Spring naar inhoud

- - - - -

kitten op dek??

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
200 reacties op dit onderwerp
nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#106 Geplaatst 17 februari 2011 - 22:11

wendyded zei:

omg ik heb gezegd dat ze een leugenaar is en zo, en zij zegt : ''hij die volledig onschuldig is werpe de eerste steen pfff''

omg!!! wat een kreng! overdreven, hoe kunt ge!! :r :r :r aaahh ik wordt hier zot van onmacht!!

je hebt gedaan wat je kan doen... iedereen weet het nu en dat is het belangrijkste. Dit is niet het enigste forum waar het erover gaat en ja op fb word alles verwijdert van slechte reacties maar er staan er nog op!
Ik heb haar persoonlijk via chat gezegd wat ik ervan denk (ze heeft me zelf aangesproken over wat ik eerder in dit topic heb gezet) maar nu ik de link naar vorige topics lees vind ik het eigenlijk nog erger dan wat ik eerst hoorde! Als je zegt dat je het correct gaat doen, doe dit dan ook!! Ik heb er ook even van wakker gelegen wendy, troost je, je bent niet de enige!
Ik denk niet iemand die op een forum zit een kitten zal kopen van haar (of ze nu aan stambomen raakt of niet).
En ja, ze leest alles, heb haar trouwens gezegd beter te reageren als dood te zwijgen... Er zijn geen testen aan vooraf gegaan en denk dat haar site de laatste dagen al veel bezoekers heeft gehad voor naar de datum van haar poes te kijken.
Verder vind ik het grof dat ze jou en sabina een mailtje gestuurd heeft dat haar poes weg is terwijl ze er nog zit!!!!

En wendy... 1 troost: neem er een voorbeeld aan om het helemaal anders te doen, op een correcte manier!!!

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#107 Geplaatst 17 februari 2011 - 22:18

haar reactie op dat ik het geen werk vind en dat ze op geld uit is...
''Euhm als ik het deed voor het geld dan was haar zus al lang zwanger, die is nu  voor de 2de keer krols''

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#108 Geplaatst 17 februari 2011 - 22:19

nisha zei:

je hebt gedaan wat je kan doen... iedereen weet het nu en dat is het belangrijkste. Dit is niet het enigste forum waar het erover gaat en ja op fb word alles verwijdert van slechte reacties maar er staan er nog op!
Ik heb haar persoonlijk via chat gezegd wat ik ervan denk (ze heeft me zelf aangesproken over wat ik eerder in dit topic heb gezet) maar nu ik de link naar vorige topics lees vind ik het eigenlijk nog erger dan wat ik eerst hoorde! Als je zegt dat je het correct gaat doen, doe dit dan ook!! Ik heb er ook even van wakker gelegen wendy, troost je, je bent niet de enige!
Ik denk niet iemand die op een forum zit een kitten zal kopen van haar (of ze nu aan stambomen raakt of niet).
En ja, ze leest alles, heb haar trouwens gezegd beter te reageren als dood te zwijgen... Er zijn geen testen aan vooraf gegaan en denk dat haar site de laatste dagen al veel bezoekers heeft gehad voor naar de datum van haar poes te kijken.
Verder vind ik het grof dat ze jou en sabina een mailtje gestuurd heeft dat haar poes weg is terwijl ze er nog zit!!!!

En wendy... 1 troost: neem er een voorbeeld aan om het helemaal anders te doen, op een correcte manier!!!

amai weet al zeker hoe het NIET moet !!

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#109 Geplaatst 17 februari 2011 - 22:22

wendyded zei:

amai weet al zeker hoe het NIET moet !!
ik weet zeker dat je het goed zal doen wendy!!!

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#110 Geplaatst 17 februari 2011 - 22:24

ik hoop het gewoon! en moest het zijn mogen jullie er mij op wijzen of ne plets op mijn kaak, dak wakker wordt geschud
...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#111 Geplaatst 17 februari 2011 - 22:27

Zonet heb ik toch even een mailtje naar het ministerie gestuurd :

Geachte,

In het vooruitzicht van de nieuwe wetgeving op de verkoop van dieren in catteryen wil ik graag het volgende vermelden.

Het probleem in bepaalde catteryen is blijkbaar dat veel poezen jonger dan 1 jaar reeds gedekt worden. Het is een probleem dat bekend is en waar heel veel fokkers absoluut niet achter staan.
Kan er geen minimumleeftijd op het fokken met raskatten gezet worden ?
Het is schreinend dat we moeten toezien dat poesjes van 5-6 maanden al naar de dekkater gaan, dit bij de eerste krolsheid.
Verenigingen kunnen er niet tegen optreden en catteryen die het wel goed doen liggen daar wakker van !!

