Spring naar inhoud

- - - - -

kitten op dek??

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
200 reacties op dit onderwerp
nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#31 Geplaatst 16 februari 2011 - 16:56

ik laat mijne kastraat op mijn poes... geen dekking dus... ook een oplossing! En beter dan de pil of je poes te laten dekken op 8maand!

Trouwens ik ook blond...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#32 Geplaatst 16 februari 2011 - 17:27

nisha zei:

ik laat mijne kastraat op mijn poes... geen dekking dus... ook een oplossing! En beter dan de pil of je poes te laten dekken op 8maand!

Trouwens ik ook blond...

Blij te lezen dat ik niet de enige ben met een dekkende castraat.
Bij "overige vragen over catteryen en kittens" heb ik er een topic over geopend gisteren... Graag dus u ervaring ermee ????

(en ik ben ook blond)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#33 Geplaatst 16 februari 2011 - 17:36

Bij een poes van 9 maanden die zwanger is de kans op complicaties bij de bevalling 2 keer zo groot !!!
Net als bij een tienerzwangerschap bij mensen.
vroeggeboortes, blokkades bij de bevalling, moedersterfte,...
Vroeggeboortes vormen het grootste probleem !!!

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 9 katten

#34 Geplaatst 16 februari 2011 - 17:57

@ Nisha's : Ik zou toch even uitkijken met uw mening omtrent 'geef dan toch de pil als uw poes zo jong krols is'. Hier ben ik het niet altijd mee eens. Er hangen risico's aan te vroeg pilgebruik voor een eerste nestje. Ook aan te vroeg een nestje hebben hangen uiteraard risico's. Het is iets wat elke fokker moet afwegen voor zichzelf.
Luca was ook een probleem met haar krolsheden, die reeds vroeg begonnen rond 7 a 8 maanden. Rond 10 maanden was het niet meer uit te houden, de ene krolsheid na de andere en dit kan ook ontstekingen geven. Ik heb er echt over lopen piekeren toen en het was bij mij echt de grens van vroeger dan 10 maand no way. Toen heb ik besloten haar te laten dekken. Voor mij is dit de meer natuurlijke vorm, in de natuur zou het ook gebeuren.Na overleg met mijn DA hebben we dit samen besloten.Tuurlijk was ik me bewust dat het ferm fout kon lopen, maar ze werd goed opgevolgd. Ze heeft een perfecte zwangerschap gehad en 5 mooie kittens op de wereld gezet die nooit ziek geweest zijn. Was zeer tevreden met mijn beslissing dus.

UITERAARD is het onverantwoord om te laten dekken zonder bepaalde testen. Luca had hier haar fiv, felv, pkd testen reeds gekregen. Haar HCM heb ik direct laten doen op 1 jaar, maw dus 2 maand na haar dek. Het was natuurlijk een klein beetje riskant, maar ik wist dat er in haar lijnen en de lijnen van de vader geen HCM bekend was. Moest er HCM vastgesteld worden had ik alle kittens zelf gehouden. Dat is de verantwoordelijkheid die je moet nemen. Maar zoals ik al verwacht had geen HCM.
Het is een mooi verhaal, het had ook minder mooi kunnen zijn.
Maar terug, dit is iets wat elke fokker voor zich dient af te wegen en waar ik vind dat je uw eigen gevoel moet volgen en uw gezond verstand bij de kat waarover het gaat. Sommige katten zijn er simpelweg nog niet aan toe op die leeftijd.

Als de fokker waar het hierover gaat onbezonnen laat dekken op 9 maand...Ik vind het er ook over. Maarja sommige mensen denken hoe vroeger kittens hoe beter, hoe rapper ze centjes hebben. :( Ik hoop dat ze er deftig over hebben nagedacht en dat er getest wordt !!
Geplaatste afbeelding

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 16 februari 2011 - 19:09

Serenity zei:

@ Nisha's : Ik zou toch even uitkijken met uw mening omtrent 'geef dan toch de pil als uw poes zo jong krols is'. Hier ben ik het niet altijd mee eens. Er hangen risico's aan te vroeg pilgebruik voor een eerste nestje. Ook aan te vroeg een nestje hebben hangen uiteraard risico's. Het is iets wat elke fokker moet afwegen voor zichzelf.
Luca was ook een probleem met haar krolsheden, die reeds vroeg begonnen rond 7 a 8 maanden. Rond 10 maanden was het niet meer uit te houden, de ene krolsheid na de andere en dit kan ook ontstekingen geven. Ik heb er echt over lopen piekeren toen en het was bij mij echt de grens van vroeger dan 10 maand no way. Toen heb ik besloten haar te laten dekken. Voor mij is dit de meer natuurlijke vorm, in de natuur zou het ook gebeuren.Na overleg met mijn DA hebben we dit samen besloten.Tuurlijk was ik me bewust dat het ferm fout kon lopen, maar ze werd goed opgevolgd. Ze heeft een perfecte zwangerschap gehad en 5 mooie kittens op de wereld gezet die nooit ziek geweest zijn. Was zeer tevreden met mijn beslissing dus.

