Spring naar inhoud

- - - - -

katervraagje

• Log in om te reageren
40 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 16 februari 2011 - 19:45

Smitten Kitten zei:

Feroesti... hoe lang is die castratie geleden? Een tijdje terug zei je hier op KS dat je het jammer vond dat mensen je niet hadden gewaarschuwd dat een gecastreerde kater nog een hele tijd kittens kan verwekken, dus even mijn plicht vervullen: Een gecastreerde kater kan nog 8 WEKEN kittens verweken. Ik ga er maar vanuit dat je dat ondertussen wel hebt begrepen, maar voor de zekerheid toch maar even nog eens melden ;)

Ik dacht dat het zelfs tot 9 weken mogelijk was? :oops:
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#17 Geplaatst 16 februari 2011 - 19:47

ginnie zei:

jouw kater zou de eerste niet zijn die na 7 (of 8 en ik heb gehoord zelfs 9) weken nog vruchtbaar is.
Dus zou ik het risico maar niet nemen als ik jouw was............

Dat meen je niet ????
Dan is het nu wel té laat !!! Ze heeft de hele nacht bij hem verbleven...

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#18 Geplaatst 16 februari 2011 - 19:48

feroesti zei:

Dat meen je niet ????
Dan is het nu wel té laat !!! Ze heeft de hele nacht bij hem verbleven...

dan maar hopen dat hij niet meer vruchtbaar is en ze niet meer samen laten

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#19 Geplaatst 16 februari 2011 - 20:30

Dat alleen maar omdat je het zingen niet aan kan horen?
Geplaatste afbeelding

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#20 Geplaatst 16 februari 2011 - 21:09

omdat hij dit gedrag blijft vertonen zou ik het hem dus niet aanbieden

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#21 Geplaatst 16 februari 2011 - 23:05

je had me gezegd dat er een topic over is... Nu xian is intussen al 3jaar gecastreerd en vroeger hebben we nooit problemen gehad dat hij krols liep. maar uiteraard hebben we nu meer poezen in huis...

Sinds een tijdje wilt hij dus de poezen bespringen, uiteraard laten die het niet toe maar toen akira krols werd dacht ik eerst van ze is nog jong het gaat wel over! Akira is eind deze maand 1jaar, wat ik een half jaar te vroeg vind om te dekken dus!
Aangezien het niet voorbij ging en mevrouw dag en nacht zong hebben we besloten om haar een nachtje bij xian te zetten... Nu onze castraat loopt anders ook los in huis bij de rest maar dan doet hij het niet!

De dag later was het krols zijn voorbij, hij heeft zijn werk gedaan denk ik!
Dus kunnen we nu rustig onze plannen volgen en hoef ik ook geen pil te geven...

Met een wattenstokje, mijn DA zegt met termometer maar daar ben ik ook niet voor!
wanneer het krols zijn terugkomt laat ik jullie weten!

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#22 Geplaatst 17 februari 2011 - 00:34

britjes zei:

Dat alleen maar omdat je het zingen niet aan kan horen?

Dat is toch één van de dingen,die je als fokker voor lief moet nemen.

Katers kunnen ook behoorlijk te keer gaan,daar bij snap ik niet dat je het risico neemt van een schijnzwangerschap :s

Veerle
Veerle
  • 3.309 berichten
  • 17 katten

#23 Geplaatst 17 februari 2011 - 09:33

Karwendel zei:

Dat is toch één van de dingen,die je als fokker voor lief moet nemen.

Katers kunnen ook behoorlijk te keer gaan,daar bij snap ik niet dat je het risico neemt van een schijnzwangerschap :s

maar misschien zijn de buren niet zo gediend met het nachtelijk concert :) .

gr.

veerle

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#24 Geplaatst 17 februari 2011 - 10:31

Veerle zei:

gr.

veerle

Maar als je al zo lang katten hebt zingen ze toch ook al langer en vaker. Dus denk niet dat het om de buurtjes is maar eigen nachtrust :) ;) .
Geplaatste afbeelding

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#25 Geplaatst 17 februari 2011 - 10:32

Veerle zei:

gr.

veerle

voorlopig heb ik geen last van een schijnzwangerschap... Over het zingen en de buren... nee heb alleenstaand huis dus nergens geen last mee! Alleen als mijn vriend met de nacht staat is het zingen wel onhandig aangezien hij op de zetel blijft liggen tot ik opsta (anders maakt hij me wakker)!!!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#26 Geplaatst 17 februari 2011 - 10:37

Normaal kunnen we dat inderdaad aanhoren.
Maar momenteel moet ik ook aan rust denken.
Met de gezondheidsproblemen van ons Zjoli is het belangerijk dat ze nu haar nachtrust heeft. Bovendien zit ik met een bevalling voor elk ogenblik en heb ik een griepje te pakken.
We zitten er hier dus even allemaal door en hebben dus onze nachtrust momenteel broodnodig...
Ik wil toch nog even energie hebben voor aan de bevalling en het flessen te beginnen. En ondertussen loop ik met ons Zjoli van dokter, naar dokter en naar school. En is het waken en opstaan 's nachts om Suze te checken.
Ik kan en mag er niet onderdoor gaan, dus een krolse poes 's nachts die enorm te keer gaat, kan ik er nu even niet bij hebben.
Het is even prioriteiten stellen, het is nu ook niet dat het de katten echt schaadt.

