Spring naar inhoud

- - - - -

kitten op dek??

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
200 reacties op dit onderwerp
henny
henny
  • 1.601 berichten

#196 Geplaatst 18 februari 2011 - 17:30

DAmbiorix zei:

ja ik wil graag antwoord geven, als mij die kans gegeven wordt.
Ivory bleef krols lopen en ik werd er eerlijk gezegd een beetje gek van, mijn
da kwam langs vorige week voor musty haar jaarlijkse spuitjes en ik vertelde mijn ergernis. Ze bracht me op de hoogte dat jonge poezen die krols blijven lopen verhoogd risico hebben op baarmoeder ontsteking en dat dit heel erg kan aflopen. Hier schrok ik van. Ze zei, in sommige gevallen is het beter een poes 2 maanden vroeger te laten dekken dan ze zomaar gefrustreerd laten rond te lopen met alle gevolgen van dien. Ik zei haar ook dat ze nog niet getest was enzo, mijn da zei, dat kunnen we volgende week metteen doen (mits ze geen snaptesters meer had momenteel) dus felv fiv en hcm wordt ze volgende week getest, de pdk moet ik 2 maanden mee wachten, maar dat is nog ruim voor eventuele kittens naar hun nieuwe personeel zouden verhuizen dus heb ik ook tijd om het nodige te doen en mijn verantwoordelijkheid te nemen. Dan weet ik ook wat ik verkoop.
Tis dus niet omdat ik 'kittens' of 'snel geld' wilde ... want zoals eerder gezegd, mijn andere poes is (weeral) nu krols voor de tweede maal en haar laat ik niet dekken omdat zij er geen last van heeft en omdat ik ook weet dat het nog jong is.

Wat voor zin heeft het testen van FELV en FIV achteraf, ze kan de dekkater besmetten.
HCM en PKD zijn niet besmettelijk.

Henny

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#197 Geplaatst 18 februari 2011 - 17:31

DAmbiorix zei:

ja ik wil graag antwoord geven, als mij die kans gegeven wordt.
Ivory bleef krols lopen en ik werd er eerlijk gezegd een beetje gek van, mijn
da kwam langs vorige week voor musty haar jaarlijkse spuitjes en ik vertelde mijn ergernis. Ze bracht me op de hoogte dat jonge poezen die krols blijven lopen verhoogd risico hebben op baarmoeder ontsteking en dat dit heel erg kan aflopen. Hier schrok ik van. Ze zei, in sommige gevallen is het beter een poes 2 maanden vroeger te laten dekken dan ze zomaar gefrustreerd laten rond te lopen met alle gevolgen van dien. Ik zei haar ook dat ze nog niet getest was enzo, mijn da zei, dat kunnen we volgende week metteen doen (mits ze geen snaptesters meer had momenteel) dus felv fiv en hcm wordt ze volgende week getest, de pdk moet ik 2 maanden mee wachten, maar dat is nog ruim voor eventuele kittens naar hun nieuwe personeel zouden verhuizen dus heb ik ook tijd om het nodige te doen en mijn verantwoordelijkheid te nemen. Dan weet ik ook wat ik verkoop.
Tis dus niet omdat ik 'kittens' of 'snel geld' wilde ... want zoals eerder gezegd, mijn andere poes is (weeral) nu krols voor de tweede maal en haar laat ik niet dekken omdat zij er geen  last van heeft en omdat ik ook weet dat het nog jong is.

Bedankt voor je uitleg Marleen.
Even voro de goede orde, ik veroordeel je absoluut niet!
Betreft het langdurig krols lopen, sorry, maar dan maak ik ook een keuze om de poes te laten dekken, de leeftijd zal me op dat moment worst wezen. Maar de kans op een pyometra is gewoon enorm groot.
Betreft FIV en FeLV testen. Het risico is gewoon enorm groot, maar daarbij vind ik daarin ook de katereigenaar erg dom.

PKD, zogauw ze weer thuis is, neem dan direct DNA af en laat dit testen bij een of andere lab en dus via DNA. De poes hoeft daarvoor niet 1 jaar oud te zijn.
HCM zou ik echt pas laten testen met 1 jaar. In dit geval gaat wel de gezondheid voor.

Ik wil nog wel graag ook een antwoord op mijn andere vraag.
De kater is ook SS, jouw poesje is ook SS, waarvoor deze keuze?
SS X SS mag niet verpaard worden. En daarbij is je wel een paar keer ook gezegd dat je meisjes SS zijn. Waarbij je nog had aangegeven ook dat je je bedrogen voelt.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#198 Geplaatst 18 februari 2011 - 17:33

jubikelcats zei:

Hi Wendy,

Een SS of een SF mag nooit met elkaar verpaard worden. Het versterkt evt afwijkingen.
EN SF of een SS mag alleen verpaard worden met een brit en wel een pure brit, waar dus geen SS en SF achter zit. Echter in Belgiƫ worden de SS niet goed geregistreerd en komt er op de stamboom ipv SS Brit op te staan. Hierdoor krijg je als je niet goed de stamboom kan lezen en vaak bij beginners te kampen met het feit dat je dus een SS op SS zet. Je bent in de veronderstelling dat je brit op brit zet.
Hiervoor kan je het beste direct als je brit fokt contact nemen met een goede fokker die jou onder je hoede wil nemen.

Ik snap het. Bedankt voor de uitleg Karin!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#199 Geplaatst 18 februari 2011 - 17:35

och jong... ik zet mij in tegen broodfokkers en leugenaars zoals jij , ik hou van poezen, ik zie ze als metgezellen niet als fokmatriaal...
marleen, doe uw zin, maak dat ik het gewoon niet weet wat gij allemaal uitspookt met die dutskes, heb het u al gezegd... ik hoop dat er niets mis mee is en dat ze gezond mogen zijn... ik moet u niet... niet aan te doen... had u al op fb ook geblocked, voor een reden.. hier mag een slotje op, je mag ergens anders de scheinheilige uithangen in een ander topic maar hier mag zeker een slot op...

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#200 Geplaatst 18 februari 2011 - 17:36

ik trek mij dat teveel aan...niet aan te doen..

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#201 Geplaatst 18 februari 2011 - 17:42

wendyded zei:

hier mag een slotje op, je mag ergens anders de scheinheilige uithangen in een ander topic maar hier mag zeker een slot op...

Een slotje op vraag van de TS. :slot: