedereen die praat over kattengejank, ik ken wel een stel andere mensen. Ik denk dat je goed af zou zijn met zanglessen, om je stem te leren beheersen :)

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 22 februari 2011 - 17:01

Thundernimf zei:

Sorry hoor, maar ik vind dit echt niet slecht. Iedereen die praat over kattengejank, ik ken wel een stel andere mensen. Ik denk dat je goed af zou zijn met zanglessen, om je stem te leren beheersen :)

Dank je wel voor de positieve comment
Mijn stem is inderdaad niet helemaal wat het moet zijn. Ik heb dan ook nooit lessen gevolgd.. Ben dat momenteel ook niet van plan, ben te druk bezig met vanalles, maar wou eens weten hoe ver ik al sta zonder les..

Geplaatste afbeelding

Guest_ElsLieke_*
Guest_ElsLieke_*

#33 Geplaatst 22 februari 2011 - 17:08

Het eerste liedje vind ik niet goed. Kate Winslet's liedje ligt je wel veel beter. Je zingt heel 'frele' en dat liedje is dat ook, dus dat klinkt ook beter.  Ik denk dat je een beetje moet zoeken waar je stem zich voor leent.

Als ik je een tip mag geven: probeer bewust via je buik te ademen, zo kan je meer kracht achter je stem zetten. Ik denk dat je soms vals zingt omdat je te zacht en onzeker zingt. Doe desnoods je ogen toe zodat je je niet bewust ben van die camera.

Ik zing ook graag, maar klink vind ik zelf onzeker als ik wéét dat iemand me hoort (zelfs als ik dat zelf ben :LOL: ). Als ik vroeger ooit iets opnam terwijl ik aan het zingen was, dan zette ik mijn volume zo luid in mijn oortjes dat ik mezelf niet hoorde en dan zat ik er echt altijd knal op.

Die buikademhaling kan een zangleraar je ook mee helpen, als je graag zingt moet je zoiets zeker doen!

Succes ermee

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#34 Geplaatst 22 februari 2011 - 17:59

Ik vind het ook niet slecht, is al een stuk verbeterd ook dan de eerste versie.
Sommige stukken zijn nog wel vals, maar als je in de toekomst zangles zou volgen ofzo dan zou het nog een stuk beter kunnen worden.
Geplaatste afbeelding

lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 22 februari 2011 - 18:03

vind het tweede liedje ook beter als het eerste. Zo slecht is het niet hoor. ;)

Choufke
Choufke
  • 157 berichten

#36 Geplaatst 22 februari 2011 - 20:25

Klinkt inderdaad een stuk toonvaster Audrey , maar ik zou het toch niet hoger durven quoteren dan het betere "badkamerwerk".  Maar misschien moet je inderdaad eens een andere song vertolken.  Dat vreselijke middelbare-school-engels en die uitgesponnen kinderlijke melodieën van Milk inc doen misschien een met pubers volgestouwd sportpaleis ontploffen (een beatje onderzetten en hup ze zijn ermee weg), maar a capella blijft er van zo'n liedje wel heel weinig over.

Een voorbeeldje van een échte song: YouTube - Cyndi Lauper "True Colors"

Ach ja, een groot talent ben je niet, maar het voornaamste is dat je misschien daarom wel eigenlijk best sympathiek overkomt :d

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 22 februari 2011 - 20:48

frederik zei:

Ach ja, een groot talent ben je niet, maar het voornaamste is dat je misschien daarom wel eigenlijk best sympathiek overkomt :d

Daar doen we het voor!! :LOL:

Geplaatste afbeelding

Guest_juuth_*
Guest_juuth_*

#38 Geplaatst 23 februari 2011 - 00:59

frederik zei:

Klinkt inderdaad een stuk toonvaster Audrey , maar ik zou het toch niet hoger durven quoteren dan het betere "badkamerwerk".  Maar misschien moet je inderdaad eens een andere song vertolken.  Dat vreselijke middelbare-school-engels en die uitgesponnen kinderlijke melodieën van Milk inc doen misschien een met pubers volgestouwd sportpaleis ontploffen (een beatje onderzetten en hup ze zijn ermee weg), maar a capella blijft er van zo'n liedje wel heel weinig over.

Een voorbeeldje van een échte song: YouTube - Cyndi Lauper "True Colors"

Ben ik het helemaal mee eens!

Bij het tweede liedje klinkt het al een stukje beter, en je hebt zeker potentie mits je op zangles gaat. Maar gezien je dat niet van plan bent zou ik inderdaad niet verder gaan zoeken dan badkamerwerk.

KingFredII
KingFredII
  • 8.590 berichten
    • Locatie: vlakbij waar Brabant, O-Vlaanderen en Antwerpen elkaar raken
  • 2 katten

#39 Geplaatst 23 februari 2011 - 10:46

Met een oortje in zingen is niet raadzaam. Je gaat jezelf niet goed kunnen horen en het gevolg is weer: vals zingen. Bovendien zat je volgens mij weer op een stoel. Met "rechtop" bedoel ik echt: "rechtop".
Als je zangles niet ziet zitten, ga dan eens bij een plaatselijk koor (ook wel zangvereniging genoemd). Daar beginnen ze elke keer met ademhalingsoefeningen en je krijgt daar ook "les" in de juiste houding te nemen. Dat heeft bij mij ook gewerkt indertijd; anders was ik nu niet de zanger geweest die ik ben.
Miauw!

