Spring naar inhoud

- - - - -

katervraagje

• Log in om te reageren
40 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#31 Geplaatst 17 februari 2011 - 13:59

Niet alle kater castraten gedijen in een groep poezen. Zeker niet als die al 2 jaar gedekt heeft. En herplaatsen zie ik dus bij deze ook niet zitten.
Het is nooit onze bedoeling dat we zomaar katten herplaatsen, daar hebben we het veel te moeilijk mee.

En hier hebben we de luxe dat ze dus niet echt appart zitten.
Wij hebben eigenlijk twee complete woningen in 1 huis.
De benedenruimte die de naschoolse kinderopvang (mijn en mijn zus ons werk) is en waar Elliot dus momenteel verblijft, dus ook keurig binnenshuis, met een warme sofa en gezelligheid.
Hij houdt ook enorm van de kinderen die in de opvang komen !!

En de bovenverdieping waar we onze eigen privé ruimte hebben waar de poezen verblijven. Ook daar zijn we volledig uitgerust met keuken, living, tv,...Overdag werk ik beneden, 's avonds zitten we dus boven...

Zo krijgt Elliot alle aandacht overdag en de poezen 's avonds en ook overdag, want mijn man is altijd thuis om 13.15 u, hij werkt vast van 5.00 u tot 13.00 u.

De katten zijn hier dus zeer weinig tot nooit alleen thuis.

1 kat mag in de kinderopvang, meerdere dus niet. Maar we zijn zeer blij dat we op die manier onze Elliot toch kunnen aanhouden. Misschien lukt het ooit nog wel in de groep. Maar met twee zwangere poezen momenteel (Suze en Oilily) heb ik liever niet de stress dat hij ze constant achterna loopt. Dus opnieuw proberen in groep zal pas zijn als de situatie daarvoor ideaal is.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 17 februari 2011 - 14:04

feroesti zei:

Niet alle kater castraten gedijen in een groep poezen. Zeker niet als die al 2 jaar gedekt heeft. En herplaatsen zie ik dus bij deze ook niet zitten.
Het is nooit onze bedoeling dat we zomaar katten herplaatsen, daar hebben we het veel te moeilijk mee.

En hier hebben we de luxe dat ze dus niet echt appart zitten.
Wij hebben eigenlijk twee complete woningen in 1 huis.
De benedenruimte die de naschoolse kinderopvang (mijn en mijn zus ons werk) is en waar Elliot dus momenteel verblijft, dus ook keurig binnenshuis, met een warme sofa en gezelligheid.
Hij houdt ook enorm van de kinderen die in de opvang komen !!

En de bovenverdieping waar we onze eigen privé ruimte hebben waar de poezen verblijven. Ook daar zijn we volledig uitgerust met keuken, living, tv,...Overdag werk ik beneden, 's avonds zitten we dus boven...

Zo krijgt Elliot alle aandacht overdag en de poezen 's avonds en ook overdag, want mijn man is altijd thuis om 13.15 u, hij werkt vast van 5.00 u tot 13.00 u.

De katten zijn hier dus zeer weinig tot nooit alleen thuis.

1 kat mag in de kinderopvang, meerdere dus niet. Maar we zijn zeer blij dat we op die manier onze Elliot toch kunnen aanhouden. Misschien lukt het ooit nog wel in de groep. Maar met twee zwangere poezen momenteel (Suze en Oilily) heb ik liever niet de stress dat hij ze constant achterna loopt. Dus opnieuw proberen in groep zal pas zijn als de situatie daarvoor ideaal is.

Idd, 2 complete woningen in een huis! ;)

Wel een luxe, zeker nu met Elliot, met de kinderen in de opvang moet hij zeker niet aan knuffels inboeten! ;)

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#33 Geplaatst 17 februari 2011 - 14:06

Wanneer ons Fientje krols is dan bekijkt onze Chopin haar met grote ogen en zie je hem precies denken "wat doet ze nu?  Wat is dat met haar?".  Sinds hij gecastreerd werd interesseert het hem allemaal niet meer.  Jullie knapperd, Elliot, heeft er blijkbaar wel nog meer dan zin in.
Wat denkt jullie DA erover?  