Het is zo ver gekomen dat wij en veel andere catteryen alle kittens met fokverbod laten vertrekken en zelfs dan fokt men nog, want we kunnen er niet tegen optreden omdat dit niet wettelijk blijkt te zijn. Fokverbod is wettelijk niet geregeld en contracten worden zo ook niet nageleefd. Wij, noch de verenigingen hebben dus geen enkele controle en mogelijkheid om op te treden tegen zo'n wanfokkers.

Vroegcastratie is een oplossing, maar nog heel veel dierenartsen weigeren die uit te voeren.
Alsook onze dierenarts staat er niet achter en vind het een té groot risico.
Het is dus zeer moeilijk om zo'n zaken te voorkomen en veel fokkers liggen er dus wakker van !

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#112 Geplaatst 17 februari 2011 - 22:31

feroesti zei:

Zonet heb ik toch even een mailtje naar het ministerie gestuurd :

Geachte,

In het vooruitzicht van de nieuwe wetgeving op de verkoop van dieren in catteryen wil ik graag het volgende vermelden.

Het probleem in bepaalde catteryen is blijkbaar dat veel poezen jonger dan 1 jaar reeds gedekt worden. Het is een probleem dat bekend is en waar heel veel fokkers absoluut niet achter staan.
Kan er geen minimumleeftijd op het fokken met raskatten gezet worden ?
Het is schreinend dat we moeten toezien dat poesjes van 5-6 maanden al naar de dekkater gaan, dit bij de eerste krolsheid.
Verenigingen kunnen er niet tegen optreden en catteryen die het wel goed doen liggen daar wakker van !!

Het is zo ver gekomen dat wij en veel andere catteryen alle kittens met fokverbod laten vertrekken en zelfs dan fokt men nog, want we kunnen er niet tegen optreden omdat dit niet wettelijk blijkt te zijn. Fokverbod is wettelijk niet geregeld en contracten worden zo ook niet nageleefd. Wij, noch de verenigingen hebben dus geen enkele controle en mogelijkheid om op te treden tegen zo'n wanfokkers.

Vroegcastratie is een oplossing, maar nog heel veel dierenartsen weigeren die uit te voeren.
Alsook onze dierenarts staat er niet achter en vind het een té groot risico.
Het is dus zeer moeilijk om zo'n zaken te voorkomen en veel fokkers liggen er dus wakker van !

er zijn er die toch gaan proberen om hun kittens op 12-13 weken al te kastreren, vandaag nog gehoord...

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#113 Geplaatst 17 februari 2011 - 22:36

wendyded zei:

er zijn er die toch gaan proberen om hun kittens op 12-13 weken al te kastreren, vandaag nog gehoord...
Dat kan geen kwaad Wendy. ;)

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#114 Geplaatst 17 februari 2011 - 22:38

das goed dat geen kwaad kan, ben voorstander hoor moest dit goedgekeurd worden...

aja , ze wil mij toevoegen op msn, heb dat nieteens maar hoe stout dat ze is om dat te vragen, dat babbeld gemakkelijker... waarom, ik moet er mijn hoofd toch niet over breken, wat gaat ze doen, goedspreken dat ze met een kitten fokt? fold op fold zet om een bepaalde reden?? komaan...

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#115 Geplaatst 17 februari 2011 - 22:45

De dekkater eigenaar is net zo fout. Die doet het dan om het geld om een poes te accepteren die niet getest is.
Geplaatste afbeelding

Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#116 Geplaatst 17 februari 2011 - 22:46

Wendy ik fok ook dit jaar mijn eerste nest en alles gaat hier ook gecastreerd de deur uit.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#117 Geplaatst 17 februari 2011 - 22:49

wendyded zei:

das goed dat geen kwaad kan, ben voorstander hoor moest dit goedgekeurd worden...

aja , ze wil mij toevoegen op msn, heb dat nieteens maar hoe stout dat ze is om dat te vragen, dat babbeld gemakkelijker... waarom, ik moet er mijn hoofd toch niet over breken, wat gaat ze doen, goedspreken dat ze met een kitten fokt? fold op fold zet om een bepaalde reden?? komaan...

ik ben er een tegenstander van maar mijn mening hierover kan later herzien worden... Momenteel ben ik er niet voor!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#118 Geplaatst 17 februari 2011 - 22:51

nisha zei:

ik ben er een tegenstander van maar mijn mening hierover kan later herzien worden... Momenteel ben ik er niet voor!

Tja... door verhalen als deze zal je mening misschien nog wel veranderen :(

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#119 Geplaatst 17 februari 2011 - 22:54

Smitten Kitten zei:

wie weet... ik volg niet elke raad op die ik krijg maar ik onthou het wel in mijn achterhoofd!
het enige wat ik momenteel wil doen is op een gezonde manier voor de katjes zorgen en ze af en toe een nestje gunnen (of is dit eerder mezelf gunnen). maar dan wel getest en op een degelijke leeftijd...

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#120 Geplaatst 17 februari 2011 - 22:55

Smitten Kitten zei:

mijne toch nu...
ervoor was ik er ook niet zo voor maar met zo een labiel mens is mijn mening gemaakt