Spring naar inhoud

- - - - -

au au au

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#1 Geplaatst 15 februari 2011 - 19:44

Vanmorgen ik stond op, beetje stijf gevoel inmijn rug. Och gaat wel over.
Stap in de auto naar mijn werk. Tijdens het koppelen voelt het niet lekker. Kan mijn been slecht bewegen zonder ene pijnscheut in mijn rug te voelen :(
Kom op mijn werk en daar begint het, lopen is brak. Vreselijke pijn in mijn rug en daarnaast de uitstraling uiteindelijk aan mijn rechterbeen.
Ben net 40 maar voel me 80.
Ik ben bekend met rugklachten en heb heel lang geen problemen nu meer gehad. En nu patsboem, het zit er weer in. Heb elke dinsdag op mijn werk stoelmassage ( normaal erg prettig, geeft mijn lichaam ontspanning) het was een hel. De masseur heeft wel mijn rug getaped om te zorgen voor wat verlichting. De verlichting was er idd wel even. Alleen na weer in de auto te zijn gestapt voor naar huis en uit de auto geholpen te worden thuis, was geen pretje.

Zitten op de bank kan ik niet. Op de stoel hier achter de pc gaat iets beter. Hoesten geeft pijnklachten in mijn rug. Heb alweer genoeg gejankt. De pijnstillers worden als snoepjes gegeten net als de valium.
Oh ik hoop dat ik morgenochtend gewoon mijn bed uit kan. Heb geen tijd om 'ziek' te zijn. Ik heb veels te veel te doen op mijn werk.
Vanavond maar met de snugglesafe mijn bed in. Kijken of ik wat schade kan beperken. Nog enige suggesties?
Even een note: Ik heb artrose in mijn rug, tijgerbalsem e.d. biedt geen soelaas :( Het probleem zit namelijk niet in mijn spieren maar in mijn gewrichten.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#2 Geplaatst 15 februari 2011 - 19:50

Ai dat is heel pijnlijk. Kan je mss niet naar een ostheopaat eens gaan dat brengt toch mss wel verlichting voor een tijdje. Of acupunctuur?
Pijn hebben is vreselijk en zeker in de rug bij elke beweging doet het pijn. Ik heb ook arthrose in het bovenste gedeelte van mijn rug en nek en sommige dagen vooral bij nat weer heb ik er ook last van.

Vanessa
Vanessa
  • 738 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 15 februari 2011 - 19:55

De osteopaat doet bij mij wonderen!! Elke 2 weken laat ik me in alle bochten duwen en trekken en het helpt echt.
Hopelijk ben je snel beter want rugpijn is een echte hel.
:hug:

Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 15 februari 2011 - 19:57

Even op je rug liggen met je benen opgetrokken in de vorm van een driehoek.Dat ontlast de druk op wervels

brit
brit
  • 1.024 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 15 februari 2011 - 19:58

spijtig dat je van zo ver bent wij hebben hier in kuurne een super goeie kinesiste die maakt zelfs stoelen en zetels speciaal voor mensen met rugklachten
wil je toch eens het adres stuur je maar een pb ;)

anders hier eens wat info: Het Nieuwsblad - Gemeente Kuurne: 'Zetel tegen rugklachten'
Geplaatste afbeelding

Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 15 februari 2011 - 20:02

Ik heb aan een verkeerde osteopaten behandeling nekwervelkneuzingen aan over gehouden met draaiduizelingen als bijkomende 'prettigheid'

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#7 Geplaatst 15 februari 2011 - 20:15

De masseur van mijn werk heeft ook aangeraden om naar een manueel therapeut te gaan, ook omdat mijn bekken schreef staat.

@ Carmen, ik kan momenteel mijn benen niet optrekken :( Ik leg wel mijn voeteneinde nu iets hoger, zodat ik met mijn onderrug iets platter leg.

@ Brit, maar dat is een heerlijke stoel. Ik zal hem doormailen naar mijn baas ;)

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 15 februari 2011 - 20:23

plat op je rug gaan liggen,met je benen ongeveer zestig centimeter open en je armen ook ,handpalmen naar boven. Zou dat lukken??
Is ook een oefening van de rugschool.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#9 Geplaatst 15 februari 2011 - 20:32

Ik ga proberen als ik in mijn bed kan komen ;)

sneeuwwitje
sneeuwwitje
  • 4.907 berichten

#10 Geplaatst 15 februari 2011 - 20:33

:8 :hug: :hug: :hug: :hug:
Auw auw klinkt pijnlijk!
Zou een warm bad helpen om alles wat losser te maken?
Beterschap gewenst!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#11 Geplaatst 16 februari 2011 - 05:01

Heb geen bad. Maar ook al hebben we een bad kom ik daar nu niet meer uit :(
Heb beroerd geslapen kan niet draaien en dat voor een tol als ik. Moet me ziek melden vanwege me rug damn!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 16 februari 2011 - 09:43

Klinkt inderdaad pijnlijk! :hug:
Hopelijk ben je snel beter! :geluk:

scolu
scolu
  • 652 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 16 februari 2011 - 10:51

auw, balen zeg... heb je geen hernia?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 16 februari 2011 - 10:51

veel beterschap, rusten is de enige remedie vrees ik :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#15 Geplaatst 16 februari 2011 - 11:08

@ kimmie nee heb geen hernia. Eens in de zoveel tijd gaat het mis in de rug. Momenteel is het erg lang gelee dat het mis is gegaan. Heb een kleine 20 jaar gelee een 'bedrijfs-ongevalletje' gehad. Wilde een patiënt in bed leggen alleen het ging sneller om die patiënt zonder tillift in bed te leggen. Kleine vrouw volledig in foetes - houding. Alleen mijn rug dacht daar anders over en bleef dus in een hoek van 90 graden staan. Heb een ligkuur gehad van 10 dgn plat. Methode die inmiddels volledig achterhaald is. Ik heb artrose er aan over gehouden. Wanneer ik een bepaalde aktie doe dan schiet het er dus in. Alleen vergeet af en toe dat ik rugklachten heb gehad zeker als het zolang al goed gaat. Ben momenteel weer met mijn neus op de feiten gedrukt. Maar het gaat al beter Ik heb nu geen scherpe volledige pijn meer. Ik heb nu pijnscheuten ( ok ik kan dan net na zo'n pijnscheut even helemaal niks meer, maar dat is slechts bijzaak :LOL: ) Voorlopig aan de pijnkillers en hopen dat het snel over is zodat ik vrijdag weer kan werken.