Spring naar inhoud

- - - - -

kitten op dek??

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
200 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#91 Geplaatst 17 februari 2011 - 21:41

Mag je echt niet van wakker liggen Wendy want dit ga je heel veel tegen komen in dit wereldje en dat is echt slecht voor je gezondheid! ;)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#92 Geplaatst 17 februari 2011 - 21:47

wendyded zei:

vind zo erg dat ik er niets kan aan doen, heb zelf haar vereniging gebeld, de mijne, de fokker van haar nieuw cinnamon kater en de fokkers van haar 2 kleintjes waar van een op dek..

en op fb zegt ze dat het gelukt is dat ze gedekt is... triestig ze dat ge dat niet kunt tegenhouden...

We hebben het helaas zelf meegemaakt met ons Yosje destijds.
En je kan er inderdaad niets aan doen, hoe frustrerend ook !!
Ook wij hebben al het mogelijke gedaan wat in onze macht lag.
Het ministerie is zelfs op bezoek geweest. Maar sedert dan heb ik niets meer van haar vernomen en dat maakt het nog erger.
We zien hem en Yosje op geen enkele show meer en horen dus niets van haar, ook de site wordt niet bijgewerkt. Zeeeeeer triest vind ik dat !!!!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#93 Geplaatst 17 februari 2011 - 21:48

Solotje zei:

Mag je echt niet van wakker liggen Wendy want dit ga je heel veel tegen komen in dit wereldje en dat is echt slecht voor je gezondheid! ;)

Helaas is dit helemaal waar... Dit soort dingen kom je veel te veel tegen.
't Is erg, maar het enige dat je kan doen is mensen ervoor waarschuwen (maar dat wordt gedaan, dit verhaal is niet ongemerkt voorbij gegaan denk ik...) en beslissen het zelf beter te doen dan dit (wat niet moeilijk is in dit geval...).

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#94 Geplaatst 17 februari 2011 - 21:52

Smitten Kitten zei:

't Is erg, maar het enige dat je kan doen is mensen ervoor waarschuwen (maar dat wordt gedaan, dit verhaal is niet ongemerkt voorbij gegaan denk ik...) en beslissen het zelf beter te doen dan dit (wat niet moeilijk is in dit geval...).

Eigenlijk zouden clubs daar stambomen moeten voor weigeren !
Als het een dekking betrefd van zo'n jonge poes, zou dat niet toegelaten mogen zijn !!!
En de dekkater eigenaar is even schuldig !!

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#95 Geplaatst 17 februari 2011 - 21:53

Solotje zei:

amaiii ,
blijkbaar, mijn bloeddruk stijgt ervan ppffft

goed dat er nog een paar 'die hards' zijn die er wel het goede in naar voor brengen!! bedankt daarvoor :flower: diegene die goed bezig zijn weten dat! diegene die slecht bezig zijn weten dat ook!! doe er iets aan!!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#96 Geplaatst 17 februari 2011 - 21:54

En ja... welke dekkatereigenaar accepteert in zo'n omstandigheden een poesje??? En wie verkoopt na deze historie nog een kitten aan deze persoon? Denk dat er ook wel eens mag stil gestaan worden bij de motieven van deze mensen... gaat het dan echt enkel om geld te verdienen aan kittens en dekkingen? :trance:

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#97 Geplaatst 17 februari 2011 - 21:54

feroesti zei:

Als het een dekking betrefd van zo'n jonge poes, zou dat niet toegelaten mogen zijn !!!

haar vereniging is ingelicht meer kan ik toch niet doen he...

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#98 Geplaatst 17 februari 2011 - 21:55

Smitten Kitten zei:

En ja... welke dekkatereigenaar accepteert in zo'n omstandigheden een poesje??? En wie verkoopt na deze historie nog een kitten aan deze persoon? Denk dat er ook wel eens mag stil gestaan worden bij de motieven van deze mensen... gaat het dan echt enkel om geld te verdienen aan kittens en dekkingen? :trance:

heel juist, dumpen die handel!!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#99 Geplaatst 17 februari 2011 - 21:56

Smitten Kitten zei:

Inderdaad dit is heel snel rond gegaan, sneller dan de tgv. :lachen:

feroesti zei:

Inderdaad, elkaar wat beter helpen is echt nodig, is niet zoveel werk om naar de geboortedatum te kijken.

Bewerkt door Solotje, 17 februari 2011 - 21:57.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#100 Geplaatst 17 februari 2011 - 21:57

wendyded zei:

haar vereniging is ingelicht meer kan ik toch niet doen he...

Je kan wel ook het ministerie verwittigen met je bedenkingen en argumenten. Dan volgt er op z'n minst een controle...
zie de site :
http://www.health.belgium.be/eportal

Bewerkt door feroesti, 17 februari 2011 - 21:58.

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#101 Geplaatst 17 februari 2011 - 22:01

Het zou heel goed zijn als verenigingen een mijlpaal stellen,dus geen dekking onder het jaar,ik heb gehoord, dat dit in Duitsland al gebeurd bij de Fife.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#102 Geplaatst 17 februari 2011 - 22:04

Dat ze dit soort zaken in de wetgeving opnemen...
Het ministerie is toch alles grondig aan het herbekijken, dus waarom daar voor fokkers (voor Belgiƫ dan) geen minimumleeftijd op zetten ??

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#103 Geplaatst 17 februari 2011 - 22:04

Karwendel zei:

Het zou heel goed zijn als verenigingen een mijlpaal stellen,dus geen dekking onder het jaar,ik heb gehoord, dat dit in Duitsland al gebeurd bij de Fife.

ik vind dat een heel goed idee, ja behalve om medische reden dus...met papier van de d.a.

Bewerkt door wendyded, 17 februari 2011 - 22:05.

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#104 Geplaatst 17 februari 2011 - 22:08

wendyded zei:

ik vind dat een heel goed idee, ja behalve om medische reden dus...met papier van de d.a.

Uitzonderingen zijn er altijd,maar toch,een kitten wat met 5 maanden krols wordt ,ga je toch niet naar de kater brengen :o

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#105 Geplaatst 17 februari 2011 - 22:09

Karwendel zei:

Uitzonderingen zijn er altijd,maar toch,een kitten wat met 5 maanden krols wordt ,ga je toch niet naar de kater brengen :o

neen tuurlijk niet, dat bedoel ik ook niet he.. tja dat zou ik dus niet zeggen he, moet het een niet met het ander vergelijken