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#34 Geplaatst 17 februari 2011 - 14:52

Marieke zei:

Wanneer ons Fientje krols is dan bekijkt onze Chopin haar met grote ogen en zie je hem precies denken "wat doet ze nu? Wat is dat met haar?". Sinds hij gecastreerd werd interesseert het hem allemaal niet meer. Jullie knapperd, Elliot, heeft er blijkbaar wel nog meer dan zin in.
Wat denkt jullie DA erover?

Hij is van mening dat het gezonder is en ik hem zijn gang mag laten gaan af en toe. Niet altijd, want dat is te vermoeiend voor zowel Elliot als de poezen. Maar tussenin met de pil en af en toe een loze dekking, zou gezonder zijn dan hen constant krols te laten worden of een jaar op de pil te houden.
Eigenlijk is dit ook wel natuurlijker als met een wattenstaafje en hetzelfde effect.
Maar ik wilde voor alle zekerheid, toch hier om info vragen aan catteryen die ook katers castraten hebben en deze methode ook toepassen. Ik ben natuurlijk benieuwd naar hun ervaringen hiermee.

Elliot doet nu eenmaal graag zijn goesting, dat kan je hem ook niet kwalijk nemen hé met een mooie knappe superkrolse meid in z'n buurt. :LOL:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#35 Geplaatst 17 februari 2011 - 15:07

haemoglobine zei:

Idd, 2 complete woningen in een huis! ;)

Wel een luxe, zeker nu met Elliot, met de kinderen in de opvang moet hij zeker niet aan knuffels inboeten! ;)

Ja hé, superluxe op die manier. De kinderen zijn er dol op en hij op hen.
Niet dat we in een villa met alle luxe wonen hé, maar sober en toch net voldoende ruim.
Perfect aangepast aan onze behoeftes.
We hebben er 12 jaar keihard voor gewerkt (en nog steeds) en verbouwd en alle ruimtes nuttig aangepast naar onze eigen behoeftes en werkomstandigheden. Alle kamers en ruimtes in onze rijtjeswoning worden gebruikt, van kelder, naar zolder.

Alleen jammer dat er maar 1 kat in de opvang mag. Anders kon Sanneke hier ook blijven en nu was het verplicht kiezen. :(
Iets wat we niet graag doen en erg tegenop gekeken hebben.
Ik hoop wel dat het ooit lukt om Elliot toch boven in de groep te houden.
Want  Enrico en Dior worden ook ooit nog castraat en ik wil het liefste geen 1 van onze katten herplaatsen. Vooral met dekkaters is het wel vaker een probleem dat ze niet zomaar in groep tussen de poezen kunnen aarden. Ze kennen het pleziertje hé...
Zo hebben we onze vorige dekkater Etou ook moeten herplaatsen om die reden. En leuk is zoiets echt niet !!!

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#36 Geplaatst 17 februari 2011 - 15:11

Is suprelorin niets voor jou dan? Als een poes een jaartje rust nodig heeft dan is dat misschien een optie.........

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#37 Geplaatst 17 februari 2011 - 15:17

Ik hoef nooit een jaar de pil te geven. Met saphyra heb ik het vorig jaar 5 keer een pil gegeven en ze hield meteen voor een paar maanden haar mondje. Dus weinig de pil gegeven en niet krols. Perfect. Ze werd pas weer krols toen ze ook weer mocht.
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 17 februari 2011 - 15:18

feroesti zei:

Ja hé, superluxe op die manier. De kinderen zijn er dol op en hij op hen.
Niet dat we in een villa met alle luxe wonen hé, maar sober en toch net voldoende ruim.
Perfect aangepast aan onze behoeftes.
We hebben er 12 jaar keihard voor gewerkt (en nog steeds) en verbouwd en alle ruimtes nuttig aangepast naar onze eigen behoeftes en werkomstandigheden. Alle kamers en ruimtes in onze rijtjeswoning worden gebruikt, van kelder, naar zolder.

