Spring naar inhoud

- - - - -

ruiven + roos

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Eva
Eva
  • 102 berichten

#1 Geplaatst 16 februari 2011 - 11:19

Sinds zondag hebben we een tweede herplaatser in huis. De introductie verloopt traag, maar we komen er wel. 8)
Ze verliest wel suuuuperveel haar. Alles hangt vól. Een aaitje en je hebt een hele pluk vast. Ook heeft ze een beetje last van witte roos op haar rug. Is er misschien een reden voor dit excessieve haarverlies en de roos? Kan het van de stress van de verhuis zijn misschien?

Bewerkt door Eva, 16 februari 2011 - 11:29.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 16 februari 2011 - 14:43

Het kan van de stress zijn ja, maar het kan ook aan de voeding liggen. Weet je welke voeding ze kreeg ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eva
Eva
  • 102 berichten

#3 Geplaatst 16 februari 2011 - 14:51

Ze zeiden Royal Canin british shorthair, maar dat geef ik ook en toch wil ze het niet eten. Haar natvoer eet ze dan weer wel op (eerder opschrokken). Zijn er bepaalde korrels die hiertegen kunnen helpen? En ik heb ook iets gelezen van een beetje olie op het eten te doen?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 17 februari 2011 - 20:17

een beetje olie kan inderdaad helpen. Ik dacht dat RC hair en skin ook helpt, maar heb het zelf nooit geprobeerd.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Kattenpoot
Kattenpoot
  • 449 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 20 februari 2011 - 12:58

Bij onze oppaspoes jaren geleden hebben wij maïskiem-olie gebruikt tegen de roos.  ;)
Geplaatste afbeelding
Groetjes Nancy en de katten!

cathy67
cathy67
  • 479 berichten

#6 Geplaatst 20 februari 2011 - 18:29

Er bestaan ook pipetjes zoals tegen de vlooien maar daar zit een olie-achtig mengsel in. Nu weet ik niet meer de naam maar ik heb ook een aantal keren gebruikt bij mijn katten. Ik haalde het bij mijn DA. Het helpt wel goed.

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 20 februari 2011 - 18:59

Ik heb het hier nog al gezegd :) maar onze Snow krijgt ALTIJD een gellule vis en teunisolie dat ik openprik met een tandenstoker en in een glas leegmaak,pipet in en elke dag krijgt hij het ingespoten in zijn bekje.Dit wordt verkocht in dozen voor 3 maanden,dient voor honden en katten,is 100 percent natuurlijk en na drie weken begin je resultaat te zien.De vacht is mooier,blinkt en in Snow zijn geval is de exczeem bijna helemaal weg.Snow verloor ook heel erg veel haar in het begin,maar dat was toch meer stress denk ik.Goed van jullie om een opvangertje in huis te nemen :thumb:
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 20 februari 2011 - 19:33

Toen Gabriël hier kwam wonen had hij ook zoveel haarverlies en haarroos. Dat kwam toen inderdaad van de stress.
Als hij nu haarroos heeft, dan weten we dat er iets scheelt vb ziek of stress.

Geplaatste afbeelding

Eva
Eva
  • 102 berichten

#9 Geplaatst 21 februari 2011 - 17:27

Het haarverlies is al fel verminderd, de schilfertjes zijn ook minder maar nog niet helemaal verdwenen, ga dus ook maar eens olie proberen.

Ik heb nu bij het kammen ook gemerkt dat ze een hele dikke klit haar op haar rug heeft. Heb geprobeerd hem er voorzichtig uit te kammen, maar het doet blijkbaar pijn bij haar. Iemand hier tips voor?