Spring naar inhoud

- - - - -

Vroegcastratie en inentingen

• Log in om te reageren
37 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#31 Geplaatst 17 februari 2011 - 12:03

scully zei:

*pffff ik heb hier nu veel poesjes en ik moet eerlijk zijn, ik ben er toch wat bang voor! *Ze moeten die klein beestekes toch opensnijden hij tegenover een katerke, daar snijden ze in zijn balzakje, alé dat veronderstel ik. :( *
Ja idd, dat is de reden waarom ik twijfelde bij een poesje.

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#32 Geplaatst 17 februari 2011 - 12:09

Ze moeten die als kat van 6 maand toch ook opensnijden? En dan herstellen ze minder vlug, is de incisie groter en dieper door het buikvet?
Doen, als je da het wil natuurlijk want velen zijn nog tegen het vroegcastreren van poezen.

Mijn da zei dat het op 12 weken wel meeviel, dan is alles niet meer piepklein hé

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#33 Geplaatst 17 februari 2011 - 12:15

Eragon zei:

Ze moeten die als kat van 6 maand toch ook opensnijden? En dan herstellen ze minder vlug, is de incisie groter en dieper door het buikvet?
Doen, als je da het wil natuurlijk want velen zijn nog tegen het vroegcastreren van poezen.

Mijn da zei dat het op 12 weken wel meeviel, dan is alles niet meer piepklein hé
Ja maar het lijkt allemaal zo eng juist omdat ze zo klein zijn. ;)
Mijn da doet dat, geen probleem, voor hem is het kinderspel als je hem zo bezig hoort.

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#34 Geplaatst 17 februari 2011 - 12:28

wat de da betreft, dito hier.
die spreekt daarover alsof het echt de normaalste zaak van de wereld is :) maar toch......

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#35 Geplaatst 17 februari 2011 - 12:56

Het nadeel is natuurlijk, jij als fokker zit met het psychologische leed van ze te moeten achterlaten bij de da, niet de eigenaar :x .

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#36 Geplaatst 17 februari 2011 - 13:07

Eragon zei:

Het nadeel is natuurlijk, jij als fokker zit met het psychologische leed van ze te moeten achterlaten bij de da, niet de eigenaar :x .
Ja inderdaad! :x
Maar ik heb wel gemerkt bij één van mijn kittenkopers dat ze blij waren dat ik vroegcastratie deed.

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#37 Geplaatst 17 februari 2011 - 13:36

Ik zou dat ook heel plezant vinden eerlijk gezegd als koper, zo moet ik geen hele dag meer lijden als ik ze afzet bij de da. En als fokker ben ik zeker dat mijn kittens niet gebruikt worden in de fok

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#38 Geplaatst 17 februari 2011 - 15:56

Eragon zei:

mijn poes (htk-tje) heb ik op 11jarige leetijd nog laten sterliseren en ze heeft er nochtans geen hinder van gehad en was snel herstelt...

Nee sorry maar voor mij hoeft dit niet op die leeftijd. ieder zijn eigen mening! Kan natuurlijk zijn dat ik later nog spijt krijg van wat ik nu zeg maar momenteel denkt geen haar in mijn hoofd hieraan...