Spring naar inhoud

- - - - -

kitten op dek??

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
200 reacties op dit onderwerp
wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#121 Geplaatst 17 februari 2011 - 22:56

ik ga slapen, morgenvroeg om 05.00u is mijn klein wekkertje wakker (zoontje) dus slaapwel  :zz

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#122 Geplaatst 17 februari 2011 - 23:05

wendyded zei:

ik ga slapen, morgenvroeg om 05.00u is mijn klein wekkertje wakker (zoontje) dus slaapwel :zz

slaapwel en laat je nachtrust ervoor niet he!

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#123 Geplaatst 17 februari 2011 - 23:06

nisha zei:

slaapwel en laat je nachtrust ervoor niet he!

ga mijn best doen... slaapzacht en iedereen een goede nacht gewenst :rub:

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#124 Geplaatst 17 februari 2011 - 23:18

heb nog een leuk mailtje gekregen van marleen, cattery d'A......x

dit is haar mooi mailtje
''via mail is durven gemakkelijk dreigen he ..... doe zo verder..... en ik zal het  ook doen, maar op een andere manier!''

bedankt!!

Bewerkt door Smitten Kitten, 18 februari 2011 - 12:59.
Reden van bewerken: Aangepast op vraag van TS

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#125 Geplaatst 17 februari 2011 - 23:21

wendyded zei:

heb nog een leuk mailtje gekregen van marleen, cattery d'A......x

dit is haar mooi mailtje
''via mail is durven gemakkelijk dreigen he ..... doe zo verder..... en ik zal het ook doen, maar op een andere manier!''

bedankt!!

dan moet ze toch eerst wat vinden...

Bewerkt door Smitten Kitten, 18 februari 2011 - 12:59.

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#126 Geplaatst 17 februari 2011 - 23:37

Dat poesje is nog jonger dan ons Ody!En het staat dan nog zo vol fierheid op die website :trance: .Ik word er gewoon mottig van :misselijk: .Met wat ben je dan bezig jong. :censored:

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#127 Geplaatst 18 februari 2011 - 00:40

wendyded zei:

heb nog een leuk mailtje gekregen van marleen, cattery d'ambiorix, nu zeg ik gewoon wie ze is zeker als ze begint te dreigen....

dit is haar mooi mailtje
''via mail is durven gemakkelijk dreigen he ..... doe zo verder..... en ik zal het ook doen, maar op een andere manier!''

bedankt!!

Laat je niet intimideren,(ze zal wel door een andere fokker gesteund worden,die ook zo handelt).
Zo vlug mogelijk kittens willen,maakt niet uit op wat voor manier.
Ook ik heb me een keer vergist en dacht een goede fokker tegen te komen,ze viel net zo snel door de mand als deze zogenaamde goede fokker,ze hebben zelfs contact :twisted:

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#128 Geplaatst 18 februari 2011 - 00:46

feroesti zei:

Zonet heb ik toch even een mailtje naar het ministerie gestuurd :

Geachte,

In het vooruitzicht van de nieuwe wetgeving op de verkoop van dieren in catteryen wil ik graag het volgende vermelden.

Het probleem in bepaalde catteryen is blijkbaar dat veel poezen jonger dan 1 jaar reeds gedekt worden. Het is een probleem dat bekend is en waar heel veel fokkers absoluut niet achter staan.
Kan er geen minimumleeftijd op het fokken met raskatten gezet worden ?
Het is schreinend dat we moeten toezien dat poesjes van 5-6 maanden al naar de dekkater gaan, dit bij de eerste krolsheid.
Verenigingen kunnen er niet tegen optreden en catteryen die het wel goed doen liggen daar wakker van !!

Het is zo ver gekomen dat wij en veel andere catteryen alle kittens met fokverbod laten vertrekken en zelfs dan fokt men nog, want we kunnen er niet tegen optreden omdat dit niet wettelijk blijkt te zijn. Fokverbod is wettelijk niet geregeld en contracten worden zo ook niet nageleefd. Wij, noch de verenigingen hebben dus geen enkele controle en mogelijkheid om op te treden tegen zo'n wanfokkers.

Vroegcastratie is een oplossing, maar nog heel veel dierenartsen weigeren die uit te voeren.
Alsook onze dierenarts staat er niet achter en vind het een té groot risico.
Het is dus zeer moeilijk om zo'n zaken te voorkomen en veel fokkers liggen er dus wakker van !

Geen idee of dit gaat werken,maar ik respecteer je inzet.

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#129 Geplaatst 18 februari 2011 - 09:06

hier mag het stoppen want ze blijft dreigen... heb al een pb gestuurd voor slotje...

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#130 Geplaatst 18 februari 2011 - 09:07

nisha zei:

dan moet ze toch eerst wat vinden...

das waar hier gaat ze niets vinden, ben correct al ,de nodige papieren, testen, stamboom, en leeftijd zeker!
lief dat ik weet dat iedereen er zo over denkt maar tmag niet zijn...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#131 Geplaatst 18 februari 2011 - 09:11

Ik denk niet dat het ministerie van zo'n soort problematiek op de hoogte is. Het is aan ons als fokkers om hen daarop te wijzen en voorstellen te doen.
Haalt het niets uit, heb ik het toch geprobeert.
Er zijn zoveel geregistreerde cattery's in België, maar enig contact om onze mening rond deze problematiek te vragen is er niet.
Nochthans zijn wij het die in de praktijk tegen zo'n zaken opboksen en als het fout loopt kunnen we niets anders doen dan gefrustreerd toekijken. Als zoiets wettelijk geregeld wordt, kunnen we ook ingrijpen.
Als men start met fokverbod voor catteryen wettelijk geregeld te krijgen en een minimumleeftijd op het fokken zet, verplichte testen eist voor risico ziektes bij de raskatten, zou dat toch al een grote stap in de goede richting zijn.

Dan zouden wanfokkers er ook niet aan beginnen of toch op z'n minst gestraft kunnen zijn.

Het is water naar de zee dragen, maar je weet maar nooit...

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#132 Geplaatst 18 februari 2011 - 09:28

Van sommige mensen verschiet je toch echt amaai .
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#133 Geplaatst 18 februari 2011 - 09:54

Waarom een slotje? Het is jou topic en er is niks verkeerd gezegt. Dan opend ze maar een eigen topic. Je kan volgens mij mensen hier blokken krijg je iig geen pb's meer en zie je haar reacties niet meer. Hoe dat moet, weet ik niet. vraag maar aan een modje.

Maar volgens mij is ze echt niet wijs.
Geplaatste afbeelding

Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#134 Geplaatst 18 februari 2011 - 09:55

Seffens word da ook weer dreigmails naar alle cattery's in België en Nederland zeker??

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#135 Geplaatst 18 februari 2011 - 10:04

ik zou er ook geen slotje opzetten hoor!!! het is jouw topic en dreigemanten pik ik niet! die geven me juist meer moed om door te gaan!!!