UITERAARD is het onverantwoord om te laten dekken zonder bepaalde testen. Luca had hier haar fiv, felv, pkd testen reeds gekregen. Haar HCM heb ik direct laten doen op 1 jaar, maw dus 2 maand na haar dek. Het was natuurlijk een klein beetje riskant, maar ik wist dat er in haar lijnen en de lijnen van de vader geen HCM bekend was. Moest er HCM vastgesteld worden had ik alle kittens zelf gehouden. Dat is de verantwoordelijkheid die je moet nemen. Maar zoals ik al verwacht had geen HCM.
Het is een mooi verhaal, het had ook minder mooi kunnen zijn.
Maar terug, dit is iets wat elke fokker voor zich dient af te wegen en waar ik vind dat je uw eigen gevoel moet volgen en uw gezond verstand bij de kat waarover het gaat. Sommige katten zijn er simpelweg nog niet aan toe op die leeftijd.

Als de fokker waar het hierover gaat onbezonnen laat dekken op 9 maand...Ik vind het er ook over. Maarja sommige mensen denken hoe vroeger kittens hoe beter, hoe rapper ze centjes hebben. :( Ik hoop dat ze er deftig over hebben nagedacht en dat er getest wordt !!

heb ook van 'hogerhand' het antwoord gekregen als het om medische reden  is, zoals frequent krolls lopen met complicaties dan mag er een dekking  na volgen, maar dan kan het probleem nog niet opgelost zijn he, dat kan  weer komen, hebben ze ook als uitleg gegeven...

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 16 februari 2011 - 19:40

:misselijk: :misselijk: da's nog een kleuterkatje :cry:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 16 februari 2011 - 19:55

ja das zo, zielig... maar blijkbaar is het 'opgelost'... dus er mag een slotje op....

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#38 Geplaatst 16 februari 2011 - 20:16

wendyded zei:

ja das zo, zielig... maar blijkbaar is het 'opgelost'... dus er mag een slotje op....

Lijkt op een topic om maar een nieuw topic te openen en om te rellen. We horen iets en derest verzinnen we erbij. Bah
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#39 Geplaatst 16 februari 2011 - 20:31

jubikelcats zei:

Lijkt op een topic om maar een nieuw topic te openen en om te rellen. We horen iets en derest verzinnen we erbij. Bah

Ik wou ook zo iets zeggen, Maar hoeft niet meer.
Geplaatste afbeelding

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#40 Geplaatst 16 februari 2011 - 20:53

jubikelcats zei:

heb de rest er niet bijverzonnen... heb mensen gecontacteerd en de persoon in kwestie heeft mij gemaild...
dus zij vertelde mij dat ze de poes had terug gehaald omdat ze het bestefte...
kan haar maar op haar woord nemen he, meer heb ik niet...

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#41 Geplaatst 16 februari 2011 - 22:25

het grappigste is dat ze niet met deze poezen ging fokken  ivm de achtergrond.
en nu toch weer wel, lees der eerdere topics maar eens terug.

rommeldebommel daar komen we rommelfokkend aan
sorry maar ze waait echt met de wind mee.

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#42 Geplaatst 17 februari 2011 - 01:18

Nahs zei:

het grappigste is dat ze niet met deze poezen ging fokken ivm de achtergrond.
en nu toch weer wel, lees der eerdere topics maar eens terug.

rommeldebommel daar komen we rommelfokkend aan
sorry maar ze waait echt met de wind mee.

Had het vanaf het begin toch goed ingeschat :evil:

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#43 Geplaatst 17 februari 2011 - 10:37

wat ze ook doet met haar poezen is haar zaak... enkel en dat heb ik haar persoonlijk gezegd ook: ik zou dit nooit doen en ik zou ook geen kitten kopen van ongeteste ouders en vooral van een moeder die zo jong is!!

Aan nash: ik weet niet wat er achter de lijnen zit van haar britten,aangezien ik geen britjes heb en dit ras me ook niet zo ligt (let op, ik vind ze wel mooi maar er zijn er zo veeeeel van! Ook de vorige forums heb ik niet gelezen hierover, moet dit misschien eens doen.

henny
henny
  • 1.601 berichten

#44 Geplaatst 17 februari 2011 - 11:06

Jammer dat je zo weinig interesse hebt voor de Brits Korthaar, zonder dit ras ook geen Selkirk Rex een voorbeeld:
Teddy vom Zauberland

Henny

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.560 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 17 februari 2011 - 11:12

ik heb eindelijk door over wie het gaat, en ben niet meer mee... :catnoknow
Geplaatste afbeelding