Estelle is niet meer krols nu, ze is terug rustig. Hij heeft gisterenavond en vannacht haar ook niet meer gedekt. Estelle wilde dat niet langer.
Hopelijk is ze niet succesvol gedekt, nu moet ik me daar ook weer zorgen in maken, de pil zal ze dus alvast niet krijgen ... Hopelijk wordt ze binnen 2 weken terug krols !!!

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#27 Geplaatst 17 februari 2011 - 10:41

wat ik ook vind is dat je een kat laat castreren om zich niet meer kunnen voort te planten maar niet om in aparte ruimte te moeten stoppen! Denk dat er weinig mensen zijn die dit doen en wie weet heeft jullie castraat jullie poes al eens gedekt zonder het te w-eten!
in eerste instantie dacht ik dat het krols zijn ook niet meer voorkwam!

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#28 Geplaatst 17 februari 2011 - 10:49

Na castratie houden we de katers hier toch echt wel apart van de krolse dames hoor! Juist om ongelukjes te voorkomen. Het is dan maar voor een paar weken na castratie, dus dat moet dan toch geen probleem zijn? Gewoon wat langer wachten zodat je zeker weet dat ze ook echt niet meer vruchtbaar zijn. Beter het zekere voor het onzekere nemen ;)

Feroesti, als je zo'n harde bruller hebt tijdens een krolsheid en je hebt je nachtrust nodig, probeer dan eens oordopjes. Dat dempt de geluiden net genoeg om beter te kunnen slapen ;)

Succes met je dochter en de naderende bevalling. Ik duim met je mee dat vanaf nu alles goed en positief verloopt

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 17 februari 2011 - 10:56

Joloka zei:

Ik weet er niet zoveel van maar uit ervaring merk ik dat Finn hier af en toe ook nog eens wilt dekken (hij heeft dat nooit mogen doen). En ik dacht dat ik toch ook al iets gelezen had van mensen die een krolse kat "dekken" met een wattestokje?

Onze da raadde ons dat indertijd ook aan toen we nog wilden wachten om Sati te steriliseren, maar ik zag het ook niet zitten...
Je moet al goed weten wat je doet en er zijn toch altijd risico's dat je een besmetting veroorzaakt...

Hij zei wel dat het jammer was dat Roswell een blaasgruisoperatie ondergaan had, dat hij anders het werk voor zich kon nemen, dus denk ik niet dat hij er echt veel kwaad in zag...

Al doet dat Roswell niets, dat hij helemaal niets meer heeft om mee te werken, met momenten kruipt hij toch nog op Sati en eenmaal hij erop zit vraagt hij zich af wat hij daar nu verondersteld is te doen! :ha
En hij heeft nooit de kans gehad te dekken, hij werd gecastreerd op de leeftijd van 10 maand en was enige kat tot de leeftijd van 21 maand...

Ik hoop dat Estelle krols-af is zodat jullie wat rust krijgen, en dat de bevalling vlot verloopt!

Bewerkt door haemoglobine, 17 februari 2011 - 10:58.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#30 Geplaatst 17 februari 2011 - 11:08

haemoglobine zei:

Onze da raadde ons dat indertijd ook aan toen we nog wilden wachten om Sati te steriliseren, maar ik zag het ook niet zitten...
Je moet al goed weten wat je doet en er zijn toch altijd risico's dat je een besmetting veroorzaakt...

Hij zei wel dat het jammer was dat Roswell een blaasgruisoperatie ondergaan had, dat hij anders het werk voor zich kon nemen, dus denk ik niet dat hij er echt veel kwaad in zag...

Al doet dat Roswell niets, dat hij helemaal niets meer heeft om mee te werken, met momenten kruipt hij toch nog op Sati en eenmaal hij erop zit vraagt hij zich af wat hij daar nu verondersteld is te doen! :ha
En hij heeft nooit de kans gehad te dekken, hij werd gecastreerd op de leeftijd van 10 maand en was enige kat tot de leeftijd van 21 maand...

Ik hoop dat Estelle krols-af is zodat jullie wat rust krijgen, en dat de bevalling vlot verloopt!

xian is gecastreert op leeftijd van 6maand en weet wel wat te doen! dus dat zal de ene tegen de andere kater zijn denk ik...