Lees mijn schrijfsels of beluister mijn muziek:
klik op mijn naam in de linkermarge en dan op "bezoek KingFredII's webpagina"

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 23 februari 2011 - 10:54

KingFredII zei:

Met een oortje in zingen is niet raadzaam. Je gaat jezelf niet goed kunnen horen en het gevolg is weer: vals zingen. Bovendien zat je volgens mij weer op een stoel. Met "rechtop" bedoel ik echt: "rechtop".
Als je zangles niet ziet zitten, ga dan eens bij een plaatselijk koor (ook wel zangvereniging genoemd). Daar beginnen ze elke keer met ademhalingsoefeningen en je krijgt daar ook "les" in de juiste houding te nemen. Dat heeft bij mij ook gewerkt indertijd; anders was ik nu niet de zanger geweest die ik ben.

Ik ben al bij een koor geweest, maar dat is al enkele jaren geleden.. En voor het moment heb ik daar geen tijd voor..

Daarbij iedereen heeft een andere mening wat een "goede stem" is..
Eerlijk is eerlijk, ik hoor jouw stem niet graag en jij dus de mijne niet
Elk zijn smaak en zijn mening ;-)

Bewerkt door Audrey, 23 februari 2011 - 10:56.

Geplaatste afbeelding

Jana_23
Jana_23
  • 3.352 berichten
  • 6 katten

#41 Geplaatst 23 februari 2011 - 11:12

Audrey zei:

Ik ben al bij een koor geweest, maar dat is al enkele jaren geleden.. En voor het moment heb ik daar geen tijd voor..

Daarbij iedereen heeft een andere mening wat een "goede stem" is..
Eerlijk is eerlijk, ik hoor jouw stem niet graag en jij dus de mijne niet
Elk zijn smaak en zijn mening ;-)

Iedereen heeft inderdaad een andere smaak.
Maar dat heeft volgens mij niets te maken met goed kunnen zingen.
(hoop dat je begrijpt wat ik bedoel want weet niet goed hoe ik het anders moet uitleggen)
Ik denk nu ook niet dat jij de beste zangeres gaat worden, maar het belangrijkste is dat je het zingen leuk vindt!! Dus ga zo door

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#42 Geplaatst 23 februari 2011 - 11:22

Jana_23 zei:

Iedereen heeft inderdaad een andere smaak.
Maar dat heeft volgens mij niets te maken met goed kunnen zingen.
(hoop dat je begrijpt wat ik bedoel want weet niet goed hoe ik het anders moet uitleggen)
Ik denk nu ook niet dat jij de beste zangeres gaat worden, maar het belangrijkste is dat je het zingen leuk vindt!! Dus ga zo door

Ik weet dat ik niet de beste ben (verre van) en wil dat ook niet direct worden.
Maar ik vind het inderdaad leuk en ga er niet mee stoppen omdat niet iedereen het mooi vindt. Mijn douche klaagt niet dus doe ik verder :x

Geplaatste afbeelding

Choufke
Choufke
  • 157 berichten

#43 Geplaatst 23 februari 2011 - 11:45

KingFredII zei:

Dat heeft bij mij ook gewerkt indertijd; anders was ik nu niet de zanger geweest die ik ben.

Haha, deze is echt goed hoor, ik hou wel van zulke humor.  Enfin, ik hoop in ieder geval dat je dit bedoelt als zelfspot, want in vergelijking met jouw uitspattingen op youtube (sommige titels spreken gewoon voor zich:   ), klinkt Audrey als een sprankelend nachtegaaltje dat een zacht klaterend bergbeekje begeleidt op de eerste zwoele lentenacht van het jaar.

Audrey, wanneer komt die fanclub er? :d

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 23 februari 2011 - 11:52

frederik zei:

Audrey, wanneer komt die fanclub er? :d

Kan voor gezorgd worden :d
Geplaatste afbeelding

KingFredII
KingFredII
  • 8.590 berichten
    • Locatie: vlakbij waar Brabant, O-Vlaanderen en Antwerpen elkaar raken
  • 2 katten

#45 Geplaatst 23 februari 2011 - 11:55

Zeg Frederik, dit is een kattenforum en geen katforum (een forum waarop je elkaar moet afkatten). Dus zou je die hatelijke opmerkingen achterwege willen laten aub? Dat jij een andere smaak hebt dan ik, wil nog niet zeggen dat jouw opmerking gerechtvaardigd is.

PS Als jij in je eentje een 14-stemmig koor kunt inzingen (hetgeen mijn record is), mag je terugkomen.
Miauw!

Lees mijn schrijfsels of beluister mijn muziek:
klik op mijn naam in de linkermarge en dan op "bezoek KingFredII's webpagina"