Spring naar inhoud

- - - - -

kitten op dek??

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
200 reacties op dit onderwerp
nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#46 Geplaatst 17 februari 2011 - 11:16

henny zei:

Jammer dat je zo weinig interesse hebt voor de Brits Korthaar, zonder dit ras ook geen Selkirk Rex een voorbeeld:
Teddy vom Zauberland

ja ik weet het... nu ik ken het ras wel hoor maar ik zou het zelf nooit willen...
naar het karakter toe denk ik wel dat ze hetzelfde zijn en de genetica voor het fokken ook denk ik. Maar wat ik bedoel met dit ras intresseert me niet echt is het om eentje te kopen! Mij stoort vooral de bekendheid van het ras; iedereen zijn goed recht he om het te kopen en ermee te fokken maar als je eens bekijkt: hoeveel catterien zijn er niet van britse korthaar? Uiteraard maakt dit het gemakkelijk om een kater te zoeken voor een dekking (ik moet naar nederland ervoor) maar het zoeken en het weinig zien is net voor mij een motivatie met selkrik rex!
Ik weet wel meer over britten dan over perzen en hier word het ook mee gekruist (tot einde verleden jaar). Ik weet alleen dat van de kruising pers-selkirk heb je meer knopen dan van brit x selkirk bij de langhaartjes...

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#47 Geplaatst 17 februari 2011 - 11:18

nisha zei:

ja ik weet het... nu ik ken het ras wel hoor maar ik zou het zelf nooit willen...
naar het karakter toe denk ik wel dat ze hetzelfde zijn en de genetica voor het fokken ook denk ik. Maar wat ik bedoel met dit ras intresseert me niet echt is het om eentje te kopen! Mij stoort vooral de bekendheid van het ras; iedereen zijn goed recht he om het te kopen en ermee te fokken maar als je eens bekijkt: hoeveel catterien zijn er niet van britse korthaar? Uiteraard maakt dit het gemakkelijk om een kater te zoeken voor een dekking (ik moet naar nederland ervoor) maar het zoeken en het weinig zien is net voor mij een motivatie met selkrik rex!
Ik weet wel meer over britten dan over perzen en hier word het ook mee gekruist (tot einde verleden jaar). Ik weet alleen dat van de kruising pers-selkirk heb je meer knopen dan van brit x selkirk bij de langhaartjes...

nu had ik het wel over haar britten wat in die lijnen zit he... Voor selkirk weet ik dat er geen fold mag inzitten al is 1 van mijn katten hun vader experimentel selkirk omdat er fold inzit!
Maar ik laat ook geen dekkingen doen door britten, ik zoek een selkirk rex...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#48 Geplaatst 17 februari 2011 - 11:19

nisha zei:

:ha :ha :ha Laat me niet lachen :ha :ha :ha

Gemakkelijk om een kater te vinden :ha Die moet ik onthouden :ha :ha :ha

Edit: ergens heb je gelijk hoor ;) "Een" kater vinden is gemakkelijk. Een goede kater vinden is helaas niet zo evident. Probeer maar eens de bomen tussen het bos te zien met die wildgroei ;)

Bewerkt door Smitten Kitten, 17 februari 2011 - 11:20.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#49 Geplaatst 17 februari 2011 - 11:21

mja katers genoeg maar niet elke kater is voor mij bruikbaar, meer niet dan wel.

fokken is ook de geschiedenis onderzoeken en daar enige kennis van hebben en niet of iets meer knopen geeft of  niet :trance:

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#50 Geplaatst 17 februari 2011 - 11:23

Ik ben echt niet mee volgens mij, iedereen lijkt te weten over wie het gaat maar ikke :catscratchhead niet :ha

Nashota
Nashota
  • 17.932 berichten
  • 4 katten

#51 Geplaatst 17 februari 2011 - 11:45

*mikkeke* zei:

Ik ben echt niet mee volgens mij, iedereen lijkt te weten over wie het gaat maar ikke :catscratchhead niet :ha

Ikke ook niet hoor :catscratchhead :catscratchhead :catscratchhead
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

chriske
chriske
  • 1.714 berichten
  • 4 katten

#52 Geplaatst 17 februari 2011 - 14:17

Smitten Kitten zei:

Edit: ergens heb je gelijk hoor ;) "Een" kater vinden is gemakkelijk. Een goede kater vinden is helaas niet zo evident. Probeer maar eens de bomen tussen het bos te zien met die wildgroei ;)

Daar moet ik Hanne gelijk in geven ,      katers genoeg tja maar ........................  niet evident de juiste eruit te pikken en dan nog afwachten !!! :roll:

noesje
noesje
  • 1.389 berichten
  • 9 katten

#53 Geplaatst 17 februari 2011 - 14:30

ginnie zei:

Ik ook denk ik dan :oops:

en ik..... :oops:
Geplaatste afbeelding

cathy67
cathy67
  • 479 berichten

#54 Geplaatst 17 februari 2011 - 14:41

Tja, fokken is geen kunst maar goed fokken is een zeer grote kunst. Zoals nog fokkers hier zeggen: Een goede kater vinden is een hele grote kunst en vraagt heel veel tijd. Maar dat is voor mij ook het leuke aan fokken.

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#55 Geplaatst 17 februari 2011 - 15:08

Ik ben ook niet mee

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 17 februari 2011 - 15:12

Tirza zei:

Ik ben ook niet mee
ik ook helemaal niet, maakt mij ook niet uit wie het is, maar een kleuterpoesje stuur je niet naar een "gewillige kater" (vind ik) :( :censored:

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#57 Geplaatst 17 februari 2011 - 15:45

Smitten Kitten zei:

misschien wat verkeerd geformuleert maar een brit is wel GEMAKKELIJKER te vinden dan een selkirk!! Ik neem ook niet om het even welke kater hoor!

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#58 Geplaatst 17 februari 2011 - 16:10

Kathleen zei:

ik ook helemaal niet, maakt mij ook niet uit wie het is, maar een kleuterpoesje stuur je niet naar een "gewillige kater" (vind ik) :( :censored:

Ik ook niet en ga ermee akkoord :r Ik blijf het jammer vinden dat fokken eigenlijk niet serieus genomen wordt :( Pfffff

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#59 Geplaatst 17 februari 2011 - 16:24

Ik weet wel over wie het gaat, ik vind het echt heel jammer, had in het verleden ook al iets opgemerkt en ze heeft er toen iets aan gedaan, toen dacht ik ja iedereen maakt wel eens fouten, fouten maken is menselijk maar nu doet ze dit, tja... :(

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#60 Geplaatst 17 februari 2011 - 17:05

Brits korthaar kitten 1000€

het is de TS van oa dit topic