Alleen jammer dat er maar 1 kat in de opvang mag. Anders kon Sanneke hier ook blijven en nu was het verplicht kiezen. :(
Iets wat we niet graag doen en erg tegenop gekeken hebben.
Ik hoop wel dat het ooit lukt om Elliot toch boven in de groep te houden.
Want  Enrico en Dior worden ook ooit nog castraat en ik wil het liefste geen 1 van onze katten herplaatsen. Vooral met dekkaters is het wel vaker een probleem dat ze niet zomaar in groep tussen de poezen kunnen aarden. Ze kennen het pleziertje hé...
Zo hebben we onze vorige dekkater Etou ook moeten herplaatsen om die reden. En leuk is zoiets echt niet !!!

Nee, het is idd geen grote villa, maar ik vind dat jullie er toch wel het beste uit hebben kunnen halen, van buitenaf zou je zeggen een normaal rijtjeshuis, maar als je binnenkomt is het ongelofelijk dat dit allemaal achter die gevel zit! :LOL:

Wel zeer goed bestudeerd en uitgevoerd!

En met de kinderopvang heb je ook wel de plaats nodig hé, gelukkig hebben jullie je eigen appartement boven, dat is toch net iets anders, jullie eigen privé "nest"! ;)

Idd wel jammer dat je met de opvang maar 1 poes mag houden, het zou natuurlijk leuker geweest zijn als Sanneke bij jullie kon blijven!
Maar ja, de regels zijn er voor iets, al zijn ze niet altijd even vanzelfsprekend of leuk voor iedereen...

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#39 Geplaatst 26 februari 2011 - 11:38

effe ter info... akira die ik paar weken geleden bij onze "dekkende kastraat" had gezet heeft het blijkbaar door niet zwanger te zijn! Ze loopt hier dus weer te zingen en overal te plassen!
Ik ga maandag afspraak maken voor hcm, pkd, fiv en felv... dan is ze ook 1jaar en kan ze binnen paar maandjes (3tal maand vroeger) vertrekken naar kater! in tussentijd weet ik niet of ik ze nog bij de kastraat ga zetten...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#40 Geplaatst 26 februari 2011 - 17:29

Inmiddels is Estelle gedekt door de castraat en nog niet terug krols.

De dierenarts is langsgeweest om de kittens te controleren en we hebben het nog eens uitvoerig besproken.
Volgens hem is het echt een veilige en gezonde methode.

Een poes die krols is is voorbereid op een dekking en dan is er door de hormonale verandering ook een effect op de schede. Dan zijn er natuurlijke bacterie werende stoffen aanwezig waardoor een schedeontsteking of baarmoederontsteking niet voorkomt.
Dus een volle dekking of door een castraat maakt dan geen verschil, zolang de eisprong maar gebeurt.
De meeste baarmoederontstekingen komen door (vaak foutief, tijdens de krolsheid gegeven) pilgebruik en door katten zomaar telkens krols te laten worden.

Als de krolsheid door de loze dekking niet over is, is ze niet succesvol gedekt geweest en kan door de langdurige krolsheid wel BO optreden. Maar was het wel succesvol zou de krolsheid toch een tijd langer moeten uitblijven.

Het valt hier dus af te wachten of dat ook zo is en wanneer estelle weer krols wordt.

Bovendien vertelde de DA ook dat 7 weken vruchtbaarheid bij een kater castraat onmogelijk is. Zo lang overleven spermacellen niet.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#41 Geplaatst 27 februari 2011 - 16:16

dan ga ik ze nog een nachtje bij hem zetten denk ik!